Redhood-Blackadam

5 شخصیت شرور دیسی که نکته خوب هم دارند

در دنیای کمیک‌های دیسی هر نوع ویلنی که بخواهید پیدا میکنید. شخصیت‌های دیسی در طیف بسیار گسترده‌ای خلق شده‌اند و همین باعث شده یک جهان بسیار عظیم شکل بگیرد. ویژگی مشخص تمام ویلن‌ها این است که در مقابل قهرمان داستان قرار میگیرند اما گاهی اوقات دلایل این کار متفاوت است. در بسیاری از داستان‌ها میبینیم که شخصیت شرور به معنای واقعی کلمه یک شیطان است و هدف شومی که در سر دارد را پیش میبرد و یا ممکن است فقط از کشتن لذت ببرد برای همین به یک ویلن تبدیل میشود. اما علاوه بر اینها افرادی هم هستند که بخاطر اتفاقات مختلفی، شخصیتی خاکستری پیدا کرده‌ند و با اینکه عده زیادی آنها را به عنوان یک ویلن میشناسند اما درونشان نکات خوب هم پیدا میشود. در این لیست به 5 مورد از این افراد میپردازیم.

5. ژنرال زاد

ژنرال زاد را اکثر افراد به عنوان یکی از دشمنان بزرگ سوپرمن میشناسند و خب همینطور هم هست، اما اگر نگاهی به زندگی او بیاندازیم قطعا احساس همدردی خواهیم کرد. زاد از آخرین بازماندگان نژآد خودش است و یک خانواده کوچک را با کمک Ursa و Lor-Zod تشکیل داده است. مردم او برایش اهمیت زیادی دارند و او هم به اطرافیانش عشق می‌ورزد که نشان میدهد در کنار شرارتش، خوبی هم دارد. در دنیای کمیک حتی اخیرا بهتر هم شده است. او در کمیک Hal Jordan and the Green Lantern Corps که به دست Robert Venditti و Rafa Sandoval خلق شده است به کمک سپاه فانوس سبز رفت تا در برابر حمله دارکساید مقاومت کند. شخصیت پردازی ژنرال زاد به خوبی انجام شده است و برای همین هم هست که بین طرفداران سوپرمن شناخته شده است و سالهاست در دنیای کمیک او را میبینیم.

4. Atrocitus

ارتش فانوس سرخِ Atrocitus از خشم قدرت میگیرد. خشم آنها دربرابر بی‌عدالتی است اما مشکل اینجاست که خشم چندان ویژگی خوبی نست حتی اگر در راه خوبی استفاده شود. آنها در هنگام استفاده از خشم حلقه‌شان اساساََ به یک جانور بی فکر  تبدیل میشوند. Atrocitus میداند که برای بعضی‌ها عدالت با زبان خوش برقرار نمیشود با سنجیده عمل کردن کاری پیش نمیرود برای همین به افراد تازه‌واردش  اجازه میدهد از قدرتشان برای انتقام خونین از ستمگران استفاده کند. در واقع نکته خوب این شخصیت هدف خوب او است اما شیوه‌ای که آن را انجام میدهد چیزی جز عصبانیت خالص نیست.

3. پویزن آیوی

پویزن آیوی شخصیت محبوبی است و طرفداران خاص خودش را دارد. او معمولا به عنوان شرور یا قهرمان شناخته نمیشود اما کارهایی انجام داده است که در برخی داستان‌ها از او به عنوان ویلن ماجرا یاد کنند. نام اصلی این شخصیت Pamela Isley است و بعد از اینکه به Poison Ivy تبدیل شد و قدرت‌هایش را به دست آورد با انسان‌ها دشمنی پیدا کرد. اگر با این شخصیت آشنا باشید میدانید که با گیاهان ارتباط بسیار قوی‌ای دارد و درواقع همیشه از آنها حمایت میکند. و از آنجایی که مردم همیشه در حال صدمه زدن به طبیعت و نابود کردن آن هستند پویزن آیوی به آنها رحم نشان نمیدهد.

2. ردهود

اگر نگاهی به زندگی جیسون تاد داشته باشیم میبینیم که حق دارد تا این حد خشمگین باشد و به شخصیت بدی تبدیل شود. اما با وجود تمام اتفاقات بد زندگی‌اش او کاملا یک ویلن نشد بلکه به عنوان آنتی هیرو شناخته میشود. آنتی‌هیروها معمولا شخصیت پردازی جذابی دارند و بین دو طرفِ خوب و بد داستان قرار میگیرند که باعث میشود نظر مخاطب‌ها به طرف آنها جلب شود. ردهود در انجام دادن کارهایش از هیچ نوع خشونتی پرهیز نمیکند و هر طور که شده به عنوان پیروز میدان، مبارزه را ترک میکند. او اصلا پایبند به اخلاقیات نیست و همین باعث شده بعضی مواقع در میان شرورها قرار بگیرد اما دلیل محبوبیت او نیز همین موضوع است.

1. بلک آدام

بلک آدام در ابتدا تصور میشد نسخه شرور شزم باشد که به دنبال شکست دادن اوست، به طور کلی او همین است اما اگه کمی دقیق‌تر شویم میبینیم که بلک آدام آنطور که فکر میکردیم بد نیست و میشود در او نکات مثبت هم پیدا کرد. در سالهای اخیر بلک آدام به عنوان یکی از آنتی هیروهای خشن دیسی شناخته میشود که خودش نشان میدهد شخصیتی خاکستری دارد نه کاملا سیاه. حتی در دنیای کمیک شاهد این بودیم که سوپرمن بلک آدام را به تیم جاستیس لیگ دعوت کند که اتفاق خوبی برای او است که نشان میدهد مرد پولادین هم در بلک آدام چیزهای خوبی میبیند. با اینکه نمیشود Black Adam را یک قهرمان در نظر گرفت اما اینکه بگوییم یک ویلن شیطانی است هم دور از واقعیت است.


بخوانید:

۱۰ شخصیت قدرتمند دیسی که سوپرمن نمیتونه تنها از پسشون بربیاد
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
10 کمیک برتر IMAGE COMICS
بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

ایول یه عکس جدید از جیسون برای پروفایل واتساپم پیدا کردم🥳🥳👏

ریدلر

با یک و دو و سه فقط موافقم یکمی هم از ۵

name(مشکلم با دیسی و وارنر و زک نیست با دیسی فناس)

موضوع مقاله عالی
مقاله هم عالی بود.
اتراستوس(درست تلفظ کردم؟!) رو جاهای مختلف دیده بودم ولی ارجینشو نمیدونم.
ولی اونجاهایی که دیدم خیلی خبیث و بیرحم بود نمیدونستم هدفش خوبه!!!!!!!!!
ایوی هم که از نظرم اصن قهرمانه!
درکل موافقم باهاتون
مشابه همین برای مارول اگه زحمتی نیست بنویسین دستتون درد نکنه.

یاسین

اتریسیتوس یه بار میخواست برینیاک رو شکست بده و تمام لشکر حلقه های قدرت رو باهم متحد بکنه

general

از قدیم گفتن هیچ بدی بد نیست هیچ خوبی هم خوب نیست(جواد خیابانی شدم رفت !!!😁😁)
ممنون بابت مقاله

Last edited 1 سال گذشته by general
A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

یا خودا این چی بود گفتی؟ 😂😂😂😂

general

از امراض دیدن مسابقه فوتبال با گزارشگری جواد خیابانی است 😁😁😁

MR.H

مقاله ی خیلی جالبی بود

eylas

جیسون تاد که شرور نیست ضد قهرمان

ماندانا

خودتم فهمیدی چی گفتی؟ 😂😂

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

ممنون
مقاله بسیار خوبی بود .

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

با تشکر از آقای ابراهیمی بابت مقاله.

انتظار همه رو داشتم به جز آتروسیتوس 😐
خداوکیلی خیلی وحشیه!

امیر

اون خیلی دست خودش نیست
هم بخاطر اینه که گرین لنترن ها بخاطر یه حمله اشتباه موجب مرگ خانوادش شدن
هم بخاطر حلقشه
حتی وقتی اینا هم تحت تاثیر عاطفه باشن مهربان و نادم میشن از کاراشون
تا حالا یکبار ولثوم این کارو کرده