thanos

پرطرفدارترین کمیک‌های مارول در سال 2020

2020 برای مارول سالی بود پر از کمیک‌های خوب و بد. مارول سال گذشته مانند هر سال تعداد زیادی سری کمیک و ایونت منتشر کرد که بسیاری از آنها مورد توجه طرفداران قرار گرفتند و داستان‌های خوبی را به تصویر کشیدند. اما میشود گفت مارول در این سال در  زمینه سری‌های اختصاصی توانست بهتر از رویدادها عمل کند. رویداد بزرگ مارول در سال 2020، امپایر بود که چنداد موفقیت زیادی به همراه نداشت اما با این‌حال در  لیست کمیک‌های که بیشترین خواننده را داشتند رتبه 7 را بدست آورد. با تمام این‌ها، مارول انتشارات بسیار بزرگی است و نویسندگان خیلی خوب هم در اختیار دارد که میتوانند کمیک‌های به یاد ماندنی خلق کنند و رضایت طرفداران را کسب کنند. در این مقاله 6 مورد از این کمیک‌های پرطرفدار مارول در سال 2020 را خواهیم دید.

Venom/ونوم

یکی از نویسندگان کمیک که از سال گذشته نامش را بسیار زیاد میشنویم دانی کیتس است. این نویسنده خلاق با نوشتن داستان کمیک ونوم که وقایع Venom Island را دنبال میکرد خودش را اثبات کرد. کیتس در ادامه، نوشتن کمیک‌های مختلفی را بر عهده گرفت اما سری ونومِ او برای همیشه در یاد طرفداران خواهد ماند، اینکه چطور او ونوم و ادی براک را در دنیای سیمبیوت‌ها به صورت مستقل نشان داد و از پتانسیل آن بسیار خوب استفاده کرد. این سری ونوم با اینکه از سال 2018 شروع شد و در آن سال هم جزو بهترین کمیک‌های مارول بود توانست همچنان کیفیت خودش را حفظ کند و در 2020 به اوج خودش برسد و در نهایت به ایونت پادشاه سیاه‌پوش ختم شود.

Immortal Hulk/هالک جاودانه

Al Ewing نویسنده رویداد امپایر، سری هالک را نیز در دست داشت و خوشبختانه توانست به خوبی آن را پیش ببرد. ایمورتال هالک یکی از محبوب‌ترین سری‌هایی بود که سال 2020 در جریان بود و طرفداران از آن استقبال زیادی میکردند. برا کسانی که با One Above All قدرتمندترین شخصیت تمام عالَم مارول آشنا هستند این سری سوالی جالب را در مقابل آنها قرار خواهد داد. هالک در این سری 50 جلدی اتفاقاتی کیهانی را پشت سر می‌گذارد و داستان‌های زیادی را تعریف میکند که قطعا برای طرفداران این شخصیت، جذاب هستند و با اینکه مشکلاتی برای کمیک از جمله اخراج شدن طراح آن یعنی جو بنت پیش آمد توانست تا انتهای کار با قدرت ادامه پیدا کند.

X-Men/Fantastic Four مردان ایکس/چهار شگفت‌انگیز

این کمیک یک کراس اوور عالی بین مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز بود، دو تیم محبوب مارول که طرفداران بسیار زیادی دارند در این داستان با یکدیگر پیوند خورده‌اند. داستان این سری که به دست Chip Zdarsky نوشته شده است از این قرار است که فرانکلین، پسر رید ریچاردز یک جهش یافته با قدرت تغییر واقعیت است و خب با خانواده‌اش یعنی چهار شگفت انگیز زندگی میکند اما بر سر این دو راهی قرار میگیرد که با بقیه افراد هم‌ژن خودش به کراکوا برود یا بماند. از آنجایی که فرانکلین بسیار قدرتمند است این دو تیم مارول نیز بر سر داشتن او در مقابل یکدیگر قرار میگیرند.

Doctor Doom/دکتر دوم

بدون شک یکی از  نمادین‌ترین شخصیت‌های مارول در دنیای کمیک دکتر دوم است. این شخصیت جزو بهترین ویلن‌های کمیک بوکی که تا حالا خلق شده است به شمار می‌آید و خوشبختانه همیشه در کمیک‌های قهرمانان حضور نداشته است بلکه سری اختصاصی خودش را نیز دریافت کرد و به بهترین شکل به تصویر کشیده شد. Doctor Doom خیلی وقت‌ها با دانش خودش به قدرت‌های ماورایی دست پیدا کرده است اما ویژگی اصلی او این نیست بلکه اگر با ویکتور ون دوم آشنا باشید میدانید یک رهبر بزرگ است کسی که به پادشاهی لاتوریا حکومت میکند. و در این کمیک به این سوال پرداخته میشود که اگر افراد وفادارش به او خیانت کنند و برای سرنگونی‌اش تلاش کنند چه میشود.

Thor/ثور

یکی دیگر از داستان‌های فوق‌العاده دانی کیتس برای مارول در سال 2020 سری کمیک اختصاصی ثور است. در این کمیک با یک شروع عالی روبه‌رو بودیم آن هم سقوط گالاکتوس به ازگارد بود که باعث شد ثور پسر اودین مقام جدیدی پیدا کند و تبدیل شود به قاصد گالاکتوس. در همان ابتدای داستان متوجه میشویم که تهدیدی بسیار بزرگ به نام زمستان سیاه در راه است و ثور و گالاکتوس باید به یکدیگر کمک کنند تا او را از بین ببرند. در این کمیک غافلگیری‌های بسیار خوبی را شاهد هستم که تغییرات نسبتا بزرگی را در دنیای مارول ایجاد میکنند. این کمیک که چند آرک داستانی مختلف دارد شما را با یک ماجراجویی کیهانی/اساطیری همراه میکند که اگر به این موضوع علاقه داشته باشید حتما از آن لذت میبرید.

X-Men/ایکس من

2020 شاید برای اونجرز سال خوبی نبود اما به لطف جاناتان هیکمن برای ایکس من سالی بسیار عالی رقم خورد. هیکمن نیز یکی از نویسندگان بزرگ مارول است که توانست برای مردان ایکس دوره‌ای کاملا جدید خلق کند و با نوشتن چند سری کمیک مختلف  کاملا از پتانسیل جهش یافته‌ها استفاده کند. کار سختی است بین کمیک‌های مردان ایکس که سال گذشته منتشر شدند یکی را به عنوان بهترین انتخاب کرد زیرا طرفداران همه آنها را بسیار زیاد دوست داشتند. سری‌های کوتاه house of x ،powers of x و X-Men بسیار عالی عمل کردند همچنین یک رویداد جذاب نیز  برای مردان ایکس با نام X of Swords در این سال منتشر شد که جزو بهترین رویدادهای مارول در سال 2020 بود.


بهترین کمیک مارول که در سال 2020 خواندید چه کمیکی بود؟


بخوانید :

۱۰ نشانه گیر برتر دنیای مارول
گور قصاب خدایان: تاریخچه، قدرت ها و….
معرفی و بررسی شخصیت اسپاون
۵ نفری که نمیدانستید چکش ثور را بلند کرده اند!
۵ دلیل محبوبیت اسپایدرمن نوآر


guest
78 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
عرفان کوه دونده

ترجمه شده هاشون رو دارین؟؟

امیرعلی ذوالفقاری

همش در کامیکان شاپ هست ؟

Batmin

عالی مینوازد

ریدلر

ببخشید، شما ثور ۲۰۲۰ که بلک وینتر میاد و و و و ترجمه کردید؟ایمورتال هالک چی؟ ممنون میشم پاسخ بدید

امیر ابراهیمی
مستر ار

دووم این شکلی

رفیع

یه سوال…از کجا میشه نسخه ی ترجمه شده ی کمیک ها رو دانلود کرد؟ سایت خاصی واسش هست؟

امیرحسین اوریجینال

😐😐😐😑😑😑

ثورلاور توربو پلاس

سلام
این سایت و سایت های دیگر، تو گوگل بزن دانلود کمیک فارسی میاد

GENERAL (فرزند حسن صباح)

دادا اون رو که هممون می دونیم 😑😑😑

علیرضا

همین سایت اکثرشون رو ترجمه کرده

امیرحسین اوریجینال

اسپم: همین الان قسمت ۸ وات ایف رو دیدم. کسی جرئت داره بیاد وات ایف رو هیت کنه. آنچنان مقایسه هایی می کنم… آنچنان فلسفه هایی به هم می بندم… که شخص خاطی تا آخر عمرش جرئت اومدن به کامنت های سایت رو نداشته باشه! شاهکار بود لامصب. کلا با فاکتور از قسمت های ۱ و ۶ که چیز خاصی نبودن این سریال فوق العاده است. فاکتور هم نگیریم بازم این سریال عالیه! ای کاش این دو قسمت بهتر بودن که این سریال واقعا یه شاهکار بشه! (بی شوخی اگه کسی با قسمت های دیگه مشکلی داره توی نقد فردای… بیشتر

A.H.K.Z (حامیان کامنت اول) (#بت_یونیورس)

داداش دوباره شروع کردی؟؟ 😩
اگه این قسمت یا هر قسمت دیگه ای بد باشه کسی نمیاد بگه کل وات ایف بده!
میاد میگه فقط همون قسمت بد بوده.
اعصاب نداریا 😂

امیرحسین اوریجینال

با اون بخش اعصاب نداریا کاملا موافقم😂😂😂👍

پارسا ( حامی هاوارد اردکه) (#بت_یونیورس )

کسی به این قسمت گیر بده منم کمکت میکنم😐

شوهر خانم رضایی

😠ایم نات اعصاب#مخالف خانم رضایی

پارسا ( حامی هاوارد اردکه) (#بت_یونیورس )

وای قسمت 8 وات ایف عجب چیزی بود !! وقتی میگم عجب یعنی خیلی عجب ها. خیلی خیلی عجب
یادتونه چقدر سر قسمت 5 بحث کردم؟
با این قسمت بهم ثابت شد که کار خوبی کردم 😐 والا قسمت به این میگن چی بود اون😐
الان میان میگن خودت قبول کردی هیتری😐

اسپم : به نظرتون برای سونی ورس هم تام هالند اسپایدرمنه؟ من که ترجیح میدم تام هالند به کارش تو mcu فقط ادامه بده ، آخر نو وی هوم بقیه منتقل بشن دنیای ونوم ، اندرو گارفیلد اسپایدرمن سونی ‌ورس بشه👌

امیرحسین اوریجینال

داش من فکر می کردم توی نقد اپیزود ۵ قبول کردی هیتری😂😂😂 (شوخی کردم نیا دهنما سرویس کنا)

ادام وارلاک و الن مور در حال خوش نواختن

اسپم
قسمت ۸ وات ایف چقدر حق بود واقعا کمرم شکست حیفع واقعاً قیمت هایی مثل ۴ و ۸ که‌ خوبیشون با قسمت های دیگه از بین بره

Hmdh(مشکلم با خندوانه ای ها نیست با دلقک هاست)

اره بمولا
خییییییلی خفن بود