Cable

معرفی کیبل (Cable)

کیبل سرباز ایکس ، جش یافته ای از آینده.

کیبل که اسم اصلیش نیتن سامرزه مدت زیادی به عنوان یک شخصیت بسیار مرموز و ناشناخته توی کمیک ها حضور داشت اما بعد ها هویتش مشخص شد و فهمیدیم که کیبل فرزند سایکلاپس و کلون جین گری هستش و توانایی سفر در زمان رو داره . نیتن سامرز یکی از شخصیت های آنتی هیرو یا ضد قهرمان دنیای ماروله که بیشتر حضورش توی دنیای کمیک به تیم ایکس فورس و مردان ایکس مربوط میشه .کیبل اولین بار به عنوان یک نوزاد توی شماره201 کمیک های Uncanny X-Men سال 1986 حضور پیدا کرد .کیبل به نویسندگی کریس کلیرمونت خلق شد.

اما دوران بزگسالی کیبل که حضور های بیشتر و مهمتری داشت توسط لوئیس سیمونسون و راب لیفد خلق شد که اولین بار هم در کمیک های جهش یافته های جیدید حضور پیدا کرد در واقع شماره 87 کمیک The New Mutants در سال 1990 . شخصیت کیبل از عجیب ترین شخصیت هاست از نظر پدر و مادرش ، کیبل پسر بیولوژیکی سایکلاپس  و مدلین پرایر کلون جین گری است و همینطور برادر ناتنی ریچل سامرز و نیت گری .

کیبل که پسر اسکات سامرز یا همو سایکلاپسه به نوعی برای پدرش یک خطر محسوب میشد چون مستر سنیستر قصد داشت از کیبل به عنوان یک سلاح برای آسیب زدن به پدرش استفاده کنه . کیبل به عنوان بزرگترین دشمن آپوکالیپس شناخته میشه و مستر سنیستر هم قصد داشت از کیبل برای جنگیدن با اون استفاده کنه همه نقشه هایش شکست خورد وآپوکلاپس هم کیبل نوزارد رو به یک ویروس تکنو ارگانیک که هیچ درمانی هم نداره آلوده کرد . بعد از این اتفاق کیبل به آینده برده شاد تا اونجا زندگی کنه و بزرگ بشه و البته آموزش ببینه و بعد از اینکه کیبل به جنگجویی که میشناسیم تبدیل شد برگشت به همان زمان تا جلوی آپوکالیپس رو بگیره .

همونطر که گفته شد کیبل نوزادی بود که برای جلوگیری از مردن بخاطر ویروس توی بدنش به آینده فرستاده شد اما وقتی کمی بزرگتر شد فهمید که توانایی های ذهنی ای هم داره و وقتی به عنوان شخصی مرموز به گزشته برگشت سعی داشت از همه جهش یافته بودنش رو مخفی کنه و خودش رو فردی نشون بده که یک سری اعضای سایبورگی داره  به همین خاطر تا مدتی مشخص نبود که اون پسر اسکاته . اما با گذشت زمان مشخص شد که اون یک جهش یافتس و همون پسریه که سایکلپس به آینده فرستاده بود و جایگاه خودش رو بین جهش یافته ها پیدا کرد .

کیبل وقتی که از آینده برگشت توی اسکاتلند قرار داشت و فکر میکرد که توی موئسسه اگزاویر باشه اما اشتباه میکرد چون موقع سفر زمانی همه چیز دست خودت نیس و ممکنه به جای دیگه ای بری برای کیبل هم این اتفاق افتاد . اولین نفری که توی این زمان کیبل دید “رورند کریگ” بود که فکر میکرد کیبل سرباز شیطانه برای همین کل مردم روستا رو تشویق کرد تا ابهاش بجنگن . اما مویرا مک تاگرت کیبل رو دید و با مهربونی اون به مرکز تحقیقاتی برد تا روش یک سری آزمایشات انجام بده ولی بخاطر ویروس توی بدن کیبل تمام وسایل آزمایشگاه از کار افتادن و منجر به یک انفجار شد اما خوشبختانه کیبل مویرا مک تاگرت رو از اونجا نجات داد .

گروه کیبل، جهش یافته های جدید و ایکس فورس:

یکی از مهمترین دشمنان و هدف های کیبل استرایف بود و دفعات زیادی باهاش درگیری داشت . کیبل برای جنگیدن با دشمنای خودش یک گروه از مزدور ها تشکیل داد که اسمش رو Wild Pack گزاشته بود اما بعد ها این اسمش به سکس پک تغییر کرد . این گروه برای هر کسی که به اونها پول میداد ار میکردن . اونها یکبار به نیو مکزیکو رفتن تا وارد آزمایشگاه هایدرا بشن و قطعه ای که دزدیده شده بود رو برگردونن و با رهبری یبل این کار به خوبی انجام شد . اما وقتی توی آزمایشگاه بودن “همر” خواست مخفیانه وارد سیستم بشه ، در حال انجام این کار بود که یک پیغام روی صفحه نشون داده شد که از طرف استراکر بود و بهشون هشدار میداد : فقط 20 ثانیه فرصت دارید از اینجا فرار کنید و آنها با قطعه برداشته شده بوده موفق شدن قبل از بیست ثانیه و انفجار اونجا فرار کنند . نکته جالب اینه وقتی اونها قطعه رو به جایی که اون رو خواسته بود بردند اوها گفتن این وسیله به هیچ درد نمیخوره و فقط قصد داشتند پیشرفت های هایدرا رو ببینن . 

بعد از گذشت مدتی طی یک اتفاق که به استرایف مربوط میشد تیم از هم پاشید . استرایف یک دیسک اطلاعاتی مهم رو بدست آورده بود چون یکی از اعضا رو گروگان گرفته بود و همر عضو دیگه تیم ان دیسک رو تحویل استرایف داد . کیبل که شدیدا با این کار همر مخالف بود تیم خودش رو تنها گزاشت که بعث شد که گروهش خیلی از اون ناراحت بشن . 
وقتی کیبل به تنهایی سراغ پایگاه استرایف رفت اونجا مشکلات زیادی برای یش اومد و به سختی تونست فرار کنه ، گروهی هم نداشت که کمکش کنن اما از شانس خوبش تعدادی از جهش یافته های جدید اونجا حضور داشتن و با کمک اونها تونست  افراد استرایف رو شکست بده و همین ماجرا شروع داستان کیبل و جهش یافته های جدید بود که بعد ها باعث شد کیبل به رهبر اونها تبدیل بشه .تیم ایکس فورس توی دنیای کمیک در واقع همون جهش یافته های جدید هستن البته با کمی تغییر برخی از اعضا از گروه رفتن و اعضای جدیدی هم اومدن . این گروه کیبل بعد تغییر اسم خیلی حرفه ای تر  و با ترجبه تر به مبارزه با دشمنا رفتن و نقش بزرگی توی شکست استرایف و بقیه ویلن ها داشتن.

قدرت ها و توانایی ها :

قبلا کیبل قدرت های ذهنی زیادی داشت اما وقتی روی مغزش لوبوتومی انجام داد این توانایی ها خیلی کمتر شدن و به فرد معمولی تری تبدیل شد اما در زمان حال اون همچنان قدرت های تله پاتی خودش رو داره و میتونه ذهن افراد رو بخونه . اون قدرت های دیگه ای هم مثل دستکاری موارد از دور و سفر در زمان رو داره .با اینکه کیبل یک جهش یافته سطح اومگا محسوب میشه اما از تلپات های اصلی مارول به حساب نمیاد و توی اینکار بیشتر پروفسور ایکس و جین گری معروفه ، شاید هم دلیلش اینه که کیبل زمانی قدرت های خودشو نشون نمیاده و خودش رو یک مباز با اعضای سایبورگی معرفی میکرده .

بعضی از دشمنان کیب : بلک تام کسیدی (که توی فیلم ددپول 2 حضور کوتاهی داشت) ، کاپیتان آمریکا ، کاساندرا نووا، چارم، کلوسوس ، استراکر و ….

کیبل توی دنیای کمیک با ددپول ارتباط عجیبی داره و این رو توی فیلم ددپول هم دیدیم که بخاطر اون رنرفت پیش خانوادش اما به گفته خودش اینطور نبود . کیبل با بازی جذاب جاش برولین توی قسمت دوم فیلم ددپول حضور داشت و خیلی هم مورد استقبال طرفدار های این شخصیت قرار گرفت البته تو این فیلم به قدرت های اون پدر و مادرش اشاره ای نشد درست مثل ابتدای حضورش توی دنیای کمیک امیدوارم وقتی ددپول وارد دنیای سینمایی مارول سد همچنان جاش برولین به عنوان بازیگر کیبل ایفای نقش کنه و توی فیلم هایی مثل ایکس فورس هم حضور بیشتری پیدا کنه .


نظرتون راجب شخصیت کیبل چیه ؟


بخوانید:

تسک مستر کیست؟؟؟(تماشا کنید)
ریبوت دنیای دیسی:بهترین ترتیب اکران فیلم ها
بررسی بتموبیل جدید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
۱۰ فکت جالب از فیلم لوگان که نمیدانستید!!!