Thanos

فونیکس فورس vs تانوس

تانوس و نیوری فونیکس بزرگترین تهدیدات دنیای مارول هستن که تا به حال قهرمانان این دنیا به خودشون دیدن ، هروقت یکی از این دوتا ظاهر بشن دنیا به صحنه یک نبرد بزرگ برای سرنوشت زندگی و جهان تبدیل میشه . هر دوی اون ها در زمان های مختلف قدرت های زیادی از خودشون رو نشون دادن اما کدوم یکی توی نبرد پیروز میشه؟ بیاید ببینم هرکدوم چه قدرت هایی دارن و اگه نبردی به این عظمت بین تانوس و فونیکس فورس اتفاق بیوفته چی میشه . ما قدرت تانوس رو دیدیم و میدونیم که نابود کردن جمیعیت زیاد انسان ها چه کار وحشتناکیه اما قدرت های کیهانی فونیکس هستن که حتی از اون هم ترسناک ترن .

قدرت های تایتانی

thanos

تانوس زاده سیاره ای از تایتان های خدا مانند ، تولد تانوس همیشه به معنای نابودی کامل بوده و بعد از سالها مبارزه با این که برای کشتن افریده شده و بعد از تحمل رنج ، آزار و اذیت این حقیقت رو پذیرفت که برای نابود کردن ساخته شده و به معنای واقعی کلمه با تجسم مرگ ارتباط پیدا کرد و حاظر شد بخاطر اون یک نابود و قتل عام وسیع در سطح کیهان انجام بده و متاسفانه اونقد قدرتمند بود که بتونه به قول خودش عمل کنه . تانوس با دست خالی هم اونقدر قدرتمنده که توی نبردهاش یک سیاره رو به دو نیم تقسیم کنه و یا میولنیر رو موقعی که داره به سمت ثور برمیگرده روی هوا نگه داره ، علاوه بر جسم قدرتمند تانوس ذهنش هم یکی از خطرناکترین هوش های دنیاست که باعث هلاکت ملیون ها نفر شده .


فونیکس، نیرویی که باید استفاده شود

phonix

فونیکس به عنوان یک نیروی کیهانی شناخته می شود و خیلی وقت ها خودش به تنهایی به عنوان یک موجود شناخته نمی شود اما بسیار موجود خشمگین و قدرتمندی است به طوری که اگر بخواهد از بدن میزبانش آزاد شود و خودش را آزاد کند نیروی عظیمی در سطح کیهان پخش میشود ، تاریخ فونیکس مشخص نیست و به زمان آغاز دنیا و شکل گرفتن ستاره ها برمیگرده اما از زمانی که جین گری به عنوان میزبان اون شناخته شد نیروی فونیکس به دارک فونیکس شهرت گرفت وجایگاه خودش رو توی تاریخ مارول مشخص کرد . فونیکس انرژی زیاد و قدرت تلپاتیک رو کنترل میکنه و تحمل این همه انرژی و قدرت برای هر جسمی ممکن نیس برای همین تعداد میزبان های اون خیلی کم بودن و جهش یافته سطح بالایی مثل جین گری هم توی دنیای زیاد نیستن که بتونن در برابر غرق شدن توی تاریکی فونیکس مقاوت کنن و اونقد محو قدرتش نشن که قصد نابودی دنیا رو پیدا کنن. 

یک نبرد حماسی

thanos

بررسی مبارزه بین تانوس و فونیکس فورس واقعا کار مشکلیه چون هم به شریاط بستگی داره هم به میزبان فونیکس به عنوان مثال یکبار وقتی لوگان پیر میزبان فونیکس فورس شده بود با ثور جنگید و اونقدر نبرد عظیمی بود که کل دنیای مارول رو به لرزه درآورد و نبرد تانوس با دارک فونیک و جین گری حتی از این هم ممکنه بزرگتر باشه . برای طرفدارا که خیلی هیجان دارن همچین نبرد بزرگی رو ببینن چنین چیزی بی سابقس اما مشبه این نبرد وجود داره . توی شماره 11 کمیک تانوس پسر این تایتان دیوانه به اسم Thane ادعا کرد که از نیروی فونیکس به عنوان یک اسلحه علیه پدرش قراره استفاده کنه و این کار رو هم کرد که نبرد این دو باعث نابودی چند سیاره شد . 

این نبرد واقعا بزرگ بود و از طرفی هم بی نتیجه چون هر دو طرف قدرت زیادی داشتن اما در حقیقت تانوس در طول نبرد ضعیف شد چون واقعا حمله های فونیکس وحشیانه بود اما باز هم تانوس تسلیم شدن رو نپذیرفت و نبرد رو به سمت خودش پیروزی خودش کشوند و همچنان این مبارزه بی نتیجه موند اما چیزی که همه ما میدونیم اینه که توی نبرد های بزرگ بین موجودات کیهانی با قدرت های غیر قابل تصور چیزی غیر از نابودی به وجود نمیاد و هر طرف که پیروز میدون باشه فرقی نیمکنه چون در آخر به هیچکس سودی نمیرسه و همه چیز از بین رفته .

منبع: CBR


به نظرتون تانوس قدرت بیشتری داره یا فونیکس فورس ؟


بخوانید :

۱۰ مبارز برتر دنیای کمیک مارول


BATMAN VS SUPERMAN


خلق ابدیت اولین موجود کیهانی مارول


15 تا از قدرتمندترین کرکترهای MARVEL


معرفی تمام روح سوار ها


guest
13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
[S.S.K]

این لامصب اصلا نمیمیره بلک بولت تو صورت جیغ زد ولی هیچیش نشد

امیر ابراهیمی

آره واقعا قدرت زیادی داره

جیسون تاد(نریمان سابق)

این مقاله مثل مقایسه‌ی ترایگان با دارکسایده
خب قطعا ترایگان میبره
اینجا ترایگان فونیکسه و دارک ساید هم تانوس
اینهمه شخصیت های جالب تر که میتونید مقایسه کنید قدرت های برابری هم داشته باشن😐

Bruce Wayne

سلام آقای امیر ابراهیمی می خواستم بگم که مقاله خوب بود ولی برای اینکه برنده مشخص باید معلوم بشه
میزبان فونیکس کیه
تانوس از چه سلاحی استفاده می کنه
آیا کسانی هم در نبرد دخالت می کنند یا نه
موفق باشید

ثور لاور

قطعا فونیکس فورس میبره
حالت های محتمل:
۱. تانوس بدون دستکش میاد هوا بخوره فونیکس با یه ضربه کتلتش می‌کنه.
۲. تانوس با دستکش میاد اول یه ذره مقاومت می‌کنه بعد فسنجون میشه.
۳. فونیکس از تانوس خوشش میاد می‌ره تو جلد اون.
😁😁😁

کمیک فن

اگر بدون دستکش ابدیت باشه فونیکس با یه اشاره تان سو پودر میکنه!! اگر با دستکش ابدیت باشه بازم فونیکس میبره!!!

عارف

فونیکس فورس

ایلیا

تانوس قویتره

امیرعلی

صد درصد نیروی فونیکس چون یجورایی مثل شخصیت infinity میمونه ثور یکبار با تمام قدرت بهش حمله کرد و فونیکس باعث شد چکش ثور خرد شه و ثور هم تا آستانه مرگ پیش رفت

ایلیا

وقتی بلک بولت توی سورت یکنفر جیج بزنه یا مولکول به مولکول میشی یا هیچی ازت نمیمونه ولی تانوس هیچیش نشود پس تانوس قویتره

Mohamadhakamiyon

ببین این اصلا ربطی نداره.فینیکس فورس تقریبا قادرمطلق به حساب میاد و خدای دورجنبیه.فک کن جین گری با بدست آوردن مقادر کمی از قدرت ققنوس از تمام مردان ایکس قوی ترشد.هیچ کس نتونسته و نمیتونه از تمام پتانسیل ققنوس استفاده کنه.اما فینیکس فورس واقعی تانوس رو در کسری از ثانیه نابود میکن(اگه تانوس دستکش بینهایت رو نداشته باشه البته.)
ادمین یک سایت هم میگفت نیروی ققنوس برابر با دارک ساید اصلیه دی سی هست.
باتشکر😘

رضا

قوی تر هستش نیروی ققنوس ……این نیرو بسیار قدرتمند هستش جدیدا هم مثل اینکه معلوم شده مادر ثور ققنوسه ….یکبار پادشاه ثور پیر میزبان نیروی ققنوس شد و با دکتر ددووم که قدرتهای جادوگر اعظم استرنج گوست رایدر و مشت آهنی آبرون فیست و چندتا قدرت دبگر رو داشت مبارزه کردو اونو شکست داد….ققنوس تو دنیای مارول واقعا از نهاد های بسیار قدرتمند هستش که گالاکتوس رو هم شکست داده چند بار تو دنیای کمیک

سهیل

البته باید دید کدوم نسخه تانوس با فونیکس فورس روبه رو میشه اگه تانوس رگولاتوری باشه ک این نسخه از تانوس حتی والای همگان رو جذب کرد و کل مولتی ورسو نابود کرد