Captain-Marvel-Family

بهترین جهان‌های موازی DC برای زندگی

جهان‌های موازی در دنیای کمیک این امکان را به وجود آورده‌اند که نویسنده‌های مختلف بتواندد هرچیزی که به ذهنشان میرسد را وارد داستان کنند. گاهی اوقات در این جهان‌های موازی چیزهای عجیبی میبنیم که حتی تصور هم نمیکردیم در دنیای دیسی وجود داشته باشند. در مقایسه با زمین اصلیِ مولتیورسِ DC، زمین‌های دیگر گاهی اوقات شرایط بهتری دارند و مواقع بسیاری هم هستند که خیلی اوضاع آنها بدتر است. فرض کنید اگر قرار بود ما هم در یکی از این دنیاها زندگی کنیم کدام موارد میتوانستند جالب‌تر از بقیه باشند. در این مقاله 5 زمین از جهان‌های موازی دی‌سی انتخاب کردیم و به شرایط هرکدام نگاهی خواهیم داشت.

5. زمین C یا زمین 26

معمولا عادت داریم در جهان‌های موازی شخصیت‌هایی که میشناسیم را با لباسی متفاوت یا شکلی دیگر ببینیم که قابل تشخیص باشد نسخه‌ای دیگر از کدام قهرمان است، اما در مولتیورس دیسی موردی بسیار متفاوت داریم. به دنیایی که همه‌چیز کارتونی است خوش‌آمدید. چیزی که بهتر از جاستیس لیگه نسخه حیوانات اونه. این جهان در یک بعد دیگر است و از شخصیت‌های مهم تیم آن میشود به Captain Carrot, Fastback و Rubberduck اشاره کرد که قدرت‌هایی شبیه فلش، سوپرمن و Plastic Man دارند. زمین C در سال 2007 به زمین 26 تبدیل شد و در New 52 ادامه پیدا کرد، همچنان کارتونی، سرگرم کننده و زیبا. 

4. زمین S یا زمین 5

قبل از اینکه بحران در زمین‌‎های بینهایت باعث شود شزم در جهان و زمین اصلی دیسی زندگی کند، او در زمین S کنار دوستانش زندگی میکرد. او با دوستش Freddy به عنوان Captain Marvel Jr، خواهر دوقلویش به عنوان Marvel Girl و ببری به اسم Tawky Tawny با دشمنشان میجنگیدند. وقتی دیسی تصمیم گرفت تنها 52 جهان موازی با زمین وجود داشته باشد، Earth-S  تبدیل شد به Earth 5. این دنیا به کار خودش ادامه داد و به عنوان “جهانی مهربان‌تر و ساده‌تر” از آن یاد میشد. همانطور که از نامش مشخص است با دنیای خوبی روبه‌رو هستیم که برای زندگی مناسب است.

3. زمین 2

بر اساس قهرمانان اورجینال دوران طلایی دیسی. در Earth-Two دختر بروس وین و سلینا کایل، یعنی هلنا، تبدیل شد به هانترس و دیک گریسون هم بتمن بودن را برعهده گرفت. بعد از بحران در زمین‌های بی نهایت زمین دو نابود شد و اما در نهایت دوباره به عنوان زمین 2 در New 52 احیا شد و به کار خودش ادامه داد، جهانی که در آن “Wonders” (که به عنوان جاستیس لیگ شناخته میشوند) در جنگی علیه آپوکالیپس کشته شدند و حالا به نسل جدیدی از قهرمانان نیاز دارد. قهرمانانی مثل وال زاد که امید جدیدی به دنیا آورد و نفس تازه‌ای به این زمین بخشید.

2. زمین کراس اوور مارول و دیسی

در طول سال‌ها کراس اوورهای زیادی بین مارول و دیسی دیده‌ایم، بعضی از آنها بین دو شخصیت از این دو شرکت بوده و در بعضی از آنها میتوانیم قهرمانان بسیار زیادی را ببینیم که با هم ملاقات داشتند. البته این همکاری‌ها به سال‌ها پیش مربوط میشود و دیگر چنین اتفاقتی پیش نمی‌آید. برای خیلی از طرفداران سخت است انتخاب بین مارول دیسی برای همین اگر قرار باشد در دنیایی تخیلی زندگی کنند شاید جهان کراس اوور مارول و دیسی را انتخاب کنند. در دنیای مارول  جهان کراس اوور زمین 7642 نام دارد. شاید این دنیا جای امنی نباشد و درگیری بین شخصیت‌ها زیاد باشد اما به هر حال قهرمانان محبوب‌مان را در کنار هم میبینیم.

1. زمین 21

زمین 21 به عنوان راهی برای اتصال عصر نقره‌ای به عصر طلایی خلق شده است. در این جهان جان اف کندی هیچوقت ترور نشد و جنگ سرد در 1960 در آرامش به پایان رسید. نکته جالب زمین 21 نزدیک بودن وقایع آن به جهان واقعی است اما با این تفاوت که اتفاقات در آن به خوبی و خوشی به پایان رسیدند. قهرمانان این جهان با مسائل بزرگ و پر سروصدای دهه‌های 40، 50 و 60 زندگی میکنند و جهان را به سمت پیشرفت میبرند. و خب همانطور که مشخص است وقتی اتفاقات بزرگ دنیا به سمت خوبی هدایت شوند و وقایع بد رقم نخورند مکان خوبی برای زندگی‌ای آرام به وجود می‌آید.


بخوانید:

رده بندی ۵ تا از بهترین بتمن های تاریخ سینما
نقد انیمیشن سوپرمن ردسان
۵ ویلن مارول که شزم میتونه شکستشون بده!!!
کمیک فارسی BATMAN DARK VICTORY
مقایسه ۳ ویلن قدرتمند گاتهام با جوکر


guest
16 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
نایتوینگی که میخندد 🦇

این که تو دنیای اونا زندگی کنی واقعا باحاله آره و اینکه با مورد پنج اصلا موافق نیستم البته برای سفر خوبه😂
حالا این به کنار به نظرم ترکیب یونیورس مارول و دیسی می‌تونه بهترین گزینه باشه
ولی به شرط اینکه یا جلوی بروس وین پدر و مادرت رو از دست بدی یا اینکه بری به یه نمایش علمی که یه حشره جهش یافته هم اونجا باشه
میفهمین که چی میگم دیگه😉

جیسون تاد(نریمان سابق)

فقط زمین ۲۶😂😂

بهراد کلهر

لطفاً کمیک دی سی علیه مارول رو بزارید
« توروخدا بخدا سایتتون میترکونه»

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

از من به تو نصیحت اصلا نخون خیلی بده

علیرضا رستمیان

چرا زمین31 یا همون (the dark knight returns) از فرانک میلر تو این مقاله نبود؟☹️

دیسی فندوم

از زمین ۲۶ واقعا حالم به هم میخوره ، کلا مزخرفه 😒😒

جوناه هکس

انشا الله یکم پول جور کنم خواهم رفت برای زندگی

eylas

بدترین هاش بزار و بهترین های مارول

Nightwing

مقاله جالب و متفاوتی بود . زمین ۲۱ بهترین زمین در این لیست است .

name(مشکلم با دیسی و وارنر و زک نیست با دیسی فناس)

زمین c بچگانس کلا
زمین دو و زمین کراس اور هم زیاد امن نیست.
زمین اس بدک نیست ولی زمین 21 خیلی عالیه واسه زندگی.
ولی من باشم اصلا تو دیسی یا هیچ دنیای ابرقهرمانی دیگه ای زندگی نمیکنم. چون هر لحظه ممکنه دارکسایدی چیزی با ارتشش روسرت خراب شه🤣

Hmdh

ولی قطعا توی مارول دنیا خوک عنکبوتی‌بهترین برای زندگیه 😂

general

جرعت داری تو آلتیمیت خوک عنکبوتی برو زنده ماندی خبر بده