hulk

کدام نسخه از هالک میتونه از نهایت خشم و قدرتش استفاده بکنه؟؟؟

هالک هرچی عصبانی تر بشه، قویتر و خطرناک تر میشه؛ ولی کدوم ورژن از هالک میتونه بیشتر از همه از خشمش استفاده بکنه تا قویتر بشه؟

چه در کمیک ها و چه در سینما، دیدیم که همیشه گفته شده «هالک هرچی عصبانی تر بشه، قویتر میشه»؛ این جمله دقیقا بیان کننده ارتباط مستقیم قدرت و زور هالک با خشمشه و البته یک چیز دیگه هم نشون میده، قدرت هالک نامحدوده و حد نهاییش رو کسی تاحالا ندیده؛ این جمله کامل بیانش میکنه «هرچه» عصبانی تر بشه، «قویتر» میشه، یعنی حدی نداره. همین هم اون رو تبدیل به یک ماشین نابودگر و یک تانک میکنه. اما این درباره همه نسخه های مختلف هالک درسته؟

دکتر بروس بنر در سال های مختلف تبدیل به ورژن های مختلفی از هالک شده، که علاوه بر میزان خشم و اخلاقیات هالک اخلاقیات بروس بنر هم دخیل بوده که گاها باعث شده، اون نسخه هالک آروم تر و در نتیجه ضعیف تر بشه؛ که نمونه‌ش رو در فیلم اونجرز اندگیم در پروفسور هالک دیدیم که بعد از ترکیب بروس بنر و هالک، هالک خیلی آروم شده بود و چیز زیادی از قدرت و خشمش رو هم ندیدیم. حالا همه اینها به این سوال میرسه که، کدوم ورژن از هالک میتونه از تمام پتانسیل خشم و قدرتش استفاده بکنه؟ در اینجا ما به شما چندتا از نسخه های اصلی و پایه هالک رو به همراه میزان خشم و قدرتشون معرفی میکنیم تا بتونین بیشتر با این غول سبز خطرناک آشنا بشین و جواب سوالتون رو پیدا کنین.

The Savage Hulk : Green Fury (هالک وحشی : خشم سبز)

ارتباط بین خشم و قدرت هالک همیشه در دنیای مارول خطرناک بیان شده و همیشه هم باعث آسیب هایی شده؛ هرچند که استن لی در ویژگی های هالک این موضوع رو هم اضافه کرده که بروس بنر زمانی که استرس یا ترس یا ضربه ای بهش وارد بشه تبدیل به هالک میشه، و اگر استرس و ترس خیلی زیادی هم به هالک منتقل بشه دوباره تبدیل به بروس بنر میشه. اما این ویژگی هالک کم کم نادیده گرفته شد و باعث شد هرچی به هالک استرس و ترس و درد بیشتری منتقل بشه باعث قدرتمندتر شدن و خطرناک تر شدنش میشه.

همین موضوع باعث شد که هالک خیلی قدرتمند بشه و ویژگی های عجیبی هم بدست بیاره؛ چیزهایی مثل نابود کردن سیاره ها، یا شنا کردن طول یک اقیانوس کامل بدون هیچ استراحتی. اما بالاخره بعد از مدتی دست و پنچه نرم کردن بروس بنر باهاش، بالاخره هالک رفت و بروس بنر به فرم اصلیش برگشت؛ نکته ای که درباره Savage Hulk هست اینه که اون قدرت باورنکردنی داره، اما توانایی حفظ اون و خودش رو برای مدت خیلی زیاد نداره.

Joe Fixit : The Grey Hulk ( جو فیکسیت : هالک خاکستری)

در طول داستانی که توسط جان بایرن نوشته شده بود، بعد از اینکه بروس بنر از فرم هالک سبز اصلی خودش جدا میشه و دوباره بهش برمیگرده تغییر میکنه و شروع میکنه تبدیل شدن به حالت اولیه خاکستری هالک. این ورژن از هالک خودش رو «جو فیکسیت» خطاب کرد و ویژگی ها و برتری های زیادی نسبت به فرم های قبلی هالک داشت. برعکس هالک سبز تبدیل شدن هالک خاکستری یا همون جو فیکسیت به غروب بستگی داره و بهش اجازه میده که تمام شب بتونه فرم هالکش رو حفظ کنه. حتی در طول داستانی که توسط پیتر دیوید نوشته شده بود، جو تونست کامل شخصیت و پرسونای بروس بنر رو از خودش جدا کنه و زندگی جدایی برای خودش به عنوان یک محافظ کازینو در لاس وگاس درست کنه.

درست مثل بقیه هالک ها، جو هم هرچی خشن تر میشد قویتر میشه، اما قدرت پایه و بدون خشمش از هالک سبز خیلی کمتر بود و باعث میشد نتونه با سرعت کافی خشم و قدرتش رو افزایش بده و در نبردها گاها به مشکل میخورد. البته ذهن و فکر قدرتمندتر جو باعث شده بود که دربعضی مواقع بتونه بهتر خشم و عصبانیتش رو کنترل کنه و اون رو به قدرت تبدیل کنه، تا حدی که بعضا تونست تا بیشتر از ۱۰۰ تن رو بلند کنه. البته همین قدرت ذهنی که جو داشت باعث شده بود که کمتر از موضوعات سطحی عصبانی بشه و کمتر قدرتش افزایش پیدا کنه و به همین خاطر بعضی اون رو از ضعیف ترین ورژن های هالک میدونن.

پروفسور هالک : ضعیف ترین هالک؟

شاید عجیب باشه، اما ضعیف ترین ورژن هالک پتانسیل قوی ترین بودن رو هم داره. بعد از اینکه داک سمسون در جلد ۳۷۷ incerdible Hulk اقدام به ترکیب شخصیت های هالک سبز، هالک خاکستری و بروس بنر کرد، هالکی جدید خلق شد که هوش و ذکاوت بروس بنر رو داشت، تکبر و غرور هالک خاکستری رو داشت، و قدرت هالک سبز رو داشت. این هالک بعدتر به عنوان پروفسور هالک شناخته شد، و نشون داده شد که این شخصیت با اینکه از هوش و دانایی بروس بنر بهره میبره اما مشکلی با عصبانی شدن و درگیری و نبرد نداره و اگه لازم باشه میتونه نابودی زیادی به بار بیاره.

اما در ادامه و در طول داستانی در آینده موازی این دنیا در سری کمیک  Incredible Hulk: Future Imperfect بنر با نسخه شیطانی و خطرناک آینده خودش ماسترو (Maestro) روبه رو شد. و از اون جایی که از چیزی که ممکن بود بهش تبدیل بشه ترسیده بود باعث مشکلی ذهنی در هالک شد که تاثیر نسبتا بد، یا شاید بشه گفت خوب روی بدنش داشت. هرموقع که خیلی عصبانی میشد، تبدیل به ورژن بی قدرت و ناکار آمد بروس بنر میشد. همین موضوع باعث شد که عملا پروفسور هالک تبدیل به یکی از ضعیف ترین ورژن های هالک بشه که نمیتونه از تمام پتانسیل خشمش استفاده بکنه.

Green Scar : World Breaker

بروس بنر تاحالا به ورژن های نسبتا زیادی از هالک تبدیل شده که چندتاشون رو تاحالا بهتون معرفی کردیم و هنوز چندتا دیگه هم باقی مونده. زمانی که ایلومیناتی مارول تصمیم گرفت که هالک رو به فضا پرتاب کنه، باعث شد تا یکی از قدرتمندترین نسخه های هالک به وجود بیاد. وقتی که هالک به سیاره ساکار رسید درحالت نسبتا ضعیفی بود، به همین خاطر دستگیر شد و مجبور شد تا در نبردهای گلادیاتوری این سیاره شرکت کنه؛ اما بعد از مدت کوتاهی قدرت هالک برگشت و تونست خشمش رو بدست بیاره، به همین خاطر اول تبدیل به قهرمان و اولین گلادیاتور شد و در ادامه هم تبدیل به پادشاه تمام سیاره.

این نسخه از هالک که گرین اسکار شناخته میشد، تونسته بود مقداری ذهنش رو بازیابی کنه و به واسطه پادشاه بودن بتونه خوش گذرونی هایی داشته باشه، اما بعد از اینکه قاطی کرد و فرمانرواییش و همسرش رو کشت و نابود کرد، خشن تر و عصبانی تر از همیشه و به دنبال انتقام به زمین برگشت. گرین اسکار که با هر نبردی که سر راهش بود خشن تر و در نتیجه قدرتمندتر میشد، به حدی قدرتمند و خطرناک شده بود که میتونست فقط با راه رفتن باعث زلزله های عظیم بشه و حتی تصور میشد که اون میتونه تمام قاره آمریکارو با چند قدم محکم نابود کنه.

The Devil Hulk: The Immortal Hulk (هالک شیطانی : هالک نامیرا)

بعدتر و مدتی بعد از دیگر داستان ها، بنر شخصیت دیگه ای از هالک رو در سری داستان های immortal Hulk نوشته ال اوینگ و جو بنت به نمایش گذاشت که طرفدارها اون رو هالک شیطانی خطاب کردن. هیولایی ترسناک و خطرناک که اکثر فعالیتش در شب بود و اصلی ترین ویژگیش هم نامیراییش بود. مهم نبود که بروس بنر در حالت انسانیش باشه یا هالک، چه در سرش شلیک کنین چه آتیشش بزنین و هرکاری که میخواین بکنین، بدنش یکجوری یک راهی پیدا میکرد تا بتونی خودش رو احیا کنه و یا کلا چیزیش نشه.

همونطور که از لقبش «هالک شیطانی» معلومه، ایمورتال هالک نسخه ای خطرناک و قدرتمند از هالک بود که با کشتن و آسیب زدن به انسان ها و مردم بیگناه هیچ مشکلی نداشت. اون همینطور هیچ مشکلی هم با رها کردن خشمش نداشت و به راحتی هم عصبانی میشد و به درجه ترسناکی از قدرت و خشم میرسید، به همین خاطر بعضی هم این نسخه از هالک رو ترسناک ترین و خشن ترین نسخه میدونن.

کدوم یکی خشن ترین هالکه؟

خب حالا دوباره به این سوال میرسیم که کدوم هالک میتونه بهتر از خشمش برای قدرتمند شدنش استفاده بکنه؛ درحالی که به نظر میرسه هالک شیطانی (The devil Hulk) خطرناک ترین و بی احساس ترین ورژن از هالکه که هرکای از دستش برمیاد، اما اگه بحث برسر قدرت فیزیکی و بدنی باشه، گرین اسکار (Green Scar : World Breaker) رو میشه قدرتمندترین ورژن دونست که تونسته بیشتر از بقیه فرم ها از پتناسیل خشمش استفاده بکنه. نسخه های دیگه هالک به خصوص نسخه هایی مثل Savage Hulk میتونن به سطح خشم و قدرت گرین اسکار برسن، اما تابحال تنها گرین اسکار بوده که به این حد از خشم و قدرت رسیده که میتونسته به راحتی تمام دنیارو نابود کنه.

به این نکته هم باید اشاره کرد؛ با اینکه بروس بنر تقریبا روی همه نسخه های هالکش تاثیر داشته و گاها میتونه اونهارو مهار بکنه، اما تقریبا میشه گفت گرین اسکار هیچ کنترل و تاثیری از سمت بروس بنر روش نبوده و کاملا آزاد بوده. یکی از دلایل این آزادی بخاطر بقا و امنیت بوده، از اونجایی که سیاره ساکار خیلی خطرناک بوده و پر از جانی و مزدور بوده، بروس بنر نمیتونسته به فرم عادیش برگرده چون نمیتونه زیاد دووم بیاره، به همین خاطر و برای حفاظت از خودش اون هالک رو کاملا آزاد گذاشته بوده و نتیجه اش هم هالکی شده که میتونسته خشمش رو آزاد کنه و بیشتر استفاده از پتانسیل خشم و قدرتش رو ببره.

نظر شما چیه؟ خطرناک ترین و قدرتمندترین ورژن از هالک کدومه؟


بخوانید :

۱۰ نقطه ضعف ناشناخته سوپرمن
خانواده سوپرمن در Future State
ویژگی و قدرت بزرگ فراموش شده میولنیر در MCU
10 چیزی که درباره آتلانتیس دنیای دیسی نمیدانستید!!!
۵ دلیل محبوبیت اسپایدرمن نوآر


guest
38 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
SinaB

بی‌شک toba hulk قویترین‌ـه شما فکر کن قدرت one above all رو داره که اگه اشتباه نکنم قویترین شخصیت کمیک هاست

شایان

سلام ببخشید ایمورتال هال هالکه بدی هست یت نه ؟؟؟

ابوالفضل

به نظر من هالک مجازات کننده کیهانی از همه نسخه های هالک قویتره چون تونسته به تنهایی ۶تا از واچر هارو بکشه(هرکدوم از واچر واچر ها از گالاکتوس هم قویتر هستن)
حالاخودتون دربارش فکر کنید.

کاظم گراچ

جو فیکسیت چقدر … است .
بروس وین و تونی استارک رو رد کرد.

نویسنده MB

هالک به تنهایی پدر سایتاما رو در آورد

تانوس دوست

هالک جاویدان از همه قوی تره به خاطر اینکه ار پایین تراز همگان قدرتش رو میگیره پایین تراز همگان ازگالاکتوس قوی تره ودر واقع پایین تراز همگان نسخه تاریک والای همگان سازنده دنیای مارول پس هالک جاویدان شکننده دنیا هارو هم شکست میده ولی به نظر من این به جای اینکه خشمگین بشه همش می خنده پس ما نتیجه میگیریم هالک جاویدان(هالک شیطانی)از همه قوی تره

مهديار 2

پرفسور هالک میتونه قویترین هالک باشه چون توی حرکاتش تصمیم گری میکنه و میتونه در این وحشی بودن باهوش باشه

پارسا

لطفا کمیکی که هالک شیطانی توش هست رو تر جمه کنید

Mahdiar@venom

این سری هالک 40 شماره منتشر شده ازش فکر نکنم بتونن ترجمه کنن، شما می تونی با مراجعه به کانال تلگرام دنیای کمیک 18 شماره اولش رو ترجمه بخونی و اگه صبرت مثل من پایین نیست می تونی وایسی تا هر ماه یه شمارشو ترجمه کنن و اگه نه به بعد از 18 به گت کامیکس برو و زبان اصلی بخون، منم همینکار رو کردم و با این که زبانم خوب نیست زیاد به مشکل برنخوردم

abolazl

چرا حس میکنم سایتش فیلتره؟😐

mohamdZ

رد هالک کو؟؟؟

شرلوک هلمز

داداش نوشته هالک نه رد هالک جفتشون شخصیت متفاوتن

mohamdZ

بله مقاله زیبایی بود مارول گند زده به ابهت هالک

امیر صادقی

واقعا یکی از هدر رفته ترین پتانسلیای mcu همینه !
نه ویلن درست درمونی ازش دیدیم نه یه رومانس خوب داشت و نه حتی به درگیری های بین بروس بنر و هالک درست پرداخته شد ! الان فعلا باید ببینیم شی-هالک قراره توو دیزنی پلاس چیکار کنه…