X-Men-times-Cyclops-mutant

5 زمانی که سایکلاپس بدترین جهش‌یافته بود

مردان ایکس تاریخ طولانی و پر فراز و نشیبی دارن که در اون اتفاقات خوب و بدی زیادی رقم خورده. در دنیای ایکس من جهش یافته های زیادی وجود دارن که بعضی از اونها انسان های خوبی هستن و تبدیل به قهرمان شدن و بعضی ها هم بخاطر انگیزه ها ودلایل مختلف به شخصیت های شروری تبدیل شدن. اما خیلی از شخصیت ها همیشه خوب یا همیشه بد نیستن و ممکنه افراد خیلی خوب در مواقعی دست به انجام کارهای اشتباه بزنن، که خب این اتفاق زیاد رخ داده. در اینجا قصد داریم 5 مورد از دفعاتی که سایکلاپس دست به کار های اشتباهی زده و تبدیل به یکی از بدترین جهش یافته ها شده رو ببینیم.

5. سعی کرد ولورین رو بکشه

دشمنی سایکلاپس و ولورین ریشه خیلی طولانی ای داره و همه از کینه بین این دو نفر خبر دارن. بخش زیادی از دشمنی اونها به علاقه هر دو نفر به جین گری برمیگرده اما چیز های دیگه ای هم وجود داره. به طور کلی این دو هیچقوت با هم دوست نبودن ونفرت خودشون رو به شیوه های مختلفی نشون دادن اما چون در یک تیم بودن مجبور به همکاری و جنگیدن با دشمن‌هاشون شدن. ولی با اینکه اونها هم تیمی و همکار بودن در جریان مبارزه با مگنیتو و  Hellfire Club با هم جنگیدن، این مباره بین اونها بشدت بالا گرفت و سایکلاپس قصد کشتن ولورین رو داشت. اما خوشبختانه این نبرد قطع شد.

4. استفاده از بچه‌ها به عنوان سرباز

دنیا مردان ایکس گاهی اوقات خیلی پیچیده میشه و این پیچیدگی شامل قهرمان ها هم میشه. یکی از وقت هایی که سایکلاپس به بدترین جهش یافته تبدیل شد استفاده از کودکان به عنوان سرباز بود با اینکه میتونست این کار رو نکنه. در این زمان سایکلاپس یک دختر نوجوان رو مجبور کرد با استفاده از قدرت‌هاش یک اتاق پر از آدم رو به قتل برسونه، اما مشکل اصلی ماجرا این بود که مردان ایکس راه حلی برای مشکلشون پیدا کرده بودن و بدون استفاده از اون دختر هم میتونستن اوضاع رو درست کنن. این کار غیر اخلاقی سایکلاپس باعث شد اون دختر بچه طعم قتل رو بچشه و دستش به خون خیلی ها آلوده بشه.

3. خیانت به جین گری با اِما فراست

Emma-Frost

همه میدونیم که سایکلاپس مدت زیادی عاشق جین گری بوده و همین دلیل خیلی از درگیری های اون با ولورین شده، اما چطور این شخصیت حاضر میشه به عشق قدیمی خودش خیانت کنه اونم به وسیله یکی دیگه از جهش یافته ها یعنی اِما فراست که خیلی ها از اون دل خوشی ندارن.با توجه به قدرت های اِما فراست میدونیم که اون میتونه افراد رو مجبور به انجام خیلی کارها بکنه اما اسکات سامرز یک قهرمان ها برای جهش یافته ها نباید چنین کاری رو میکرد. سایکلاپس باید سعی میکرد مقاومت کنه یا فرار کنه تا سال ها عشق خودش نسبت به جین گری رو زیر سوال نبره.

2. پرفرسور ایکس رو کشت

یکی از جالب ترین اتفاقاتی که برای مردان ایکس افتاد این بود که سایکلاپس در جریان Avengers vs X-Men قدرت های فونیکس رو دریافت کرد، البته به همراه چهار نفر دیگه. همه میدونیم که فونیکس فورس قدرت خیلی عظیمی داره و هرکسی جنبه در اختیار داشتن اون رو نداره. بعد از این اتفاق سایکلاپس به همراه 4 نفر دیگه به خیابان ها رفتن تا از این قدرت های جدید خودشون استفاده کنن. البته قصد اونها مبارزه با جرم و جنایت بود اما بخاطر داشتن این قدرت زیاد پرفسور ایکس تصمیم گرفت جلوی اونها رو بگیره و وقتی این کار رو انجام داد سایکلاپس شاگرد قدیمیِ چارلز، تصمیم گرفت استاد خودش رو بکشه.

1. مبتلا کردن اسکرال‌ها به ویروس

THE SUPER-SKRULL

این واقعیت داشت که یک جنگ بین بشر و بیگانه ها به وقوع پیوسته اما جنگ بیولوژیکی حتی توی این زمان هم کار درستی به نظر نمیرسه بخصوص برای قهرمان هایی که همیشه دنبال راهی برای حل مشکلات بدون کشتار و با صلح میگردن. در طول جنگ با اسکرال ها سایکلاپس یک تصمیم بزرگ و البته خیلی بد گرفت که میتونست به جنگ پایان بده اما راه درستی نبود. اون با ترکیب و ساخت یک ویروس خیلی وحشیانه موفق شد نسل اسکرال ها رو تقریبا به طور کامل نابود کنه و این کار یک نسل کشی به حساب میاد. هرچقدر هم که اسکرال ها موجودات شروری باشن لیاقت این اتفاق رو ندارن.

منبع: CBR


نظرتون راجب شخصیت سایکلاپس چیه ؟


بخوانید:

۵ نکته اسکارلت ویچ که کمیکی نیستند
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است
5 قهرمانی که ولورین رو شکست دادن
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده