۱۰ تا از قدرتمندترین ورژن های سوپرمن در کمیک

سوپرمن درطول حضورش به عنوان یکی از اولین و برترین قهرمان های دنیای کمیک، دستخوش تغییرات زیاد و متنوعی شده. از تغییرات مختلف در قدرت هاش، تا تغییر ظاهرش و حتی عوض کردن کلی اون شخصیت در ورژن ردسان. با اینکه تغییراتی داشته سوپرمن و گاها عوض شده، اما همیشه چند خصلت داشته که پایه و اساس سوپرمن بوده اند و همیشه هم ثابت بودن؛ خصلت هایی مثل قدرتش، احساساتش و این موضوع که اون همیشه نماد امیده و میتونه تقریبا در هر شرایطی امیدش رو حفظ کنه.

اما در بین همه این تغییرات، بعضی ورژن های سوپرمن به شدت قدرتمند بوده اند و بعضی از چیزی که هرکسی انتظارش رو داشته ضعیف تر. گاهی نویسنده ها تصمیم میگرفتن تا هرچیزی که میتونن رو به سوپرمن بدن و هرکسی رو که میخوان در برابرش هیچ کنن. و گاهی هم تصمیم میگرفتن تا اون رو بیشتر به انسان های عادی شبیه کنن و حتی بعضی قدرت هاش رو ازش میگرفتن. در این مقاله ما میخوایم به ۱۰ تا «از» قویترین ورژن های سوپرمن در طول حضورش در کمیک اشاره کنیم، تا بهتر با این شخصیت و انواع ورژن هاش آشنا بشین.

این مقاله رده بندی قدرتمندترین ورژن های سوپرمن نیست و تنها معرفی ۱۰ تا از اونهاست تا بهتر و بیشتر با اونها آشنا بشین

۱۰. سوپرمن اینجاستیس

«زمین یک» (Earth one) در بین طرفدارها بیشتر به عنوان زمین اینجاستیس شناخته میشه؛ به خاطر موفقیت خوب بازی اینجاستیس و همینطور سری کمیک های موفق این دنیا، زمین اینجاستیس معروف تر شده تا زمین یک. بعد از مرگ لویس لین به دستان جوکر در این دنیا، روی سوپرمن فشار زیادی اومد و حتی از اون هم بدتر شد. با تغییرات و اتفاقاتی که برای سوپرمن در این دنیا افتاد، اون یکسری از قوانینش رو کنار گذاشت. حالا دیگه اون نباید مثل همیشه خودش و قدرت هاش رو کنترل میکرد؛ چیزی که برای سالیان خیلی دراز دیده بودیم اون انجام میده و از تمام پتانسیلش استفاده نمیکنه. ولی حالا اینجا بود و کارهایی میکرد که کمتر کسی ازش انتظار داشت.

۹. اولترامن

در بین همه ورژن هایی که از سوپرمن دیدیم، ورژن هایی دارک و حتی شرور هم وجود داشته اند که گاها چندین برابر به جذابیت داستان اضافه میکردند. زمین ۳ (Earth 3) خونه یک نسخه شیطانی از جاستیس لیگ به نام Crime Society هست که تحت رهبریت شخصی شرور و هم رده سوپرمن یعنی اولترامن قرار داره. این شخصیت طراحی و ظاهری کاملا شبیه به سوپرمن زمین اصلی داره، و حتی قدرت هاش هم تقریبا با سوپرمن اصلی یکی هستند، اما اخلاقیاتش خیلی فرق میکنه. اون نسخه ای بی کنترل، عصبی و شرور از سوپرمنه که قدرت هاش رو کنترل نمیکنه و هرکاری بخواد میکنه و همین موضوع اون رو تبدیل به یکی از نسخه های قدرتمند سوپرمن میکنه.

۸. Kingdom Come (کینگدام کام)

در مقایسه با سوپرمن اینجاستیس، سوپرمن کینگدام کام یا زمین ۲۲ (Earth 22) به معنای واقعی کلمه نماد امیده. اون قدرتی درونی داره که از اراده و امیدش برگرفته شده که کمتر کسی میتونه در برابرش قد علم کنه. بعد از پشت سرگذاشتن سختی های فراوان، حالا اون با کاستومی جدید ثابت کرده که واقعا یکی از بزرگ ترین قهرمان هایی که تابحال از زمین دربرابر یک تهدید دفاع کرده اند.

۷. Red Son (پسر/فرزند سرخ)

بعضی مواقع این موضوع که یک شخصیت شرور و شیطانی باشه میتونه خیلی جذاب تر و جالب تر باشه. سوپرمن نمونه ای کامل از اینه که یک قهرمان باید چه شکلی باشه. قدرت هایی کامل و شخصیت و امیدی که همیشه میده چیزیه که همیشه اولین ویژگی های یک قهرمان در ذهنمونه. اما عمل کردن برخلاف این موضوع، گاها باعث به وجود اومدن نتایج جذاب و جالبی شده، که سوپرمن ردسان زمین ۳۰ یکی از اونهاست. در این داستان اون بجای ایالات متحده آمریکا، در روسیه شوروی فرود میاد و تبدیل به یکی از بزرگ ترین حامی های رژیم کمونیست میشه. سوپرمن در این دنیا تبدیل به فردی میشه که تنها خواسته های اون رو همه باید قبول کنن و در برنامه هاش فتح تمام دنیا و شبیه سازی اون با شوروری که ساخته رو داره. اون ویژگی های اخلاقی کمونیست هارو هم داراست و گاها خیلی تندخو و خشنه. تمرین ها و ارتباطاتی هم داشته که همه اینها باعث شده تا اون به شدت قدرتمند بشه. اقتباسی انیمیشنی با همین نام هم تولید شده که انیمیشن موفق و جذابی بوده که تماشاش پیشنهاد میشه.

۶. All-Star (آل-استار)

سوپرمن آل-استار در زمان هایی کامل ترین و برترین ورژن از سوپرمن در نظر گرفته شده، که بعضی با این موضوع موافق بوده اند و بعضی نه. در کنار طراحی عالی و امید بخش، داستان الهام بخش و جذاب هم مکمل این شخصیت شد تا درکنار قدرت های زیادش اون رو یکی از برترین نسخه های سوپرمن در نظر بگیریم. سوپرمن آل-استار شخصیت و رفتاری با ثبات تر و قدرتمندانه تر داره که بخاطر این موضوع که به ایدئولوژی خودش ایمان داره. در میدان نبرد هم به وضوح افزایش قدرت و کارایی سوپرمن رو مشاهده کردیم و میدونیم که اون برای حفاظت از ایدئولوژی خودش حاضر به تقریبا هرکاری بود.

۵. بیزارو

یکی از عجیب ترین شخصیت های تمام دنیای دیسی، و دشمن مستقیم خود سوپرمن و به اندازه کافی قدرتمند. شخصیتی که واقعا بجا و درست و با ذکاوت بالا خلق شده و محبوب هم واقع شده و تونسته تبدیل به یک ورژن موفق از سوپرمن بشه. این نسخه دیوانه و معکوس سوپرمن، قدرت هایی داره که مرد پولادین ما حتی رویای داشتنشون رو هم نمیتونه داشته باشه. اون قدرت های معکوس و جالبی نسبت به سوپرمن داره، اون بجای لیزر آتشین چشم هاش، نگاه منجمد کننده داره و بجای نفس منجمد کننده نفس آتشین. این قدرت ها خیلی عجیبه، ولی قطعا توی میدان نبرد بدرد بخوره و میتونی باهاش به شدت به دشمنت آسیب بزنی. موضوع دیگه ای هم که باید مدنظر قرار گرفته بشه، اینه که بیزارو از سوپرمن اصلی قدرتمند تره، چیزی که با توجه به منطقی که در این شخصیت هست باید برعکس باشه، چون اون برعکسه سوپرمنه باید خیلی ضعیف باشه، اما خیلی قویه.

۴. دارکساید سوپرمن

زمین ۱۱۹۸ یکی از عجیب ترین واقعیت های تمام دنیای کمیکه. در این واقعیت سوپرمن در دستان و نزد دارکساید فرود میاد و به بدترین روش های ممکنه آموزش میبینه. نتیجه اش هم میشه دارکساید سوپرمن، نسخه ای دیوانه کننده و شیطانی از سوپرمن که نه تنها هدفش خرابی به بار آوردن و نابودیه، بلکه تقریبا از همه نسخه های دیگه سوپرمن در تاریخ سوپرمن هم قویتره. حتی کاستومش هم تبدیل به یک زره شده که بازهم قدرتمندترش کرده و اون رو تبدیل به یک ماشین کشتار تمام عیار کرده.

۳. Thought Robot

Thought Robot یکی از عجیب ترین موجودات تمام دنیای دیسیه. اون نه کاملا انسانه، نه کاملا عادیه، و نه کاملا یک روباته. این موجود خلق شده تا با چیزی بجنگه که خیلی سطح سوپرمن معمولی بالاتره و سوپرمن معمولی هرگز نمیتونه باهاش روبه رو بشه. اون به حدی قدرتمند بود که عملا یک خدا در نظر گرفته میشه. قدرت هاش و سطح قدرت هاش چندبرابر نسخه های معمولی تر سوپرمن بود و چیزی عجیب بود که قدرتش ورای تصور بود.

۲. Val-Zod (وال-زاد)

زمین ۲ ورژنی خاص و متفاوت از سوپرمن رو برای خودش داره، سوپرمن این زمین فردی به نام وال-زاده. با خاطر سرنوشتی عجیب و نادر، این زمین و این ورژن از سوپرمن، یکی از معدود هایی هست که در اون کال-ال یا همون کلارک کنت به عنوان پسر کریپتونی شناخته نمیشه. در این داستان درواقع کال-ال در ابتدای داستانش کشته میشه و وال-زاد ادامه راه سوپرمن رو میره. قدرت هاش اون هم درست مثل کال-ال خیلی زیاده و ارتباط مستقیم با خورشید زرد داره و قدرتی نامحدود داره. یعنی هرچی بیشتر و نزدیک تر به خورشید زرد باشه قوی تر میشه و علاوه بر اینها اون نشون داده که سوپرمن خوبی هم میتونه باشه.

۱. سوپرمن پرایم وان میلیون

بعضی از قدرت های سوپرمن در طول زمان های مختلف کم یا زیاد شده؛ اما بعد از اینکه تبدیل به خود خورشید شد، سوپرمن وان میلیون پرایم، تبدیل به یکی از قدرتمندترین موجودیت های تمام تاریخ هستی شد. اون در تمام ویژگی هاش ارتقا پیدا کرد، به شدت سریع تر شد، خیلی قدرتمند شد و از همه مهم تر الهام بخش تر از هر نسخه دیگه از سوپرمن شد. اون رسما تبدیل به یک خدای قدرتمند شد، خدایی که تقریبا هرکاری ازش برمیومد. سوپرمن وان میلیون پرایم درواقع به ما نشون داد که تمام پتانسیل و حد اعلا سوپرمن چیه. یعنی چیزی که درنهایت میتونیم تصورش کنیم که سوپرمن میتونه بهش تبدیل شه چیه، و اون سوپرمن وان میلیونه.

اینها ۱۰ تا از قدرتمندترین ورژن های سوپرمن بودند و نه ۱۰ قدرتمندترین. شما با کدوم یکی از این ورژن های سوپرمن آشنایی داشتین و با چه ورژن های دیگه ای آشنایی دارین که میتونن توی این لیست باشن؟؟؟

منبع : ComicBook Resources نویسنده : GEORGE CHRYSOSTOMOU


بخوانید :

۱۰ نقطه ضعف ناشناخته سوپرمن
۵ دلیل اینکه ثور دشمن اصلی تانوس بود
۱۰ چیزی که درباره دیوید هالر نمیدانستید!!!
نقد و بررسی فیلم واندروومن ۱۹۸۴
نقد انیمیشن سوپرمن ردسان


guest
147 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
امیر

اها خیلی ممنون ببخشید بابت زود قضاوت کردن

adam warlock

اولم که قیافشو دیدم شک کردم همونه دوستان توجه داشته باشند که اسم دیگر کازمیک ربات تفکر هست

Last edited 2 سال گذشته by adam warlock
ناشناس

آقای پارسا این مقاله رتبه بندی نیست ببخشید زود قضاوت کردیم. ولی یه سوتی بزرگ تو این مقاله هست تو قسمت سوپر پرایم وان میلیون من گفته شده که بالاترین حد سوپرمن سوپر پرایم وان میلیونه که این کاملا غلطه اینم به شما ارفاق میکنیم میگیم منظور شما قویترین نسخه سوپرمن نبوده و منظورتون اینه که نسخه معمولی سوپرمن اوجش چی میتونه باشه که اینم باز غلطه سوپرمن یه بار نیروی 100 و خورده ای خورشید شش بعدی رو گرفت و با یه مشت ورلد فورجر رو شکست داد و نیروی 100 و خورده ای خورشید شش بعدی از یه… بیشتر

adam warlock

ورلد فروجر رو شکست داد ؟ یک مشت بهش زد بعدشم با هم دوست شدن جنگی که نبوده
فروجر رو بزنه بعدشم شکست دادن به معنی قویتر بودن نیست

امیر

راس میگیا ننویسید بالاترین حد سوپرمن پرایمه بالاترین حدش تات باته
البته شاید منظرشون بالاترین حد سوپرمن اصلیه چون تات بات یک شخصیتیه که از ترکیب سوپرمن و اولترامن و دکتر منهتن و نیروی پلات و نیروی مانیتور اوروید درست شد

Last edited 2 سال گذشته by امیر
adam warlock

اولترامن همون منهتن سوپرمن و کاپیتان اتم هست

adam warlock

تصحیح میکنم کوانتم سوپرمن

امیر

نه کوانتوم سوپرمن کپ اتم نیست
اسم کپ اتم:ناتاناییل کریستوفر آدام
اسم کوانتوم سوپرمن:آلن آدام
احتمالا فامیلن(خیخیخیخیخیخیخیخی)

Adam warlock

عجب

orman orca

تو بهترین سایت ابر قهرمانی هستی که تا حالا دیدم

M83

سلام اولین بار تو سایتتون کامنتی میزارم ولی مدت هاست آشنام خواستم بگم سایتتون از کیفیت بالاتری نسبت به سایت های دیگه کمیک بوکی ایرانی داره و این دستخوش طراح سایتتون بوده که حرف نداره
اما جامع ترین نیست و خب واقع بین باشیم معتقدم شما خودتون تحقیق کنید بعد مقاله بنویسید بهتره
وبسایت های کمیک بوکی خارجی در واقع منبع کمیک هستن اما قلمرو اطلاعات کاملی ندارن
تو این مقاله جای نسخه میلک من خالی بود

Kobei

Casقویترینشه

Thorfan

اول میلک من قویترینه بعد سوپربوی پرایم بعدش کازمیک ارمور سوپرمن و چهار هم وان میلیون پرایم
خواستی دلیل دارم

کوشا

کازمیک آرمور باید اول باشه این چه رتبه بندیه!

Last edited 1 سال گذشته by کوشا
Batman zero

شماره چهار تو مجموعه کارتونی سوپرمن هم در یک اپیزود بود

sadeq

خوب بود ولی اگر ترتیب بندیش میکردید بهتر میفهمیدن

مارتین برز

چرا بعضی مقاله ها اینقدر دیدگاه داره بعضی ها نداره

نویسنده MB

برای قدیمی ها نمیان

نویسنده DC

سوپرمن از ثور خیلی قوی تره

نویسنده MB

طرفدار های سوپرمن لایک کنن

MewDiePie

چه خبر دوست عزیز

نویسنده MB

سلامتی شکر

بهراد کلهر

واقعا فاز بعضی ها رو نمی‌فهمم
اصلا چه یک میلیارد لایک داشته باشی . که چی
واقعا نمی‌فهمم
هرکی جوابی در باره ی سوال من داره بگه

نویسنده MB

راستش اون موقع ها دلم لایک میخواست ولی الان برام مهم نیست

lucifer

ببخشید یه سوال داشتم از دوستان
میخواستم بپرسم که یه جا من یک سوپرمن دیدم با لباس سیاه و شنل سفید که بنظر میومد شروره
ملطفا اگه کسی اطلاعی داره بگه که اون کیه
ممنون

MHA

احتمالا ورژن بلکست نایت باشه

adam warlock

سوپرمن پرایم از سوپرمن اصلی قویتر هست ؟
ضعفی داره ؟

Thorfan

وان میلیون پرایم منظورته؟
اگه اون رو میگی اصن با فکر کردنش کل جاستس لیگ رو میزنه سوپرمن عددی نیست واسش و تقریبا یه قادرمطلق هست
نقطه ظعفش هم کریپتونات هست