Magneto Michael Fassbender

5 نکته در مگنیتو مایکل فاسبندر که کمیکی نبود

وقتی که تصمیم گرفته شد تا ریشه(origin) مردان ایکس در دنیای سینما نشون داده بشه، مایکل فاسبندر بازیگر ایرلندی به عنوان اریک لنشر در فیلم X-Men: First Class انتخاب شد. فاسبندر موفق شد به خوبی نقش مگنیتو رو ایفا کنه و مورد استقبال خیلی از طرفدار ها قرار بگیره. اما با وجود اینکه طرفدارها از بازیگر مگنیتو خیلی راضی بودن، اما با مسیری که این شخصیت در فیلم ها طی کرد و اتفاقای که براش افتاد موافق نبودن. یکی از دلایل این نارضایتی طرفدارهای مردان ایکس، وفادار نبودن این نسخه از مگنیتو به کمیک ها بود. برای همین ما در این مقاله 5 مورد از تفاوت‌های مگنیتو مایکل فاسبندر با مگنیتو دنیای کمیک‌ رو بررسی میکنی.

5. گذشته‌ای با Sebastian Shaw

فیلم X-Men: First Class ویژگی‌های درستی از شاو رو به ما نشون داد مثل توانایی اون توی جذب کردن انرژی و رهبری کلاب Hellfire. اما ارتباط اون با مگنیتو کاملا برای این فیلم خلق شده بود و هیچ ریشه کمیکی نداشت. شاو به عنوان یک دانشمند نازی با اسم مستعار Klaus Schmidt فعالیت میکرد و دیدیم که اریک لنشر رو وقتی که سن کمی داشت شکنجه داد تا قدرت کنترل فلزش رو بهش نشون بده. یکی از شکنجه هایی که اون انجام داد کشتن مادر مگنیتو بود. در واقعا قبل از اینکه مگنیتو شاو رو بکشه به یک کینه برای اون تبدیل شده بود و ارتباط عجیبی بین اونها شکل گرفته بود که در دنیای کمیک شاهد این اتفاق نبودیم.

4. رابطه با میستیک

در کمیک های X-Men میستیک هیچوقت ارتباط خاصی با مگنیتو نداشته، اما در دنیای سینما کاملا متفاوت بود. در سه گانه مردان ایکس با بازی مایکل فاسبندر شاهد این بودیم که به نوعی رابطه شاگر استادی بین ریون و مگنیتو شکل گرفته که خیلی هم برای ریون اهمیت داره. میدونیم که میستیک و چارلز با هم بزرگ شده بودن و بعد ها با مگنیتو آشنا شدن اما رابطه اریک لنشر و ریون بنظر میرسید حتی از رابطه با چارلز هم بیشتر اهمیت پیدا کرده. اوج این اهمیت رو هم وقتی میبینیم که مگنیتو قصد داره جین گری رو بکشه تا انتقام قتل تصادفی ریون رو بگیره.

3. نبودن اسکارلت ویچ

کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ دو فرزند مگنیتو هستن و هردو به یک اندازه اهمیت دارن، شاید حتی اسکارلت ویچ از کوئیک سیلور هم نقش بیشتری در دنیای کمیک مردان ایکس داشته اما در فیلم ها کاملا برعس بود، ما شاهد لحظات جذابی از کوئیک سیلور بودیم و نقش مهمی رو داشت اما حتی یکبار هم در این فیلمها اسکارلت ویچ رو ندیدیم. در فیلم Days Of Future Past اشاره ای به خواهر پیترو شد اما خب قطعا کافی نیست و باید به دوقلو های ماکسیموف به یک اندازه اهمیت داده میشد. با این اتفاق درخت خانوادگی مگنیتو در دنیای سینما ناقص موند.

2.پیدا کردن مردان ایکس

مگینیتو همیشه در دوره های مختلفی عضو مردان ایکس شده و باز از گروه خارج شده. اما هیچوقت ندیدیم که اون به عنوان یکی از اعضای تاسیس کننده تیم نشون داده بشه. در تاریخ کمیک های مارول مگنیتو و پرفسور ایکس قبل از ماجراهای مردان ایکس و تشکیل تیم با هم برخوردی داشتن و در شماره 1 کمیک های مردان ایکس دیدیم که مگنیتو تهدید اصلی تیم بود. با این حال در فیلم First Class مگنیتو جزو اولین اعضای تیم بود، حتی وقتی برای مقابله با شاو رفتن با گروه لباس هماهنگ پوشید. این کار یکی از بزرگترین تناقض ها با دنیای کمیک بود.

1. از سواران آپوکالیپس

تنها شخصیتی که میتونه برای لقب بزرگترین شرور مردان ایکس با مگنیتو رقابت کنه Apocalypse هستش. هر کدوم از این ویلن ها میتونن به تنهایی نقش شرور رو برای مردان ایکس ایفا کنن اما در دنیای سینما دیدیم که مگنیتو تبدیل شد به یکی از همراهان آپوکالیپس، این اتفاق اصلا با عقل جور در نمیاد. با اینکه بارها شاهد بودیم در دنیای کمیک جهش یافته های مختلفی مثل آنجل، گمبیت و … تحت فرمان آپوکالیپس قرار بگیرن اما مگنیتو هیچوقت از اونها نبوده ،چون اون به تنها شخصیت بزرگیه.

منبع: CBR


نظرتون راجب تغییرات فیلم‌ها نسبت به کمیک چیه؟

به نظرتون چه بازیگری برای نقش مگنیتو مناسبه؟


بخوانید:

۱۰ تغییر کمیک در MCU که میتونه در دنیای کمیک هم خوب باشه
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
5 دلیل که آپوکالیپس برترین ویلن مردان ایکس است
5 قهرمانی که ولورین رو شکست دادن
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده


guest
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد

مردان ایکس در بدترین حالت ممکن اگه هم بود بازیگراش درجه یک یک بودن کاش اگه mcu هستن از همینا استفاده کنن

kgbbngcf

واقعا گند زدن به مردان ایکس

ثور لاور

نه بابا فیلم هاش سرگرم کننده و خوب بودن، البته نه همشون. مردان ایکس یک که خوب بود. دو شاهکار بود. سه مزخرف بود. فرست کلاس و دیز آف فیوچر دیز هم عالی بودن. آپوکالیپس متوسط رو به پایین و فونیکس ضعیف بود.
ریشه های مردان ایکس ولورین آشغال به تمام معنا بود.
ولورین فیلم خیلی خوبی بود و لوگان که شاهکار به معنی واقعی بود.
ددپول ۱ و ۲ هم که عالی.
نیو میوتنتز نسبتا ضعیف.
.
.
.‌بازم هم فیلم های خیلی خوبی تحویل دادن نمی‌دونم چطور اینطور میگین.