Hades

قدرتمندترین خدایان شیطانی مارول

در دنیای مارول خدایان قدرتمندی وجود دارند که نظام طبیعت این دنیارو تنظیم کردند و قدرت هاشون از تصورات هم بیشتره، اما در این لیست ما ۱۰ تا از شیطانی ترین خدایان رو برای شما لیست کرده ایم تا بتونین با شیطانی ترین خدایان دنیای مارول آشنا بشین و سلسله مراتب شرارت رو بتونین در این دنیا درک کنین. دنیا و خدایان مارول خیلی گسترده هستند و شخصیت های جذاب و جالبی توی این دسته قرار میگیرن؛ و درحالی که دنیای سینمایی مارول این خدایان قدرتمند و خاص رو بیشتر شبیه به فضایی هایی معمولی نشون داده، ما قصد داریم تا تعدادی از قدرتمندترین این خدایان و میزان قدرتشون رو به شما معرفی کنیم تا بیشتر بتونین با این دنیا آشنا بشین.

به احتمال زیاد وقتی حرف خدایان مارول به پیش میاد اول از همه اسامی تور و اودین به ذهنتون میرسه، شاید در مرحله بعدی خدایانی مثل زئوس که البته بیشتر از افسانه های یونان شهرت دارند، اگه به دنیای مارول بیشتر آشنا باشین احتمالا اشخاصی مثل ایکاریس که از اترنالزه هم به عنوان خدایان جدید مارول به ذهنتون میرسه. شاید اگه با این دنیا آشنا نباشین باورش سخت باشه اما خدایان قدرتمندتری نسبت به تور و لوکی و… وجود دارند که در این لیست با تعدادی از اونها آشنا میشین. با کامیکان همراه باشید.

10. ENCHANTRESS

انچنترس یکی از خدایان اساطیر اسکاندیناویه که بخاطر زیبایی و جذابیتش خیلی شناخته شده و مطرحه که از این زیبایی در پیشبرد اهدافش هم استفاده میکنه.آمورا در ازگارد متولد شده اما بعد از اینکه توی ماموریتی که اودین بهش داده بود (منصرف کردن تور از عشقی که گرفتارش شده بود یعنی جین فاستر) توسط اودین تبعید شد. بعد از مدت ها آمورا با تلاش و تمرین های زیاد تبدیل به یکی از قدرتمندترین و ماهرترین اشخاص در استفاده از جادو در ازگارد شد و قابلیت هایی مثل کنترل و دستکاری ذهن رو به دست آورد.

اون توی نبردهای تن به تن و درگیری مهارت زیادی نداره و درکل زیاد هم درگیر نمیشه، اما درعوض کاری میکنه که دیگران براش بجنگن و حتی با کنترل ذهن دشمنانش کاری میکنه که براش بجنگن. بعد از اینکه انچنترس به زمین تبعید شد تبدیل به یکی از ویلن هایی شد که معمولا در درجه دوم و سوم قرار میگیرفت و با گروه هایی مثل Masters of evil همکاری میکرده، اما اون همیشه سعی داشته با کارها و نقشه هاش تبدیل به یکی از ویلن های بزرگ زمین بشه.

9. ARES

ارس یکی از خدایان یونانه و از بزرگان این خدایان در کنار زئوس و هدس و…است، ارس خدای جنگه. اون توی کمیک های تور بیشتر از بقیه جاها دیده شده و بیشتر به عنوان دشمن تور این خدای اسکاندیناوی بوده، البته ارس درگیری های زیادی هم با برادر ناتنی خودش یعنی هرکول داشته و داره. با توجه به اینکه ارس تونسته برای خدای رعد تور و هرکول (پسرمحبوب زئوس و یکی از قدرتمندترین خدایان) مشکل درست کنه و حتی اونهارو شکست بده، میتونین قدرت واقعی ارس رو درک کنین.

اون خودش به تنهایی به عنوان یک خدا خیلی قدرتمنده و کمتر قهرمانان یا شخصیت های زمینی توان مقابله باهاش رو دارن، اما اون به همین هم بسنده نکرده و با شخصیت های قدرتمند و تاثیرگذار دیگه ای مثل عموی خودش پلوتو و یا حتی نورمن آزبورن تیم شده تا بتونه کارها و شرارت های بزرگ تری بکنه. اون قدرت های معمول خدایان یونان رو داراست در کنار مهارت های نبردی و رهبری نبرد و همینطوری استراتژیست ماهریه.

8. Loki

shazam could defeat

احتمالا معروف ترین شخصیت حاضر در این لیست لوکیه، که به واسته حضور پررنگ و محبوب شدن در دنیای سینمایی مارول و درگیری هاش با شخصیت های معروفی مثل تور و اعضای اونجرز در دنیای کمیک مطرح و معروف و محبوب شده؛ اما اون لوکی که ممکنه خیلی ها از دنیای سینمایی مارول بشناسن از لحاظ قدرت هایی که نشون داده شده اصلا شبیه به لوکی دنیای کمیک نیست. لوکی در کمیک یکی از قدرتمندترین و حیله گر ترین جادوگران تمام دنیاست، میتونه ذهن هارو کنترل و دستکاری کنه، در نبرد تن به تن کمتر کسانی حریفش میشن و کنترلش خیلی سخته.

لوکی در اساطیر اسکاندیناوی خدای شرارت و مکر و حیلست و بارها و بارها تور و اودین رو توی دردسر های بزرگ انداخته. با اینکه در دنیای سینمایی مارول به واسته بازیگر و شخصیت پردازی خوب تونست این شخصیت به عنوان یک ویلن حتی از خیلی از قهرمان هاهم محبوب تر بشه، اما لوکی که در دنیای سینمایی مارول دیدین حداقل از لحاظ قدرت با لوکی دنیای کمیک خیلی متفاوته.

7. Hades

یکی دیگه از خدایانی که از اساطیر یونان به دنیای مارول اومده، هدس خدای جهان مردگان و جهان زیرینه (underworld). اسم اصلی این شخصیت پلوتوست اما به عنوان هدس شناخته میشه، اون پسر بزرگ کرونوس و برادر زئوس و پوسایدنه.اون حکمران هدسه (در اساطیر یونان جایی شبیه به جهنم) اما همیشه تلاش کرده و خواهد کرد تا بتونه زمین و زمینیان رو نابود کنه.

پلوتو قدرت تعدادی از خدایان الیمپ رو هم گرفته، اما حتی بدون اونها اون به عنوان پسر ارشد کرونوس (خدای زمان در اساطیر یونان) یکی از قدرتمندترین خدایان الیمپه که کمتر کسی جرئت درگیری باهاش رو داره. اون قدرت های خیلی خیلی زیادی داره که قدرت های جادویی خیلی قدتمند هم جز اونها هستند ، اون خدای مرگ هم هست و زندگی و مرگ رو در اساطیر یونان اون کنترل میکنه و تمام روح های مردگان تحت کنترل اون هستند.

6. Hela

Cate-Blanchett-as-Hela

در دنیای مارول برخلاف دنیای سینمایی مارول، هلا دختر لوکی و یکی از ساحره های قدرتمنده نه دختر اودین. ترکیب لوکی و یکی از قدرتمندترین ساحره های باعث به وجود اومدن هلا قدرتمند شد، اودین هم بجای جلوی اون رو گرفتن اون رو تبدیل به خدای مرگ کرد و به حکمرانی جهنم و نیفلهایم منسوبش کرد. اون یکی از خدایان قدرتمند دنیای ماروله که اهداف و رفتار های شرورانه پدرش یعنی لوکی در اون هم حضور داره و همین یعنی اون یکی از خطرناک ترین شخصیت های این دنیاست.

توی دنیای سینمایی مارول که در فیلم تور رگناروک هلا رو دیدیم اون اورجین جدیدی دریافت کرده بود و به جای دختر لوکی بودن دختر اودین و خواهر تور بود که از جایی که اودین در اون زندانیش کرده بود رها شده بود؛ اما بقیه چیزها در دنیای سینمایی مارول تا حدودی شبیه به هلا دنیای کمیک بود، اون یکی از ماهرترین مبارزان تن به تنه، از جادو استفاده میکنه، میتونه تلپورت کنه، نامیراست و سرعت و قدرت فرابشری داره.

5. MEPHISTO

mephisto

مفیستو به صورت خیلی خیلی بدی در سری فیلم های گوست رایدر هم حضور داشت و از معدود خدایانی بوده که در سینماهم حضور داشته. مفیستو حکم شیطان و حکمران جهنم رو در دنیای مارول داره، اما همونطور که بعد از مدتی از حضور مفیستو معلوم شد، اون شیطانی که ما در دنیای واقعی سراغ داریم نیست و یکی از موجودات شیطانی این دنیاست.

خیلی ساده بخوایم سطح قدرت های مفیستو رو توضیح بدیم، باید گفت که اون موجودیه که نه میشه شکست داد نه میشه کشت. اون یکی از موجودات والای دنیای ماروله که به صورت مستقیم با حیات و زندگی سروکار داره، میتونه روح هارو زندانی یا آزاد کنه، از بین ببرشون یا تبعیدشون کنه، میتونه کاری کنه قویترین شخصیت ها براش کار کنن و….سطح نهایی قدرت های مفیستو نامعلومه و تابحال نشده از همه قدرت هاش و همه تواناییش در دنیای مارول استفاده بکنه.

4. CHTHON

چتن یکی از خدایان اولیه است که از زمان شروع حیات و یونیورس حضور داشته و در روند شکل گیری این دنیا نظارت داشته.بعد از مدت ها که از عمر کهکشان گذشت، چتن تبدیل به اولین خدا و شخصیتی شد که به استفاده از جادوی سیاه روی آورد. زمانی که خدایان اولیه شروع به تبدیل شدن به شیاطین کردند، بلعنده خدایان به سراغ اونها اومد، اما چتن موفق شد به یک بعد دیگه فرار کنه.

در طی میلیون ها سال چتن دست از کارهاش برنداشته و همواره در فکر تسخیر این کهکشان و زمین بوده و کارهایی هم کرده، برای مثال اولین ومپایر با قدرت گرفتن از جادوهای چتن به وجود اومده. اون حتی یک دختربچه رو هم برای اینکه بتونه بعدا از اون به عنوان سلاح استفاده بکنه رو لمس کرد، که بعدا اون دختر بچه تبدیل به اسکارلت ویچ شد و دلیل قدرتمند بودن اسکارلت ویچ هم همینه. اون یکی از قدرتمندترین خدایان اولیه است و ارباب جادوی سیاه و هرج و مرجه.

3. Thanos

shazam couldnt defeat

سخته که بشه تانوس رو به عنوان یک خدا به حساب آورد، از اونجایی که اکثرا اون رو به عنوان یک تایتان میشناسن و به عنوان تایتان دیوانه مشهوره شاید خیلی ها ندونن که اون یک خداست، اما درسته اون یک خدا هم هست، به خاطر ژنتیک و رگه اون که نیمه اترنال-تایتان هست میشه اون رو عضوی از خدایان جدید دنیای مارول به حساب آورد.

همونطور که در دنیای سینمایی مارول دیدیم تانوس به در دست داشتن سنگ های بی نهایت هرکاری که بخواد میتونه بکنه، مهم نیست کی جلوش باشه و کی نباشه، تا زمانی که این سنگ ها و دستکش رو در دست داشته باشه کسی حریفش نمیشه. علاوه بر اینها خود تانوس به تنهایی هم یکی از قدرتمندترین موجودات دنیای ماروله، نامیراست، مهارت بالایی در نبرد تن به تن و رهبری و استراتژی داره و کمتر شخصیت هایی هستند که میتونن در نبرد تن به تن اون رو شکست بدن. اما شاید مهم ترین سلاح یا ویژگی تانوس که با اون میتونه هرکاری بکنه «اراده» ایه که داره، اراده ای که باعث شد تمام کهکشان رو بگرده تا بتونه سنگ های بی نهایت رو پیدا کنه تا تنها بتونه علاقه و عشق «مرگ» رو به دست بیاره. (در کمیک ها تانوس برای به دست آوردن علاقه شخصیت «مرگ» اقدام به جمع آوری سنگ ها و نابودی نیمی از هستی کرد).

2. Cul

کال بورسان، برادر بزرگ تر اودین و فرزند ارشد بور، کسی که قبل از اودین تبدیل به پدرهمگان (all father) و حکمران ازگارد شد. کال از اول شخصیت منفی داشت و با ترس و قدرت کارهاش رو پیش میبرد، بعد از پدرهمگان شدن اون با قدرت دادن به خدایان و شخصیت های منفی سعی کرد تا ترس و بدی رو به سراسر ۹ قلمرو بفرسته، اما اودین موفق شد با کمک چندتن از خدایان و شخصیت های دیگه اون رو شکست بده از و تخت سلطنت پایین بکشه.

کال حتی بعد از شکست خوردن هم دست از کارهاش برنداشت، کال علاوه بر قدرت های یک خدای ازگاردی و اساطیر اسکاندیناوی قدرت های زیاد دیگه ای هم داره، مثل دستکاری جادو و مواد، جذب و استفاده از انرژی، تلپورت، جذب قدرت شخصیت های دیگه، سرعت فرابشری، قدرت خیلی زیاد و…….

1. CHAOS KING

کی‌آس کینگ یا همون پادشاه هرج و مرج که به عنوان آماتسو میکابوشی هم شناخته میشه. خدای نابودی و هرج و مرج و خرابیه و ریشه اش به اساطیر و افسانه های ژاپن برمیگرده. اون یکی از قدرتمندترین خدایان تمام دنیای ماروله، نه تنها خدایان شیطانی، علاوه بر اینها اون میل عجیبی به نابودی و جذب قدرت های خدایان دیگه داره.

اصلی ترین هدف اون نابودی تمام خدایان و موجود قدرتمنده تا خودش آخرین و تنها خدا و موجود قدرتمند جهان بشه و بتونه به تمام دنیا حکمرانی کنه، در میان خدایان، خدایان الیمپ مثل زئوس، هرکول، کرونوس و….از شهرت خاصی برخوردار هستند و خیلی ها اونهارو قدرتمندترین ها میدونن، اما میکابوشی حتی به خدایان الیمپ هم حمله کرده و سعی کرده اونهارو از بین ببره، اون حتی زئوس خدای خدایان و خدای آسمان هارو هم کشته، پس میتونین به توجه به این کارها قدرت واقعی اون رو متوجه بشین. اون حتی زندگی و مرگ رو کنترل میکنه و کمتر شخصیت ها و موجوداتی توان ایستادگی در برابرش رو دارند.

منبع: CBR

حتما نظرتون رو درباره این خدایان و این مقاله با ما درمیون بزارین. چه شخصیت دیگه ای باید توی این لیست میبود؟؟؟


بخوانید:

قدرتمندترین خدایان جدید دنیای دیسی

بهترین بازی های کمیک بوکی موبایل

معرفی اختصاصی دارکساید

۵ ویلن مارول که دوست داریم در نگهبانان کهکشان ۳ ببینیم


guest
55 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
حسین

تفاوت ارس توی دی سی با مارول چیه باشخصیتشون و…

امیر

جای نال واقعاً خالیه با توجه به تراز قدرتش (همسطح با اودین ) میتونست در رتبه دو یا سه باشه

Iron man

آره نال خیلییی قویه خدای سیمبیوت هاست

Mohammad

خدا یکتا است اینا چند تا بت قدیمی رو کردن تو مارول اسمشم دوباره گذاشتن خدا واییی از جهل

Iron man

دقیقا چی میگی فکر کنم اصلا نمیدونی تخیلی یعنی چی بابا بت چیه اینا خدایان شیطانی جهان مارولن نگفته که خود زمین اینا خداشن خب مثلا میومدن خدای اصلی رو میزاشتن که یکتاس مثلا چقدر داستان مگه میشد درست کرد خدایی یکم منطقی فکر کن

اراد

پس نال خدای تاریکی چی

نریمان

سلام داداشا چطورین؟
چتن باید ۳ میشد تانوس ۴
بابای

پارسا (کمپین‌ حمایت از اسپم و بت یونیورس😐😂)

مفیستو باید اول می‌بود به نظرم

***

آرس اهریمن نیست اون شر هست ولی موجود خوبیه

***

هیچ اربابی وحشی تر و اهریمنی تر از کریتوس نیست

‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌

هیچ مجودی در حقیقت

کاظم گراچ

چراااااااااااااا اودین نیسسسسسسسسست ؟؟؟؟؟؟؟

کریم

کجای اودین شیطانیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینو به من بگو

biggest shazam fan ever

اودین اگه از تانوس بیرحم تر و بدذات تر نباشه بهتر نیست

دکترمنهتن

چرا دیس ؟؟!

‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌

بیچاره اودین به این مهربونی

ناشناس

داداش اودین درسته قویه ولی شیطان نیسسسس
شخصیت مثبته باو :/

Iron man

آره شخصیت مثبته منفی یا اهریمنی نیست

کریم

سلام چرا کنال رو تو لیست قرار ندادین اون اون از نظر قدرت قویتر از خدای تاریکی دیقه است 2 احتمالن تنها خدایی هست به دون هیچ کمی میتونه یه سیلیستال نفله کنه و تنها خدایی که از قدرت خلق کردن رو داره تو این فهرست در ظمن اون میشه خدای خدایان حساب کرد چون برخلاف بعضی ها که دقیقن در لخضه افجار بزرگ به وجود اومدن او قبل هرموجودی وجود داشه اون از خلا ساخته شده یعنی هیچی و هیچ راهی برای کشتن اون وجون نداره چه باشمشیر اودین چه با دست کش بینهایت او میتونه چند صد دنیارو… بیشتر