Blade-Marvel-Comics

بهترین کمیک‌های Blade

بلید یکی از شخصیت‌های مارول است که بسیار کمتر از بقیه دیده شده و چندان مورد استقبال همه قرار نگرفته است. این شخصیت برای اولین در دهه 70 میلادی با کمیکی به اسم Tomb of Dracula پا به دنیای مارول گذاشت و از آن زمان تا به حال در زیر سایه بقیه قهرمانان مارول بود. کمیک‌های بلید هیچوقت اندازه مردان ایکس به فروش نرفت یا نتوانست به اندازه مرد عنکبوتی محبوب شود با این حال طرفداران خاص خودش را بدست آورد. اما این دیده نشدن به سال‌های گذشته مربوط میشود و اینطور که به نظر میرسد مارول قصد دارد اهمیت بلید را بیشتر از قبل کند. اگر اخبار دنیای مارول را دنبال کرده باشید میدانید که این شخصیت فیلم اختصاصی خودش را دریافت کرده و ایفای نقش بلید هم به عهده ماهرشالا علی است. علاوه بر دنیای سینمایی مارول ، در دنیای کمیک نیز بلید به مرکز اتفاقات آمده است. جدیدترین ایونت مارول یعنی Heroes Reborn نیز این شخصیت را در مهم‌ترین جایگاه خودش قرار داده است و باعث شده نظر افراد زیادی به او جلب شود و به سمت کمیک‌های اختصاصی او نیز بروند. برای همین ما در این مقاله 5 مورد از بهترین کمیک‌‎های این شخصیت را معرفی خواهیم کرد.

5. Blade Vol 1: “Undead Again”

این کمیک 12 جلدی که در سال 2006 منتشر شد میتواند یک نقطه شروع عالی برای طرفداران قدیمی و جدید بلید باشد. در این داستان که به دست Marc Guggenheim و Howard Chaykin خلق شده است نگاهی کوتاه به اورجین این شخصیت هم وجود دارد که باعث میشود با ابتدای ماجرای تاریک او آشنا شویم. کمیک با نبرد مرد عنکبوتیِ ومپایر که انگار توسط یک دراکولا آلوده شده شروع میشود و بعد با مبارزه با تعداد زیادی از ماموران شلید ادامه پیدا میکند. این شروع اکشن و هیجان‌انگیز باعث شد جلد اول این سری بیشتر دیده شود. هرچه شماره‌های این کمیک پیش می‌رود داستان رازآلودتر میشود همانطور که گفته شد این داستان همزمان به گذشته و زمان حال این شخصیت می‌پردازد و با این کار لایه‌های داستان بیشتر میشود و یک تِم رمز و راز گمشده به آن اضافه میشود.

4. Wolverine vs. Blade

این کمیک‌ پر شده از صحنه‌های نبرد خونین که انگار با الهام از خشونت‌های مورتال کامبت خلق شده‌ند. همانطور که از کاور  و نام کمیک مشخص است قراره داستان مبارزه بین دو شخصیت خشن دنیای مارول یعنی ولورین و بلید را شاهد باشیم. این دو شخصیت در  حال دنبال کردن سرنخ‌هایی از یک فرقه اسرارآمیز هستند که قصد دارد نقشه‌ای را عملی کند. در این مسیر ولورین و بلید با یکدیگر روبه‌رو میشوند، تا وقتی که حقیقتی را کشف میکنند. از نقاط قوت این کمیک میتوان به پیچش‌های داستانی جذاب و مدیریت صحنه‌های اکشن اشاره کرد. نوشتن داستان این کمیک بر عهده Guggenheim بوده که در کنار طراحی فوق العاده Dave Wilkins تبدیل شده به یک کمیک کامل. اگر آرت کمیک برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد میکنم حتما سراغ این مورد بروید چون از نظر بصری بسیار سینمایی است و شمارا محو خودش میکند.

3. Blade: The Vampire Hunter

اولین سری اختصاصی بلید که در سال 1994 منتشر شد راهی برای مارول بود تا این شخصیت را از کمیک‌های دیگر بیرون بکشد و به صورت مستقل نمایش دهد. این کمیک بلید را از تاریکی خارج کرد و باعث شد بین طرفداران دیده شود. داستان این کمیک از این قرار است که بلید تصمیم میگیرد بعد از مرگ دو دوستش یعنی فرانک و هانیبال در یک انفجار به نیویورک برود تا زندگی‌اش را عوض کند و دست از شکار خون‌آشام‌ها بکشد، اما قرار نیست همه چیز خوب پیش برود. این کمیک نقاط ضعفی دارد که ممکن است شما را اذیت کند بخصوص در زمینه طراحی و حالات چهره، اما به هر حال کمیک به چند دهه پیش مربوط میشود و میتوان از این موارد چشم پوشی کرد چون داستان آن در نیمه‌های راه پیچ و تاب‌های خوبی دارد که میتواند سری‌ را هیجان انگیز نگه دارد.

2. X-Men: “Curse of the Mutants” – Blade

بعد از اینکه شخصیتی ناشناس، ظاهرا دراکولا را بیرون میکشد، شکارچیان ومپایر یک به یک در سراسر جهان کشته میشوند. بلید که متوجه میشود نفر بعدی است تصمیم میگیرد با سرنخ‌هایی که دارد شروع کند به جستجوی این قاتل مرموز. این مسیر او را مستقیما به سمت زاروس، پسر دراکولا هدایت میکند. بلید تمام شکارچیان ومپایر که میتواند پیدا کند را جمع میکند و تصمیم میگیرند با پسر دراکولا مقابله کنند. در این حین بلید راز زاروس را کشف میکند و به نقشه او پی میبرد. برای متوقف کردن ارباب جدید ومپایرها بلید به همان گروه از قهرمانان نیاز دارد که زاروس دنبال ‌آنهاست: مردان ایکس. این کمیک یکی از عناوین فرعی(tie-in) خط داستانی Curse of the Mutants است که از داستان‌های بزرگ مردان ایکس به حساب می‌آید. اما میتوانید بخاطر بلید آن را به تنهایی بخوانید.

Blade: “Sins of the Father” .1

این کمیک مقدمه‌ای بود بر فیلم Blade  که در آن وسلی اسنایپس نقش این شخصیت را بازی میکرد. این داستان که توسط Marc Andreyko از یک روند کاملا سینمایی پیروی میکند. اگر تا الان سه‌گانه قدیمی بلید را ندیده‌اید و قصد دارید آن را تماشا کنید پیشنهاد میکنم این کمک را  قبلش بخوانید تا کاملا با فیلم ارتباط برقرار  کنید و این شخصیت را هم به خوبی بشناسید. این کمیک داستان بسیار جذابی دارد که چه به تنهایی و چه همراه فیلم اول میتواند شما را با خودش همراه کند. Blade: Sins of the Father سال 1998 با داستانی در مورد اوباش و رئیس آنها  به صورت تک جلدی منتشر شد و خواندن آن بسیار پیشنهاد میشود. کمیک‌های این لیست کمک زیادی به آشنایی با بلید میکنند و اگر قصد دارید داستانی با حضور او بخوانید میتوانید کمیک اونجرز نوشته جیسون ارون را مطالعه کنید. همچنین همانطور که در مقدمه گفته شد رویداد هیروز ریبورن نیز میتواند به شما کمک کند

 


بخوانید :

۱۴ نکته ای که باید درباره بلک آدام بدانید!!!
معرفی شهر مادریپور
۱۰ تا از خشن ترین نبردهای سوپرمن
ترتیب دیدن فیلم های ایکس من
۵ برترین کاپیتان آمریکا سینما نسبت به کمیک


guest
14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
sajad

با عرض سلام

میخواستم بگم که اگر میشه کمیک دوبله فارسی بلید رو هم در سایتتون قرار بدهید چون فیلم هاش حرف نداشتن قطعا کمیکش هم باحاله

با تشکر از سایت خوبه کامیکان

general

می توانی فیلم های قدیمی را هم ببینی بد نیستند

ثور لاور

داداش یه سرچ میکردی😂😂😂

Adam warlock

تو چقدر هولی حداقل خبر رو درست بخون هول
اولا این صداپیشش هست
دوما نات وی هوم ؟ 😂😂
سوما فیلمبرداری اون فیلم تموم شده ؟ 😂

Last edited 1 سال گذشته by Adam warlock
A.H.K.Z

نه برادر من اون برای صداپیشگی اسپایدروومن تو قسمت دوم انیمیشن مرد عنکبوتی : به درون دنیای عنکبوتی انتخاب شده.

فیلم برداری اسپایدرمن نو وی هوم 2 ماهه تموم شده. اونوقت الان بازیگرو انتخاب کردن؟ 🤣

A.H.K.Z

تا فیلمش 4 سال فاصله داریم.

کلی وقت داری 😂😂😂

Adam warlock

تو ، تو سال ۲۰۱۹ موندی نه ؟

Mani.s.j

سلام
ممنون مقاله خوبی بود
از کجا میتونم این کمیک ها رو پیدا کنم؟

ماندانا

بلاد یکی از شخصیت های مورد علاقه من در مارول هست و من شماره ۳،۲،۴ رو خوندم و واقعا عالی هستن و اگه کسی نخونده حتما امتحان کنه 😌

Adam warlock

بلاد ؟ 😂😂
شما نمی تونی اسم درستش رو بگی ولی سلیقت قابل احترام هست

ماندانا

😂اشتباه تایپی بود

بعلاوه بلید واقعا عالیع معلومه که سلیقم قابل احترام

general

بلید شخصیت خیلی پر طرفداری است با شناختی که ازتان دارم معلومه دوستش دارید

Roya

ممنون بابت مقاله خسته نباشید 🥰❤

ثور لاور

سلام
خیلی ممنون بابت مقاله، بلید از شخصیت های مورد علاقه من هست.
کمیک مقبره دراکولا هم محشره، منظورم اریجینالش هست، این مقبره دراکولا هم که جدیدن نوشتن خیلی محشره، بهترین کمیک در دهه اخیر از بلید هست.