DCs-10-Most-Powerful-Magic-Users-Ranked

تعدادی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای دیسی که از جادو استفاده میکنند!

دنیای سِحر و جادو همیشه سهم بزرگی در جهان دی سی داشته است، و بیشتر حوادث با عواقب مختلف ناشی از اختلال قوانین سحر و جادو روبرو بوده است، همانطور که در رویداد های مختلفی مانند: روز داوری(Day of Judgement) یا روز انتقام(Day of Vengeance)  در طول بحران نهایی دیدیم. بنابراین جهان دی سی با شخصیت های قدرتمند جادویی که امروز نگاهی به آنها می اندازیم، پر شده است. با این حال، برای رتبه بندی این لیست، ما به دنبال شخصیت‌هایی خواهیم بود که به طور خاص برای توانایی های خود از جادو استفاده می کنند، برای همین شخصیت‌هایی مانند شزم و بلک آدام در این رتبه بندی قرار ندارند. پس با کامیکان همراه باشید تا ببینیم چه کسی قدرتمندترین جادوگر دنیای دی سی است.

10. ENCHANTRESS

افسونگر با نام اصلی جون مون یکی از شروران دنیای دی سی است که از قدرت جادویی بالایی برخوردار است. افسونگر جادوگری قدرتمند است که دارای توانایی بکارگیری انرژی جادویی با اثرات گوناگونی است. یکی از جنبه‌های منحصر به فرد قدرت او، میزان حساسیتش به سحر و جادو است. او قادر به ارتباط با ضمیر ناخودآگاه دیگر شخصیت‌ شرور دنیای دیسی، اکلیپسو است که بوسیلهٔ این توانایی میتواند افکار اکلیپسو را به سایر افراد گروه انتقال دهد. اینچنترس حتی قادر به دسترسی از فواصل بسیار دور به قدرت جادویی فردی دیگر است، به طور مثال او با هدایت قدرت تقریباً تمامی موجودات جادویی بر روی کرهٔ زمین از طریق خود به شزم در حین نبرد با اکلیپسو کمک نمود. او به راحتی قادر به پرواز و راه رفتن از میان دیوارها است. او همچنین دارای درجه‌ای از قدرت ابرانسانی، مقاومت در برابر آسیب و واکنشهای سریع فراتر از یک انسان عادی است.

قدرتهای دیگر اینچنترس توانایی پرواز در مسافت‌های طولانی است. او همچنین قادر به تلپورت به مکان‌های دلخواه، درمان و شفا دادن، اجرای توهم و افسون است. او قادر به پیدا کردن تقریباً تمامی موجودات مرتبط با جادو در دنیای دیسی است. علاوه بر اینها افسونگر به عنوان جون مون دورهٔ فراروانشناسی را آموزش دیده است.

9. CIRCE

سرسی در اساطیر یونانی الهه جادو و دختر هلیوس ایزد خورشید و سمج‌ترین دشمن زن شگفت انگیز است. سرسی جاودانه است و توانایی بسیار بالایی در فنون جادویی، کنترل ذهن و تلپورت دارد. درست است که سرسی دشمن واندوومن است ولی در بعضی اوقات با او متحد شده است. سرسی توانایی‌های جادویی قدرتمند زیادی دارد که عمدتا حول تبدیل ماده و واقعیت با انرژی جادویی می چرخند. او علاقه زیادی به تبدیل مردم به حیوانات دارد، این ویژگی مشترک با نسخه اصلی یونانی شخصیت است، اما او همچنین می تواند از همان توانایی ها برای خودش استفاده کند تا او را به اندازه کافی قدرتمند کند و قهرمانانی مانند: سوپرمن و واندروومن را شکست دهد .

8. ECLIPSO

به عنوان یک مخلوق الهی و مسئول طوفان بزرگ در کتاب مقدس، اکلیپسو دارای قدرتهای جادویی گسترده با اثرات گوناگون است، که شامل پرواز، تغییر اندازهٔ فیزیکی، آسیب‌ناپذیری، نامیرایی و تغییر آب و هوا برای خلق حوادث طبیعی (سیل، رعد و برق و طوفان) است. او دارای قدرت، سرعت و استقامت ابرانسانی و همچنین قادر به ایجاد و بکارگیری انرژی از دستان و چشم چپ خود است. او قادر به تسخیر هر شخصی بود که با او (قلب تاریکی، الماس سیاه که حاوی روح او بود) تماس بر قرار میکند. او با خود شمشیری به ظاهر نشکن و عرفانی حمل میکند و شمشیرزنی حرفه‌ای به شمار میرود.

در اصل، اکلیپسو اولین تجسم روح خشم و غضب و فرشتهٔ انتقام بود که به رذالت و پستی کشیده شد و در نهایت اسپکتر جانشین وی گردید. او که درون قلب تاریکی مهر و موم شده بود، قادر به تسخیر کسانی بود که با او تماس بر قرار میکنند (از نامدارترین آنها میتوان به بروس گوردون اشاره کرد). اکلیپسو اغلب به دنبال تصرف و در اختیار گرفتن افرادی با قدرتهای خارق‌العاده همچون سوپرمن، لار گاند و شزم برای رسیدن به اهداف خود است .

7. CONSTANTINE

به احتمال زیاد کسانی که از طرفداران پر و پا قرص دی سی هستند و به شخصیت های جادویی علاقه دارند، شخصیت محبوب جان کنستانتین رو میشناسند. جان کنستانتین برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ توسط آلن مور ، جان تاتلبن و استیون بیست خلق شد. جان کنستانتین یکی از قدرتمندترین شخصیت های جادویی دنیای دی سی است. جان اغلب اوقات ترجیح می دهد که بیشتر از توانایی های انسانی خود اش استفاده کند تا قدرت های جادویی اش ،کنستانتین دانش گسترده ای از هنرهای عرفانی دارد که شامل آیین ها، افسون ها، جادوها و البته ترفندهای مختلفی است که برای زنده ماندن در حوادث باورنکردنی که در آن قرار دارد، به کار می برد. او همچنین با داشتن توانایی به اسم “Laughing Magician” که اجازه میده احتمالات رو به نفع خودش تغییر بده، که از آن به عنوان “synchronicity wave traveling” یاد می شود ، بسیار خوش شانس است. جان کنستانتین به بیشتر وردها و طلسم های جادویی مسلط است و همچنین میتوان گفت جان کنستانتین تنها کسی است که تمام راههای رفتن به بهشت ، جهنم و دیگر سرزمین ها را بلد است .

برای آشنایی بیشتر با این شخصیت محبوب میتونید که ویدئو اختصاصی این شخصیت رو از اینجا ببینید.

6. TIMOTHY HUNTER

تیموتی هانتر یکی از شخصیت های تقریبا ناشناخته دنیای دی سی است که توسط نیل گیمن و جان بولتون خلق شد. تیموتی هانتر یک مرد جوان اهل لندن، با پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین جادوگر زمان خود است. با استفاده از سحر و جادو تیم می تواند شکاف‌هایی را در واقعیت ایجاد کند که به وی اجازه می دهد از ابعاد مختلفی عبور کند، مانند زمانی که دریچه ای بین زمین 0 و رویا باز کرد. با این وجود او به دلیل بی تجربگی مجبور است این نیرو را از طریق جسمی هدایت کند، در حال حاضر از یک کلید موقت برای فعال کردن این شکاف ها استفاده می کند.

تیموتی توانست یکی از کتاب‌های جادو را بخواند. برای یک فرد عادی کتاب خالی بود و هیچ نوشته ای نداشت، با این حال تیم با استفاده از دید جادویی خود قادر به خواندن مطالب بود. تیم قادر است اشیا را با ذهن خود جابجا کند ، تاکنون فقط خود را قادر به بلند کردن چند جسم کوچک نشان داده است. با این وجود او به دلیل بی تجربگی مجبور است این نیرو را از طریق جسمی هدایت کند، او در حال حاضر از یک پیچ گوشتی به عنوان عصای شیفت استفاده می کند .

5. ZATANNA

زاتانا یک جادوگر قدرتمند است و همانند پدرش زاتارا یک ساحر واقعی است. زاتانا تسلط کامل بر سحر و جادو دارد و مهارت بسیار بالایی در استفاده از جادو دارد. از دیگر قدرت‌های او میتوان به دورجنبی، دورنوردی، دورآگاه ، کنترل عنصرها، آب وهوا، انفجارانرژی، ایجاد پورتال و چندین مورد دیگر اشاره کرد. علاوه بر این‌ها او مهارت بالایی در هنرهای رزمی دارد همچنین استقامت بالایی نیز دارد. زاتانا قادر است واقعیت را طبق میل خود تغییر دهد ، همچنین میتواند زمان را کنترل کند یا زمان را کُند یا سریع کند، زاتانا توانایی‌های درمان کننده نیز دارد. زاتانا میتواند آینده را نیز پیشبینی کند،همچنین توانسته بر جادوی بسیار قدرتمند خدایان نیز غلبه کنه. اون توانایی دارک زاتانا دارد دارک زاتانا حالت آواتاری بسیارقدرتمند او است و سحر و جادوی بی‌کران را در اختیار او میگذارد (زاتانا ممکن است در این حالت اختیارو کنترل خود را از دست بدهد و حتی افراد خوب را نیز نابود کند). زاتانا حتی قادر است بدون خوندن هیچ وِردی صاعقه بزند و جادو کند. زاتانا وردهای خود را به طور کلمات برعکس میخواند و حتی میتواند این وردها و طلسم ها را روی کاغذ بنویسد. تا حالا حد قدرت جادویی زاتانا گفته نشده است.

زاتانا رتبه چهارم را در فهرست ۱۰۰ زن جذاب کتابهای کمیک دارد. اون اغلب اوقات با شخصیت‌های دیگر مانند جان کنستانتین در ارتباط است.

4. PHANTOM STRANGER

فانتوم استرنجر یکی از مرموز ترین، عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین شخصیت‌های دنیای دی سی است که در خارج از بعد زمان قرار دارد. فانتوم استرنجر یکی از برترین مخلوقات انیگماتیک در جهان است و تنها زمانی ظاهر میشود که رویدادهای بزرگ نیاز به مداخله مستقیم او دارند. او شخصیتی مبهم، آگاه از همه چیز در کیهان میباشد. فانتوم استرنجر جاودانه است و به تمام علوم و فنون جادویی، وردها و طلسم های دنیا مسلط است. او قادر است به هر بعدی سفر کند و میتواند به هر قلمرویی مانند: بهشت، جهنم و… برود، او میتواند هر موجودی را ببیند حتی موجوداتی که قابل دیدن نیستند. فانتوم استرنجر میتواند تمام وقایع جادویی را در هر جای دنیا درک کند . هیچکس قادر به دروغ گفتن به اون نیست و او میتواند کیهان را دستکاری کند .

3. BLACK ALICE

بلک آلیس یک شخصیت تقریباً ناشناخته و عجیب و با توانایی جادویی بسیار بالا است. میتوان گفت که بلک آلیس تقریبا به تمام وردها و طلسم‌های جادویی مسلط است. بلک آلیس این توانایی را دارد که توانایی های جادویی را از جاوگران دیگر بدزدد و قدرت شخصی آنها را کاملا تخلیه کند. او همچنین می تواند همزمان بیش از یک مجموعه قدرت را بگیرد، به این معنی که می تواند همزمان قدرت دو جادوگر برتر دنیا را دریافت کند و آنها را بی قدرت کند. این فقط به دلیل جوانی، کم تجربگی و تمایل به دوری از جامعه جادویی بزرگتر است که او را از بالای رده جادویی باز می دارد .

2. DOCTOR FATE

عنوان دکتر فیت نام چندین فرد مختلف در جهان دی سی به شمار میرود که معروف ترین آنها کنت نلسون است که به عنوان جانشین جادوگری محسوب می شوند. اولین نسخه از این شخصیت توسط نویسنده گاردنر فاکس و طراح هاوارد شرمن خلق شده است و برای اولین بار در شمارهٔ ۵۵ از مجموعه کمیک مور فان کامیکس (مه ۱۹۴۰) حضور پیدا کرد. میتوان گفت که دکتر فیت قدرتمندترین و عالی رتبه ترین جادوگر دنیای دی سی است، اما یک نفر است که از او برتر است که در ادامه بهتون معرفی می کنیم. کسی که دکتر فیت می شود، یعنی عنوان خدای سحر و جادو یا بزرگترین جادوگر عالی رتبه را بدست می آورد و توانایی های بیکران در زمینه سحر و جادو هنرهای عرفانی را دارد، همچنین او وظیفه محافظت را نیز دارد. اسپکتر گفته که دکترفیت تقریباً به اندازه او قدرتمند است. در سری کامیک های آل استار اسکوادروم دکترفیت با اسپکتر جنگیده و ضربه مهلکی هم به او زده .

کلاه دکتر فیت به میزبانش قدرت خیلی زیادی میده و منبع اصلی قدرت دکتر فیت همین کلاهه، و بدون کلاه مهارت هاش درحد جادوهایی که یادگرفته میمونه و دیگه قدرت زیاد یا نامیرایی نداره . البته کنت نلسون خودش به تنهایی جادوگر ماهر و قدرتمندیه و به همین راحتی ها نمیشه شکستش داد و به نوعی استاد هنرهای عرفانیه. دکتر فیت قدرت هایی مثل دونستن همه وردهای جهان، پرواز، تلپاتی، قدرت ابر انسانی، دستکاری آب و هوا و کنترل رعد و برق و آسیب ناپذیری داره. از دیگر قدرت های دکتر فیت میتوان به: پرواز با استفاده از جادو، نگهبان جادو، بکارگیری انرژی، تجدید و دستکاری مولکولی، آگاهی کیهانی، انفجار و ازهم پاشیدن انرژی، دورآگاهی، فرافکنی اثیری، لمس ناپذیری، کنترل عناصر، آسیبناپذیری، قدرت ابرانسانی، روشن بینی و توانایی‌های درمان کننده اشاره کرد.

1. THE SPECTRE

و بالاخره میرسیم به قدرتمند ترین جادوگر دنیای دی سی و کسی نیست جز اسپکتر. اسپکتر مخلوقی فرا طبیعی و بدون حد و مرز است که مأموریتش رها کردن خشم و غضب خدا بر انسان های شرور است. اما اسپکتر اولین تجسم از خشم خدا محسوب نمیشد و جایگزینی برای دیگر شخصیت سابق دی سی اکلیپسو است، که دیگر شایستهٔ خشم خدا نبود. اسپکتر کسی است که مسئول نابودی سدوم و عموره، و همچنین ده طاعون مصر، شکافتن دریای سرخ و لرزش دیوار اریحا میباشد. اسپکتر سابقاً فرشته ای مغضوب به نام ازتار بود که عملکرد او با استفاده از فردی فانی به عنوان میزبان صورت می پذیرفت. او همیشه به روح انسانهای فوت شده وابسته است، و تا عصر جدید تنها پنج انسان به اسپکتر محدود شده‌اند که شامل: جیم کوریگن، مادام زندو، هال جردن، گرین ارو و کریسپوس آلن هستند. او یکی از قدرتمندترین جادوگران و اشخاص کیهانی در تمام دنیای دیسی به‌شمار میرود که توانایی مبارزه با دشمنانی کیهانی همچون آنتی-مانیتور و پرالکس را دارد.

اسپکتر قدرتمندترین جادوگر دنیای دی سی است، درحالی که قدرت او بدون کنترل و تقریباً نامحدود است، و حتی قادر به در هم شکستن جهان می باشد، اما اغلب قدرت‌های او توسط پرزنس، برای جلوگیری از تأثیرات مخرب بر روی میزبان هایش، به سطح پایین ترین محدود میشد. او در کمیکی توانایی کنترل مگا ورس ها را داشت! اسپکتر شاهکارهای برجسته ای هم با انسان میزبان خود یا بدون آن از خود نشان داده است. از برخی از این کارهای برجسته همراه با میزبان اما نه محدود به آن میتوان به شکست پرالکس (او به اندازهای قدرتمند بود که میتوانست بخش اعظمی از فرضیه چندجهانی پیش از بحران را بازیابی کند)، احضار انرژی‌های الهی از صدها دنیا به منظور برخورد با کودکی که توسط روحی خبیث تسخیر شده بود، به راحتی خود را به شکل مانع چندبعدی درآورد که از برخورد دو جهان با یکدیگر جلوگیری کند و در نهایت غلبه بر روح خبیث قدرتمندی در انحراف واقعیت و شکست او در سرزمین جهنم اشاره کرد. از شاهکارهای برجسته او بدون داشتن میزبان نیز میتوان به شکست آسان شخصیت صاعقه (مخلوقی پنج‌بعدی)، از بین بردن فرمانروای نظم و آشوب با کمترین مشکل و از همه مهمتر تضعیف قدرت مستر میکسیزپیتلیک بود، که در آن زمان به اندازه‌ای قدرتمند بود که به راحتی قادر به از بین بردن فرضیه چندجهانی بود.

از آنجایی که اسپکتر تقریباً قادر مطلق است، دسترسی به هر قدرتی برایش امکانپذیر است، به طور مثال او با گفتن کلمهٔ شزم، شخصیت شزم را به بیلی بتسون تبدیل کرد. از دیگر توانایی‌های او میتوان به پرواز، لمس ناپذیری، نامرئی شدن، دور جنبی، دور آگاهی، دگر پیکری، تغییر اندازه، اجرای وهم و انحراف واقعیت اشاره کرد. اما او قادر به اجرای جادو و توانایی های بسیار پیچیده تر و قدرتمندتر از جمله سفر میان بعدها و جهان های مختلف ، افزایش اندام اختری خود به اندازه ای حتی بزرگتر از منظومه خورشیدی، تغییر آب و هوا، جذب و تخلیه نیروی حیات و کنترل جاذبه و چگالی نیز می‌باشد .


منبع: cbr.com
نویسنده: محمد جواد دانشیار


بخوانید:

فیلم ها کم تر شناخته شده برادران روسو
۵ نسخه قدرتمند تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
کمیک پیشنهادی «سیاره هالک»
۵ نفری که نمیدانستید چکس ثور را بلند کرده اند!


guest
47 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق) (روسیه VSاوکراین)

ترایگان چی؟

dr.fate

بنظرم این مقاله کمی اشتباهه
اشتباه اول :
کنستانتین تونسته اسپکتر رو شکست بده در ضمن کنستانتین یک طلسم داره که با اون طلسم میتونه با پرزنس نبرد کنه اینم بگم کنستانتین از سورس قدرت میگیره
حالا اشتباه دوم :
دکتر فیت یک بار خواست تمام جادو ها رو نابود کنه و سوامپ ثینگ و کنستانتین هم میدونستن نمیتونن کاری از پیش ببرن و از فانتوم استرنجر کمک گرفتن ولی فانتوم استرنجر از دکتر فیت شکست خورد 😐

Last edited 1 سال گذشته by dr.fate
ماندانا

ترجمه فوق العاده بود خیلی ممنون از ادمین به نظرم کنستانتین ارزش بیشتری داره
و اون عکس برای گابلین نیست؟

پ ن:چرا تو این مقاله انقد دیس لایک زیاده؟ 😂

Nightwing

لطف داری دوست عزیز ، حتما دوباره از این مقاله ها می‌نویسم .

حسین

سلام، مقاله خیلی عالی بود و اطلاعات خوبی به خواننده میده.
میگم تو مارول چه سخصیت های تو ی جادوگری به اسپکتر نزدیک هستند، اگه پاسخ بدید ممنون میشم.

باربد

نه این اکلیپسوهه ، درسته کله اش شبیه گرین گابلینه ، اگه عکس از یک زاویه دیگه بود می فهمیدید ، تازه هیکلش خیلی گنده تر گابلینه

دیسی فندوم (دقایق آخر زندگی) 🌕🌖🌗🌘

نخیر

ونوم

شماره 8خود گرین گابلین است😆😆😆😆😆😆

امیرمهدی🦸🏽‍♂️

چرا شزم و بلک آدام نیستن:/

Mahdi

چرا شزم یا بلک آدام نیست ایناهم از جادو استفاده می‌کنند تازه شزم نگهبان جادو هم
هست اینا هیچ تریگان چرا نیست

Loki lord of the evil

اقا اون عکس اکلیپسو هست
این همه مقاله رو ول کردید چسبیدید به اون

MR.D

خو اینجا چی کار می کنی؟برو اونجا.
بعد 25 روز از عید اومدی چی میگی؟؟؟سایت کمیکه.
اینجا بحث نکنیم کجا بحث کنیم؟؟؟

علی استیری ثورلاور ۲

عجیب بود که ریون عضو گروه تایتان ها تو این لیست نبود

علی استیری ثورلاور ۲

خوب چرا دیسلایک میدید ریون هم جادوگر مشهور وباحالی هستش.😑😑😑😑😑😑😡😡😡😡😡

dr.fate

ریون درسته قدرتمنده ولی نه در حد شخصیت های این لیست 😐😑

باربد

درسته خود ریون قدرتمند نیست ولی قدرتی که درونش نهفته است بهش این لیاقتو میده که تو رده بندی سایت باشه ، فقط کافیه که اون قدرت درونش رو ازاد کنه(منظورم همون یاقوت سرخ رنگی که درون پیشانی اش هست که در واقع پدرش ترایگان توش زندانی شده) دوم ، این دکتر فیت کدوم نسخه اش هست تعداد زیادی میزبان داشته ولی قویترینشون جان زاتارا (پدر زاتانا زاتارا) بود سوم اگه اسپکتر تو لیست هست پس خواهرش هم (رادیانت ، رحمت خدا که اخرین میزبانش کاراگاه رنه مونتایا هست) می‌تونه باشه چون قدرت های جادویی هم اندازه منتها در نقاط… بیشتر

majid

قویترین میزبان به عنوان دکتر فیت کنت نلسون بوده.جان زاتارا(پدر زاتانا) بهترین دکتر فیت نبود اما یکی از جادوگر های قدرتمند بود. در ضمن دکتر فیت خودش قوی ترین ارباب نظم هست که اگه از کل قدرتش استفاده کنه قوی تر از فانتوم استرنجر میشه

ali

ریون خیلی قدرتمند تر از اونیه که تو فکر کنی اون تو شرایطش از خیلی از کمیک که تو مقاله بالا بودن قویتره

Bruce Wayne

با سلام
می خواستم بپرسم جناب ادمین که عکس اکلیپسو گرین گابلین نیست ؟
و اینکه توی مقاله ای سوپرمن و یه کس دیگری رو مقایسه کنید خیلی خوبه