doctor-doom

فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم

دکتر دووم از بزرگترین شخصیت های دنیای مارول به عنوان های زیادی تا به الان شناخته شده مثل حاکم Latveria ، پروردگار دووم یا ویلن چهار شگفت انگیز . دکتر دووم در کنار همه اینها یک دانشمند بزرگه مثل رید ریچاردز . دووم از ابتدای حضورش در دنیای کمیک اختراعات بزرگ زیادی داشته که بعضی از اونها خیلی مفید بودن اما از اونجایی که دووم یکی از ویلن های بزرگ ماروله بیشتر اختراعاتش یا برای افزایش قدرت خودش بوده و یا کل بشریت رو در معرض نابودی قرار میده . در اینجا میخوایم 5 اختراع دکتر دوم که فاجعه آمیز بودن رو بررسی کنیم .

1. قدرت کیهانیِ SIPHON HARNESS

بعضی از اختراعات دکتر دووم معمولا وقتی در دنیای کمیک دیده میشن مدتی بعد هم دوباره در کمیک ها حضور پیدا میکنن و باعث به وجود اومدن مشکلات بزرگ برای جهان میشن، دقیقا مثل Cosmic Power Siphon Harness . این اختراع  اولین حضورش در کمیک Fantastic Four # 57 بود و دکتر دووم وقتی سیلور سرفر رو به قلعه خودش توی Latveria دعوت کرد از اون استفاده کرد. دکتر دووم موفق شد با این کار قدرت های های کازمیکی (کیهانی) رو از سیلور سرفر دریافت کنه و به خودش بده، البته دکتر دووم موقع بیرون کردن موج سوار نقره از زمین این قدرت رو از دست داد. ولی این اختراع دووم رو دوباره دیدیم و اینبار برای مهار انرژی شخصیت های خیلی قدرتمندتری مثل گالاکتوس و هایپر استورم استفاده شد .

2. PRIME MOVER

حتی بعضی از اختراعات دکتر دووم که برای سرگرمی ساخته هم این پتانسیل رو داشتن که کل جهان رو نابود کنن، مثل وقتی که در شماره 3 کمیک Giant-Defenders دیدیم دکتر دووم یک ربات استراتژی به اسم Prime Mover ساخته بود، در اصل کار این دستگاه بازی کردن شطرنج خطرناک با اسباب بازی های نیک فیوری و شیلد بوده . اما دکتر دووم Prime Mover رو بیخیال میشه و میره دنبال یک اختراع جدید . Prime Mover که خیلی دستگاه پیشرفته ای بوده خودش رو دوباره برنامه ریزی میکنه و وقتی از زمین خارج میشه با گرندمستر روبه رو میشه و در نبرد قهرمانان با چند تا شخصیت مبارزه میکنه .

3. PSYCHO-PRISM

دکتر دووم خیلی وقت ها سعی کرده با روش های شستشوی مغزی یا کنترل ذهن کنترل جهان رو بدست بگیره و حتی موفق هم شد توی اینکار . دووم با استفاده از دستگاه Psycho-Prism توانایی های ذهنی Killgrave/Purple Man رو بدست آورد و اون رو در دستگاه تقویت کننده زندانی کرده بود . دکتر دووم موفق شد یک ماه کامل کنترل جهان رو در دست بگیره ولی بعد بخاطر آزمایش تونی استارک با Wonder Man که اون ماه تونسته بود انجام بده، شکست خورد. فیزیک Wonder Man به صورتی بود که میتونست با کنترل ذهن مقابله کنه و تیمی از قهرمان هارو جمع کرد تا دستگاه دکتر دووم رو از بین ببره .

4. بمب سیمبیوت

همونطور که در Mighty Avengers فهمیدیم همه اختراعات دکتر دووم بی هدف و تصادفی توی دنیا رها شدن شایدم تصادفی نبوده. موقع برخورد یکی از ماهواره های دکتر دووم به آشغال های فضایی به صورت تصادفی باعث سقوطش توی نیویورک شد و چیزی رو توی هوا پخش کرد. این اتفاق باعث شد جمعیت سیمبیوت ها به طرز چشمگیر و عجیبی زیاد بشه و تقریبا در حال تصرف دنیا بودن تا اینکه تونی استارک موفق شد راه حل این مشکل رو پیدا کنه . این اتفاق یکی از بزرگترین فاجعه هایی بود که در دنیای کمیک اتفاق افتاده و دلیلش هم کسی نبود جز دکتر دوم و اختراعات خطرناکش.

5. زره ویبرانیوم

بزرگترین دشمن دکتر دووم معمولا رید ریچاردز بوده، اما اون طی سالهای زیاد حضورش با خیلی از قهرمان های مارول درگیری داشته مثل پلنگ سیاه . دکتر دوم یکبار در دنیای کمیک موفق شد معدن واکاندارو تصرف کنه و ذخایر ویبرانیوم رو به دست بگیره تا بتونه با هوش بالایی که در اختراع تجهیزات داره و با استفاده از ویبرانیوم، تکنولوژی خودش رو بالاتر ببره. دکتر دووم یک زره از جنس ویبرانیوم برای خودش ساخت که بهش این امکان رو میداد با هر زره ویبرانیومی دیگه ای توی دنیا ارتباط برقرار کنه و بعد موفق شد با کنترل و دستکاری  اونهارو به زانو دربیاره و بعد بلک پنتر مجبور شد ویبرانیوم رو بی اثر کنه تا جلوی دکتر دووم رو بگیره .

منبع: CBR


نظرتون راجب دکتر دووم چیه؟


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک