Justice-League-Trinity-War

بدترین ایونت‌های DC در قرن 21!

در طول قرن بیست و یکم شاهد انتشار رویدادهای مختلفی از انتشارات دیسی کامیکس بودیم که خیلی از اونها به مانگار ترین اتفاقات دنیای کمیک تبدیل شدن و خب خیلی از اونها هم نتونستن انتظارات رو برآورده کنن و در لیست بدترین ایونت‌ها قرار گرفتن. اگه با دنیای کمیک آشنا باشید میدونین که ایونت‌ها بخش اعظمی از اتفاقات دنیای کمیک رو شکل  میدن و معمولا مارول و دیسی برای نشون دادن یک حماسه بزرگ از ایونت استفاده میکنن به همین دلیل طرفدارها توقعات خیلی زیادی از  اونها دارن که میشه گفت در اکثر مواقع به خوبی به توقعات طرفدارها پاسخ داده میشه و با یک ایونت عالی رو به رو میشیم ولی خب امکان نداره همیشه داستان ها به بهترین شکل پیش برن.

در اینجا ما به 5 مورد از بدترین ایونت هایی که DC در طی این سالها منتشر کرده اشاره میکنیم که به دلایل مختلف نتونستن موفق باشن و در آینده سراغ بهترین ایونت‌های دیسی در قرن 21 میریم.

5. Identity Crisis

رویداد Identity Crisis (بحران هویت) توسط Brad Metzler نوشته شده و به دست Rags Morales هم تصویرگری شده . این ایونت داستان یک قتل مرموز در دنیای دیسی رو روایت میکنه که قهرمان هارو دور هم جمع کرده. ویژگی‌های زیادی برای دوست داشت ناین رویداد وجود داره از جمله کاری که نویسنده با قهرمان‌ها میکنه. همچنین تاثیر احساسی داستان و آرت کمیک بسیار خوبه اما از طرفی مشکلاتی هم وجود دارن. سرنخ‌های داستان به عنوان یک ماجرای مرموز بعضی جاها اصلا منطقی نیستن، قاتل داستان خیلی شخصیت پردازی خوبی نداره و نمیتونه مخاطب رو تحت تاثیر قرار بده، البته انگیزه خوبی داره. نپختگی داستان یکی دیگه از نکات بد داستان بود و به طور کلی از جهات مختلف میشه این رویداد رو نقد کرد و اون رو جزو بدترین ایونت‌ها قرار داد.

4. Heroes In Crisis

Heroes In Crisis یا قهرمان ها در بحران که به دست تام کینگ نوشته شده و توسط Clay Mann and Mitch Gerads به تصویر کشیده شده از اون دسته رویدادهایی هستش که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر میرسن و باعث جذب مخاطب میشن. در این داستان برای یک قتب دو مضنون اصلی وجود دارن یعنی هارلی کوئین و بوستر گولد که تلاش میکنن اسم خودشون رو از این پرونده بیرون بکشن و قاتل اصلی رو پیدا کنن. طراحی و داستان هر دو تا اینجه عالی به نظر میرسن اما به یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که تقریبا تمام کمیک‌های مدرن دچارش هستن گرفتار میشه، اونم طولانی شدن و کش دادن بیش از انداس. در این داستان همه چیز ادامه پیدا میکنه و همچنان ادامه پیدا میکنه تا میرسه به پایانی که خیلی ها از اون خوششون نمیاد و باهاش مخالفن. Heroes In Crisis پتانسیل خیلی زیادی داشت که متاسفانه از دست رفت و به جایگاهی که لایقش بود نرسید.

3.  Trinity War

ایونت Trinity War توسط نویسندگان و هنرمندان زیادی خلق شد چون رویداد بسیار بزرگی بود. این ایونت در دوره New 52 رخ داد و داستان از این قرار بود که 3 گروه بر علیه هم در حال جنگ بودن و هدف اونها هم بدست آوردن جعبه Pandora بود. Trinity War یکی از اولین رویداد های بزرگ نیو 52 بود و خیلی از نکات و موجود در داستان برای همون زمان خوب بود که این خودش یکی از مشکلات رویداد به حساب میاد. در نیو 52 داستان های فراموش نشدی هم داریم اما این مورد جزو اونها نبود و حتی ضعف‌های این دوره از دیسی رو هم برجسته‌تر کرد. اینکه کمیک‌های زیادی در new 52 به اندازه کافی عمر نکردن و به راحتی فراموش شدن شاید برگرده به همین رویداد که از اولین ایونت‌های بزرگ زمان خودش باید و باید بهتر عمل میکرد. 

2. Convergence

Convergence نوشته جف کینگ و هنرمندان Ethan Van Sciver, Jason Paz, و Carlo Pagulayan نشون داد که برینیاک در حال جمع کردن شهرهایی از اطراف مولتی ورسه تا اهالی اونها رو در مقابل هم قرار بده. در این ایونت هم نکانت مثبت قابل توجهی پیدا میشه مثل  برگشت سوپرمن و لوییس لین از دوران بحران و معرفی پسر اونها جان کنت. اما با وجود این نکات مثبت، داستان اصلی یک نابسامانی خیلی بزرگ داشت. حتی اگه Convergence بد نباشه (که هست) باز هم پیشنهاد میکنم نخونیدش چون برای فهم کاملش نیاز دارید چندین داستان رو بخونید. همین که درک کردن کامل این داستان به خوندن مقدمه‌های طولانی نیاز داره خودش هم یکی از ویژگی‌های بد این رویداد به حساب میاد.

1. Amazons Attack!

حمله آمازون‌ها به نویسندگی Will Pfeifer و هنرمندی Pete Woods خلق شد و از ابتدای انتشار با مشکلاتی مواجه شد. خیلی از طرفداران کمیک با این رویداد مخالف هستن، یکی از دلایل مخالفت با اون و ضعیف بودنش میتونه جایگاه اون باشه، بین Infinite Crisis و Final Crisis. از اونجایی که Amazons Attack با اونها قابل رقابت نبود نتونست خیلی مورد استقبال قرار بگیره. اما جدا از این دلایل کمیک واقعا بد بود! شاید لحظه‌هایی داشته باشه که به یاد بمونن اما جز این هیچ دلیلی برای خوندن این ایونت وجود نداره.

منبع: CBR


به نظر شما کدوم ایونت از همه بدتر بود؟


بخوانید:


guest
23 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
مارتین برز

یه سوال ایونت چیه؟ ادمین

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

اتفاق یا رویداد

زکی

دی سی دیگه گند زده به به همه چیز واقعا

نویسنده MB

دیسی خیلی هم خوبه

اااا

واقعا بد بودن واقعا بد ⏺🤕

RED NIGHTWING

ممنون بابت این مقاله من هیچ کدوم از این کمیک ها را نخواندم از سال ۲۰۲۰ خواندن کمیک را آغاز کردم
من منتظر
رویداد جدید دی سی که پس پایان دث متال در سال۲۰۲۱ می آید

Last edited 2 سال گذشته by RED NIGHTWING
MHA

موفق باشی

MHA

خیلی خوشحالم که فقط heroes in crisisرو خوندم واقعا مزخرفه کلا یه اینونت به حساب نمیاد و سعی داره داستان رو بپیچونه

ارکین

اره فقط میخواستن والی وست رو بد نام کنن

علیرضا

نه دیگه نگید، انصافا ترنتی وار جالب بود، حالا هیروز این کریسیس یکم اره داستان بندیش بد بود ولی ترنتی وار خوب بود

Md watchmen

بدترین رویداد تاریخ بشریت چیزی نیست به جز: اولتیماتوم 😑😑😑
بعد خواندنش میخواستم به مغزم با دستگاه شوک بدم که خاطرات این رویداد پاک شه…….

Last edited 2 سال گذشته by Md watchmen
rorschach

من نخوندمش داستانش راجب چیه؟

مهدی

تمام قهرمانا خیلی وحشتناک و چندش اور کشته میشن بعد از این ایونت بود که کسی دیگه کمیک های التیمات رو نخوند و اونا کنسل شدن البته غیر از التیمات اسپایدرمن چون برایان مایکل بندیس انقدر وارد بود که هنوزم رانشا نگه داره

‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌ ‌ ‌‌‌‌

هیچ مرگی بدتر از مرگ هرکول تو خدای جنگ نیست
مرگ هرکول بدترین مرگ تو گیمه

محمودی

همونم نخونیش بهتره
کشتار وحشتناک و بی دلیل شخصیت های مارول اما در دنیای التیمیت نه تو دنیای اصلی مارول
مثل ژانت ون داین یا همون واسپ توسط بلاب که یه جهش یافته خبیثه خورده میشه بعد هم هنک پیم توی قامت یلو جکت کله بلابو به عنوان انتقام میکنه
کلا خیلی مزخرفه

Md watchmen

بچه مگنتو یادم نیست به چه علتی کشته میشه بعد تصمیم میگیره انسان هارو نابود کنه تا اونجایی که یادمه
چیزی که حال بهم زنه کشته شدن فجیح شخصیت هاست و همینطور گند زدن به شخصیت پردازی کاراکتر ها(غیر از ولورین که اونم با بدترین شکل مرگ جبران کردن) و اینکه مشخص میشه همه جهش یافته ها توی اون دنیا از آزمایش یه پیرمرده به وجود اومدن خلاصه اگه از بیماری خود آزاری رنج میبرید حتما بهتون توصیه میکنم👌

Last edited 2 سال گذشته by Md watchmen
Mahdiar@venom

کجا میشه هم اولتیماتوم و ترینیتی وار رو دانلود کرد؟

امیر ابراهیمی

گت کامیکس

Md watchmen

مریضی مگه بابا ول کن منم مثل الان تو شنیده بودم کمیکش بده برام جالب بود که ببینم چطوریه ولی وقتی تموم شد فقط داشتم به خودم فحش میدادم نصیحت دوستانه: با مته سرتو سوراخ کنی شرف داره که این اولتیماتوم رو بخونی نخون جان مادرت واس خاطر خودت میگم ….

Last edited 2 سال گذشته by Md watchmen
Mahdiar@venom

نه ترجمه جایی هست؟

Md watchmen

یه جایی هست به اسم کمیک استریپ بزنی کمیک ultimatum فارسی برات میاد ولی نرو جان هرکسی دوست داری

Mahdiar@venom

میشه دقیق آدرس بزنی، اینیکه گفتی سایت هست اپلیکیشن یا کانال تلگرام، لطف کن دقیق بگو، ببخشید

Md watchmen

آقا بزنی کمیک ultimatum فارسی تو نت سرچ کنی برات یه سایت میاد به اسم کمیک استریپ که ایرانیه اونجا ترجمه کردن دیگه !