Loki-Wields-Mjolnir-Feature-Image

لوکی چند بار موفق شد میولنیر را به دست بگیرد؟

لیاقت بلند کردن چکش ثور چیزی نیست که همه افراد بتوانند به دست بیاورند اما در طول سالها دیده‌ایم که افراد مختلفی موفق به انجام این کار شدند که یکی از آنها لوکی بوده است. لوکی برادر شرور ثور  که معمولا در دنیای کمیک نقشه‌های شیطانی دارد کسی است که همه میگوییم امکان ندارد لایق باشد چون اصلا سابقه خوبی ندارد مخصوصا در انجام کارهای قهرمانانه اما همه شاهد بودیم که او او نیز میولنیر را به دست گرفت. لوکی شخصیتی است که تغییرات بسیار زیادی میکند و ممکن است گاهی او را کاملا به عنوان یک شیطان ببینیم و گاهی هم واقعا باور کنیم او یک قهرمان است و کار خوبی انجام میدهد. در این مطلب قرار است به مواقع مختلفی که خدای شرارت میولنیر را به دست گرفت نگاهی داشته باشیم.

Loki #1

روایت دوباره داستان میولنیر از نگاه لوکی. در اولین شماره مینی سری کمیک لوکی که به دست Roberto Aguirre-Sacasa و Sebastián Fiumara’s خلق شده بود، خدای شرارت نیاز شدیدی به میولنیر داشت. او برای بردن در یک شرط‌بندی و به باد ندادن سرش مجبور شد دوارف‌های Svartalfheim که آهنگران معروفی هستند را مجبور کند میولنیر را بسازند البته نه مثل نسخه اصلی. وقتی لوکی به این سلاح علاقه پیدا کرد و تصمیم گرفت میولنیر را پیش خودش نگه دارد، ثور و کوتوله‌ها متحد شدند و اورا شکست دادند، سپس Brokk میولنیر را به ثور هدیه داد.

Avengers & X-Men: Axis #9 

سال 2014 کمیکی 9 جلدی به نام Avengers & X-Men: AXIS منتشر شد. در کراس اوور Axis  که به دست ریک ریمندر و گروهی از آرتیست‌ها خلق شد، شخصیت‌های مارول کاملا برعکس شده بودند به عنوان مثال ثور به شروری خشن تبدیل شده بود و لوکی یک قهرمان با اخلاق بود. در این داستان لوکی و اینچنترس برای دور کردن ثور از نبرد با یک پورتال به ماه رفتند، جایی که دو برادر مقابل هم قرار گرفتند و دیدیم لوکیِ وارونه لیاقت بلند کردن میولنیر را به دست آورده است و چکش ثور را که از زمان نالایق شدن او در  Original Sin روی ماه مانده بود برداشت و با استفاده از آن ثور را شکست داد.

Thor(2020) #4 

در اولین آرک داستانی سری Thor نوشته دانی کیتس با طراحی نیک کلین، وقتی که ثور و بتا ری بیل با هم درگیر شدند لیدی سیف در نبردشان دخالت کرد. در این نبرد، ثور استروم بریکر را شکست و برتری پیدا کرد برای همین لیدی سیف با استفاده از بایفراست میلونیر را به یوتنهایم فرستاد تا نبرد این دو نفر برابر شود. سیف میولنیر را به آن قلمرو فرستاد زیرا تصور میکرد هیچ فردی لایقی آنجا پیدا نمیشود تا از آن استفاده کند اما دیدیم که لوکی به راحتی آن را برداشت، لحظاتی بعد میولنیر دوباره به سمت ثور برگشت. مدتی بعد لوکی متوجه شد میتواند چکش ثور را بلند کند زیرا جادوی آن به همراه بسیاری از جادوهای دیگر ازگارد در حال شکستن هستند.
برای دانلود این کمیک با ترجمه فارسی به این لینک مراجعه کنید.

صحنه حذف شده Thor: The Dark World

لوکی در دنیای سینمایی مارول هیچوقت لیاقت بلندکردن میولنیر را نداشت اما در یکی از سکانس‌های حذف شده فیلم “ثور: دنیای تاریک” لوکی در مقابل جمعیت زیادی مراسم تاج گزاری برگذار کرد و به مقام پادشاهی ازگارد رسید، همچنین او چکش ثور را احضار کرد و از آسمان به دست او آمد سپس آن را به نشانه پیروزی بالا برد، البته این رویا تا وقتی ادامه داشت که مادرش فریگا او را از خیال‌ پردازی خارج کرد و به او گفت در توهمات گم نشود. اینجا بود که معلوم شد او در سلول خودش در ازگارد است. حالا دیگر در MCU خبری از میولنیر نیست زیرا هلا آن را شکست و بعد با استورم بریکر جایگزین شد برای همین متوجه نخواهیم شد که آیا لوکی حالا لایق شده است یا نه. زمانی که او تلاش کرد چکش ثور را بردارد شخصیت بسیار شروری داشت اما الان تغییرات زیادی در شخصیت او ایجاد شده است و با توجه به چیزهایی که در سریالش دیدیم ممکن است یک نسخه میولنیر از جهانی دیگر بتواند به ما ثابت کند که او لایق است یا همچنان شرارتش بیشتر از خوبی‌هایش است.


به نظر شما بعد از اتفاقاتی که برای لوکی در MCU پیش آمده است او لیاقت بلند کردن میولنیر را دارد؟


بخوانید :

معرفی و تاریخچه اختصاصی دکتر دووم
۵ باری که MCU به بخش سریال ها اشاره کرد
۱۰ چیزی که درباره گوست (GHOST) نمیدانستید!!!
معرفی گروه شش خبیث و اعضای اصلی آن
۱۰ تا از بهترین فیلم های کمیکی دهه ۲۰۰۰


guest
13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
میلک من

ممنون مقاله خوبی بود

adam warlock

به نظرم بهترین مورد رو یادتون رفت کمیک رگناروک که بسیار کمیک خوب و محبوبی هست مخصوصا پایانش در این کمیک میبینیم در ابن کمیک هم لوکی میولینر خودش رو درست میکنه

general

شاید دارک ورلد ضعیف ترین فیلم مارول باشد اما تاثیرات زیادی داشت به نظرم می توانست بهتر باشد (خدا وکیلی خبر نداشتم دارک ورلد صحنه حذف شده دارد 😅😅)

جوناه هکس

اسپویل قسمت 5 لوکی
.
.
.
منظور اولد لوکی از اینکه گفت قدرت های ما فراتر از درک خود ما هستند چی بود ؟؟؟ شایدم زیرنویسش اشتباه نوشته بود ولی خیلی عجیب بود

Taenia

یعنی خفن تر از چیزی که فکر میکنن میتونن باشن و هستن

Gfmm

ببخشید مگه هرکس که بی تی اس رو دوست داره نمی تونن کامیک فن باشن
مثل این می مونه که بگی چون یارو ( منظورم با شخص خاصی نیست) طرفدار بهنام بانی هستش ، نمی تونه پرسپولیسی باشه 😀😀.
مثلاً من به شخصه خودم هم طرفدار منچستر سیتی و لیورپول باهم هستم ، دو تا تیم که رقیب اصلی هم هستن ، تضاد بیشتر از این میخوای

general

یعنی من که اسمم ژنرال است و طرفدار بازی COMMAND AND CONQER هستم کمیک نمی خوانم ؟تند رفتی بازم🙄

general

از فیلم فن ها خوشت نمی آید یا افرادی مثل خودمان که طرفدار چیز های دیگر هستند؟ (دوزاریم کجه سخت می فهمم منظورت را)

مهدی جوکر

جناب جهرانوس پاره حرف حق میزنه و جواب نداره

general

ممنون متوجه شدم بله اینجور آدم ها متاسفانه زیاد شدند ولی شاید نباید به اشان توجه کرد 🤷‍♂️

مهدی جوکر

حق بود

Gfmm

یعنی خیلی قوی هستن ولی خودشون نمیدونن

hmc

قسمت 5 به 4 نمیرسید. ولی خیلی قشنگ بود
امیدوارم اخرش رو خیلی خوب تموم کنند