US-AGENT-Thunderbolts

۱۰ چیزی که طرفداران دنیای سینمایی مارول باید درباره U.S Agent بدانند!!!

سریال فالکون و سرباز زمستان بعد از ۶ قسمت به پایان رسید و شخصیت های زیاد و جالبی رو وارد دنیای سینمایی مارول (MCU) کرد. یکی از اون شخصیت ها جان واکر یا همون U.S Agent (مامور ایالات متحده) است. شخصیتی که به عنوان کاپیتان آمریکا به سریال وارد شد و بعد از یکسری اتفاقات و داستان ها در آخر تبدیل به U.S Agent شد. اما در قامت U.S Agent چیز زیادی از جان واکر ندیدیم و هنوز نمیدونیم دقیقن هدف و فعالیتی که خواهد داشت در آینده چیه. علاوه بر اینها تغییرات نسبتن زیادی هم با نسخه کمیک بوکی خودش داشت و در داستان و اورجین و شخصیتش تفاوت هایی به وجود اومده. به همین خاطر ما در این مقاله میخوایم به شما ۱۰ نکته که باید درباره جان واکر/U.S Agent دنیای کمیک بدونید رو بگیم.

10. قدرت ها و قابلیت هاش رو از یک دانشمند دیوانه گرفت

راه های زیادی برای به دست آوردن قدرت و قابلیت های جالب در دنیای مارول هست که همه اونها مثل عنکبوت های رادیواکتیوی یا جهش ژنتیکی اتفاقی و ناخواسته نیستند. با هزینه کافی و دونستن جای درستش، در دنیای مارول میشه قدرت ها و قابلیت ها یا حداقل تجهیزات جالبی به دست آورد. مخصوصا اگه بحث UCWF باشه. Power Broker (کارگزار قدرت) با دانشمند دیوانه Dr. Karl Malus همکاری میکنه تا بتونه کشتی گیرهایی که به دنبال قدرت بیشتری هستند رو ارتقا بده. جان واکر یکی از موفقیت آمیز ترین آزمایشات اونها بود و اون رو به طرز قابل توجهی قدرتمند کرد، حتی قویتر از کاپیتان آمریکا. دکتر مالوس قبل تر در فصل دوم سریال جسیکا جونز هم حضور پیدا کرده بود.

9. در ابتدا به عنوان SUPER-PATRIOT شناخته میشد

با اینکه شناخته شده ترین هویت و کاستوم جان واکر یو.اس ایجنت به حساب میاد، اما در ابتدا جان واکر به عنوان تبهکاری با نام Super-Patriot معرفی شد(اولین Super-Patriot دشمن نیک فیوری بوده). جان واکر همچنان اولین فردی در دنیای مارول نبوده که لقب Super-Patriot رو به دست میاره. ایجنت های جان واکر اولین افرادی بودن که اون رو ترغیب به ترک UCWF و تبدیل شدن به قهرمانی جدید و رقابت با کاپیتان آمریکا کردند. کاستوم جان واکر در هویت Super-Patriot از رنگ هایی مشابه کاپیتان آمریکا تشکیل شده بود تا حس وطن پرستی آمریکایی‌ش رو منتقل کنه. اون همچنین از سلاحی آتشین به نام torchsword استفاده میکرد.

8. برای دولت کار کرده

استیو راجرز سابقا با ارتش آمریکا، دولت ایالات متحده و سازمان هایی مثل شیلد همکاری کرده. سازمان ها و جاهایی که همه‌گی مشکلاتی داشتند؛ از فاسد بودن اعضای بلندمرتبشون تا نفوذی و بودن جاسوس ها. به همین خاطر راجرز تصمیم گرفت و ترجیح داد تا مستقل یا با اونجرز کار کنه و تحت نظر مکان ها یا سازمان هایی که احتمال سو استفاده و فساد درشون هست نباشه. واکر هم برای ارتش و دولت کار کرده، اما این مال زمانیه که در هویت Super-Patriot خودش بوده. اما تفاوتی که واکر با راجرز داشته این که اون تقریبا همیشه و اکثر مواقع به دولت آمریکا وفادار بوده و حتی با دیدن فساد و مشکلات دولت و سازمان ها بازهم همراه اونها مونده و حتی زمان هایی به دوستان خودش برای وفادار موندن به دولت پشت کرده.

7. کاپیتان آمریکا هم بوده

همونطور که در مورد قبلی اشاره کردم، استیو راجرز در زمان های مختلف مشکلات متعددی با دولت و شیلد و بعضی سازمان ها داشته؛ و در یکسری از همین مشکلات استیو راجرز از طرف دولت تحت فشار قرار گرفت تا از کاپیتان آمریکا بودن کناره گیری کنه. در این مدت CSA تصمیم گرفت تا جان واکر رو به عنوان کاپیتان آمریکای جدید انتخاب کنه. مشابه این اتفاق رو در سریال فالکون و سرباز زمستان هم دیدیم اما در دنیای کمیک واکر بعد از این اتفاق خیلی سریع متوجه شد که این وظیفه بسیار سخته و خیلی تحت فشار قرار میگیره و با وجود اختلافاتی که با استیو راجرز داشت سپر رو بهش برگردوند.

6. همکار خودش رو داره

وقتی که واکر نقش کاپیتان آمریکا رو بر عهده گرفت CSA احساس کرد که اون به یک باکی هم نیاز داره برای همین Lemar Hoskins رو به عنوان دستیار کاپیتان آمریکای جدید انتخاب کرد. لمار هم یکی از  افرادی بود که تحت آزمایشات Power Broker قرار گرفته بود. این شخصیت بعد از مدتی لقب باکی رو کنار گذاشت و خودش رو با عنوان Battlestar معرفی کرد. بتل استار بعدها به همراه Silver Sable عضو Wild Pack شد. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت میتونید به این لینک مراجعه کنید.

5. CSA مرگش رو جعل کرد

مدت کوتاهی بعد از اینکه استیو راجرز سپرش رو پس گرفته بود در یک کنفرانس مطبوعاتی جان واکر که در لباس کاپیتان آمریکا بود روی صحنه کشته شد و حتی بتل استار و کاپیتان آمریکا هم که در اونجا حضور داشتن تصور میکردن اون مرده. این اتفاق رو تمام جهان تماشا کرد و بعد از اون همه فکر میکردن واکر مرده اما بعدها مشخص شد که این اتفاق کار ژنرال Hayworth از CSA  بوده کسی که بعد از این اتفاق مقام U.S. Agent رو به جان واکر داد. بتل استار و استیو راجرز مدت ها بعد از اینکه واکر برای دولت کار میکرد متوجه شدن که اون زنده بوده و مرگش جعلی بوده.

4. کاستوم قدیمی کاپیتان رو پوشید

جان واکر در استفاده از وسایل استیو راجرز تاریخچه طولانی‌ای داره و این کار فقط به دوره کاپیتان آمریکا بودن مربوط نمیشه. در دوره ای که استیو راجرز یک نسخه دارک از کاستومش رو برای ماموریت ها میپوشید. این کاستوم بعد از ترور جان واکر و تبدیل شدنش به U.S. Agent بازسازی شد و تبدیل شد به لباس رسمی این شخصیت. لباس مامور آمریکا در طول سالها بارها عوض شد اما همیشه نماد های وطن پرستانه در کنار دارک بودن در اون دیده میشه.

3. عضو انتقام جویان ساحل غربی شده

بعد از اینکه هاکای به ساحل غربی رفت گروهی از انتقام جویان رو تاسیس کرد. این کار زیر نظر دولت انجام شد و بعد از اتفاقاتی که پیش اومد دولت تصمیم گرفت تا یک نماینده به این گروه بفرسته و مستقیما مراقب کارهای این تیم باشه. این نماینده کسی نبود جز  جان واکر یا همون U.S. Agent. با اینکه ابتدای حضورش در این تیم با مشکلات و درگیری های زیادی همراه بود اما بعد تونست جایگاه خودش رو بین اعضا پیدا کنه. اگه داستان سریال هاکای در راستای این اتفاقات پیش بره ممکنه اقتباسی از این داستان رو در دنیای سینمایی مارول ببینیم. جان واکر در دنیای کمیک عضو گروه های دیگه مثل Force Works، S.T.A.R.S.، the Mighty Avengers، Canada’s Omega Flight، the New Invaders و  Secret Defenders هم بوده.

2. از اعضای اولیه THUNDERBOLTS بود

بعد از رویداد Siege و مدتی که جان واکر با Mighty Avengers گذروند توسط یک اَبَر سرباز دیگه به اسم Nuke به شدت زخمی شد و در شرایط سختی به زندانی که برای ابر انسان ها ساخته شده بود و با اسم Raft شناخته میشد منتقل شد. زندان Raft همچنین محل اجرای برنامه Thunderbolts هم بود که توسط دولت انجام میشده و رهبری اون به عهده لوک کیج بود. بعد از اینکه جان واکر بهبود پیدا کرد و از اون شرایط بد خارج شد به تیم پیوست (که تبدیل شد به گروه Dark Avengers) و دوباره به عنوان مامور آمریکا فعالیت کرد.

1. نقشش توسط وایت راسل ایفا شد

Falcon-and-Winter-Soldier-John-Walker-Captain-America

وایت راسل (WYATT RUSSELL) بازیگر  آمریکایی 34 ساله ای هستش که نقش جان واکر  رو در سریال فالکون و سرباز زمستان ایفا کرد و در ادامه هم قطعا در نقش مامور آمریکا در دنیای سینمایی مارول اون رو خواهیم دید. نکته جلب راجب این بازیگر اینه که پدرش هم در MCU به ایفای نقش پرداخته. کرت راسل (Kurt Russell) پدر بازیگر جان واکر در فیلم نگهبانان کهکشان 2 نقش ایگو (Ego) سیاره زنده رو ایفا کرده.


نظرتون راجب شخصیت U.S. Agent و بازیگرش چیه؟


بخوانید:
برترین سریال های مارول
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
برترین سریال های مارول


guest
14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
علی استیری ثورلاور ۲ دشمن اسپایدی

البته یکمقدار جان واکر سمه🤣🤣🤣🤣🤣😎😎😎😎

عموی گرین ارو

واقعا عالی بود این شخصیت من اول فکر میکردم منفی باشه ولی بعد آخر های سریال دیدم برعکس شد 😂

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

سلام
مقاله
.
.
.
عالی بود😁😁😁

استیو راجرز

مقاله عالی بود من فقط مو رد 5 و 7 و 9 و 3 رو نمیدونستم
خب من مگنتو هم نیستم در واقعا همون فوزی غلامم که وقتی فهمیدن من میدونم امپتی هند کیه دیگه نگذاشتند من حرفی بزنم حتی بعضی دلایل که من عکسش رو هم دارم حذفش کردند تا کسی نفهمه

ثور لاور

واقعا لذت بردم، خسته نباشید

X-boy

این عکس مورد شماره یک رو در نظر بگیرید و با اون پیرمرده تو انیمیشن UP مقایسه کنید.
یکی طنز ساخته بود که این جان واکر از نسل همون پیرمرده اس.

name

عالی.
خیلی ببخشید بابت اسپم.
میشه لطفاااااااا به من بگید mb چیست؟
مثلا زئوس ام بی رو با زئوس دی سی مقایسه می کنن.
لطفا پاسخ دهید

استیو راجرز

ببخشید کاربر رندال اسپکتور اینجا با چه نامی حضور دارند من باهاشون کار دارم کاربر منهتن هم همینطور

ثور لاور

اونی که اسم طولانی داره و اولش عمو فراستی هست، راندال اسپکتوره، دکتر منهتن هم نمی‌دونم راضی هست یا نه، راستی شما همون استید راجرز معروفین؟

عمو فراستی قاتل نولان و زک از مریدان هیچکاک

جانم ؟
من با این نام اینجا فعالیت دارم
شما کاربر مگنیتو هستید ؟

Last edited 1 سال گذشته by عمو فراستی قاتل نولان و زک از مریدان هیچکاک
A.H.K.Z

من هنوز سریال رو کامل ندیدم (شایدم اصلا ندیدم). ولی از همون اول هم میدونستم که قراره شخصیت خوبی باشه. جان واکر خود استیو راجرزه یعنی یک وطن پرست آمریکایی که حاظره بخاطر کشورش هر کاری بکنه ولی بعضی اخلاقیاتش برعکس استیوه ، استیو به دشمنانش رحم میکرد ولی جان معتقده باید تمام افرادی که ضد منافع آمریکا عمل میکنن کشته بشن و خیلی موضوعات دیگه که نشون میده واکر بی اعصاب و بد اخلاقه. مقاله هم عالی بود ، به خوبی با سرگذشتش آشنا شدم. با تشکر ❤️👌 اسپم / یه خبر خوب برای دیسی فنا 🤲💙 : دومین… بیشتر

عمو فراستی قاتل نولان و زک از مریدان هیچکاک

دومین مراسم دیسی فندوم در تاریخ میلادی 16/10/2021 یعنی 24 مهر 1400 برگزار میشه و قراره دوباره کلی پنل ها و بخش های جذاب داشته باشه. 😍
بله جناب وارنر قراره باری دیگر به دی سی گند بزنه خبر خوشتون بیشتر به خبر بد میخورد

جین فاستر

دی سی هر وقت بخواد کاری بکنه در گند میزنه بهش فقط موندم چطوری کمیک هاشو داره ادامه میده 😂😂

عموی گرین ارو قاتل هاکای

کاملا مخالفم خیلی هم خوب عمل کرده به جز در سینمایی که بد عمل نکرده مارول عالی عمل کرده