Secret-Invasion

5 ایونت برتر مارول در دهه 2000 (میلادی)

در اواخر دهه 90 میلادی ایونت های دنیای کمیک اُفت زیادی داشتن وتقریبا طرفدارها سمت اونها نمیرفتن اما خوشبختانه بعد از سال 2000 به لطف مارول و دیسی که رویدادهای بسیار بزرگ و جذابی رو منتشر کردن دوباره کمیک‌بازها به سمت ایونت‌ها برگشتن. میشه گفت از سال 2004 که مارول جنگ مخفی و دیسی بحران هویت رو منتشر کرد ایونت‌های دنیای کمیک دوباره اوج گرفتن و بین مردم جایگاه خودشون رو پیدا کردن. در ده سال بین 2000 تا 2010 هم مارول و هم DC رویدادهای خیلی خوبی داشتن اما در این مطلب ما قصد داریم به سراغ Marvel  بریم تا ببینیم چه داستان‌های جذابی در این دهه خلق کرده.

5. Secret Invasion/تهاجم مخفی

Secret-Invasion

تهاجم مخفی به دست Brian Michael Bendis نوشته شده و آرتیست اون هم Leinil Yu بوده، این داستان تقریبا از وقتی که Bendis انتقامجویان جدید رو شروع کره بود در جریان بود. ماجرای تهاجم مخفی از این قراره که اسکرال‌ها از سالها پیش زمان حمله گالاکتوس خانه‌ای ندارن و نقشه کشیدن تا با فتح زمین از اون به عنوان خانه‌جدید خودشون استفاده کنن. بندیس در نوشتن این داستان به خوبی عمل کرد و با اینکه در ابتدا داستان اصلی کمی کش داده شد اما تونست خودش رو اثبات کنه. هنر Yu هم که در سطح بسیار بالایی قرار داشت و اثر این دو در کنار هم در آن سالها از بهترین‌های مارول شد.

4. World War Hulk/جنگ جهانی هالک

جنگ جهانی هالک به نویسندگی Greg Pak و هنرمندی John Romita Jr خلق شد. این کمیک تحت تاثیر داستان سیاره هالک که اون هم توسط Greg Pak نوشته شده به داستان خودش ادامه میده. در این داستان میبینیم که هالک و Warbound اون برای گرفتن انتقام از  Illuminati به زمین برگشتن. دلیل این انتقام هم این بود که اونها هالک رو به ساکار فرستاده بودن و همچنین هالک اونهارو دلیل تخریب سیاره میدونست. این ایونت از نظر اکشن بسیار عالی عمل کرد و دلیلش هم طراحی‌های عالی جان رومیتا جونیور بود. این طراحی در کنار داستان جذابی که گرگ پاک نویسنده آشنا به هالک نوشته بود تونت به خوبی یک رویداد شگفت انگیز برای مارول‌ فن ها خلق کنه.

3. Avengers Disassembled

این رویداد جذاب هم توسط مایکل بندیس نوشته شده و هنرمند اون هم دیوید فینچ بوده. در این ایونت که اوایل شروع ران چند ساله اون برای اونجرز بود شاهد بدترین روز تاریخ انتقام جویان بودیم. اونجرز حملات مختلفی از دشمنان قدرتمند خودشون میبینن اما بعد متوجه میشن پشت تمام این حملات دشمنی بسیار شگفت‌‎انگیزتر قرار داره و این اتفاق انتقامجویان رو برای همیشه تغییر داد. این خط داستانی  تسلط بندیس رو بر مارول بیشتر کرد و شروع کننده داستان‌هایی مثل House Of M و New Avengers بود. این رویداد یکی از تاثیرگذارترین داستان های مارول در دهه 2000 بود.

2. Secret War/جنگ مخفی

جنگ مخی داستان دشمنی رو روایت میکنه که با استفاده از تکنولوژی سعی میکنه علیه قهرمانایی مثل لوک کیج، اسپایدرمن، دردویل و… بجنگه. همونطور که از اسم رویداد جنگ مخفی مشخصه این داستان رمز و رازهای عجیب زیادی داره که به بهترین شکل توسط مایکل بندیس در داستان جا داده شده بودن. سر نخ های مختلف و اتفاقات عجیب همه چیزهایی هستن که در این رویداد به خوبی نوشته شدن اما نکته بسیار جذاب‌تر این ایونت طراحی اونه که حتی باعث بالا بردن سرح داستن هم شده. هنرمند این ایونت Gabrielle dell’Otto هستش که طرفدارهای مارول باید برای این رویداد ماندگار قدردان اون باشن.

1. Civil War/جنگ داخلی

و اما جنگ داخلی ایونتی که نه تنها اون رو جزو بهترین‌های مارول میدونن بلکه یکی از بهترین رویداد های کل دنیای کمیک شناخته میشه. سویل وار توسط Mark Millar نوشته شده و به دست Steve McNiven به تصویر کشیده شده. این رویداد با یک فاجعه وحشتناک شروع میشه که دولت رو مجبور به کنترل جامعه ابرقهرمان‌ها میکنه، به رهبری کاپیتان آمریکا عده ای از در مقابل این حرکت دولت قرار میگیرن اما از طرفی گروهی با هدایت آیرون من از این قانون حمایت میکنن و همین اختلاف نظر باعث بروز جنگی بین قهرمان‌ها میشه. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد اینه که به مسائل دنیای واقعی مثل فاشیسم میپردازه و صرفا یک داستان کمیک بوکی نیست همین ویژگی در کنار بقیه نقاط قوت این ایونت، Civil War رو به بهترین رویداد سال‌های 2000 تا 2010 مارول تبدیل کرد.


به نظر شما در این سال‌ها کدوم ایونت از همه بهتر بود؟


بخوانید :

5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21
۵ باری که دنیای سینمایی مارول به بخش سریالی اشاره کرد
معرفی کامل و بررسی شخصیت جان کنستانتین
ترتیب رویداد پادشاه سیاه پوش+ دانلود


guest
5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
yalda

میشه چند تا کمیک معروف مارول رو معرفی کنید
من تازه می‌خوام کمیک بخونم ولی هیچی پیدا نمیکنم که شروع کنم

Maker

من سکرت وار و سکرت امپایر رو بیشتر از سیویل وار دوست داشتم

محمود

واقعا سیاست هاتون جالبه ها
اول یه مقاله می نویسید که اسمش ده ایونت دی سی که بهتر از سیویل وار مارول هستن بعد میاد مقاله مینویسید که ده ایونت برتر مارول در بیست سال اخیر
که رتبه اولش سیویل واره
نظرتون؟

امیر صادقی

اگه به عنوان مقاله دقت میکردین متوجه میشدین که موارد این لیست فقط شامل کامیک های دهه 2000 میشه و سریِ Civil war در این دهه رتبه نخست رو گرفته.

Karen.DC

قطعا سیول‌‌ وار باید اولین می‌بود