Tony-Stark-Black-Panther-Doom-and-Emma-Frost-Collage

پولدار ترین شخصیت های مارول

تعداد زیاد شخصیت های مارول باعث شده شخصیت هایی با ویژگی های متنوع به وجود بیان، و توی دسته بندی های مختلفی قرار بگیرن . تا حالا شخصیت های مارول رو از نظر ویژگی هایی مثل قویترین شخصیت ها ، باهوش ترین شخصیت ها و … معرفی کردیم اما در دنیای کمیک های مارول شخصیت هایی وجود دارن که خیلی ثروتمندن و معمولا با پولشون به گروه و بقیه قهرمان ها کمک میکنن البته بعضی ها هم این ثروت باعث تبدیل شدنشون به یک ویلن میشه ، در این مقاله قصد داریم 10 شخصیت پولدار مارول و میزان ثروتشون رو رتبه بندی کنیم .

10. چارلز اگزاویر : 3.5 میلیارد دلار

Charles-Xavier

برای شروع این لیست هیچکس بهتر از چارلز اگزاویر رهبر مردان ایکس نیست، کسی که در آکسفورد درس خوند و مثل یک نخبه زندگی کرد، البته به عنوان یکی از برترین جهش یافته ها. پدر و مادر پروفسور ایکس ثروت خوبی داشتن و بعد از مرگ اونا چارلز تونست به خوبی این ثروت رو مدیریت کنه . اون خونه بزرگ رو تبدیل به مدرسه مردان ایکس کرد و یک مخفیگاه هم زیر اون ساخت و به نجات دنیا کمک کرد. ثروت تقریبی پروفسور ایکس 3.5 میلیارد دلار تخمین زده میشه .

9. نورمن آزبورن : 10 میلیارد دلار

بر خلاف پرفسور ایکس که ثروتش بهش به ارث رسید، نورمن آزبورن اصلا زندگی خوبی نداشت و چون پدرش از اون سوئ استفاده میکرد از خونه رفت و توی رشته مهندسی برق مشغول شد؛ بعد هم شرکت معروف خودش رو تاسیس کرد و بعد با سرمایه گذاری توی شرکت های مختلف ثروت زیاد خودش رو بدست آورد و این ثروت زیاد حرص رو هم به همراه خودش آورد و گذشته سختش هم باعث شد اون به یک شرور بزرگ در دنیای مارول تبدیل بشه . ثروت اون تقریبا 10 میلیارد دلار تخمین زده میشه .

8. اما فراست : 11 میلیارد دلار

اما فراست یکی دیگه از شخصیت هایی که با ارث پدری به ثروت رسید . اون از دوران کودکی توی پل بزرگ شد چون پدرش “وینستو فراست” صاحب Frost Technologies بود ولی وقتی که قرار شد مدیریت این شرکت به اما فراست برسه اولش قبول نکرد اما بعد به خانواده برگشت و مدیریت تجاری شرکت رو بر عهده گرفت . اما فراست به عنوان رئیس جدید هوش خودش رو توی کسب و کار نشون داد و حتی ترسی هم از استفاده قدرت خودش برای اهداف شخصی و کسب ثروت نداشت و همین باعث بدست آوردن ثروت خیلی زیادش شد.

7. رید ریچاردز : 12 میلیارد دلار

رید ریچاردز یا مستر فنتستیک هم یکی از  باهوش ترین شخصیت های دنیای ماروله و هم یکی از پولدارترین هاشون . رید ریچاردز به عنوان رهبر گروه چهار شگفت انگیز یکی از بزرگترین مخترع های مارول به حساب میاد و خوشبختانه شخصیت خوبی هم هست، چون اگر فردی با هوش و قدرت رید ریچاردز ویلن بود قطعا به سرعت دنیای مارول نابود میشد . ثروت ریچاردز از راه دانشش و اختراع وسایل خیلی کاربردی به وجود اومده و با هر اختراع مفید برای بشر به ثروت و داشته های اون اضافه میشه .

6. ویلسون فیسک : 40 میلیارد دلار

ویلسون فیسک که به عنوان ارباب جرم و جنایت شناخته میشه، یکی از بهترین ویلن های ماروله و گذشته عجیب و دردناکی هم داشته، اون کودکی خودش رو در فقر گذرونده با قتل پدرش در سن 12 سالگی پا به دنیای جرم و جنایت گذاشت وتبدیل به بادیگارد قابل اعتماد دون ریگاردو شد، اما بعد فیسک اون رو هم به قتل رسوند و قدرتش رو بدست گرفت . ویلسون فیسک با تبدیل شدن به کینگ پین شرکت های زیادی در سراسر دنیا گرفت و ثروت میلیاردی ای برای خودش بدست آورد و بخاطر قانونی بودن بعضی از کسب و کارهاش و ثروت زیاش به سختی میشه جلوی کار های خلاف اون رو گرفت .

5. تونی استارک : 80 میلیارد دلار

Iron-Man

هروقت اسم قهرمان های پولدار وسط میاد تونی استارک، میلیاردر خوش گذرون قطعا یکی از اوناست . آیرون من که یکی از پولدارترین شخصیت های ماروله رو تقریبا همه ما میشناسیم . تونی از اونجایی که تنها وارث پدرش هاوارد استارک بود ثروت خوبی بدست آورد و بعدش هم با تلاش زیاد خودش تونست ثروت خودش رو گسترش بده، البته خوشبختانه از صنایع استارک برای کمک به جهان و حمایت از انتقام جویان استفاده میکنه  . توی لیست دارایی های تونی چیز های زیادی مثل برج ها ، ماشین ها و فناوری های مختص خودش وجود داره .

4. ویکتور ون دووم : 100 میلیارد دلار

doctor-doom

ویکتور ون دووم یکی دیگه مشهور ترین ویلن های ماروله که اتفاقا خیلی هم پولداره و میدونیم که دشمن اصلی رید ریچاردز محسوب میشه، این دو نفر شباهت های زیادی با هم دارن مثلا هر دو نفر نابغه هستن و دکتر دووم هم مثل رد ریچاردز ثروت خودش رو از راه سختن وسایل خاص و اختراعات بزرگ بدست آورده؛ البته با این تفاوت که دکتر دووم از این توانایی توی راه های بد و خلاف استفاده میکنه . دووم شرکتی به اسم Von Doom Industries رو تاسیس کرده که از طریق اون با اختراع فناوری های بزرگ و تشکیلات هسته ای به ثروت زیادی رسیده.

3. بلک بولت : 250 میلیارد دلار

Black-Bolt

Blackagar Boltagon که به عنوان بلک بولت میشناسیمش پادشاه شهر آتیلان و رهبر نا انسان ها هستش .بلک بولت شخصیتی فوق العاده قوی و ثروتمنده البته با توجه به داشتن فناوری پیشرفته و شهر آتیلان روی ماه ثروت اون فقط به پول خلاصه نمیشه و دارایی های خیلی ارزشمندتری داره، البته همه اینها یک طرف و The Terrigen Crystals یک طرف . کریستال های تریجن که وظیفه قدرت دادن به نا انسان هارو دارن ارزش خیلی خیلی زیادی دارن برای همین دارایی های بلک بولت خیلی خاص هستن.

2. نیمور : 280 میلیارد دلار

Namor

Namor Mckenzie یکی از پادشاهان قدرتمند مارول که ثروتی بیشتر از پول و ملک داره اون تقریبا صاحب تمام اقیانوس هاست و کنترل آب رو دست داره، اما حتی اگه این رو در نظر نگیریم اون فرمانروای یک امپراطوری باستانی بزرگ زیر دریاست که علاوه بر اشیائ باستانی و مردم و قصرها، ذخیار دریایی رو هم به اون داده برای همین در مقام دوم این لیست قرار گرفته . نیمور پادشاه ثروتمندیه به طوری که برای بقا امپراطوری خودش به هیچکس دیگه ای نیاز نداره وحتی توان مقابله با خیلی های دیگه رو هم داره.

1. تچالا : 500 میلیارد دلار

Black-Panthe

دارایی های نیمور دشمن قدیمی بلک پنتر که صاحب منابع زیاد دریایی است هم دربرابر ثروت تچالا کم میاره.پلنگ سیاه صاحب تمام واکانداست جایی که زمین های بسیار زیاد و فناوری بالایی دارد، به همراه شهر و قصر سلطنتی و البته از همه مهم تر منابع بی پایان ویبرانیوم که دلیل اصلی برتری تچالا توی این لیسته . چه کسی میتونه ثروتمند تر از صاحب معادن ویبرانیوم باشه یکی از قوی ترین فلز های دنیای و داشتن فناوری های زیادی که با استفاده از این فلز ساخته شدن ثروت بسیار زیادی رو به تچالا بخشیده که قابل مقایسه با هیچکدوم از شخصیت های دیگه نیست .

منبع: CBR


بخوانید:

۱۰ مبارز برتر دنیای کمیک مارول
BATMAN VS SUPERMAN
خلق ابدیت اولین موجود کیهانی مارول
15 تا از قدرتمندترین کرکترهای MARVEL
معرفی تمام روح سوار ها


guest
5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
L0kI

درود بر سایت خوب کمیکان مقالتون عالی بود من همیشه برام سوال بود دکتر دووم پولدارتره یا مرداهنی که به لطف مقاله ی خوبتون به جواب سوالم رسیدم و خیلی خوشحالم که مقالات شما راجبه مارول داره بیشتر میشه

کاظم گراچ

نورمن آزبورن کووووووووو

پوریا

یه سوال چرا اکوامن از نیمور پولدارتره؟

Last edited 2 سال گذشته by پوریا
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

داشتن سربازای بیشتر و صاحب تمام گنج های زیر آب

Sadra

چه خوب و چه خفن امید وارم یک بارم به ثروتمند ترین های دی سی اشاره کنید