Shouldnt-Batman-Robin.jpg

5 دلیل که بتمن در کنار رابین بهتر عمل میکنه

یکی از سوالات مهم در دنیای کمیک‌های دیسی اینه که آیا بتمن به رابین احتیاج داره؟ خب خیلی‌ها به راحتی به این سوال پاسخ منفی میدن و میگن شوالیه تاریکی سالها به تنهایی کار کرده و از پس شخصیت‌های شرور زیادی هم بر اومده پس چه نیازی به یک دستیار کم سن داره. اما از طرفی در طول سالها دیدیم که بتمن چندین رابین مختلف رو در کنار خودش داشته که خیلی هم مفید بودن و نمیشه گفت هیچ سودی برای بتمن نداشتن. در این که بتمن به تنهایی یک شوالیه بزرگه و مشکلی براش پیش نمیاد شکی نیست ولی اون هم یک انسانه و به کمک نیاز پیدا میکنه و اینجاست که رابین باید وارد داستان بشه. در این مقاله قراره ببینیم که بتمن چطور وقتی رابین رو در کنار خودش داره بهتر کار میکنه.

5. رابین باعث میشه بتمن از کنترل خارج نشه

همونطور که قبلا هم در داستان‌ها دیدیم، بتمن وقتی تنها باشه در تاریکی فرو میره و هرچه بیشتر تنها باشه این تاریکی عمیق‌تر میشه که در نهایت باعث رد شدن از خط قرمزها و اتفاقات بدی میشه. اما وقتی رابین کنارش باشه بتمن تحت کنترل قرار میگیره و اهمیت بقیه انسان‌ها و اطرافیانش رو از یاد نمیبره. رابین در کنار بتمن که باشه فقط در مبارزه و جنگیدن بهش کمک نمیکنه بلکه از نظر روحی هم نقش بزرگی برای بتمن داره. نمونه این اتفاق رو در خط داستانی “A Lonely Place of Dying” که به دست Marv Wolfman، George Pérez و Jim Aparo خلق شده میبینیم.

4. رابین پشتیبان بتمنه

بتمن یک مبارز بزرگه و مهارت‌هایی که اون در طول سالها تمرین و نبرد بدست آورده رو کمتر کسی داره اما با این حال اون هم محدودیت‌هایی داره و به بقیه نیاز پیدا میکنه. از مهم‌ترین ویژگی‌‍های بتمن که باعث شده طرفدار زیادی داشته باشه همینه که یک انسان معمولیه و قدرت ماورایی نداره، اما با دشمنان قدرتمندی روبه‌رو میشه، برای مثال وقت‌هایی که عده زیادی در برابر بتمن قرار میگیرن و قصد کشتنش رو دارن. در این مواقع یک دستیار کم سن و با مهارت بالا از همه چیز مفیدتره. حتی در بعضی داستان‌های دیدیم که بتمن توسط پنگوئن یا ریدلر اسیر شده و رابین وظیفه داشته که نجاتش بده.

3. مواقعی که بتمن اشتباه میکنه رابین هست

بتمن به راحتی میتونه یکی از باهوش‌ترین، ماهرترین‌ و سرسخت‌ترین قهرمانان دنیای دیسی لقب بگیره ولی اینها باعث نمیشن که بتمن اشتباه نکنه. در طول این مدت که شوالیه تاریکی با ویلن‌هایی مثل جوکر و ریدلر به تنهایی مقابله کرده و گاتهام رو نجات داده به بقیه اثبات شده که اون از همه انسان‌ها بالاتره در صورتی که واقعا اینطور نیست. بتمن در مواقع خاص تصمیمات درستی میگیره اما همیشه حق با اون نیست و دیدیم مواردی رو که بتمن قصد داشته کاری رو به اشتباه انجام بده، در این حالت رابین یکی از نزدیک‌ترین افراد بتمنه که میتونه نظرش رو عوض کنه. بتمن در اکثر موارد به رابین اعتماد داره و این باعث میشه جلوی بعضی از اشتباهاتش گرفته بشه.

2. رابین به بتمن در فکر کردن کمک میکنه

بتمن یک کارآگاه به حساب میاد و در مبارزه با جرم و جنایت مجبوره که معماهای زیادی رو حل کنه و سرنخ‌هایی رو دنبال کنه تا بتونه شرور اصلی داستان رو شکست بده. حل کردن یک پرونده کار بسیار سختیه و اگه قرار باشه به تنهایی انجام بشه حتی سخت‌تر هم میشه برای همین رابین دوباره به کمک بتمن میاد. وقتی بتمن در حال کار کردن روی یک پرونده با تعدادی معما باشه به یک نفر نیاز پیدا میکنه که باهاش در مورد اونها حرف بزنه و نظر اون رو هم بدونه و خب از اونجایی که رابین مدتی در کنار بتمن بوده در پیدا کردن مجرم‌ها هم مهارتی پیدا کرده و میتونه به خوبی ایده‌هایی بده که شاید به ذهن خود بتمن نرسه.

1. میتونه سرگرم کننده باشه

بعضی وقت‌ها یک جوک کوتاه یا یک تیکه میتونه جَو کمیک و کل ماجرا رو عوض کنه و مخاطب رو هم بیشتر سرگرم کنه اما همونطور که میدونید بتمن اهل شوخی نیست، مخصوصا وقتی درگیر مقابله با جرم و جنایت باشه، اینجاست که رابین وارد صحنه میشه. شوخی کردن حتی در شرایط سخت و در حین مبارزه کار جالبیه و وظیفه انجامش در کمیک‌های بتمن معمولا به عهده رابینه، البته خوشبختانه اینطور نیست که همیشه درحال شوخی باشه و کارهای جدی رو انجام نده بلکه با آموزش‌هایی که دیده هم در کار کردن و مبارزه مهارت داره و هم در شوخی‌های به موقع.(به این مورد هم باید توجه بشه که شخصیت هر رابین میتونه متفاوت باشه و بستگی داره چه کسی الان دستیار بتمنه).


به نظر شما بتمن در کنار رابین بهتره یا تنها؟


بخوانید:
 ۵ چیزی که درباره مارشن من هانتر نمیدانستید!!!
 ۱۰ لوگو برتر بتمن 
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»
5 قهرمان دی‌سی که شانگ چی نمیتونه شکست بده


guest
61 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Grayson

تمام رابین ها دوست دارم ولی بهترین رابین دیک گریسون هست، تنها رابین بی عیب و نقص و بهترین دستیار تمام کمیک

بهراد کلهر

من با نایت وینگ حال میکنم
انگار واقعا از بتمن همه چیز رو یاد گرفته چه زمانی که رابین بود و چه زمانی که نایت وینگ هستش من خیلی دوسش دارم
مثل بقیه رابین ها فان نیستش
از وسایلش خوب استفاده می‌کنه
در کل عالیییییی

ماهان

عالی بود بنظرم
من هم موافق بودم

اریا

من به شخصه با هیچ کدوم از رابین ها به جز دیک حال نمیکنم…نمیدونم چرا ولی کمیک های از بتمن که سال های اولیه اش بدون رابینو نشون میداد بیشتر لذت بردم..حس میکنم رابین اون حس دارک بودن کمیک های بتمنو از بین میبره…کلا هم به نظرم منطقی نیس که قهرمان عاقلی مثل بتمن یه بچه 12 سالو را با خودش ببره با بزرگ ترین قاتل های روی زمین مبارزه کنه… تاپ فایو من از کمیک های بتمن (بدون رابین): 1:year one 2:long halloween 3:Arkham asylum 4: gothic 5:zero year البته اینم بگم داستان های عالی ای هم با حضور… بیشتر

MHA

اکثر این هایی که نام بردید کمیک ها مستقل بتمنن که جزو شماره های معمولی حساب نمی شن ( بجز سال صفر ارک چهارم نیو۵۲) کافیه ران موریسون برای بتمن رو بخونین تا بفهمین چقدر دستیار های بتمن تاثیر گذارن در ضمن رابین تو دوره نیو ۵۲ و ریبرث دیگه اون نقش پر رنگ تو کمیک های بتمن رو از دست میده و عملا به عنوان دستیار دیگه حساب نمیشن

Last edited 1 سال گذشته by MHA
اریا

بله بنده میدونم خیلی تاثیر گذاره ولی کلا بیشتر ترجیه میدم بتمن تنها باشه

MR.D

به نظر من اینا رو کم داره:
earth one
batman superman همه غیر از بتمن سوپرمن نیو 52 فقط یکم طولانی میشه.سری اول 85 قسمته سری سوم هم داره میاد.
و خیلی سری های دیگه.
اگه با رابین ها ی دیگه ارتباط خوبی برقرار نمی کنین به نظرم شماره ویژه ی صد صفحه ای رابین به مناسبت 80 سالگی رابین رو بخونید.

اریا

مرسی بابت پیشنهادتون حتما میخونم

Nightwing

آره ، کمیک بوک قشنگی است ، زندگی تمام رابین ها رو به طور خلاصه در این کمیک بوک بیان می کند ‌‌.

اراد

میشه کمیک از جان کنستانتین قرار بدید

اراد

داخل سایتتون هیچ کمیک درباره کنستانتین نیست

کیارش

ولی نمدونم چرا هیچوقت نتونستم با بتمن ارتباط خوبی برقرار کنم

MHA

بتمن از دهه ی هشتاد به بعد لقب «شخصیت شماره یک دی سی» رو از شخصیت نمادینی مثل سوپرمن گرفت. انقدر رشد داشته و انقدر دستاور داشته که بعیده هیچ ابرقهرمان کمیک بوکی به گرد پاش برسه. بتمن بهترین ها رو داره. یکی از بهترین اوریجین های کمیک بوکی، بهترین داستان های ابرقهرمانی، بهترین شخصیت های مکمل، بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ (شوالیه تاریکی)، بهترین بازی کمیک بوکی (آرکام سیتی)، بهترین سریال انیمیشنی کمیک بوکی. اگه شخصیت بتمن شخصیت خوبی نبود بهترین نویسنده ها برای نوشتن کمیکاش صف نمی بستن ،همه ی اینا رو گفتم که بگم هر کسی لیاقت و… بیشتر

بهراد کلهر

نظر شخصی هر کسی با هرکسی فرق داره
ولی بر عکس تو من بتمن و بتفملی رو خیلی دوست دارم البته سوپرمن یه چیز دیگست

دیسی

بتمن که اشتباه نمیکنه ولی بقیه اش درسته

Nightwing

حرف ات کاملا اشتباه است ، بتمن یک انسان است و بعضی اوقات اشتباه می کند . ولی چون که بتمن تمرینات بسیار زیاد و سخت جسمی و روحی روانی داشته است کمتر از دیگر انسان ها اشتباه می کند .

عموی گرین ارو دایی هاکای

منم با Nightwing موافقم

ثور لاور

شما خیلی خوب نظر میدید، فقط یک سوال، بنظرتون میشه گفت که بتمن بدلیل مشکلاتی که در کودکی براش بوجود اومده مشکل روانی داره؟؟ قصد توهین ندارم ولی خیلیا میگن بتمن هیچ مشکلی نداره و مثل همه انسان هاست، ولی اون همیشه یک تیکه کریپتونایت برای شکست دادن بهترین دوستش داره، پس میتونیم بگیم یه جورایی مشکل روانی داره؟

MR.D

بتمن شخصیت پارانویایی داره.یعنی به همه شک داره.واسه همینه همیشه یه نقشه برای شکست دادن همه تو استینش داره.
ولی مثل همه انسان هاست.رو کف دستش مو نداره.

Nightwing

همیشه هم اینجور نیست ، درست است که بتمن آدم شکاکی ( یعنی آدم شک دار ) است ولی همیشه اینجور نیست و بتمن یک انسان عادی است و یک ابر قهرمان عالی .

Nightwing

یک کتاب است به اسم بتمن و روانشناسی و تمام شخصیت های مرتبط به بتمن رو از نظر روحی و روانی بررسی می کند در این کتاب اشاره شده است که ممکن است بتمن PTSD ( یک بیماری که در اثر یک حادثه بد و وحشتناک به وجود می آید ، یعنی اینکه بتمن بعد از کشته شدن پدر و مادرش ، اون صحنه قتل مدام در ذهنش بی آید ) داشته باشد ولی این موضوع تایید نشده است که بتمن PTSD دارد و بتمن کاملا عادی است و هیچگونه مشکل خاصی ندارد ، این ممکن است بعضی اوقات صحنه… بیشتر

ثور لاور

بله راستش دو فصل از اون کتاب رو خوندم، فقط خواستم نظر شما ها رو بدونم، خیلی ممنون

Nightwing

خواهش می کنم .

کتاب خیلی خوبی است ولی یک کم باید خوب درک اش کنی .

Nightwing

بتمن هیچگونه مشکل روانی ندارد ولی آدم شکاکی است و به همه شک دارد و همیشه بتمن با برنامه و آمادگی کامل است .

عموی گرین ارو دایی هاکای

به نظرم بتمن با رابین بهتر عمل می‌کنه

ماندانا

قطعا رابین و بتمن درکنار هم خیلی خوبن و رابین شخصیت مکمل بتمن وبه نظرم داستان های بتمن بدون وجود رابین خیلی خالی میشه

Amir

رتبه بندی من از رابین ها
نایتوینگ
ردهود
دیمین وین
تیم دریک

محمد

کاملا درسته حرف تو رو قبول دارم

بهراد کلهر

چه جالب
نظر من دقیقا همینه

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

استفانی؟