dc-detectives-better-than-batman

10 کارآگاه برتر دنیای DC

از همان ابتدا DC Comics میراث خود را بر اساس ایده ابرقهرمانان و کارآگاهان بنا نهاد . اولین کتاب های کمیک شامل Action Comics(کمیک‌های اکشن) بود که سوپرمن را به جهان معرفی کرد و Detective Comics(کمیک‌های کارآگاهی) که بتمن را به جهان معرفی کرد . این به طرفداران خود یک ابرقهرمان را برای نجات دنیا یا بزرگترین کارآگاه جهان را برای حل جنایات داد. همین امر DC را به میزبانی از بزرگترین کارآگاهان تاریخ کتابهای کمیک تبدیل کرده است – تا حد زیادی بیشتر از رقبای آنها در کمیک های مارول . تعجب آور نیست، وقتی به بهترین کارآگاهان در مجموعه کتاب های کمیک نگاه می کنیم ، بیشتر آنها سابقه حضور در کمیک های بتمن یا از طریق کتاب های کمیک او را دارند. با توجه به این موضوع، در اینجا نگاهی می اندازیم به 10 کارآگاه برتر در کمیک های DC.

10. JIM CORRIGAN

جیم کوریگان قبل از اینکه به اسپکتر تبدیل شود، یک کارآگاه بود. وی در داستان منشأ قبلی خود، کارآگاه پلیس نیویورک بود که بندرت نسبت به قانون شکنان رحم و دل‌سوزی نشان می داد. این منجر به مرگ و تولد دوباره وی به عنوان روح انتقام جویی شد. با این حال، اخیراً این تغییر کرده است. جیم کوریگان، در تداوم فعلی، یک کارآگاه پلیس فاسد شهر گاتهام بود که هنگامی که فانتوم استرنج به او کمک کرد دوستش را پیدا کند، درگذشت و همچنین او را به اسپکتر تبدیل کرد. در این شکل، کوریگان یک کارآگاه پلیس خوب بود و عدالت را در مورد کسانی که شایسته آن بودند، اجرا می کرد.

9. DETECTIVE CHIMP

شما نمی توانید لیستی از بهترین کارآگاهان در کمیک های دی‌سی داشته باشید و اسم DETECTIVE CHIMP (کارآگاه میمون) در آن نباشد. نام اصلی اوBoBo است. یک کارآگاه شامپانزه است، یک شمپانزه نامیرا، با هوش و پیشرفته. کارآگاه میمون به عنوان عضوی از گروه لیگ عدالت تاریک هم شناخته میشود. همچنین نشان داده شده است که او استاد امور غیبی، و همچنین کارهای تحقیقاتی روزمره است. در ابتدا فقط یک شامپانزه معمولی بود، اما وقتی در معرض چشمه جوانی قرار گرفت، به عنوان یک کارآگاه و قهرمان پا به میدان گذاشت و خود را به قهرمانانی چون: بتمن یا رالف دیبنی ثابت کرد.

8. RALPH DIBNY

رالف دیبنی یکی از غم انگیزترین قهرمانان کمیک‌های DC قبل از راه اندازی مجدد کمیک‌های DC در سال 2011 بود. او the Elongated Man بود، عضو درجه B لیگ عدالت که قدرتش این بود که بدنش را به طور باورنکردنی دراز کند. با این حال، او همچنین یک کارآگاه درخشان بود، جایی که او به عنوان یک ابرقهرمان رشد کرد. مهمترین لحظات او زمانی بود که همسرش سو به قتل رسید. و سپس خودش مرد و به همسرش پیوست تا “کارآگاه شبح” شود. در حال حاضر، او بار دیگر یکی از کارآگاهان برتر جهان است، با این وجود هنوز هم قدرت اصلی او کشش ابر انسانی او است.

7. MARTIAN MANHUNTER

به احتمال زیاد کسانی که از طرفداران دی سی هستند شخصیت محبوب مارشن من‌هانتر رو میشناسند، یک مریخی سبز که از سیاره خود یعنی مریخ به زمین آمد و به یک قهرمان تبدیل شد. مارشن من‌هانتر در زمین با هویت یک مرد سیاه پوست با نام جان جونز زندگی میکند. قبل از اینکه جان جونز به زمین بیاید، او یک کارآگاه پلیس در مریخ بود، جایی که به عنوان (شکارچی) شناخته میشد. هنگامی که او پس از کشتار مردمش به زمین رسید، شغل خودش را به عنوان کارآگاه با استفاده از تغییر شکل دادن خود برای تبدیل شدن به یک انسان، جان جونز، حفظ کرد. مارشن من‌هانتر به لطف تله پاتی و قدرت های بیگانه اش نسبت به بیشتر کارآگاهان پلیس یک مزیت ناعادلانه داشت، این کار او را به کارآگاهی تبدیل کرد که می توانست تقریباً هر جنایتی را حل کند.

6. CONSTANTINE

John-Constantine-Hellblazer-DC-Comics

کسانی که از طرفداران شخصیت‌های جادویی هستند حتما شخصیت محبوب جان کنستانتین رو میشناسند. کنستانتین یک کارآگاه بی نظیر در کمیک های DC است، زیرا او تقریباً به طور انحصاری درباره ماورا طبیعی تحقیق می کند. کنستانتین به طور رسمی به عنوان یک کارآگاه اسرار آمیز ذکر شده است و همچنین یک جادوگر ماهر است که قادر به استفاده از جادوهایی است که به او امکان حل مشکلات عرفانی را میدهد. مهارت‌های کارآگاهی کنستانتین در سری کلاسیک Hellblazer او بیشتر به چشم می آمد.

5. RENEE MONTOYA

رنه مونتویا یکی از کارآگاهان شهر گاتهام بود و در آغاز کار خود با کارآگاه هاروی بولاک کار میکرد. او بعد ها تبدیل به یکی از بهترین کارآگاهان خوب و هوشیار شهر گاتهام شد. بعد از مرگ ویک سیج (Question) رنه مونتویا تبدیل به Question دوم شد. او با تبدیل شدن به Question یک کارآگاه و قهرمان عالی شد. او میتواند بیشتر پرونده های سخت را حل کند و سرنخ‌ها را به خوبی دنبال کند.

4. JIM GORDON

یک کارآگاه در شهر گاتهام وجود دارد که هرگز رشوه نمیگیرد و از جنایات چشم نمی‌پوشد و هنگام تصمیم گیری برای انجام کارهای درست همیشه با دل و جرأت پیش میرود. این جیم گوردون است که از یک کارآگاه پلیس تازه کار به رییس پلیس شهر گاتهام تبدیل شد و تصمیم گرفت که با پاکسازی مجرمان از شهر و پاکسازی اداره پلیس از پلیسان فاسد، گاتهام را به جایی بهتر تبدیل کند. جیم گوردون چنان کارآگاهی درخشان است که سالها پیش هویت مخفی بتمن را فهمید. با این حال، او به بتمن نگفت چون که می دانست بتمن کار سختی دارد. جیم گوردون تقریباً میتواند تمام پرونده ها را حل کند و مجرمان را به راحتی دستگیر کند.

3. TIM DRAKE

وقتی صحبت از کارآگاهان بزرگ در کمیک های DC می شود، حتما دو نفر از کسانی که بتمن آن ها را آموزش داده است در لیست قرار دارند. رابین سوم، تیم دریک، به بتمن پیوست نه به دلیل فاجعه‌ای در زندگی‌اش، بلکه به دلیل مهارت درخشان کارآگاهی‌اش در حالی که فقط یک نوجوان بود تحقیق می کرد و فهمید بتمن کیست. این بدان معنی بود که تیم وقتی کار با بتمن را شروع کرد باهوش تر از دیک بود. تیم دریک به دلیل هوش زیادش بیشتر علوم و فنون را یاد گرفت و برخی او را بهترین کارآگاه از بین رابین های دیگر تاریخ می دانند، اما این بحث برانگیز است.

2. NIGHTWING

Nightwing-1

در حالی که برخی ممکن است تیم دریک را بهترین کارآگاه برای پوشیدن لباس رابین بدانند، اما دیک گریسون هنوز بهتر است. البته، می توان استدلال کرد که دیک هنگامی که رابین بودن را متوقف کرد و به نایت وینگ تبدیل شد، یک کارآگاه بهتر شد. دیک نه تنها به عنوان رابین و نایت وینگ یک کارآگاه عالی بود، بلکه به نیروی پلیس پیوست و این کار را نیز به روش صحیح انجام داد. دیک تقریباً در تمام دوران کودکی خود با بتمن بود و از بهترین ها درس می گرفت. هنگامی که مردم فکر می کردند بروس مرده است، او بهترین گزینه برای انتخاب بتمن جدید بود و این به تنهایی ارزش او را به عنوان جانشین بزرگترین کارآگاه جهان اثبات می کند.

1.BATMAN

آنها بی دلیل بتمن را به عنوان بزرگترین کارآگاه جهان نمی خوانند. او اولین کار خود را در کمیک های کارآگاهی انجام داد و بهترین داستان‌های او به راحتی داستان‌هایی هستند که او مجبور است از مهارت‌های کارآگاهی خود برای حل جنایات و به سرانجام رسیدن یک پرونده استفاده کند. او شرلوک هلمز دنیای کمیک های DC است. در حالی که قهرمانانی مانند نایت وینگ و تیم دریک با یادگیری زیر نظر بتمن به کارآگاهان بزرگی تبدیل شدند، خود بروس وین زیر نظر چندین استاد در جنبه‌های مختلف دانش را از سراسر جهان آموخت، بتمن همچنین هرگز یادگیری را متوقف نکرد. در کمیک ها هیچ کارآگاهی وجود ندارد که از بتمن پیشی بگیرد.


محمد جواد دانشیار

به نظر شما بهترین کارآگاه دنیای کمیک کیست؟


بخوانید:
 ۵ چیزی که درباره مارشن من هانتر نمیدانستید!!!
 ۱۰ لوگو برتر بتمن 
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»
5 قهرمان دی‌سی که شانگ چی نمیتونه شکست بده


guest
41 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Grayson

با رتبه بندی موافقم. مقاله خوبی بود

جیسون تاد(نریمان سابق)

خوشم نیمد کاراگاه میمون از بتمن کاراگاه بهتریه
رورشاک کو؟؟؟؟
رالف هم از اینا بهتره میتونه جایگاه ۳ رو داشته باشه

Black Adam(ریدلر سابق ، بعد از دزدیده شدن اسمش)

رتبه بندی من :
۶-نایت وینگ
۵-ایلانگیتد من
۴-رد رابین
۳-کوئیزشن
۲-بتمن
۱-رورشاک (جاش خیلی خیلی خیلی خیلی خالی بود ، کسی که پرونده قتل کمدین رو حل کرد که توسط باهوش ترین شخص واچمن یونیورس یعنی آزیمیندیس طرح شده بود و بنظرم خود این قضیه به چندین معمایی که بتمن حل کرده می ارزه و قطعا سخت تر از معما های جوکر و ریدلر بوده)

Batman zero

کوئسشن اول چرا نبود؟

دیسی فندوم

مقاله خیلی خوبی بود ولی رتبه بندی خیلی خوب نبود جان و مارشن باید یکم بالا بودن نمی گم که بدن میگم که به پای این نمی رسن ۲جیم کوریگان و بوبو ( میومنه) باید جایگاه بهتری باشند تیم دریگ خیلی کارآگاه خوبیه ولی به گرد پای این هایی که اینجان نمی رسه رنه‌مونتویا یا جیم کوریگان باید دوم بشن اول هم که معلومه کی هستش

Last edited 1 سال گذشته by دیسی فندوم
NIGHTWING

دوست عزیز کسانی رو که نام بردید از لحاظ مهارت کارآگاهی در حد و اندازه تیم دریک و نایت وینگ نیستند . تیم دریک و نایت وینگ زیر نظر بتمن که بزرگترین کارگاه دنیا است آموزش دیده اند
و ضمنن این مقاله بر اساس رتبه بندی من نبوده است ، این مقاله بر اساس رتبه بندی سایت معتبر cbr.com است و من فقط آن را ترجمه کرده ام .

Last edited 1 سال گذشته by NIGHTWING
دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

ببخشیدها یه سوال نایت وینگ و تیم دریک چون که بتمن آموزشون داده از اون ها بهترن ؟ این شد دلیل ؟بله ممنونم واسه ترجمه

امیر ملقب به گاد مگنت

پس رورشاک چی ؟

آرش

بسیار عالی و خوب. رتبه بندی رو قبول دارم. جالب بود
و ببخشید بابت اسپم. میگم یک سوال دارم. شیطان دنیای دی سی، لوسیفر هستش ؟ و اگر هست، میشه یک نفر رابطه لوسیفر و کنسانتین رو برام توضیح بده؟

دیسی فندوم

سوال اول رو که اره لوسیفر و چند نقر دیگه هم سوال دوم رو هم خودمم نمی دونم

باربد

تو دی سی چندین شیطان وجود داره ، Satan کلا تو فارسی شیطان ترجمه میشه او در واقع اولین فرشته مغضوب هست و به همراه بلیال و بعل الذباب جهنم رو پس از ترک لوسیفر مورنینگ استار ، اداره می کنن، لوسیفر در واقع همون شیطانی است که ما عموما می شناسیم که قبلاً فرشته بوده ، کلا تو دی‌سی چندین شیطان معرفی شده، مثل Lucifer, Beelzebub, Abaddon, satan, Mammon, Belphegor, Belial, Asmodeus, Leviathan, Azazel وووووووو

ماندانا

قطعا بتمن و جیم و کنستانتین بهترینن
(نظر شخصی)

Nothing

رورشاک

امیر

کوئسشن کو؟

Amir

فکر کنم خواننده ها و نویسنده های این سایت چندان دل خوشی از ویک سیج ندارن، منم فقط نوشتم به نظرم جای ویک سیج (همون کویسشن) خالیه ، کلی دیسلایک خوردم😂😂

Nightwing

دوست عزیز اگر مقاله رو خونده باشید Question در لیست است . رنه مونتویا Question دوم است که در لیست است ، اما Question اول یعنی ویک سیج در لیست نیست .