Age-of-Apoc

5 جهان موازی مارول که عالی عمل کردند

از آنجایی که به زودی در دنیای سینمایی مارول شاهد جهان‌های موازی و دنیا‌های دیگر خواهیم بود خوب است که نگاهی داشته باشیم به به مولتیورس مارول در دنیای کمیک. مارول جهان‌های بسیار متنوع و زیادی دارد که بعضی از آنها بسیار جذاب هستند و بعضی‌ها هم چندان داستان جالبی نداشتند و خط زمانی آن دنیا نیاز به کار بیشتری داشت تا مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد. اما تعدادی جهان موازی با خط داستانی عالی در طول سال‌ها برای  مارول خلق شده‌اند که به بهترین شکل اتفاقات شگفت آوری را نشان دادند. در این مقاله به سراغ 5 خط داستانی از جهان‌های موازی مارول خواهیم رفت که خالقان آنها توانستند دنیای  موفقی را تحویل طرفداران مارول بدهند.

5. Days Of Future Past (زمین-811)

خط داستانی The Days of Future Past یکی از معدود جهان‌های موازی است که پا به دنیای سینما گذاشته است، البته در سینما به عنوان دنیای اصلی ایکس من آن را دیدیم. مانند فیلم The Days of Future Past در دنیای کمیک هم این جهان آینده‌ای بسیار وحشتناک، تاریک و کابوس مانند دارد. دلیل این آینده فاجعه‌بار برای جهش یافته‌ها، سنتینل‌ها بودند که خیلی از انسان‌ها را کشتند و یا زندانی کردند. این داستان به عنوان بخشی از سری افسانه‌ای Uncanny X-Men از سال 1981 تا الان یکی از تحسین شده‌ترین جهان‌های مارول است. با وجود پایان تلخ برای شخصیت‌هایی مثل ولورین، استورم و کلوسوس این کمیک بسیار به یادماندنی شد. خوشبختانه به لطف توانایی‌های سفر در زمانِ کیتی پراید، مردان ایکس موفق شدند آینده خودشان را نجات دهند و در خط زمانی تغییر ایجاد کنند.

4. House Of M (زمین-58163)

همانطور که در سریال وانداویژن دیدیم، اسکارلت ویچ توانایی توانایی تغییر واقعیت یا ساخت یک واقعیت کاملا جدید را دارد. در واقع کمیک House of M هم یکی از منابع الهام مهم این سریال بود البته تفاوت‌های بسیار بزرگی در این دو وجود دارد که به خاطر نبودن جهش یافته‌ها در دنیای سینمایی مارول هم هست. اگر طرفدار کمیک‌ باشید احتمالا سری House of M را میشناسید. این داستان با اوج گرفتن بی ثباتی ذهن واندا شروع میشود و تا جایی پیش میرود که واندا یک وقعیت خلق میکند که در آن تمام قهرمانان، رویاهای بزرگشان به واقعیت تبدیل شده. اما سر انجام این دنیا سقوط کرد و در انتهای کمیک شاهد یک پایان حماسی بودیم که باعث شد این خط زمانی و این دنیا به یکی از بهترین جهان‌های مارول تبدیل شود.

3. دنیای حیوانات مارول (زمین-8311)

کی فکرش را میکرد اگر یک نسخه حیوان از قهرمانان مارول ساخته شود مورد استقبال قرار میگیرد و محبوب میشود. این جهان مارول بسیار سرگرم کننده است و قطعا با دیدن ظاهر قهرمانانِ آن لبخند به لب خواننده کمیک می‌آید. از جمله شخصیت‌های حاضر در این دنیا میشود به Iron Mouse, Wolverine-Bug, Hulk Bunny, و Captain Americat اشاره کرد. همچنین شخصیت Spider-Ham یا همان Peter Porker که حتما با آن در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی آشنا شدید هم از اهالی این جهان است. ایده انجام این کار با ابرقهرمانان محبوب مردم، جالب است و خوشبختانه مارول توانسته آن را به شیوه خوبی انجام دهد که مخاطب از آن لذت میبرد.

2. Marvel 2099 (زمین-928)

با توجه به اینکه مارول گذشته را در جهان‌های موازی‌اش بسیار خوب نشان داد، عجیب نیست که در مورد آینده هم همان‌قدر عالی عمل کند. در دنیایی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و حالا قدرت دست شرکت‌های بزرگ افتاده است. قدرت‌های شیطانی دنیا را تحت کنترل خودشان قرار دادند و قهرمانان باید اوضاع را تغییر دهند. از جمله شخصیت‌های مهم این جهان میشود به Doom 2099 ،Spider-Man 2099 (که توانایی سفر در زمان دارد و رئیس جمهور ایالات متحده شده است) و Punisher 2099 اشاره کرد. دیدن قهرمانان با ظاهری جدید و با لباس‌های پیشرفته برای مخاطب‌ها جذابیت داشت و خوشبختانه نه تنها این خط زمانی از نظر بصری جذاب بود بلکه داستان خوبی هم داشت.

1. Age Of Apocalypse (زمین-295)

این کراس اوور وحشی و به شدت دوست داشتنی یکی از بهترین نمونه‌های استفاده درست از مولتیورس در تاریخ مارول است. در دنیایی که پروفسور ایکس قبل از اینکه پسرش لژیون به طور تصادفی او را بکشد، نتوانست مردان ایکس را تشکیل دهد، آپوکالیپس موفق شد دنیا را در دست بگیرد. سایکلاپس تبدیل شد به یک ویلن، مگنیتو رهبر مردان ایکس شد و… این خط زمانی بعد از انتشار به یکی از ماندگارترین کمیک‌های مارول تبدیل شد. ایکس من در کمیک‌های مارول پتناسیل بسیار زیادی داشتند و نه تنها در  جهان اصلی بهترین داستان‌ها را رقم زدند بلکه در دیگر زمین‌ها هم به خوبی  درخشیدند و امیدواریم به زودی در دنیای سینمایی مارول هم از آنها استفاده شود.


بخوانید :

10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
فیلم های پیش روی DC
5 سریال برتر کمیک بوکی نتفلیکس
10 اتفاقی که ممکنه تو فیلم بلک پنتر 2 بیوفته
برترین لایواکشن های دیزنی


guest
17 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
mtdjjp

ایونت بعد از هوس آو ام چیه که باید بخونم؟

بهراد کلهر

فقط ۳
که توی دی سی نسخه باگز بانی و….. اینان

spider bat

من با شماره 5 ، 4 و 2 موافقم

Gfmm

به شخصه دوست دارم این دنیا ها وارد سینما بشند بجز دنیای 8311،چون سخت میشه از روشون فیلم ساخت ، بیشتر به درد انیمیشن و کارتون می خورن

جوناه هکس

نظر خاصی ندارم فقط چون دیدگاه ها خالیه دارم اینو مینویسم (از طعصیرات بیکاری)

Last edited 1 سال گذشته by جوناه هکس
A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

بیکارِ اَلاف 😂

دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

شماره های 1 و 3 از همه عالی تر بودن

general

من یک ایده دارم بنظرتون در زمین 8311 ما ایرانی چه شکلی بودیم 😀😃😃

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

کاری به ملیت نداره. حیوون در این دنیا بر اساس اخلاقیات و ظاهر انتخاب میشه.

Gfmm

قطعا به دلیل اخلاقیات ما ایرانی ها همه شکل گاو ( شوخیه ) هستیم 😂😂😂

general

می دانم اما مثلا چه شکلی بودیم ؟؟؟

MR mister ( در شوک|: )

من یکی زمین 811 و زمین 928 رو خیلی دوست دارم

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

الهی به قربونت برم 🙂
تو شوک چی هستی؟ 😂

general

تو ناراحتی نبودن عجیبه

Gfmm

داداش تازه اینترنت هنوز ملی نشده ، زبونم لال اونوقت که ملی بشه تازه شوک اصلی میاد 😂😂😂
امید وارم مردم عزیز خوزستان به حق خودشون برسن😔😔😟

کاظم گراچ ( در بالاترین حد شوک 😂 )

آمریکا داره آنقدر شخصیت سیاه پوست می سازه که من دیگه فکر کنم داره یک نژاد پرستی علیه سفید پوست ها اتفاق می افته .

ایلیاقبادی

مقاله خیلی قشنگی بود مثل بقیه مقاله های سایت❤

اگر کمیک هایی از این زمین ها رو ترجمه کنید که خیلی معرکه تر میشه❤