قویترین خدایان جدید دنیای دیسی

بحث بر سر این که کدام شخصیت یا کدام گروه از دیگری قویتره قدمت زیادی داره و از اولین کمیک ها این بحث همیشه بین طرفدارهای شخصیت ها و دنیاهای مختلف بوده و هست، در همین زمینه خدایان جدید دنیای دیسی یکی از جذاب ترین دسته برای بحث و آشنایی هستند که با قدرت ها و شخصیت های خاصشون شناخته میشن. در دنیای دیسی خدایان جدید یا همون نیوگادز شخصیت هایی هستند که در سیاره های نیوجنسیس و آپوکالیپس در جهان چهارم زندگی میکنند و بنا به دلایلی بسیار قدرتمند و خاص هستند. یکی از معروف ترین خدایان جدید که احتمالا همه اسمش رو شنیده باشن دارکسایده، پادشاه شیطانی و قدرتمند آپوکالپیس که همیشه با اهداف شومش برای تمام دنیای دیسی دردسر ساز بوده و هست.

به خاطر نزدیک بودن به منبع (source) شخصیت های دنیای چهارم یا همون سیاره های نیوجنسیس و آپوکالیپس فوق العاده قدرتمند هستند و هرکدام دارای ویژگی های خاصی مثل : جاودانگی، قدرت بدنی، سرعت زیاد، پرواز، آسیب ناپذیری و هزاران قدرت دیگه هستند. بین این شخصیت هاهم بحث های زیادی هست که کدام یک قویتر هستند، پادشاه آپوکالیپس (دارکساید) یا پادشاه نیوجنسیس (های فادر)؛ طبیعیه که هیچ لیستی نمیتونه کاملا درست و بدون نقص باشه و قطعا همیشه استثنا هایی وجود دارند و لیست ها از نظر افراد و منابع مختلف متفاوت اند، ما در اینجا سعی کردیم نزدیک ترین و مورد قبول ترین رده بندی رو برای شما ارائه کنیم تا بتونین علاوه بر آشنایی با این شخصیت ها، تا حدودی با سلسله مراتب قدرت بین اونها آشنا بشین.

10. Infinity Man

«منبع» چیزیه که به خدایان جدید قدرت هاشون رو میده و باعث میشه یک سر و گردن از هر موجود دیگه ای توی دنیای دیسی قدرتمندتر بشن. اینفینیتی من (مرد بی نهایت) هم بخشی از منبعه (مثل های فادر پادشاه سیاره نیوجنسیس).به خاطر همین رابطه و مهارت هاش اینفینیتی من یکی از قدرتمندترین موجودات دنیای دیسیه که هرکسی توان مقابله باهاش رو نداره.

اون از تعدادی از خدایان جدید ضعیف تره و در سطح پایین تری قرار میگیره، اما هنوز هم لیست کاملی از قدرت های خدایان جدید رو داراست؛ مثل دستکاری مواد، کنترل جاذبه، پرتاب گلوله های انرژی به صورت بی پایان، قدرت فرابشری، سرعت عکس العمل بالا و ……اون همچنین محافظ forever people هم هست و هر زمان که اونها بهش نیاز داشته باشن بهشون کمک میکنه.

9. Grail

گریل دختر دارکساید پادشاه آپوکالیپس و یکی از بهترین مبارزان آمازون هاست، همین ترکیب به اون هم قدرت های خدایان جدید و هم قدیم رو داده و به شدت اون رو قدرتمند کرده. اون به عنوان دختر دارکساید بخش زیادی از قدرت های پدرش رو به ارث برده، علاوه بر این اون توسط یکی از بهترین مبارزان آمازون ها بزرگ شده و مهارت های خارق العاده اون ها در نبرد و رفتار رو آموخته و به همین خاطر اون یکی از خطرناک ترین شخصیت های تمام دنیای دیسیه که حتی در سری جاستیس لیگ : دارکساید وار تونست یک تنه جاستیس لیگ رو به دردسر بزرگی بندازه.

حد قدرت های اون تابحال دیده نشده، اون تونسته به تنهایی تمام جاستیس لیگ رو شکست بده، نسخه دنیای دیسی هرکول رو بکشه و کارهای بزرگ و عجیب دیگه ای هم انجام بده. در بین خدایان جدید اون شاید تجربه شخصیت هایی مثل پدر خود (دارکساید) یا عموش (های فادر) نداشته باشه، اما قطعا یکی از قدرتمندترین و با استعداد ترین هاست.اون تقریبا تمام قدرت های پدرش رو داراست به علاوه مهارت های نبردی و استراتژی که از آمازون ها فراگرفته.

8. Big Barda

بیگ باردا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شخصیت ها بین خدایان جدیده، اون رهبر گروه Female Furies هست، گروهی از شخصیت های زن فوق العاده قدرتمند که به دارکساید خدمت میکنن. بعدتر زمانی که عاشق مستر میراکل شد، تبدیل به یک قهرمان شد و به مستر میراکل کمک کرد تا به افراد بی گناه در برابر دارکساید کمک کنه و بر علیه دارکساید ایستاد.

بیگ باردا تاحالا عضو گروه های جاستیس لیگ آمریکا و بردز آف پری هم بوده، عده ای اون رو بهترین مبارز تن به تن در تمام دنیای دیسی (نه تنها شخصیت های زن بلکه تمام شخصیت ها) میشناسند. زمانی که صحبت از قدرت هاش و مهارت های نبردیش بشه، اون رو با واندروومن مقایسه میکنن و حتی گاهی از واندروومن هم قدرتمند تر تلقی میشه.اون قدرت هایی شبیه به واندروومن مثل : سرعت، قدرت، مهارت در نبرد، استفاده از ادوات جنگی، رهبری، هوش، جاودانگی و….داراست.

7. Steppenwolf

استپن ولف شاید در این لیست به واسطه حضورش در فیلم جاستیس لیگ ۲۰۱۷ شناخته شده تر باشه، اما در اون فیلم با اینکه شخصیت قدرتمندی بود اما به هیچ وجه نتونست قدرت و شخصیت استپن ولف واقعی رو بیان کنه و با قدرت واقعی اون هنوز در دنیای سینمایی دیسی آشنا نشدیم. استپن ولف یکی از قدرتمندترین خدایان جدیده و در نیو ۵۲ قدرت هاش ارتقا هم پیدا کردند، تا حدی که در اون واقعیت استپن ولف تونست زمین ۲ رو نابود کنه و بتمن، واندروومن و سوپرمن رو بکشه.

با اینکه بعد از اون نبرد مرد، اما درست مثل بقیه خدایان دوباره زنده شد و برگشت و در کنار دارکساید برعلیه آنتی گاد جنگید. اون تمام قدرت های خدایان جدید رو داراست و کمتر کسی هم سطح اون دارای قدرت های مختلفه، علاوه بر اینها اون از چندصدسال تجربه در نبردهای مختلف هم بهره میبره، اون در رهبری، استراتژی و نقشه های جنگی استاد بزرگیه و یکی از مهم ترین و بزرگ ترین فرماندهان ارتش های دارکسایده.

6. Orion

اوریون شخصیتی جالب و درخور توجه داره، اون پسر بیولوژیکی دارکسایده اما توسط های فادر حکمران نیوجنسیس بزرگ شده (بعد از جابجایی پسرهای های فادر و دارکساید به پیشنهاد مترون برای پایان جنگ بین دوسیاره آپوکالیپس و نیوجنسیس). از اونجایی که های فادر و دارکساید همیشه در جنگ بودند و همیشه میخواستن همدیگر رو شکست بدن، های فادر اوریون رو جوری بزرگ کرد و آموزش داد تا بتونه از اون به عنوان سلاحی در برابر پدر خودش استفاده بکنه و از ابتدا تنها یک هدف، اون هم نابودی دارکساید رو در ذهن اوریون پرورش داد.

اوریون هیچ وقت در طول حضورش در دنیای دیسی به سطح قدرت های پدر یا عموی (دارکساید و های فادر) خودش نرسید، اما به واسطه آموزش هاش در سیاره نیوجنسیس و قدرت های ژنتیکیش تبدیل به یکی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای دیسی شد. اون حتی یکبار موفق به شکست دادن و کشتن پدر خودش شد، اما دارکساید دوباره برگشت و اوریون هم بعد از نیو ۵۲  تضعیف شد و مقداری از قدرت هاش کم شد.

5. Black Racer

بلک ریسر به عنوان یکی از سریع ترین شخصیت های دنیای دیسی شناخته میشه، حتی به اندازه ای سریع که میتونه مرگ رو هم جا بزاره. در بین خدایان جدید بلک ریسر یکی از معدود موجوداتیه که میتونه این خدایان جدید رو بکشه و از بین ببره، یک لمس کوچک از بلک ریسر کافیه تا یک خدای جدید تمام قدرت هاش رو از دست بده یا حتی کشته بشه.

بلک ریسر یکی از معدود شخصیت هایی که میتونه دارکساید رو شکست بده یا بکشه، البته اون اینکار رو در سری جاستیس لیگ : دارکساید وار به کمک ترکیب شدن با فلش و کمک آنتی مانیتور انجام داد. در این داستان زمانی که بلک ریسر به فلش ترکیب شد و قدرت هاش رو باهاش ترکیب کرد تبدیل به یکی از قدرتمندترین شخصیت هایی شد که حتی تونست دارکساید رو از بین ببره.

4. The Highfather

دارکساید یکی از خطرناک ترین ویلن هایی بوده و هست که دنیای دیسی به خودش دیده و درگیری های زیادی با محبوب ترین قهرمان های این دنیا یعنی جاستیس لیگ داشته. اما جاستیس لیگ اولین و حتی قویترین رقیب و دشمن دارکساید نیست.اولین و قدرتمندترین رقیب و دشمن دارکساید کسی نیست جز های فادر، شخصیتی فوق العاده قدرتمند و فرمانروای سیاره نیوجنسیس که تمام زندگیش رو وقف مقابله و درگیری با دارکساید کرده.

های فادر به عنوان حکمران عادل نیوجنسیس همیشه با تمام نیرو درحال مقابله با دارکساید و اهداف شومش بوده. اون برادر دارکساید هم هست و از زمان تولدشون بر سر تاج و تخت گرفته تا نیروی امگا و چیزهای دیگر درگیری زیادی باهم داشتند. شاید فکر کنین اون شخصیت خیلی خوب و مهربانیه که میخواد دارکساید رو از بین ببره، اما اینطور نیست، اون شخصیتی سرد و خشک و گاها بی رحمه، اما هرچی باشه یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها در جلوگیری از نابودی دنیای دیسی توسط دارکسایده که وجود و زندگیش لازمه و حداقل صد مرحله از دارکساید شخصیت بهتر و عادل تریه.

3. Darkseid

دارکساید شاید معروف ترین شخصیت بین خدایان جدید باشه و با اینکه هنوز در دنیای سینمایی دیسی هم حضور نداشته اما از خیلی از شخصیت ها شناخته شده تر و بزرگ تره. احتمالا انتظار داشتین که دارکساید رو در صدر این لیست ببینیند اما یکی دونفری هستند که حتی از دارکساید هم قدرتمندتر هستند و در ادامه به دلایل حضور اونها در رتبه های بالاتر از دارکساید اشاره میکنم.دارکساید احتیاج زیادی به معرفی نداره و شما میتونین در اینجا ویدیوی معرفی اختصاصی دارکساید کامیکان رو ببینید و کامل و بدون نقص با این شخصیت آشنا بشین.

دارکساید به تنهایی یکی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای دیسیه که تقریبا هیچ شخصیت یا قهرمان زمینی درحالت عادی نمیتونه جلوش رو بگیره، علاوه بر اینها دارکساید برای افزایش قدرت هاش از نیروی امگا هم استفاده کرد که نیروهاش رو چندبرابر کرد و تبدیل به شاید خطرناک ترین ویلن دنیای دیسی شد؛ اون حتی به این هم راضی نشد و به دنبال معادله ضدزندگی گشت تا بتونه به راحتی اهدافش رو به عمل برسونه. (در ویدیوی اختصاصی معرفی دارکساید میتونین با معادله ضدزندگی و نیروی امگا به صورت کامل آشنا بشین)

2. Yuga Khan

دو برادر افسانه ای یعنی دارکساید(آکسس) و های فادر(ازایا) از قدرتمندترین شخصیت های تمام دنیای دیسی هستند که هیچکس تقریبا جرئت درگیری با اونهارو نداره. قطعا این دو برادر قدرتمند از پدر و مادری معمولی و ضعیف زاده نشدند. پدر اونها کسی نیست جز یوگاخان، آخرین فرد از خدایان قدیم و اولین شخصیت خدایان جدید و حکمران بی رحم آپوکالیپس قبل از دارکساید.

همونطور که گفتم اون آخرین شخصیت خدایان قدیمه، اما در نیو ۵۲ نشون داده شد که اون عضو خدایان جدید هم هست و همین ترکیب و قدرت خدایان قدیم اون رو به طرز باورنکردنی قدرتمند کرده؛ تا حدی قدرتمند که حتی دارکساید شیطانی ازش ترس داره و برای شروع اقداماتش برای در دست گرفتن قدرت آپوکالیپس مجبور شد تا صبرکنه تا پدرش در دیواره سرچشمه گیر بیوفته تا بتونه پادشاهی آپوکالیپس رو به دست بگیره. میل به خرابی و ویران کردن و تسخیر دنیاهای یوگاخان حتی در بعضی جاها از دارکساید هم پیشه گرفته و قبل از دارکساید این یوگاخان بود که سعی کرد تا با حال معادله ضد زندگی در دیواره سرچشمه بتونه تمام دنیا رو از آن خودش بکنه.

1. Metron

این روزا صندلی مترون یا همون صندلی موبیوس از خود مترون معروف تر و محبوب تره، صندلی که با نشستن بر روش تمام دانش جهان رو فرا میگیرین و هرچیزی رو متوجه میشین. برای اینکه قدرت این صندلی رو متوجه بشین فقط کافیه ببینین که در سری دارکساید وار بتمن بعد از نشستن به روی این صندلی به چه شخصیتی تبدیل شد و قادر به انجام چه کارهایی شد.

قرار گرفتن مترون در صدر این لیست به خاطر قدرت هاش درونی و ژنتیکیش نیست، قطعا مترون به تنهایی از شخصیت هایی مثل دارکساید و های فادر و حتی بلک ریسر ضعیف تره، اما دلیل قرار گرفتن مترون در صدر دانشیه که ازش بهره میبره، دانش همون چیزی که باعث میشه بتمن بتونه بزرگ ترین خدایان علارغم انسان بودنش شکست بده. مترون با دانش و تجربه ای که خودش داره و از صندلی میگیره میتونه تقریبا هرکاری بکنه، هرچیزی رو پیش بینی کنه و برای هرچیزی یک راه حل داشته باشه، حتی در نبرد بین سیاره های نیوجنسیس و آپوکالیپس بین دوتا از قدرتمندترین نیروهای تمام دنیا، این مترون بود که جرئت کرد پادرمیونی بکنه و های فادر و آپوکالیپس هم بهش گوش دادند.اون تمام نقاط ضعف و قدرت شخصیت هارو میدونه و میتونه هر بلایی که بخواد با استفاده از نقاط ضعف اونها به سرشون بیاره؛ به این دلیله که مترون حتی بالاتر از دارکساید و یوگاخان در صدر این لیست قرار گرفته.

منبع: CBR

حتما نظرتون رو درباره این لیست و این شخصیت ها توی کامنت ها بهمون بگین. اگه با لیست موافق نیستین با دلیل توی کامنت ها توضیح بدین.


بخوانید :

کمیک جاستیس لیگ دارکساید وار ترجمه شده (کامل)

ویدیو : معرفی اختصاصی دارکساید

بدترین کاستوم های سوپرمن

دست خدا : سوپرنچرال (Hand of God)


guest
81 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

بعضیا انتظار داشتن که دارکساید از مترون بالاتر باشه چون از قدرت های فیزیکی و ماورائی بیشتری برخورداره اما انگار یادتون رفته که مترون به تمام دانش جهان دسترسی داره که شامل فهخمیدن چگونه از بین بردن امثال دارکساید میشه و تا حالا شاید تا پای مرگ پیش رفته باشه اما هرگز نمرده که این به نوع دیگه ای قدرت صندلی مترون رو نمایان می کنه که با دانسته های این صندلی می تونه حتی بیشتر از افرادی مثل دارکساید عمر کنه و اینکه این صندلی به مترون قابلیت تلپورت رو میده که یعنی میتونه به هر وسیله ای که… بیشتر

Last edited 2 ماه گذشته by سنتری
Grayson

تو این لیست دارک ساید از همه قوی تره و باید اول باشه، چجوری سوم شده؟

آرش رسولی

دارک ساید بی شک اوله

دیسی فندوم ( حامی هری پاتر) 🦇🪵🪨🌗

😐 مترون از های فادر و داکساید و بلک ریسرچ قوتره ؟ باشه از یوگا خان شاید کم نیاره اما 😐 بیخیال این دیگه چی سمی بود

نریمان

سلام داداشا!چطوریایین؟
این لیست به شدت ناقص بود
گریل
اینفینیتی
اوریون
مترون
استپن
های فادر
دارکساید
ازایا
بلک ریسر
ترایگان
اولا مترون در حد اسپتین هم نیست
دوما بلک ریسر با یه ضربه دارکساید رو شل و پل میکنه
سوما ترایگاااااااااااانننننننننننن کو؟
ترایگان با یه ضربه بلک ریسر رو هم شل و پل میکنه
بابای

Green arrow 🏹 قهرمان سابق

ترایگان خدای قدیمیه

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

دارک سایدم قدیمیه

mi_dc_comicbooks_channel

بعد دارکساید از استپن ولف ضعیف تره؟؟
چرا چرت میگی؟
دارکساید خیلیم قوی تر از استپن ولفه عجب

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

لیست رو برعکس خوندی😐

ایزد بعد تاریکی

۲ تا سوال داشتم از نویسنده مقاله لطفاً پاسخ بدن ، جناب دارک ساید تروفورم یا کلون اینجا حساب شده؟ شما اینفینیتی فرانتیر رو خوندید؟ دارک ساید تروفورم از تمام این لیست حتی یوگا خان قدرتمندتره ، تو کمیک اینفینیتی فرانتیر ، دارک ساید تروفورم با یه ضربه هایفادر و گانتث و اسپکتر و فانتوم استرنجر رو کشت !! عملا تاریکی مطلقه و کرکتر هایی مث یوگا خان و مترون و هایفادر حریفش نمیشن ، حتی پرزنس هم بشدت ازش ترس داره برای همین چندین میلیون سال پیش تروفورم دارک ساید رو زندانی کرد ولی اون بخش زیادی از روحش… بیشتر

رضا

پس لوسیفر چی؟؟

دیسی فندوم

داداشم خدایان جدید

_________________________________________

هیچ مجود نامحدودی تو تخیل وجود نداره قوی ترین مجودات تخیلی پرنزس و والای همگانن که قدرتشون در حد امنی ورسه و کلا بیشتر از آسمون اول رو نمیتونن نابود کنن یا بسازن

Last edited 1 سال گذشته by _________________________________________
ابوالفضل

به نظر من دارکساید از همشون قویتره چون تونسته مترون رو بکشه.نسخه اصلیش هم از پدرش(یوگاخان)قویتره.

biggest shazam fan ever

جاننن؟!! مترون از یوگاخان قویتره ؟؟؟ یوگاخان قویترین نیوگادزه بعد بلک ریسر هست بعد دارکساید بعدهم هایفادر

امیر

تاکیون و لایت و کالیباک و مستر میراکل و دیساد نبودن

علیرضا

فک نکنم اینا خدا باشند مثلاً دیساد برای دارکساید کار می‌کنه

دکترمنهتن

چرا میشن مثلا استپن ولف هم خادم دارکسایده یا اوریون در ارتش هایفادره مستر میراکل که به کسی خدمت نمیکنه ولی بی شک مهربونترین و از خود گذشته ترین شخصیت خداگونه در مارول و دیسیه