Captain-Marvel-Superman

سوپرمن VS کاپیتان مارول

کاپیتان مارول و سوپرمن از قویترین قهرمان های دنیای مارول و دیسی هستن و قدرت های خیلی زیادی دارن اما توی یک مبارزه بین این دو نفر کدوم یکی شکست میخوره ؟ با کامیکان همراه باشید تا توانایی های این دو نفر رو بررسی کنیم

در سالهای زیاد حضور سوپرمن و کاپیتان مارول در دنیای های خودشون کارهای زیادی انجام دادن ، با دشمن های زیادی جنگیدن ، قدرت های مختلفی رو نشون دادن و تلاش کردن جایگاه خودشون رو ارتقاع بدن برای همین هر دوتای اونها محبوب هستن . در یک نبرد بین دو ابرقهرمان عوامل زیادی وجود داره چون همونطور که میدونید سطح قدرت شخصیت ها در کمیک های مختلف کم و زیاد شده و شاید حتی قدرت اصلی خیلی از شخصیت هارو ندونیم و به گفته بعضی دوستان قدرت های شخصیت های مارول در دنیای دیسی کار نمیکنن یا برعکس اما خب در نظر میگریم که شخصیت ها قدرت های خودشون رو دارن و با توجه به اینکه سوپرمن و کاپیتان مارول شخصیت های مهمی هستن اطلاعات زیادی از اونها وجود داره .خب بریم سراغ ویژگی های هرکدوم.

قدرت درونی اصلی : سوپرمن

سوپرمن به لطف DNA کریپتونی که داره توانایی های زیادی بدست آورده مثل پرواز ، سرعت زیاد ، قدرت فوق العاده و … که قدرت هایی اصلی سوپرمن رو تشکیل میدن و دلیل ژنتیکی هم دارن؛ اما کاپیتان مارول با اینکه DNA کری هارو داره و بهش توانایی هایی میده اما DNA کری به اندازه DNA کریپتونی قوی نیست، البته کریپتونی بودن یک ضعف هم به سوپرمن داده به اسم کریپتونایت که کاپیتان مارول همچین چیزی نداره اما مشخصه که در قدرت درونی (ژنتیکی) سوپرمن قوی تره  .

استفاده از قدرت : برابر

طبق بخش قبلی DNA توانایی های بیشتری به سوپرمن داده اما کاپیتان مارول و سوپرمن توی استفاده از قدرت هاشون کاملا برابرن هر دوی اینها به دلایل زیای از شخصیت های قدرتمند دنیای خودشون هستن . به طور کلی با اینکه از نظر تعداد سوپرمن قدرتهای بیشتری داره و تفاوت های زیادی هم بین قدرت های اونها وجود داره اما در نبرد و موقع استفاده کردن از توانایی ها کاپیتان مارول و سوپرمن با هم برابرن و نمیشه گفت چون سوپرمن مثلا میتونه از چشماش لیزر شلیک کنه و کارول نمیتونه دلیل نابرابریه.

هوش : برابر

در یک نبرد بین دو نفر فوق العاده قدرتمند از جهان های مختلف شاید قدرت تاثیر خیلی زیادی داشته باشه، اما چیزهای دیگه هم مثل هوش مهم هستن . کلارک و کارول با اینکه از قویترین شخصیت های دنیای خودشون هستن اما باهوش ترین ها نیستن و بر خلاف شخصیت هایی مثل بتمن و آیرون من که از هوش خودشون استفاده میکنن ، کاپیتان مارول و سوپرمن ترجیح میدن برای حل مشکلات از زور خودشون استفاده کنن، با این حال دلیل نمیشه که اونها هوش بالایی ندارن . توی مقایسه این مورد میشه گفت که این دو نفر با هم برابر هستن چون جاهایی بوده که هوش خودشون رو نشون دادن هرکدوم .

قدرت : سوپرمن

منظور از قدرت اینجا زور هرکدومه و اگه قراره یه نبرد بدون قدرت های ماورایی و فضایی و فقط با زور فوق انسانی بین دو نفر باشه سوپرمن حتما پیروز میشه. درسته که این قدرت توی مواقع مختلف کم و زیاد شده با این حال تاحالا نشده  کارول رو ببینیم که بدون نیرو فوتون کارهای بزرگی انجام داده ولی سوپرمن رو دیدیم که وزن کل کره زمین رو نگه داشت که قدرت خیلی بالایی رو نشون میده.

مقاومت : برابر

مقاومت این دو شخصیت به فضا و زمان بستگی داره چون میدونیم که اونها توانایی جذب انرژی رو دارن و تا وقتی انرژی ای باشه که ازش استفاده کنن میتونن در برابر چیز های زیادی مقاومت کنن اما خب هرکدومشون به روش های مختلفی انرژی رو جذب میکنن و منبع قدرت های مختلفی هم دارن برای همین این مورد خیلی به شرایط مبارزه بستگی داره و در نبرد بین سوپرمن و کاپیتان مارول، مقاومت رو برابر در نظر میگیریم .

مبارزه : کاپیتان مارول

درسته که سوپرمن بسیار قدرتمنده اما توی یک مبارزه تن به تن از کاپیتان مارول شکست میخوره، چون کارول مهارت های رزمی بالایی داره هرچند که بهترین رزمی کار مارول نیست اما به هر حال توسط یک نیروی نظامی فضایی آموزش دیده . البته سوپرمن هم میدونه چطوری مشت بزنه و حتی ممکنه بتونه از پس یک دعوا بدون قدرت هاش هم بر بیاد ولی قطعا کارول کسی نیست که توی این مبارزه شکست بخوره، به این دلیل که سوپرمن تاحالا آموزش های خاص نظامی یا نبردی ندیده و بیشتر سعی کرده از قدرت های خیلی زیادش برای حل کردن مشکلاتش استفاده کنه.

متحد ها : سوپرمن

هرچقدر که هرکدوم از این شخصیت ها قدرتمند باشن به هرحال یه جایی به کمک نیاز پیدا میکنن، در جنگ یا یک نبرد با دشمنان اما خوشبختانه هر کدوم از اونها به وفور دوست های ابرقهرمان دارن که هر موقع لازم بشه به کمکشون بیاد یا بهتره بگیم یک یونیورس پشت هرکدوم از این شخصیت ها هستن با این حال اگه دوستای نزدیک هر کدوم رو در نظر بگیریم سوپرمن شانس بیشتری داره برای جمع کردن یک تیم ابرقدرت، و احتمالا در نبرد بین تیم انتقام جویان ساخته شده توسط کاپیتان مارول با جاستیس لیگ ساخته شده توسط سوپرمن، طرف سوپرمن برنده میشن ولی اینم نباید فراموش کنیم که کارول دوست های فضایی قدرتمند زیادی داره .

شخصیت : کاپیتان مارول

سوپرمن در دنیای کمیک شخصیت جذابیه و نماد امیده که باعث شده طرفدارهای زیادی داشته باشه، اما کاپیتان مارول از موقع خلقت تا الان شخصیت پویا تری داشته و همیشه درحال تکامل بوده و رشد میکرده، اما سوپرمن از اول کامل بود که شاید این خودش یه مشکل باشه، برای همین کاپیتان مارول تونسته شخصیت پردازی خوبی داشته باشه و مخاطب های هم خیلی اونو دوست داشته باشن . کاپیتان مارول سفر های زیادی انجام داده و سوپرمن هم همینطور هردو ماجراهایی داشتن که شخصیت اونهارو ساخته با این حال سوپرمن از اول همین شخصیت بوده ولی کارول با بدست آوردن قدرت هاش تغییر کرد ، با فهمیدن واقعیت درمورد خودش تغییر کرد و کامل تر شد 

تجربه : کاپیتان مارول

کی میتونه بگه که سوپرمن مبارزه های بیشتری داشته یا کایپتان مارول؟؟؟ قطعا هیچکس، چون تعداد بیشماری جنگ با ویلن ها رو هرکدوم از اونها تجربه کردن اما کاپیتان مارول بخاطر گذروندن زمان طولانی در فضا و بودن توی نیروی نظامی فضایی تجربه های خیلی زیادی کسب کرده، البته سوپرمن هم نژاد های مختلف ، ویلن های زیاد و دنیای های مختلفی رو دیده با این حال داستان پیچیده کاپیتان مارول و فعالیت های فضایی اون باعث میشه در بحث تجربه از کلارک جلوتر باشه .

در فیلم اونجرز اند گیم هم دیدیم که وقتی همه روی زمین بودن کارول رفت تا به بقیه سیاره ها کمک کنه این ویژگی کارول در دنیای کمیک هم هست و اون همیشه درحال جنگیدن با نژاد های مختلف روی سیاره ها و دنیاهای مختلفه .

بزرگترین کار : سوپرمن

سوپرمن به لطف وقت زیادی که داشته کارهای قهرمانانه زیادی انجام داده و همیشه تونسته اثبات کنه که قهرمان بزرگیه و میتونه جهان رو نجات بده، برای همین از نظر انجام دادن شاهکار های قهرمانی جلوتر از کاپیتان ماروله . سوپرمن از اول حضورش در دنیای کمیک بارها جون انسان های کره زمین رو نجات داده چه با جنگیدن با ویلن ها چه با کارهای دیگه اون همیشه به بدی غلبه کرده و هیچوقت تسلیم نشده برای همینه که نماد امیده و محبوب ترین شخصیت آمریکاست. چون شاهکار های زیادی داره .

منبع: CBR

برنده نبرد : ؟؟؟

حالا با توجه به ویژگی های هرکدوم به نظر شما کدوم شخصیت توی نبرد برنده میشه؟ دلیلتون رو توی کامنت ها بنویسید


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک


guest
567 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سوپربوی

مقایسه اشتباهه خیلی از مواردش توی مبارزه تن به تن به کار نمیاد مثل بزرگترین کار،شخصیت و متحد ها….در ضمن بخش مقاومت هم به سوپرمن تعلق میگیره سوپرمن دوامش جوریه که مقابل بیگ بنگ دوم مقاومت کرده!!!!

Grayson

تعصب بذاریم کنار. هرکی بگه کاپیتان مارول فقط داره تعصب خودش نشون میده، نظر سنجی نتیجش پیداست(به غیر از این که یه عده از دوستان متعصب یه چیز دیگه بگن). ای کاش کاپیتان مارول با یه شخصیت دیگه مقایسه می‌کردید

فلش

کاپیتان مارول باید با سوپرگل مقایسه بشه نه سوپرمن

نویسنده MB

سوپرمن قوی تره

میلک من

اول اینکه ممنون از شما ولی مقاله ایراداتی داشت مثلا شخصیت که سوپرمن اگه از لحاظ شخصیت در دنیای کمیک چه دیسی چه مارول چه بقیه اگه اول نباشه دوم هست اونوقت شما شخصیت رو می دین به کاپیتان مارول که کلا جدیه و هیچ تکاملی هم نداره ولی ببینید که دیسی در طی سالیان دراز چه چالش هایی رو برای سوپرمن و هویتش به وجود آورده که سوپرمن امروزی رو ساخته. حالا بریم سراغ اصل. از لحاظ قدرت که کاملا درسته سوپرمن با اختلاف قویتره باید بخش سرعت رو به کاپیتان مارول بدیم متحدان سوپرمن هم قویترن قدرت درونی… بیشتر

mi_dc_comicbooks_channel

جناب سرعت باید به سوپرمن بدیش چون جزو ۵ شخصیت پر سرعت تاریخه… کاپیتان مارول تو هیچ چیزی ازش قویتر نیست و سوپرمن تو همه ی مرحله ها از کاپیتان مارول قویترع

Beyond

یاد مرحوم شزم افتادم
اسمش کپتان مارول بود
فکر کردم شزم و سوپرمنن

تونی استارک

چی شد؟
کم اوردین؟
XDDDDDD
خب معلومه در برابر من هیچی نیستین ناسلامتی من دانای مطلقم

سجاد شیخیان

دوست عزیز از این به بعد کامنت های دوستانی که جواب شمارو دادند تایید نمیشه و کامنت های اسپم شما هم همچنین لطفا کمی ادب داشته باشید و مارو مجبور به بستن آیپی شما از سایت نکنید.

GENERAL(رو روشن فکرا یخ بریز 🗿)

بله شما دوروسط میفرمایید 🗿
کاسپاروخ خان تو جواب منو بده بعد بیا چه چه کن 👺

GENERAL(رو روشن فکرا یخ بریز 🗿)

دانای مطلق ؟ تو کاسپاروخ هم نیستی
اگه تو دانایی من فرمانده ام میگیرم روت

GENERAL(در جزایر ماداگاسکار به سر میبرم🗿)

اقا لامصب چیچیه تونی استارک از پرزنس قوی تره؟
حالا ببینم جوابمو میدی یا نه

mi_dc_comicbooks_channel

چرا بس نمیکنی؟
دیگه حرفات مسخره بودن
مسخره ترم شدن
تونی استارک کم اورد بیخیالش شو

GENERAL(ارابه ی مرگ منو ندیدی؟)

قبول دارم چرت و پرت زیاد میگم ولی رو مخمه که انقدر یک ادم غرور داشته باشه !

mi_dc_comicbooks_channel

آره اون رو مخه و خیلیم عقده ای و مغروره
ولی خب …..

.Dr.s.strenge

حتما از بستگان دکتر دوومه.واقعا منی که خودم مارول فن هستم تعجب میکنم همچین آدمایی میبینم

dsf

ادمین چرا من هر دفعه جواب تونی استارک رو میدم تایید نمیکنی؟

سجاد شیخیان

چون بی احترامی میکنید کامنت های ف.ح.ش تایید نمیشن یا امثال هم مثل بیا پایین برو بالا و …

.چووتمکپپپ

اخه تونی می‌تونه پرنسس رو بزنه.😂😂😂😂😂😂😂😂 پرنسس به تونی فکر هم کنه تونی از روزگار محو میشه😂😂😂پرنسس تونی استارک که هیچ کل انتقام جویان هم بیان با یک اشاره نابودن😂😂😂

GENERAL(با تصویر میتونی موسیقی خلق کنی؟)

پرنسس کیه ؟ 😂
خدایی پرزنس گودرت منده این جوحه رنگیا جلوش هیچی نیستن
(جوجه رنگی انسان ها 🧷👀)

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

پرنسس دیگه چیه
پرزنس
داداش چیزی زدی ؟

mi_dc_comicbooks_channel

بابا ما بلد نیستیم فقط تونی بلده😂😂😂😂

واچر حمایت از مارول فن ها

پرنسس واقعا حرفت منحرف کننده است (یاد کارتون های والت دیزنی می افتم😄😂)اما جدی تصور پرزنس در مقابل استارک خنده دار هست چون مقایسه اصلا جالبی نیست عین اینکه بگم هاوارد داک مقابل سوپرمن 😕😕 خنده داره واقعا 😄

biggest shazam fan ever

آره پرزنس کل اونجرز روهم میزنه استارک کی باشه

سنتری

کل اونجرز هم نه کل جهان رو میزنه البته به این ربط داره که ببینیم خالق مارول بی کار میشینه تماشا کنه یا نه

تونی استارک

تونی پرزنس رو توی کمیک زد و بعدش پرزنس بهش گفت کع تو چقدر قوی تر از من هستی تونی استارک تو از قادران مطلق هم قوی تر هستی

GENERAL(یه من ...)(حمایت از پوریا ی ولی)

تو کدام کمیک؟ کدوم مجموعه؟ اصلا فیتشون (مارول و دیسی)میدونی مال چه سالیه ؟

تونی استارک

اسم کمیکش رو یادم نمیاد چون ۶ سال پیش خوندمش

GENERAL(با تصویر میتونی موسیقی خلق کنی؟)

اره جون خودت
بیشین بینیم

Hmagicland Dc comics

اره اره تو درست میگی 😂

DC_COMICS_CHANNEL

برگردددد به سرووووشششش

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

😂🤣
بچه ها وضع ما رو ببین داریم با یه 🐄🐄 حرف میزنیم 🤣😂
کدوم کمیک دی وی ام ؟ آخه خ.ره اونجا مگه پرزنس حضور داشت

Hmagicland Dc comics

بیا پایین بازم شعر هات شروع شد😂

mi_dc_comicbooks_channel

😂😂