Batman comics

رده بندی 14 عدد از بهترین داستان های کمیک بوکی بتمن در تمام دوران

شخصیت بتمن تقریباً بیشتر از هر ابرقهرمان امروزی دیگر (غیر از سوپرمن)، در میان ما حضور داشته است. بتمن اولین بار در سال 1939 در کمیک Detective Comics #27 نوشته شده توسط بیل فینگر (Bill Finger) و باب کِین (Bob Kane)، معرفی شد. با اینکه در حضورهای ابتدایی، بتمن بیشتر در حال جنگ با جنایت های سازمان یافته بود، اما به زودی این دنیا با اضافه شدن یک زیردست و چندتا از بهترین شرورهای ممکن در تاریخ کمیک بوک ها، وسعت پیدا کرد. 

در طی سالها، بتمن به طور مکرر خود را دوباره از نو به وجود می آورد. از آن پارتیزان اورجینال که با باندهای مافیایی در می افتاد، خود را به یک ابرقهرمان خیلی کمدی و پر از جوک تبدیل کرد، و بعد از آن دوباره به شخصیت شنل پوش و جدی که آینده شخصیتی بتمن را تحت تأثیر قرار داد، تبدیل شد. در این راه، چند عدد از بهترین داستان های تاریخ کمیک های DC به وجود آمد.   

14. Tower of Babel

از نظر فنی، این یک داستان جاستیس لیگ (Justice League) هستش، ولی تمرکز شدیدی بر روی بتمن و نیاز همیشگی او به آماده بودن دارد. یک نفر در حال از بین بردن تک تک اعضای جاستیس لیگ با روش های دقیق و برنامه ریزی شده و نشان دادن نقاط ضعف آنها هستش. معلوم میشه که یک نفر از روش های خود بتمن (که آنها را برای مقابله احتمالی با اعضای گروه در صورت سرکش شدن در نظر گرفته بود)، به صورت اصلاح شده برای از بین بردن اعضای جاستیس لیگ استفاده می کند. این یک داستان محبوب است و در آن نشان می دهد که داشتن قدرت یک نفر را کاملاً فناناپذیر نمی کند و همچنین میزان خطرناک بودن ذهن بتمن را نشان می دهد.

13. Three Jokers

با وجود نظرات متفاوت نسبت به داستان Three Jokers نزد هواداران، هنوز این داستان یکی از وقایع بزرگ دنیای کمیک بود. این کمیک، یک داستان Black label بود که توسط جِف جانز (Geoff Johns)، جیسون فَبوک (Jason Fabok) و برَد اندِرسون (Brad Anderson)  نوشته و در آن ایده ای مطرح شد که جوکر فقط یک نفر نبود، بلکه از سه شخصیت مجزای شرور تشکیل شده بود. این مورد، دلیل تغییر او را در طی سالها و در کمیک های بتمن را نشان می دهد. این جوکرها، شامل شخصیت جنایتکار (که نسخه اوریجینال شخصیت بود)، شخصیت دلقک (شخصیتی که Jason Todd را کشت) و کمدین (که شخصیت مربوط به داستان The Killing Joke بود)، می شدند.

12. No Man’s Land

بعد از وقوع یک زلزله شدید در شهر گاتهام، شهر به طور کامل تخلیه شده است و به آن لقب No Man’s Land داده شد. این منجر به آغاز یک جنگ بین باندها، پلیس و خانواده خفاش (Bat-Family) می شود. داستان No Man’s Land ادامه ای بر یک داستان فوق العاده دیگر به نام Cataclysm است، ولی No Man’s Land تمام محتوای داستانی را تا مرحله ماکزیموم ارتقاء می دهد. داستان No Man’s Land به خاطر معرفی کاساندرا کِین (Cassandra Cain) به عنوان Batgirl در بین طرفداران اعتبار کسب کرد. با وجود انبوه زیادی از افراد شرور و قهرمان که با یکدیگر می جنگیدند، این داستان تجربه متشنجی بود و حالت آن یکسان با فرار کردن جان کارپِنتِر (John Carpenter) از شهر نیویورک بود.

11. Under The Hood

Under The Hood یکی از بزرگترین حسرت های بتمن را با خود به همراه داشت و یک دشمن تقریباً توقف ناپذیر را، به زندگی برگرداند. این داستان، که توسط جاد وینیک (Judd Winick)، داگ مانک (Doug Mahnke)، اِریک بَتِل (Eric Battle) و شِین دِیویس (Shane Davis) نوشته شده بود، شخصیت جِیسون تاد (Jason Todd) را به زندگی برگرداند. جیسون برگشت و نقابی قرمز رنگ، که نشانه ای از برخوردهای اولیه بتمن با جوکر بود، را به صورت خود زد. او به وسیله Lazurus Pit به زندگی برگشت و با آن از قدرت خلع شد. او همچنین تنفر شدیدی از بتمن داشت و دلیل آن مقصر دانستن مربی سابقش در مرگش بود.


بهترین انیمیشن های اقتباس شده از کمیک های دیسی


10. The Court of Owls

با ارائه The New 52 و با وجود ریبوت شدن تقریباً کل دنیای DC، بتمن تغییر خاصی نکرد، و اِسکات اِسنایدر (Scott Snyder) به عنوان سرپرست و رهبر منصوب شد. Court of Owls یکی از اولین خطوط داستانی بزرگ را برای بتمن، بعد از انتشار کمیک The New 52 به همراه داشت و توسط خالقان اِسکات اِسنایدر (Scott Snyder) و گرِگ کَپولو (Greg Capullo) نوشته شده بود.گروه Court of Owls همه چیز را در شهر گاتهام، از زمان های استعمار، تحت کنترل داشت و در آن مردان پولدار، اجراکنندگان سیرک را می دزدیدند تا از آن ها به عنوان زیردست های خود استفاده کنند. هنگامی که بتمن از وجود آن ها باخبر شد، با یکی از قوی ترین گروه ها در تاریخ روبرو شده بود. 

9. Hush

داستان Batman: Hush که توسط جِف لوب (Jeph Loeb) و جیم لی (Jim Lee) نوشته شده بود، یک داستان تماماً رمزآلود بود. این داستان فوق العاده همچنین مورد علاقه کسانی بود که جنبه کارآگاهی بتمن را بیشتر از جنبه ابرقهرمانی او دوست داشتند. در این داستان شخصی قصد دارد در زندگی بتمن خرابکاری به وجود بیاورد و از راه دور و از طریق کشیدن ریسمان ها، آن را از بین ببرد. چندین عضو از افراد سرکش گالری بتمن خود را در این داستان نشان می دهند و حتی در مقطعی بتمن با سوپرمن هم درگیر می شود. در آخر، حقیقت آشکار می شود که این فرد شرور، شخصی نزدیک به بروس وین (Bruce Wayne) بود و یک کینه طولانی مدت را از او به دل گرفته بود. این داستان همچنین جایی بود که رابطه بین بتمن و کت وومن (Catwoman) چرخش عمده ای را در پیش گرفت.

8. The Killing Joke

با اینکه داستان The Killing Joke آلن مور (Alan Moore) و برایان بولَند (Brian Bolland) یکی از بحث برانگیزترین داستان ها به خاطر طریقه رفتار با باربارا گوردون (Barbara Gordon) بود، با این اوصاف، به دلیل تمرکز نویسندگان بر روی شخصیت جوکر، مورد تحسین فراوان هواداران قرار گرفت. تا جایی که هواداران به خاطر دارند، داستان The Killing Joke دشمنی بین جوکر، رئیس پلیس گوردون (Commissioner Gordon) و بتمن را به اوج می رساند و در آن دلقک باربارا گوردون را شکنجه و از او سوءاستفاده می کند تا بتواند به رئیس پلیس گوردون ضربه بزند و او را از درون بشکند. با این حال، این تنها قسمتی نبود که داستان روی آن متمرکز شده بود، بلکه نشان داد که چگونه شخصیت جو کِر (Joe Kerr) به شخصیت شرور جوکر تبدیل شد. بسیاری از طرفداران اعتقاد دارند که این داستان یکی از بهترین داستان های نوشته شده درباره جوکر هستش. کمیک The Killing Joke در ادامه یک جایزه Eisner Award را برای بهترین نویسندگی به دست آورد.

7. Year One

کمیک Batman: Year One، که در سال 1987 توسط فرانک میلر (Frank Miller) و دیوید مازوچِلی (David Mazzucchelli) منتشر شده بود، دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که در تیتر گفته شده است. بروس وین (Bruce Wayne)، میلیاردر معروف و خوش گذران، بعد از غیبتی طولانی به خانه باز می گردد تا کنترل شرکت والدینش را در دست بگیرد. با این حال، او با یک راز جدید باز می گردد، و آن راز این هستش که او خود را به بتمن تبدیل کرده است. در این سری های کمیک، بتمن در حال یاد گرفتن جایگاه خود در شهر گاتهام هستش و جیم گوردون جوان (Jim Gordon) را به عنوان فردی متحد ملاقات می کند. جیم گوردون نیز در حال به دست آوردن جایگاه خود در شهر گاتهام (حتی با وجود داشتن خانواده)، می باشد.

6. A Death In The Family

کمیک Batman: A Death in the Family یک خط داستانی بحث برانگیز درباره بتمن و برگرفته از Batman #426-429 توسط جیم استارلین (Jim Starlin) و جیم آپارو (Jim Aparo) می باشد. قسمت بحث برانگیز این داستان اینجاست که DC به طرفداران اجازه داد تا رأی بدهند و مشخص کنند که آیا در انتهای داستان رابین (Robin) زنده می ماند، یا می میرد. مادر جیسون تاد (Jason Todd) برگشت، و به پسر خود با فروختن او به جوکر خیانت کرد. با این حال، جیسون در آخر ثابت می کند که او یک قهرمان واقعی است و سعی می کند تا مادر خود را نجات دهد. متأسفاته، او شکست می خورد، چون طرفداران رأی داده بودند که جوکر باید در آخر رابین را بکشد.

5. Zero Year

عصر جدید کمیک The New 52 دی سی، برای بسیاری از طرفداران یک بسته درهم بود. بعضی از داستان های آن بهتر از بقیه بود. یکی از این داستان ها، بازگویی دوباره اولین روزهای بتمن به عنوان یک پارتیزان در گاتهام بود و به نام Zero Year شناخته شد. داستان Zero Year بیشتر یک دیدگاه زمینی و واقعی تر را نسبت به این شخصیت نقابدار به وجود آورد و وقایع آن را در یک دوره مدرن تر نشان داد. این تصویرسازی، باعث به وجود آمدن لباس خاصی از بتمن شد که به اولین ظهور او باز می گشت. حلول کردن شرورهایی مانند Doctor Death برای ایجاد تهدیدی دلهره آورتر از قبل و موارد بسیار زیاد دیگر برای لذت بردن، عواملی برای محبوبیت این داستان شد. این داستان به همراه خط داستانی Court of Owls، به آسانی تبدیل به بهترین موضوعات بتمنی برای کمیک The New 52 شدند.

4. Knightfall

Knightfall یکی از بزرگترین خطوط داستانی کمیک بوکی بتمن بود که در آن شهر گاتهام به زانو درآمد. این سری از آپریل 1993 تا آگوست 1994، با یک سال و نیم داستان در میان انتشار تمام کمیک های بتمن، ادامه پیدا کرد. بِین (Bane) یک سوپرویلن (Supervillain) جدید در شهر گاتهام هستش و تمام دشمنان بتمن را یکی یکی می فرستد تا به بتمن حمله کنند. هنگامی که بالاخره بتمن خسته شد، بِین به او حمله کرد و کمر بتمن را شکست. جایگزین بروس وین به جای بتمن، شخصی به نام ژان پُل والِی (Jean-Paul Valley) بود و تبدیل به یک جایگزین وحشی و نامتعادل شد تا زمانی که بتمن بالاخره بازگشت.  

3. The Long Halloween

The Long Halloween ممکن است یکی از بهترین داستان های بتمن باشد که در ادامه روال معمول انتشار کمیک های بتمن، اتفاق می افتد. این داستان که توسط جِف لوب (Jeph Loeb) و تیم سِیل (Tim Sale) خلق شده است، در اوایل جنگ بتمن با تبهکاران اتفاق می افتد و بر روی قاتلی به نام Holiday تمرکز می کند که اشخاص حقیقی را در تعطیلات خاص به قتل می رساند. داستان همچنین بیشترین تعداد شرورهای معروف بتمن را در خود وارد می کند تا حل این پرونده را برای بتمن دشوارتر کند. به نظر می آید که فیلم جدید بتمن که قرار است توسط کارگردان مت ریوز (Matt Reeves) ساخته شود، نیم نگاهی به این داستان دارد.

2. Dark Victory

افرادی که از کمیک The Long Halloween لذت برده اند، از داستان Dark Victory که توسط همان نویسنده و آرتیست نوشته شده است، نیز لذت خواهند برد. داستان Dark Victory در واقع یک دنباله است و بازگویی داستان آشنایی بتمن با دیک گریسون (Dick Grayson) و تبدیل شدن او به اولین رابین (Robin) می باشد. جای گرفته در قالب داستانی The Long Halloween، این داستان کارآگاهی بسیار تاریک تر و سنگدلانه تر از هر چیزی است که از قبل در آن زمان نشان داده شده است. چندین شخصیت از داستان The Long Halloween به همراه چندین منبع مرتبط که حالتی ادامه دار به داستان بدهند، در این کمیک بر می گردند.   

1.  The Dark Knight Returns

در سال 1986، فرانک میلر (Frank Miller) یکی از بهترین داستان های تمام دوران بتمن را با انتشار کمیک The Dark Knight Returns به وجود آورد. این داستان در آینده اتفاق می افتد و در آن بروس وین، پس از مرگ جیسون تاد (Jason Todd)، خود را از بتمن بودن بازنشسته کرده است. با این حال، 10 سال بعد، بروس متوجه می شود که جنایت در شهر گاتهام به مرحله غیرقابل کنترلی رسیده است، به همین دلیل از بازنشستگی در می آید. مشکل اینجاست که اداره پلیس شهر گاتهام و دولت آمریکا به او اجازه این کار را نمی دهند و در نهایت سوپرمن را برای متوقف کردن همیشگی بتمن می فرستند.

آرک داستانی مورد علاقه شما از بتمن کدومه؟؟؟


بخوانید :

بهترین انیمیشن های دیسی
بهترین انیمیشن های مارول
معرفی کامل شخصیت آدام وارلاک
۱۰ تا از بزرگ ترین شکست های واندروومن
قوی ترین و ضعیف ترین نسخه های بتمن


guest
177 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
حمید رضا

میشه یه مقاله راجب به ترتیب خواندن کمیک های بتمن بزترید

کازمیک آرمور سوپرمن

برترین کمیک ها و برترین ویلن ها و برترین داستان شخصیت. بتمن عشقه

حسن

سلام میشه سری بتمن شوالی تاریکی رو ترجمه کنید ممنون

میرزا تقی خان

آقا سلام سرزمین بدون قانون(No mans land) رو حتما ترجمه کنید خواهشا

amir ali

سلام و عرض خسته نباشید . یک سوالی داشتم چه روز هایی کمیک می گزارید

منصور

سلام لطفا اسپید متال و بلکست نایت رو ترجمه کنید

دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗

خب خب خب . ♦️ توجه توجه ♦️ . بعد از ماه ها فیلم برداری آکوامن پادشاه دریا ها یا همون اکوامن ۲ با اتمام رسید و قراره یه سال بعد اکران بشه ( تقریبا ) اما نمیدونم یه حسی بهم میگه قراره این فیلم خیلی خوب بشه ( و متضاد همین بلک آدام نمیدونم میترسم بد دربیاد ) توی سایت های ایرانی هم هست و تایید شده . توجه توجه ( دوباره ) ( مرسی ) . تریلر بازی واندروومن در اومد و توی یکی از سایت های خارجی نوشته شده بود که میتونه با بازی سویساید اسکواید رقابت… بیشتر

مترسک ( پروژه بتفلک حق مسلم ماست)

تموم شد ؟ مرسی

من دقیقا حسم برعکسه
میگم بلک آدام خیلی خوب میشه آکوامن 2 ضعیف در میاد

ریدلر

منم

لوکی (# مخالفان کاربر تانوس ⭐ )

آره . اون ویدیو های لو رفته ی نو وی هوم رو دیدم .
اما به آکوامن ۲ چندان امیدوار نیستم

دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗

چرا مثلا همه بازیگران خوب توشه گارگردان محشری توشه هیچ ایرادی نداره چرا ؟ کاستوم جدیدش هم خوبه

مترسک ( پروژه بتفلک حق مسلم ماست)

شاید چون دیگه با اوضاع داغون دیسی کسی حال آکوامن نداره 😂

دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗

اره حرف حقی گفتی ولی اگه فیلم عالی باشه آدم حالش رو داره بد جور هم داره

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

توی اون ویدیو ۳۰ دقیقه ای مطمئن بودم وی فور وندانا دومه 😁

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

سینا عجب ویدیو ای ساختی ۳۰ دقیقه ای خیلی ویدیو عالی بود دمت گرم قربانت خیلی رحمت میکشی 🙏🙏

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

اخرین باز مانده کمپین # بت ریوز فقط منم 😐💔😒☹

نایتوینگی که میخندد 🦇

😐 والا تعداد دیسی فندوم ها آنقدر زیاد شده هر کدوم هم به هشتگ داره آدم نمی‌فهمه کی به کیه