supman-86279-full-brian-michael-bendis-brings-hope-to-the-two-main-superman-Cropped

چرا مایکل بندیس در DC بهتر عمل کرد؟!

برایان مایکل بندیس از تاثیرگذارترین نویسندگان دنیای کمیک است و در دو دهه گذشته‌ کارهای بزرگی را برای مارول و دیسی انجام داده است. او کار خودش را در Image Comics آغاز کرد و خیلی سریع به مارول رفت. بندیس در مارول  کمیک‌های پرطرفدار زیادی را نوشت و انتقام‌جویان را نیز بسیار محبوب کرد. همچنین در سال‌های ابتدایی شروع MCU او به عنوان مشاور فعالیت میکرد. میشود گفت مایکل بندیس و مارول به یکدیگر پیوند خوردند و تقریبا همکاری بسیار خوبی داشتند به نوعی که کسی باور نمیکرد بندیس از مارول جدا شود، این اتفاق افتاد و در سال 2018 او به DC رفت و از آن به بعد ایده‌های خودش را در کمیک‌های آن پیاده کرد. با اینکه مدت زیادی نیست که بندیس در دیسی فعالیت میکند اما توانسته است بسیار عالی خودش را نشان دهد به شکلی که به عقیده خیلی از افراد الان حتی از مارول هم بهتر  مینوسید، در ادامه این مقاله به دلایل درستی این حرف میپردازیم.

چیزهایی که طرفدران دوست‌ دارند را برگرداند

بندیس وقتی به دیسی آمد که DC Rebirth در حال اتمام بود و همه چیز آماده تغییر بود و زمان آن رسیده بود که داستان‌ها در جهت دیگری قرار بگیرند. برایان خیلی سریع داستان کمیک‌های سوپرمن را دستش گرفت و بعد از آن دو تیم نوجوان محبوب دیسی یعنی Young Justice و Legion of Superheroes به او سپرده شد. این دو گروه طرفداران بسیار زیادی دارند و مدت‌ها بود کسی آنها را ندیده بود تا اینکه خوشبختانه به دست بندیس بازگشتند و حدس زدن اینکه اعضای لژیون ابرقهرمان چه کسانی خواهند بود خودش بسیار سرگرم کننده بود. همچنین او با Wonder Comics داستانی برای دوقلوهای شگفت انگیز نوشت و با این کمیک‌ها یک نسل جدید را در دیسی شروع کرد که همچنان هم ادامه دارد و طرفداران بسیار به آن علاقه دارند.

شخصیت‌های جدید خلق کرد

در سال‌های گذشته مارول و دیسی در خلق شخصیت‌های جدید بسیار محتاط بودند و خیلی کم این کار را انجام دادند. اما بندیس در دیسی به این روند خاتمه میدهد، او نه تنها بعد از دهه‌ها شخصیت‌هایی برای کامل کردن داستان‌های سوپرمن خلق میکند بلکه ویلن‌های جدیدی هم وارد دنیای کمیک میکند تا با سوپرمن مبارزه کنند. علاوه بر اینها او شخصیت Naomi را هم ساخت، یک قهرمان نوجوان کاملا جدید. در دوره‌ای که نویسندگان بزرگ از آوردن شخصیت‌های جدید خودداری میکنند و بیشتر سعی دارند از قهرمانان و ویلن‌های محبوب استفاده کنند تا فروش کمیک تضمین شود، بندیس تعداد زیادی شخصیت تازه به DC هدیه داد، کاری که در مارول به ندرت انجام میداد.

ایونت کمیک ننوشت

با اینکه رویداد‌های بندیس پیش زمینه و مقدمات بسیار خوبی دارند اما خود وقایع گاهی کسل کننده میشدند و چندان جذاب نبودند. دیالوگ‌های زیاد و سَبک نوشتنِ او باعث میشود ایونت طولانی و خسته کننده باشد و با اینکه اصل موضوع خوب است اما مخاطب با آن به خوبی ارتباط برقرار نکند. رویداد House of M مثال بسیار خوبی از این است که در طول جلدهای مختلف شخصیت‌ها فقط با یکدیگر حرف میزنند و یا سر هم داد میزنند حتی در شماره 7 کمیک که نامش”مبارزه بزرگ” است باز هم شاهد دیالوگ‌های بسیار زیادی هستیم بجای دیدن اتفاقات. نزدیک‌ترین کار بندیس به یک ایونت در DC کمیک Event Leviathan بود که ساختارش بسیار مناسب شیوه نوشتن بندیس بود، بجز این مورد او از نوشتن رویداد برای دیسی دوری کرده است که اتفاق مثبتی به حساب می‌آید.

روش‌های خودش را عوض کرد

منتقدان داستان‌های بندیس چیزهای زیادی درباره او میگویند اما یکی از مواردی که بیشتر از همه شنیده میشود استعاره‌های اوست که باعث آزاری برخی افراد میشود. بندیس در مارول به شیوه خاص خودش مدت‌ها کمیک نوشته است و عده‌ای عاشق آن کمیک‌ها بودند و عده‌ای متنفر. جدا از اینکه برخی کمیک‌ها کمی خسته کننده بودند ایرادات دیگری نیز میشد از او گرفت. اما خوشبختانه با ورود به دیسی، مایکل بندیس راه و روش نشونتنش را تغییر داد و تقریبا ایراداتی که از او گرفته میشد را اصلاح کرد. به عنوان مثال بین میزان دیالوگ‌ها تعادل برقرار کرد و درام داستان‌ها را بهتر کرد. کمیک سوپرمن بندیس ار بهترین کارهای او است و میتوان پیشرفت را در آن دید.

وارد دوره جدیدی شده است

بندیس در طول سال‌های فعالیتش برای مارول کارهای بسیار موفقی انجام داد اما اواخر کارش به نظر میرسید نوآوری و خلاقیت او متوقف شده است. در این دوره او دیگر کار برجسته‌ای نداشت و اصلا کارهایش با آثار قدیمی قابل مقایسه نبود. خوشبختانه بندیس تصمیم درستی گرفت و بعد از افت کردن کارهایش به دیسی رفت تا یک شروع دوباره داشته باشد، و همین اتفاق هم افتاد، او در DC کمیک‌های بسیار خوبی نوشت که در آنها خبری از ضعف‌های آخرین کمیک‌های مارولش نبود. در واقع بندیس دوباره به اوج خودش برگشته است و کمیک‌های جذابی مثل سوپرمن و جاستیس لیگ را تحویل مخاطبان داد که همه از آنها راضی بودند.


به نظر شما بندییس در دیسی بهتر بود یا مارول؟


بخوانید:

5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
 ۱۰ چیزی که راجب تسک مستر نمیدانستید 
۵ نسخه قدرتمند از تور
فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE


guest
20 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

عالی

ماندانا

مایکل بندیس در دیسی خوب عمل کرد ولی از نظر من در مارول بهتر بود

ironpunk(همون مهدی سابق)

به نظر من ران التیمات اسپایدرمن بندیس یکی از بهترین ران های اونه دوباره برگردوندن اسپایدرمن به اون دوران نوجوانیش به سبک دنیای امروزی و جدا کردنش از گند التیماتیوم کاری نیست ک هر کسی بتونه انجام بده

Last edited 1 سال گذشته by ironpunk(همون مهدی سابق)
general

ترجمه از انگلیسی-برایان مایکل بندیس نویسنده و هنرمند کتاب های طنز آمریکایی است. او هم برای کارهای متعلق به خالقان و هم برای کارهایش در کتابهای مختلف کمیک مارول ، پنج جایزه آیزنر را از آن خود کرده است. با شروع با کمیک های جنایی و نوآر ، بندیس سرانجام به کار اصلی ابرقهرمانان پرداخت.

بی نام و دل شکسته از اسپایدی

کمیک های خوبی واسه دیسی نوشته.اوکی
ولی واقعا تو دیسی بهتر عمل کرده؟؟

دکترمنهتن

ببخشید میشه لطفا نویسنده محترم یا ادمین محترم بگن یا کاربران که الان شزم در کمیک ها شرور هست یا قهرمان منظورم وضعیت فعلیش هست لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا

general

جواب سوالت قهرمان است برادرم (یا خواهرم )

biggest shazam fan ever

ممنونم

general

وظیفه است 🙂

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

خیر در حالت قهرمان هست

biggest shazam fan ever

ممنون

adam warlock

دوران طلایی مایکل توی مرد عنکبوتی نهایی دردویل و اونجرز بود که گل کاشت و اصلا قابل قیاس نیست با ‌‌‌‌‌‌‌‌وضعیت الانش

دکترمنهتن

تو دیسی که کمیک های خوبی نوشته

کاظم گراچ

میشود درباره ی شخصیت naomi بیشتر توضیح بدهید

جوناه هکس

منکه چیز زیادی ازش نمیدونم ولی فک کنم نسخه موئنث گوست رایدر (روح سوار(همونی که کلش آتیشیه و به جا کله جمجمه داره)) تو یه زمین دیگه باشه

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

نائومی مال دیسی هست داداشه من 😂😂😂

general

داداش مال دیسیه گاف دادی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

افق کدوم وره؟🤣

دیسی فندوم

دوست عزیز فکر کنم اشتباه گرفتید
اون شخصیتی که میگید فکر کنم رابی رایزه
که ایشون هم جوون ترین نسخه هست و البته
فکر کنم پسره

ماندانا

مال دیسی 😂✨