Creepy-DC-Villains

ترسناک ترین ویلن های دنیای دیسی

مدتی پیش در مقاله ای تحت عنوان «ترسناک ترین ویلن های دنیای مارول»  گفتیم که ژانر ترس و دلهره همیشه یکی از پرطرفدارترین ژانر های در رسانه های مختلف بوده که دنیای کمیک هم از این قائده مستثنی نیست و دوتا از بزرگترین کمپانی هم کمیک یعنی مارول و دیسی هم به این زمینه ورود کرده اند. در اون مقاله به شما ده تا از ترسناک ترین و دلهره آورترین ویلن های مارول رو معرفی کردیم و در این مقاله قصد داریم ده تا از ترسناک ترین های دنیای دیسی رو معرفی کنیم.

دنیای دیسی در زمان هایی بوده که از دنیای مارول به اصطلاح دارک تر بوده و با داستان هایی مرموز و پیچیده تر سعی کرده که عمقی به دنیاش بده، و در ایران به خصوص بین هوادارن دنیای کمیک اینطوری جا افتاده که دیسی همیشه دنیای دارک تر و ترسناک تری داره، اما کاملا اینطوری نیست. در برهه های زمانی بوده که دیسی دارک تر بوده اما این به صورت کامل و بدون استثنا درست نیست و همیشه صدق نمیکنه. به هرحال ما قصد داریم در این مقاله به ده تا از ترسناک ترین ها بپردازیم تا بتونین با مقایسه این ویلن های با دنیای مارول بتونین بفهمین کدوم در زمینه ترس بهتر عمل کردن (که این موضوع کاملا سلیقه ایه).

۱۰. Robin King

شخصیتی که به تازگی و در ایونت دارک نایت : دث متال به دنیای دیسی اضافه شد و ماهیتش بر اساس ترس و دلهره بنا شده. وقتی که بروس وینی جوان و جامعه ستیز تصمیم گرفت که شروع به کارهای وحشیانه و قتل هاش بکنه، تبدیل به رابین کینگ شد. اون نه تنها دزدی که در کوچه میخواست از پدرمادرش سرقت کنه رو کشت، بلکه پدر و مادر خودش رو هم کشت.

این بچه شیطانی بعدش تصمیم گرفت که آلفرد رو بکشه و بعدش هم تبدیل به رابین کینگ شد، ویلنی دیوانه و جامعه ستیز با تجهیزات و ابزار جنگی و دفاعی زیاد که میتونه هر قهرمان و شخصیتی رو به چالش بکشه. حالا هم بخاطر اینکه بتمن هولفز تبدیل به یک فرم جدیدی از شیطان شده، این رابین کینگه که برعلیه قهرمان ها فعالیت هارو رهبری میکنه.

۹. Superboy Prime

کلارک کنتی رو تصور کنین که توی مزرعه کنت بزرگ نشده، سوپرمنی رو تصور کنین که به هیچکس اهمیت نمیده و احترام نمیزاره و تصمیم نداره تا از قدرت هاش در مسیر خوبی استفاده بکنه. پسری دقیقا شبیه به سوپرمن رو تصور کنین که برای قرن ها توی یک بعد خالی به تنهایی گیر افتاده، و همین اون رو دیوانه کرده. بعد از اینکه سوپربوی پرایم از زندانی که درش بود آزاد شد برعلیه قهرمان ها برخواست و تعداد زیادی از اونهارو در سری infinite crisis کشت.

سوپربوی پرایم یکی از بزرگترین ترس های هر قهرمان و شخصیتی در دنیای دیسیه؛ سوپرمنی قدرتمند که از کشت ترسی نداره و حاضره همه رو سلاخی کنه تا به هدفش برسه و هیچ اصول اخلاقی و ذهنی هم نداره و بجای نماد امید بودن نماد ترس و بدبختیه. اون پر از خشمه که همین اون رو در سناریوهایی از خود سوپرمن هم قدرتمندتر میکنه چون قدرت هاش رو کنترل نمیکنه، اون فقط به دنبال انتقام از کسایی که سختی هاش رو بخاطر اونا میدونه، و این یعنی تمام افراد زنده دنیا.

۸. Trigon

قرن ها پیش، عده ای از مردم زمین بی خیال زندگی بر روی زمین شدن و دروازده به درون واقعیتی میان بعدی به اسم آزارث Azarath باز کردند. این انسان ها به دنبال خلق جامعه ای آرام و صلح طلب بودن و به همین خاطر تاریکی و بدی که در روح هاشون حضور داشت رو خارج کردن و اونهارو به بعد زیرین فرستادن. این انرژی تاریک تبدیل به یک موجود دارای ادراک و فهم شد و زمانی که توسط یک نژاد فضایی احضار شد، به پیش اونها رفت و یکی از زن های اون نژاد رو حامله کرد؛ بچه ای که از این جفتگیری متولد شد ترایگون نام گرفت.

اون شروع کرد به کشتن فضایی هایی که به، به وجود اومدنش کمک کرده بودن و بعد از اون در فضا تنها شد. اون تصمیم گرفت که شروع کنه و تمام سیارات و مردم و موجودات بعدی که درش حضور داشت رو بکشه. بعد از اینکه دیگه موجود یا چیزی نموند که بخواد بکشه، به دنیای دیسی اومد تا افراد بیشتری رو برای کشتن و قربانی کردن پیدا کنه؛ اون بارها توسط قهرمان های مختلف و همینطور دختر خودش ریون متوقف شده.

۷. Darkseid

زمانی که خدایان قدیم از بین رفتن، خدایان جدید متولد شدن و به وجود اومدن. در سیاره آپوکالیپس، آکسس که امروزه به نام دارکساید میشناسیم در خاندان سلطنتی متولد شد، اما به خاطر اینکه فرزند کوچک بود هرگز نمیتونست پادشاه بشه. اون که تشنه قدرت بود برادر و مادر خودش رو کشت و کنترل سیاره رو در دست گرفت و باعث شروع جنگی بی پایان با سیاره جنسیس شد.

زمانی که برای اولین بار با مریخی ها دیدار کرد، متوجه ایمان اونها به معادله زندگی (Life Equation) شد که باعث همه خوبی و زندگی و نور در دنیاست. دارکساید احتمال داد که اگر معادله زندگی وجود داره، حتما یک معادله ضدزندگی (Anti life Equation) هم وجود داره که میتونه تمام موجودات زنده رو بکشه. هدف و تمام برنامه های دارکساید تبدیل شد به پیدا کردن معادله ضدزندگی تا بتونه تمام هستی رو از بین ببره و اونطوری که خودش دوست داره دوباره شکلش بده.

۶. Upside-Down Man

زمانی که دو طرف جادو (جادوی سیاه و روشن) به وجود اومدن آپساید من متولد شد. به عنوان آواتار جادوی سیاه، آپساید من به عنوان موجودیه که نشون میده جادوی سیاه چه کارهایی میتونه بکنه. آپساید من توسط خواهرش هکیت hecate در بعد تاریکی زندانی شده (هکیت آواتار جادوی روشنه). آپساید من در این بعد گونه جدیدی از موجودات رو پیدا کرد و اونهارو تبدیل به ارتشش کرد و منتظر زمان مناسب برای حمله موند.

در اولین حمله ای که به واقعیت کرد تونست شهر ناندا پاربت (Nanda Parbat) رو نابود کنه، Parliament of Trees رو آلوده کنه و دیتکتیو چیمپ، سومپ تینگ و کنستانتین رو بکشه. واندروومن و زاتانا که تنها اعضای باقی مونده از جاستیس لیگ دارک بودن، تونستن آپسایدمن رو شکست بدن و دیگر دوست ها و اعضای تیمشون رو به زندگی برگردونن. اما حالا که دنیای دیسی با این شخصیت آشنا شده، همه میترسن که اگر دوباره و قدرتمندتر برگرده چه اتفاقی خواهد افتاد.

۵. Solomon Grundy

پنجاه سال بعد از اینکه سایروس گلد کشته شد و جسدش در باتلاق سلاخی پنهان شد، بدن پوسیدش به عنوان سولومون گراندی به زندگی برگشت. اون اولین موجود از این گونه بود که در دنیای دیسی حضور داشت، اما قطعا آخرین نبود؛ هربار که گراندی کشته میشه دوباره برمیگرده و زنده میشه.

با اینکه اون بیشتر یک هیولای ترسناک و نفهم و پر از نفرت دیده میشه، اما زمان هایی هم بود که تبدیل به یک غول با فرهنگ و ادب شده، برای مثال زمانی که تبدیل به دوست جک نایت و میکاآل توماس شد، دونفری که به عنوان استارمن شناخته میشن. مثل سوامپ تینگ، گراندی هم با عناصر گیاهی و توسط Parliament of Trees به زندگی برگردونده شد، اما بخاطر اینکه سایروس گلد در آتش و شلعه نمرده بود، تبدیل به یک موجود ناقص و غیرعادی شد که به طرز وحشتانکی به خشونت و نابودی علاقه داره.

۴. Doctor Destiny

جان دی یک خلافکار سطح پایین بود که به علم هم علاقه چندانی نداشت و هرازگاهی به اون میپرداخت، تا زمانی که که مادرش بهش Materioptikon رو داد. سنگی قرمز با قدرت های دستکاری واقعیت که میتونه به راحتی تمامی دنیاهارو به طور کل از بین ببره. جان دی اسم دکتر دستینی رو برای خودش انتخاب کرد و تبدیل به یک سوپرویلن شد و گه گاهی هم با جاستیس لیگ درگیر شد.

هرچی بیشتر دکتر دستینی از Materioptikon استفاده میکرد، این سنگ بیشتر بدن اون رو مصرف میکرد و میخورد که همین باعث شد اون تبدیل به یک اسکلت زنده و متحرک بشه. به خاطر یکی دیگه از عوارض استفاده از Materioptikon جان دی نمیتونه خواب و رویا ببینه که همین باعث شده ذهنش از بین بره و دیوانه بشه.

۳. Nekron

ارباب مرده ها، اما نکرون خود مرگ نیست، بلکه تجسم فیزیکی کانسپت مرگه. اون یکی از قدرتمندترین نیروهای تمام دنیای دیسیه که در سرزمین مردگان توسط محافظان یونیورس زندانی شده. بعد از اینکه تونست فرار کنه ارتشی از مردگان برای خودش درست کرد تا بتونه یونیورس رو از بین ببره، اما گرین لنترن ها تونستن جلوش رو بگیرن.

نکرون یکبار دیگه از سرزمین مردگان فرار کرد و نیروی بلک لنترن رو درست کرد؛ ارتشی از زامبی ها و مردگان به قدرت حلقه ها. برای مبارزه با قهرمان ها، نکرون تعدادی از همراه ها و دوستان قهرمان هارو زندگی دوباره بخشید که شامل : الانگیتد من، بلو بیتل دوم (تدکورد) و سوپرمن زمین ۲ میشد.

۲. Kryb

به عنوان یکی از اعضای نیروهای سینسترو، کرایب تبدیل به یکی از ترسناک ترین و قدرتمندترین دشمنان گرین لنترن ها شده. کرایب علاقه داره تا اعضای نیروهای گرین لنترن رو دنبال کنه، مخصوصا اونهایی که پدر یا مادر هستن. اون دوست داره که اونهارو بکشه و بچه هاشون رو بدزده و در کیسه ای که در پشتش قرار داره زندانی کنه (به عکس دقت کنین).

کرایب همچنین میتونه ماده ای زرد رنگ ترشح کنه که میتونه ذهن اعضای گرین لنترن رو اگه باهاش ارتباط برقرار کنن کنترل کنه. کرایب از هیچکاری برای نابود کردن گرین لنترن ها دریغ نمیکنه، اون سعی میکنه با ترس و تهدید کردن عزیزانشون اراده گرین لنترن هارو ضعیف کنه و اونهارو از بین ببره.

۱. joker

در بین تمام شخصیت های شیطانی و شرور دنیای دیسی، جوکر احتمالا ضعیف ترینشونه، نه ابرقدرت خاصی داره، نه میتونه ذهن هارو کنترل کنه، نه میتونه سیاره هارو با دست خالی نابود کنه، اما باز هم، اون یکی از ترسناک ترین شخصیت های تمام دنیای دیسیه. چیزی که جوکر رو ترسناک میکنه، چیزی که انقدر اون رو ترسناک میکنه که حتی بتمن هم ازش میترسه، اینه که هیچکس نمیدونه برنامه اون چیه و میخواد بعدش چیکار کنه.

جوکر تجسم حقیقی هرج و مرج و خرابیه، اون میتونه به راحتی خوردن چیپس یک پسربچه رو سلاخی کنه و ناراحت هم نشه. اون کسیه که حقیقیتا از کشتن و هرج و مرج لذت میبره، اون هیچ روح و محبت و عقلی نداره و همین اون رو تا حدی خطرناک میکنه که بتمن هم از رویارویی باهاش ترس داره.

مقاله ترسناک ترین ویلن های دنیای مارول رو هم از دست ندین و نظرتون رو درباره این شخصیت ها بهمون توی کامنت ها بگین

منبع : CBR


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک


guest
51 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
نریمان

سلام داداشا باید ترایگان رو با نکرون مقایسه میکردین و جوکر رو هم با بتمنی که میخندد

پارمیس

راستش من شنیده بودم که جوکر خیلی قوی باشه و با چیز هایی هم که دیده بودم این طور حس میکردم درسته که متاهیومن یا سوپرهیرو نیست ولی همین قضیه که هیچکس نمیدونه اون چیکار میخواد بکنه و از کارش ترس نداره اونو به یکی از بهترین ویلن ها تبدیل میکنه و به نظرم حداقل باید وسط لیست قرار بگیره
راستی درمورد کرایب که خوندم فهمیدم شب خوابم نمیبره

ماندانا

از کارش ترس نداره؟ واقعا؟! تو اصلا چیزی راجع جوکر میدونی؟ اگه نگاهی حتی کوتاه به پرونده شاهزاده جرم و جنایت کرده باشی قتل افراد به بدترین شکل ممکن برای اون بچه بازیع. بررسی موضوع از جهاتی دیگر👇 اگه ویلن روانی باهوش دنبال تو باشه و بخواد به هر طریقی تورو به جنون بکشه و خوانوادت رو تحدید کنه و بخواد بعضیاشون رو بکشه تو نمیترسی؟ تازه جوکر فقط به گاتهام و بتفمیلی محدود نمیشه ماشاالله همه جا هست ( تو دنیای کمیک هم تو دنیای واقعی هم خیلیا جوکر رو میشناسن همین چند وقت پیش تو چند تا موریک… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by ماندانا
Mahdiar@venom

رابین کینگ هست، بعد بتمنی که می خندد نیست آخه، به نظرم بتمنی که می خندد از جوکر هم برتره، چون جنون جوکر با هوش بتمن و همینطور مهارت مبارزه و ابزارآلات خفاشی ترکیب شده

سخکهفط

ااااآااااا😮😮😮😮😮

امیر مهدی رشیدی

به نظر من‌ دارک ساید نباید توش میبود

Md watchmen

اگه کمیک سندمن و خونده باشید متوجه میشید دکتر دستنی کم از جوکر نداره از این نظر به نظرم اون باید دوم میشد

هدهانتر

عالی ولی باید کیلر کراک رو هم اضافه می کردی

Last edited 2 سال گذشته by هدهانتر
امیر جوکر

پرنس جنایکتار شاه جنایت جوکر
به سلامتی جرم و جنایت! ماندگار ترین جمله جوکر تو کمیک جوک کشنده از نظر من

Md watchmen

این تو جوک کشنده نبود که تا اونجایی که یادمه

علی

چرا بود و اون پرنسس رو باسد میکردی شاخزاده و گفتش رو نزاشتی خنگه

امیر

به نظرم جایگاه اول شایسته ی هیچکس جز بتمنی که می‌خندد نیست

علی

اره ولی اون بتمنه و دوباره ابر قهرمان شد و دقیقا کارهای جوکر رو میکرد اما به اسم بتمن و جوکر جاش خوبه

اهورا

اریجین رایگون رو غلط گفتی کاکو این اریجین ریون بود ترایگون شیطان دیسی یه جورایی البته