the-living-tribunal

معرفی دادگاه زندگی (Living Tribunal)

 

هشدار اسپویل سریال لوکی!

به نظر میرسد تا ورود نیروهای قدرتمند کیهانی به دنیای سینمایی مارول فاصله زیادی  باقی نمانده باشد. به لطف اپیزود فاینال سریال لوکی جهان مارول به سطحی بالاتر ارتقاع پیدا کرد و حالا فاز کازمیک MCU بسیار گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل ممکن است در آینده شاهد شخصیت‌هایی مثل  والای همگان، دادگاه زندگی، ابدیت و… باشیم. شاید هنوز آمادگی حضور این شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول را نداشته باشیم اما از حالا مقدمه چینی‌هایی برا این‌کار انجام شده است. برای همین تصمیم گرفتیم معرفی مختصری از این شخصیت‌ها داشته باشیم و در این مقاله به سراغ دادگاه زندگی رفتیم که در سریال لوکی هم اشاره‌ای به آن شد. “Loki” در اپیزودی که خلاء را به ما نشان داد و جهانی آخرالزمانی را به تصویر کشید ایستراگ‌های زیادی را در خودش جا داده بود که یکی از آنها مجسمه‌ای سنگی از سر دادگاه زندگی بود و توجه خیلی از طرفداران کمیک‌های مارول را به خودش جلب کرد. 

این شخصیت‌ها معمولا در دنیای کمیک هم به ندرت حضور پیدا میکنند زیرا قدرت بسیار زیادی دارند. شخصیت Living Tribunal توسط والای همگان خلق شده است و تقریبا هیچکس جز خالقش توانایی از بین بردن او را ندارد. دادگاه زندگی قدمتی به اندازه جهان مارول دارد و وظیفه‌اش هم محافظت کردن از آن است. کارهایی مثل نابود کردن ستاره‌ها و سیاره‌ها برای او بسیار راحت است و از بین بردن هیچ چیزی برای او زحمتی ندارد اما برای انجام این کار یک مانع برای او وجود دارد، اگر به ظاهر دادگاه زندگی دقت کنید میبینید سه صورت داد که هرکدام از آنها یک شخصیت جدا هستند و برای انجام دادن یک تصمیم باید هر سه آنها به توافق برسند. صورت جلوی این شخصیت که کاملا دیده میشود نماد عدالت، صورتی که کاملا پوشیده شده است نماد نیاز و صورتی که نیمه پنهان است نماد خشم است.

دادگاه زندگی توسط Stan Lee و Marie Severin خلق شد و اولین حضور او در سال 1967 در شماره 157 کمیک Strange Tales رقم خورد. این شخصیت تعادل جهان را باید حفظ کند و مربوط به یکی از دنیاهای مارول نمیشود، نسخه‌های مختلف هم ندارد بلکه در کل واقعیت حضور دارد. دادگاه زندگی با اینکه از قدرتمندترین شخصیت‌های کیهانی مارول است اما بیاندرها موفق شدند او را شکست دهند، پس از به قتل رسیدنِ Living Tribunal جسد او روی کره ماه جهان‌ها افتاد. این اتفاق را میتوانید در کمیک New Avengers (Vol. 3) #30 بخوانید. قضاوت کردن دادگاه زندگی حتی شامل موجودات کیهانی مهمی مثل Eternity ،Infinity ،Death و Oblivion هم میشود، اما در بعضی موارد که او نمیتواند به خوبی عمل کند، Magistrati در تصمیم گیری کمکش میکند.

Living Tribunal از هیچ شخصی دستشور نمیگیرد و به هیچ اربابی خدمت نمیکند بلکه کارهای او صرفا در جهت صلاح جهان است. دادگاه زندگی انگیزه‌‎های شخصی خودش و کاری که دلش میخواهد را در تصمیم‌هایش دخالت نمی‌دهد تا مصحلت مولتیورس همچنان در اولویت کارها باشد. یکی از مواردی که دخالت دادگاه زندگی را دیدیم زمانی بود که در زمین 616 دکتر استرنج برای عقب راندن جادوگری به اسم Umar، موجودی به اسم Zom را به زمین آورد تا کمکش کند. اما دادگاه زندگی مداخله کرد تا Zom را از زمین دور کند و از نابودی نسل بشر جلوگیری کند. اما همین که Zom در زمین حضور پیدا کرده بود باعث شد انسان‌ها آلوده شوند که خطر بزرگی را ایجاد میکرد و دادگاه زندگی به دکتر استرنج اطلاع داد برای منافع بزرگتر که به نفع عده بیشتری خواهد بود باید زمین نابود شود. خوشبختانه دکتر استرنج توانست از دادگاه زندگی وقت بگیرد تا آلودگی را از انسان‌ها دور کند. در ادامه داستان هم شاهد همکاری دکتر استرنج و دادگاه زندگی برای نابودی یک هدف شرور مشترک بودیم.

دکتر استرنج بار دیگر هم با دادگاه زندگی برخورد داشت آن هم زمانی بود که تعادل بین نیروهای خیر و شر در زمین از بین رفته بود. برای همین احتمال میرود در دنیای سینمایی مارول هم به کمک دکتر استرنج این شخصیت کیهانی را ملاقت کنیم. در واقع یکبار هم به وقوع این اتفاق نزدیک شدیم اما عملی نشد. همانطور که در تصویر بالا میبنید دکتر استرنج در مقابل دادگاه زندگی قرار گرفته است، این عکس یکی از کانسپ آرت‌های مربوط به فیلم Avengers: Endgame و Avengers: Infinity War است که هیچوقت استفاده نشده. آن دو فیلم زمان مناسبی برای به تصویر کشیدن نیروهای کیهانی مارول نبود اما حالا با پخش سریال لوکی هم MCU آمادگی این کار را دارد هم مخاطب‌ها آماده شده‌اند. ممکن است دادگاه زندگی را در فیلم دوم دکتر استرنج نبنیم اما قطعا راه ورود او به سینما کسی جر دکتر استرنج نیست.

اگر مارول قصد داشته باشد دنیا‌‌های موازی خودش را در سینما نشان دهد آن موقع هم زمان خوبی برای دیدن Living Tribunal است. به عنوان مثال در دنیای کمیک یکبار دیدیم Korvac از زمین 82432 چنان نیرویی را جمع کرده بود که میتوانست بر روی واقعیت‌های دیگر تاثیر بگذارد و آنها را به خطر بیاندازد. برای همین دادگاه زندگی آن واقعیت را کاملا مهر و موم کرد تا از تاثیر آن بر دیگر جهان‌ها جلوگیری کند. پس از آن Korvac از Ultimate Nullifier استفاده کرد تا خودش و تام یونیورس را از بین ببرد. در انتهای این ماجرا وقتی که زمین 82432 کاملا از  شیاطین پر شده بود، فونیکس تمام نیروهای شیطانی را جمع کرد و همه‌ آنها را  از بین برد با این کار دوباره این واقعیت نجات پیدا کرد. اما دادگاه زندگی فونیکس را از زمین بیرون راند.


بخوانید:

5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
 ۱۰ چیزی که راجب تسک مستر نمیدانستید 
۵ نسخه قدرتمند از تور
فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE


guest
8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم

چنقده خفنه خوشم اومد استن لی هم بدک هم نیستا

دکتر استرنج دوست ترول ها ( قاتل ترول سابق )

اون اشاره به دادگاه زندگی در لوکی خیلی جالب بود 👍
ممنون مقاله هم جالب بود .

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

با عرض تأسف میخاستم یه اسپم درمورد سریال لوکی بدم ولی تو پست اختصاصی دیگه کسی نمیاد و خونده نمیشه :

دقیقا واکنش زنجیره ای (نکسوس ایونت) سیلوی چی بود؟ عین بچه آدم نشسته بود داشت بازیشو میکرد. مگه مرض داشتن؟ 😂

امیر

خود اومدنش و اینکه خوب در بیاد نیاز به ایونت کامل داره

دانيال

عالی بود

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

مقاله معرفی عالی بود ❤️
دستتون درد نکنه. دارید گُل میکارید

اون قسمت خلاء تو سریال لوکی خیلی جای باحالی بود. همینطوری از سر و کلش ایستراگ میبارید.

MR.H

ببخشید یه درخواست داشتم یه کمیک هست به نام midnight sons که توش دکتر استرنج،گوست رایدر یا روح سوار،پانیشر،بلیدو….هستن اگه میشه ترجمش کنید

badboy

عااااالی بود ممنون از تیم کامیکان و اقای ابراهیمی مثل همیشه گل کاشتید