avengers killers

5 زمانی که شوالیه ماه بهترین قهرمان خیابانی مارول بود

مون نایت از بدنام‌ترین قهرمانان مارول است، زیرا کارهایی کرده است که معمولا از قهرمانان سر نمی‌زند. اما با این حال اون در لیست بهترین قهرمانان خیابانی(Street Level) مارول قرار میگیرد. شوالیه ماه در طول سال‌های حضورش داستان‌های مختلفی داشته است و از زمانی که در مصر بود و به دست Khonshu خدای انتقام و ماهِ مصر تبدیل شد به چیزی که حالا هست کارهای بزرگی کرده. بدون شک تمام قهرمانان مارول کارهای بزرگی انجام داده‌اند اما بین قهرمانان خیابانی مون نایت سبک متفاوتی دارد و نسبت به اسپادرمن یا دردویل متمایز است. مردم میتوانند مون نایت را دوست داشته باشند یا از او متنفر باشند، حتی در بین قهرمانان نیز چنین است، عده ای او را قبول دادند و برخی‌ها هم با او مخالف هستند ولی هیچکدام از این اختلاف نظرها باعث نمیشود که اقدامات شوالیه ماه به عنوان یک قهرمان خیابانی زیر سوال برود و و مهارت او نادیده گرفته شود.

5. جلوی یک گلوله رو به راحتی گرفت

در دنیای کمیک بسیار طبیعی است که شخصیتی آنقدر سریع باشد که از  گلوله‌ها فرار کند یا جلوی آنها را بگیرد، اما این کاری نبود که مون نایت انجام داد. او توانست حرکات دشمنانش را پیش‌بینی کند و در حالی که آنها تفنگ‌هایشان را به سمت او نشانه گرفتند، مون نایت سلاح ماه شکل خودش را از کمربندش بیرون آورد و در زمان درست مقابل مسیر گلوله قرار داد.بر خلاف خیلی از قهرمانان، شوالیه ماه نمیتواند سریع‌تر از گلوله حرکت کند اما کشیدن اسلحه به همان اندازه‌ی در آوردن سلاح مون نایت زمان می‌برد. مون نایت با استفاده از مهارتش زاویه حرکت گلوله را تشخیص داد و و به لطف دستکشی که داشت از آسیب به دستش هم جلوگیری کرد و حالا یک ماه دیگر لازم بود تا کار دشمنش را تمام کند.

4. در بالا رفتن از راه پله‌ها مبارزه کرد

یکی از  برترین نبردهای مارک اسپکتر در دوران حرفه‌ای این شخصیت در کمیک Moon Knight #5 که توسط Warren Ellis و Declan Shelvey خلق شده بود رقم خورد. داستان این نبرد از این قراره که بعد از اینکه یک دختر کوچک ربوده میشود آن را به طبقه پنجم ساختمانی مسکونی میبرند و در آنجا نگه‌ می‌دارند، و مون نایت که برای نجات او میرود راه پله‌های پنج طبقه را کامل مبارزه میکند. این مبارزه واقعا وحشیانه است و بخاطر نوع طراحی پنل‌های کمیک خیلی جذابیت آن بیشتر میشود. همانطور که در تصویر هم میبینید مون نایت در راه نجات این دختر با خشونت بسیار زیادی مبارزه میکند و مثل خیلی دیگر از قهرمانان خیابانی که مراقب نکشتن حریفشان هستند عمل نمیکند.

3. بدترین دشمنش رو شکست داد

وقتی که مارک اسپکتر به عنوان موزدور کار میکرد، سرباز دیگری به اسم Raoul Bushman نیز در کنار او مبارزه میکرد. Raoul Bushman سعی کرد مارک اسپکتر را در مقبره‌ مصر بکشد که در نهایت باعث شد اسپکتر تبدیل به شوالیه ماه شود. بعد از این اتفاق این دو نفر تبدیل شدند به دشمن یکدیگر، تا اینکه مون نایت تصمیم گرفت این مشکل را برای همیشه حل و فصل کند اما نه با کشتن او، بلکه با بریدن صورتش. این کار زیاده روی به نظر میرسد اما با این کار تضمین میکند که دشمنانش وقتی با او روبه‌رو میشوند از او بترسند.

2. به عنوان یکی از انتقام جویان مخفی دنیا رو نجات داد

انتقام جویان ممکن است قوی‌ترین قهرمانان زمین باشند اما انتقام جویان مخفی یک تیم عجیب هستند که کارهایی میکنند که بقیه قهرمانان نمیتوانند انجام دهند. عدم انجام این کارها بخاطر نداشتن قدرت انجامش نیست بلکه بخاطر این است که انتقام جویان مخفی وظیفه دارند کارهای کثیفی انجام دهند و درست نیست که دیده شود قهرمانان درست کار چنین کارهایی میکنند. گروه اصلی به رهبری استیو راجرز چند عضو را اخراج و چند عضو را دعوت کرد از جمله مون نایت. در یکی از ماموریت‌های مهم تیم به یکی از شهرهای زیرزمینی امپراطوری مخفی نفوذ کرد. آنها از تبدیل شدن یک ماشین زمان اتمی به یک بمب جلوگیری کردند، در حین این کار مون نایت نقش بزرگی را ایفا کرد، او با پرواز در این شهر عظیم دشمنان را بیرون کشید و به تمام تیم هم موقع انفجار کمک کرد.

1. انتقام جویان را شکست داد

داستان Avengers: Age of Khonshu  از این قرار است که شوالیه ماه، لیستی از انتقام‌جویان دارد و تمام آنها را شکست میدهد و قدرتشان را برای خودش میگیرد. قدرت ki از آیرون فیست، چشم آگاماتو از  دکتر استرنج و روح انتقام از گوست رایدر همه به دست او افتادند. این کار برای نجات زمین از یکی از تهدیدات آینده بود. شوالیه ماه این کار را با نیت خوب انجام داد و باعث شد ببنیم که تا چه حد توانایی دارد و میتواند چه کسانی را شکست دهد. این تهدید بزرگ از طریق Khonshu به مون نایت اعلام شده بود تا از آن جلوگیری کند اما متاسفانه Khonshu خیلی در صحبت‌هایش صادق نبوده است.


بخوانید:

7 فیلم کنسل شده X-MEN و دلیل کنسل شدنشان
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
10 کمیک برتر IMAGE COMICS
بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جوناه هکس

نمیدونم چه مرضی دارم ولی کلا از شخصیت های خشن خوشم میاد
ردهود ، ولوورین ، پانیشر ، ددپول ، مون نایت و …

general

مریضی نیست چون جذابند

ماندانا

ردهود خیلی سازگاره ☆

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

رد هود عشقه و مرض چرا همشون عالین

MepH!st0

منم😂😂😂ددپول عشقه

کنستانتین

دردویل رو ترجیه میدم

ماندانا

عالیه من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم ♡

اسم اصلی شوالیه ماه چیه؟

Last edited 1 سال گذشته by ماندانا
general

Mark Specter

A.H.K.Z

مارک اسپکتور

Hobgoblin

مارک اسپکتر
اگر هم میخوای دربارش اطلاعات کسب کنی تویه همین سایت تویه بخش ویدیو ها یه ویدیو دربارش وجود داره.

Mani.s.j

سلام
ممنون مقاله خوبی بود
کلا شخصیتی جالب هست و جزو ۱۵ شخصیت برتر من هست

ادام وارلاک در ستاد مبارزه با نوجوان بیکار یسلایکد

خب دوستان عزیز من هم دیگه از سایت خداحافظی میکنم اگر خوبی بدی دیدید احتمالا حق با من بوده و امیدوارم ناراحت نشده باشید

وارلاک تو چرا دلم برایت تنگ می شود ( تور لاور رفته دلت برایش تن شده نه 😀) نه ناراحت نشدیم امیدوارم برگردی

ای بابا.
من گفتم حالا تابستون که شده اعضا و فعالیتشون تو سایت زیادتر میشه.
ولی همه که دارید میرید 😢
امیدوارم موفق باشی و به آرزو ها و اهدافت برسی 🖐️. خداحافط

چرا؟

امیدوارم زودتر برگردی

به سلامت دوست عزیز.انشاالله در همه مراحل زندگیت موفق باشی.

A.H.K.Z

با اینکه دیسی فنم ولی باید اینو بگم : شخصیت خیلی خوبی هست. با اون بیماری که داره و هویت های متفاوتش که بیشتر داستاناش حول اونها میچرخه. ولی دیگه انقدر با بتمن مقایسه شده دیگه خسته شدم. این دوتا شخصیت از لحاظ ظاهری خیلی عین همن و واقعا طراح اولیه مون نایت خیلی به خودش زحمت داده (مثل طراح پرچم ژاپن 😂). حتی اون شوریکن های ماه شکلی که ازشون استفاده میکنه کپی بترنگه. رنگ لباسش دقیقا برعکس بتمنه. اسمشم که ولی از لحاظ نوع شخصیت کاملا متفاوت اند. اولن که بتمن ابرقدرتی نداره ولی مون نایت داره. دومن… بیشتر

deusex

مقابل مون نایت تو دیسی شخصیت انارکی هست.(anarky) که تو دیتکتیو کامیکس و تو سریال beware the batmann هم حضور داشت.شخصیت کمتر شناخته شده ای هم هست.تو هوش و تاکتیک های نظامی مهارت داره.به نظرم اون یه جوری ترکیب مون نایت و یکمی تسک مستر هستش.
عکس رو هم ندیدم نمی دونم عکس چیه.

A.H.K.Z

یکم بهش فکر کردم و نظرم دوباره عوض شد.

بنظرم مقابل مون نایت تو دیسی خود بتمنه.

و مقابل بلک آدام در مارول دکتر دووم.
جفتشون پادشاه استبدادی کشور خودشونن. جفتشون با اینکه ویلنایه خطرناکی هستن گاهی هم به ابرقهرمان های کمک میکنن. جفتشون از جادو استفاده میکنن (ولی بلک آدام از تکنولوژی اشتفاده نمیکنه). جفتشون گنگشون بالاس. و از لحاظ قدرت هم خیلی به هم نزدیکن.
(پ.ن: حالا که حرفش شد علاقمند شدم مقابلشونو ببینم.)

Gfmm

اول :
واقعاً مقاله خوبی ارائه دادید
دوم :
واقعا خوب نوشتی 😂👏
ولی
ولی پرچم ژاپن قبلاً پر زرق و برق تر بود و نماد خورشید تابان بوده و هنوزم همین معنی رو میده ولی جزییات کمتر شده ( قسط بدی از این مقاله ندارم فقط برای اطلاعات عمومی می گم )

A.H.K.Z

کلا شخصیتای کمیکیرو هیچ وقت نمیشه دست کم گرفت.

مثلا آلفرد یه بار دماغ سوپرمنو شکوند.
لوئیس لین چنتا خلافکارو کتک زد.
زن عمو می دهن بومرنگ (یکی از دشمنان اسپایدرمن) رو سرویس کرد.
جی جونا جیمسون کلی کارای خبیثانه کرده.

تازه اینا شخصیتای مکمل بدون قدرتن 😂

general

درسته اما فکر کنم در جهان اصلی نبود یادم نیست اگر درسته لایک یا دیس لایک کنید

A.H.K.Z

درست خوندی. تو یه کمیکی که یادم نمیاد چی بود ، بتمن میره متروپلیس برای یه ماموریت ولی موفق نمیشه و آسیب جدی هم میبینه و چند نفری هم از شهروندان کشته میشن. آدم بدای داستان جوری تصویر سازی کردن که انگار این اتفاقا تقصیر بتمن بوده. بتمن سوار هلی بت میشه و برمیگرده تو بتکیو ، گاتهام. سوپرمن از دولت دستور میگیره که بتمنو دستگیر کنه. بتمن خونین و مالین میرسه به بتکیو و آلفرد میاد بهش برسه. بتمن پیاده میشه و میگه : “اون داره میاد” (میدونه که با این کارایی که کرده سوپرمن میاد سراغش). و بعد… بیشتر

deusex

کمیک injustice
سوپرمن اونجا از کسی دستور نمی گیره.اونجا همه چی زیر سر سوپرمنه.تازه متروپولیس غیر قابل سکونت میشه که لکس لوتر تو پناهگاه خودش زنده مونده بود.

Gfmm

اگر اشتباه نکنم داستان اینجاستیس ۱ داخل کمیک هاش باشه نه تو داخل بازی (منظورم کمیک های پیش در آمد هستش)

کنستانتین

اره عزیز

کاظم گراچ

نفر اول شدم
به نظر من دردویل بهترین قهرمان خیابانی مارول است
فقط کاش نابینا نبود
مثلا نا شنوا بود بهتر می شد

A.H.K.Z

اولن ، نه نشدی عزیز 🙂.
دومن ویژگی های ظاهری و بدنی هر شخصیت از آیکون های شکل گیریه اون شخصیته.
الان اگه دردویل اولین شخصیت ابرقهرمان نابینا نبود معلوم نبود الان میزان شهرتش چقدر کم بود؟

general

من این وسط هویجم 🤨
نابینا بودنش موجب قدرتش است کمیک های وات ایف؟ (شماره اش را یادم نمی آید )نشان میداد اگر دردویل ناشنوا بود چه می شد (حالت کمدی داشت )

سیا گورکن

اگه ناشنوا بود لال هم میشد 😐

general

جساراتا ناشنوا بودن ربطش به کم توانی در صحبت چیست؟

پارسا ( کمپین حمایت از اسپم و بت یونیورس 😐😂)

مادرزادی کر بود لال میشد

general

ممنون بابت مقاله ی تان
مون نایت یکی از پر پتانسیل ترین کاراکتر های کمیک است و جزو بهترین قهرمانان خیابانی مارول است