daredevil

معرفی دردویل و ۹ شخصیت نابینا مطرح دیگه در دنیای مارول

این ده شخصیت نابینا اثبات این موضوع هستن که حتی افراد نابینا قادر به انجام کارهای بزرگی‌ان.بیشتر مردم، فکر میکنن قوه بیناییشون همیشگیه، و حتی تصور اینکه یک روز بیناییشون رو از دست بدن براشون دردناکه و از اینکه ممکنه دیگه نتونن اطرافشونو ببینن بشدت دلسرد میشن.ولی چندین کاراکتر از دنیای مارول ثابت کردن که بدون بینایی هم میشه یه زندگی عادی داشت. البته انقدری عادی که بشه از دنیایی که مرکز موجودات فرابشری، جهش یافته‌ها و بیگانه‌هاست انتظار داشت. ولی همه این‌ها به کنار این ده شخصیت نشون میدن که بدون چشم میشه چه کارهایی انجام داد.

10. Daredevil (دردویل)

هر دفعه که صحبت از کاراکتر نابینای مارول میشه، همه همون اول یاد این وکیل توانا میفتن. زمانی که مت مورداک بچه بود، توی صانحه تصادف با یه کامیون، ایزوتوپ رادیواکتیوی روی چشم‌هاش ریخت، که اون رو نابینا کرد ولی بقیه حواسش رو تقویت کرد. اون در طول سالها یاد گرفت با این تفاوتش نسبت به بقیه کنار بیاد.مت سال‌ها با یه استاد هنرهای رزمی تمرین کرد و درس خوند تا وکیل بشه، که بتونه از هر دو جبهه برای هلز کیچن کار کنه. بعنوان دردویل، اون از شهر مقابل افرادی مثل کینگ پین و گروه دست محافظت میکنه، در حالی که تو دادگاه هم بعنوان مت مورداک از بیگناه‌ها دفاع میکنه.

9. Blind Al (بلایند ال)

کور بودن یکی از مهمترین ملاک‌ها برای دوستی با ددپول نیست، ولی درمورد آل کور مطمئنا کمک بزرگی بوده. هیچوقت معلوم نشده که این دو نفر چطور یا اصلا چرا دوست شدن، ولی در طول سال‌‌ها اون یکی از تنها افرادیه که با شیطنت و چرندیات ددپول کنار میاد. حتی با اینکه ددپول مرتب اون رو دست میندازه، آل هیچوقت کم نیاورده و همیشه حاضر جواب بوده.بعضی وقتا نمیشه گفت، که آل زندانی ددپوله، یا داره از ددپول استفاده میکنه تا خونه، جای خواب، و غذای مجانی گیرش بیاد. هیچوقت نمیشه فهمید چی تو سرش میگذره، البته به جز نیش و کنایه‌هایی که برای ددپول کنار گذاشته.

8. Casandra Web (کاساندرا وب)

کاساندرا اولین زن، از تنها دو زنیه، که ردای مادام وب رو به تن کرده. با اینکه تو کارتون‌ها و بازی‌های ویدیویی اونو به شکل یک موجود کیهانی معرفی کردن، توی کمیک اون یک پیشگوی کوره که عنوان راهنمای اسپایدرمن رو داره.با اینکه اون موهبت دیدن آینده رو داره، باید از افشای دونسته‌هاش خودداری کنه و فقط به شکل یه حمایتگر راهنمای اسپایدرمن باشه. با درنظر گرفتن همه این موارد، اون نقش مهمی تو قرار دادن اسپایدرمن تو مسیر درست داشته. وقتی کاساندرا به دست کریونف‌ها کشته شد، توانایی‌ها و ناتوانی‌هاش رو به یه فرد لایق منتقل کرد.

7. Julia Carpenter (جولیا کارپنتر)

وقتی جولیا به مادام وب دوم تبدیل شد، هم توانایی پیشگویی کاساندرا رو به ارث برد و هم نابینایی‌اش رو. اون از قدرت‌هاش استفاده کرد تا به افرادی مثل اسپایدرمن یا شانگ‌چی کمک کنه تو مسیر درست به کارشون ادامه بدن، ولی روش متفاوتی از روش کاساندرا رو پیش گرفت. برای مثال، اون سعی کرد اسپایدرمن رو قانع کنه، توی حادثه اسپایدر-آیلند قتل انجام بده.اون حتی حاضر شد به عنوان طعمه برای گرفتن کسی که تعقیبش میکرد، قرار بگیره، یا به شرکت نیو یو (New U) نفوذ کرد تا جلوی توطئه تولید کلونشون رو بگیره. با نقاب یا بی نقاب این اسپایدروومن حاضر نبود یه نقش جانبی تو اتفاقات داشته باشه.

8. Alicia Masters (آلیشیا مسترز)

همیشه میگن، زیبایی ظاهر سلیقه‌ای و به چشم ناظر بستگی داره. آلیشیا مسترز ولی به چشم نیاز نداشت تا قدر زیبایی بن گریم رو بدونه. آلیشیا یه مجسمه ساز نابینا بود که از همون اوایل کار دوست نزدیک چهار شگفت انگیز به حساب میومد.اون بخاطر شخصیت تینگ عاشقش شد، و باهاش وارد رابطه شد ولی خیلی زود جدا شدن و آلیشیا برای مدتی با سیلور سرفر بود. سال‌ها بعد، آلیشیا و بن دوباره پیش هم برمیگردن، و این بار بن ازش میخواد که ازدواج کنن. امیدواریم ازدواج این دو نفر بیشتر از ازدواج بقیه ابرقهرمان‌ها دووم بیاره.

5. Stick (استیک)

با اینکه مت مورداک کلی زحمت کشید تا وکیل بشه، اگه بخاطر استادش نبود، انقدر حواس جمع و تیز نمیشد. استیک شاید اسم خیلی جالبی برای یه استاد نباشه، ولی اون مسلط به تمام فنون رزمیه، و بعنوان یه استاد پرهیزکار خودشو وقف آموزش کرده.همینطور، استیک کسی بود که به مورداک یاد داد چطور با حواس تقویت شده‌اش کنار بیاد. خلاصه که همونطور که توی سریالش میبینیم استیک پسر کوچیک رو هدایت میکنه تا هنرهای رزمی یاد بگیره، یکی از معدود مواردی که دادن چوب دست نابینا عاقبتش افتادن ته چاه نبود.

4. Blindfold (بلایندفولد)

برای بیشتر افراد این لیست، امیدی هست که شاید روزی بتونن بیناییشون رو بدست بیارن. ولی این درمورد بلایندفولد صدق نمیکنه، چون نه چشمی داره، و نه حفره‌ای که بشه توش چشم گذاشت. با اینکه این وضع مایه تاسفه، ولی قدرت‌های تلپاتی و بصیرتش خیلی بیشتر از چیزی هستن که برای جایگزینی حس بینایی‌اش احتیاج داره.اون میتونه گذشته و آینده رو ببینه و در مورد حوادث ناگوار آینده به بقیه هشدار بده، علاوه بر این میتونه اشیا رو کنترل کنه و قدرت‌های کیهانی رو دستکاری کنه. فقط اگه میتونست حمله‌های بعدی مدرسه پروفسور اگزویر رو هم پیش بینی کنه، خیلی خوب میشد.

3. Shroud (شراد)

کمی قبل اشاره کردیم که جولیا بعنوان طعمه قرار گرفت تا تعقیب کننده‌اش رو گیر بندازه. این تعقیب کننده کسی نبود جز، ماکسیمیلیان کالریج، دوست پسر سابق خودش، که به اسم شراد شناخته میشه. کوری ماکسیمیلیان نتیجه نشاندار شدنش توسط انجمن مخفی کالی بود، جایی که بهش قدرت‌های مرموزی شبیه قدرت‌های دردویل دادن.برای سال‌ها اون برای محافظت از شهر میجنگید، ولی در سال‌های اخیر بشدت جامعه ستیز شده و حتی از یکی از اربابای جرم و جنایت به اسم اول (OWL)، کمک گرفت تا یه سیستم نظارتی برای پیدا کردن جولیا کار بذاره. اون بالاخره تونست جولیا رو ببوسه ولی لبهای جولیا کاملا به مواد فلج کننده آغشته بود.

2. Milla Donovan (میلیا داناوان)

مت مورداک تنها فرد نابینای هلز کیچن نبود. میلا داناوان هم یکی از اهالی اونجا بود که با همین وکیل ازدواج کرد. اون هم زمانی که هویتش بعنوان دردویل فاش شده بود. با اینکه از خطرات زندگی با این مرد آگاه بود، اون نهایت تلاشش رو کرد تا حمایتش کنه و تهدیدهایی که زندگی با دردویل براش ایجاد میکرد رو تحمل کنه.ولی از بد ماجرا، واقعا افراد خطرناکی با دردویل دشمنی داشتند، تا حدی که یکبار میستر فیر (ارباب ترس) خودش رو جای روانشناس میلا جا زد و سعی کرد تا اون رو با گازهای ترسزای خودش دیوونه کنه. متاسفانه، ازدواج میلا و مت زیاد دووم نیاورد، ولی حتی بعد از اینکه جدا شدن، دردویل باز هم مطمئن میشد که حالش خوبه و خوب ازش محافظت میشه.

1. Libra (لیبرا)

با اینکه چیزی از خونواده مانتیس توی فیلم‌ها معلوم نیست، مثل همیشه کمیک حرفای زیادی برای زدن داره. گوستاو برندت برای نجات فرزندش از دست آتش افکن‌ها، چشم‌هاش رو از دست داد، و مجبور شد به کشیش‌های پاما پناه ببره. کشیش‌ها فرزندش رو ازش جدا کردن، ولی بهش یاد دادن چطور بدون چشم زندگی و مبارزه کنه.سال‌ها بعنوان لیبرا برای زودیاک کار میکرد، تا اینکه تصمیم گرفت بیخیال جرم و جنایت بشه و دنبال تعادل توی زندگی‌اش بگرده. بعدها، تبدیل به قاصد موجودی به اسم میانجی‌گر (In-Betweener) شد. شاید اشاره نکردن بهش توی فیلم زیاد هم بد نبوده، چون شخصیتش زیادی پیچیده و مبهمه.

با کدوم یکی از این شخصیت ها آشنا بودین؟شخصیت نابینای دیگه ای هم میشناسین که لایق حضور در این لیست باشه؟


بخوانید :

ترتیب رویداد کینگ این بلک+پیش نیازها
۱۰ رویداد دیسی که از سیویل وار مارول بهتر هستند
۱۰ مبارز برتر دنیای کمیک
کمیک Batman : the smile killer (ترجمه شده)
۵ فکت جالب از بلک پنتر


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
مسعود

عاشق دردویلم جذاب و قوی

جیسون تاد(نریمان سابق)

استیک رو بزارین اول چون از همه به جز دردویل معروف تره

شرلوک هلمز

فقط دردویل و کاساندرا وب ومیلیا داناوان میشناختم

RED NIGHTWING

ممنونم بابت این مقاله
من فقط دردویل رو می شناختم

Shaghayegh

مقاله عالیی بود من فقط مادم وب و دردویل و بلایند ال و البشیر مسترز رو میشناختم
ولی فکر میکنم کنشی (مورتال کمبت)هم میتونست توی این مقاله باشه

محمد محمودی

اخه نوشته دنیای مارول مورتال کمبت اصلا مربوط به کمیکه که تفکیک دنیایی بشه
یه چیزایی میگین ادم شاخ درمیاره

spider

تو شماره ی دو میلا رو نوشتید میلیا

کشنت

اصلا خوب نبود اینهمه شخصیت کور و مهم و قهرمان توی شخصیت کمیک

MARVEL AND DC

مقاله عالی و بی نقصی بود.من فقط دردویل و آلیشیا مسترز رو میشناختم