ghost antman

۱۰ چیزی که درباره گوست (Ghost) نمیدانستید!!!

در انت من ۳ برمیگردد؟؟؟

حالا که قسمت سوم فیلم انت من در MCU تایید شده، به واسطه سرنوشت نامعلوم گوست در قسمت دوم این فیلم، احتمال داده میشه که در آینده دوباره این شخصیت که محبوبیتی نسبی هم پیدا کرده برگرده. گوست یکی از شخصیت هایی که نسبت به خیلی شخصیت های دیگه در دنیای سینمایی مارول کمتر شناخته شده و افراد کمتری چه در سینما چه در دنیای کمیک کمتر باهاش آشنا هستند.

شخصیت و داستان گوست در MCU خیلی با دنیای کمیک فرق میکرد و تفاوت های بنیادی داشت، قطعا افراد زیادی با گوست سینما آشنا شده اند، اما با گوست دنیای کمیک که مرد هم هست کمتر آشنا شده اند، به همین خاطر ما این مقاله رو برای شما آماده کردیم تا بتونین مقداری هم با این شخصیت مرموز و اسرار آمیز در دنیای کمیک آشنا بشین.

۱۰. اورجین ناشناخته

اورجین و داستان به وجود اومدن گوست خیلی پیچیده و روایت های مختلفی دربارش هست که هیچکس نمیدونه کدوم یک درسته. هیچکس هویت فردی که پشت ماسک شخصیت گوست قرار داره رو نمیدونه و هیچ جا تابحال اعلام نشده. اما تعدادی سرنخ و اشاره از طرف نویسنده ها یا داستان های کمیک بوده که بیان میکنه چه فردی درحال استفاده از این تکنولوژی پیشرفتست.

یکی از داستان هایی که بیان میشه اینه که گوست قبل از اینکه تبدیل به گوست بشه یک نابغه تکنولوژی بوده که لباس و تجهیزاتش رو خودش تولید کرده و بعد تبدیل به گوست شده. اما هیچکس نمیدونه که این درسته یا نه، حتی شایعه ها و احتمالاتی هم هست که اون فرد به راحتی این تکنولوژی رو از یک نفر دزدیده و از اون چیزی که خیلی ها فکر میکنن هوش شخصیت اصلی پشت ماسک کمتره.

۹. حرص و طمع زیاد

یکی از چیزهایی که به هیچ وجه در گوست سینما که با انت من و وسپ درگیر بود نشون داده نشد و به کل از این شخصیت حذف شده بود، حرص و طمعش برای پوله. تجهیزات این شخصیت و نوع رفتارش اون رو تبدیل به یکی از بهترین شخصیت ها برای خرابکاری و از بین بردن و آسیب زدن کرده.

گوست به شرکت ها و سازمان های بزرگ حمله میکنه، به اونها آسیب میزنه و باعث از بین رفتن با بسته شدنشون میشه و البته که سعی میکنه پول و منابع مالی از اونها بدزده. رفتار و قانون های گوست در طول سال های مختلف تغییر کرده، اما در اکثر زمان حضورش اون طمع پول داشته و حتی بعضی ماموریت هایی که بهش سپرده شده بوده رو به خاطر طمع پول خراب کرده.

۸. لباس پیشرفته

یکی از دیگه تغییرات خیلی بزرگی که در سینما روی گوست اعمال شد منبع قدرت هاش بودن، قدرت های گوست به هیچ وجه به خاطر سفرهای میان بعدی و زمانی و بهم ریختگی ملکولی نیست، یا راحت تر بگیم، اصلا شبیه به گوست سینما نیست. منبع قدرت های گوست در کمیک لباسشه، همه قابلیت های گوست از لباس خیلی پیشرفته ای میاد که برتن میکنه، دقیقا برعکس چیزی که در MCU نشون داده شد که این لباس برای حفظ جونش طراحی شده.

این لباس در طول سالیان مختلف پیشرفت ها و پسرفت هایی داشته که اون رو بهتر یا بدتر کرده (که همین تئوری اینکه گوست اصلی یک نابغه تکنولوژی و دانشمنده رو تقویت میکنه)، گوست لباسش رو برای مواقع مختلف بهینه یا بروز میکنه تا بتونه بهتر ازش استفاده کنه.

۷. دشمن آیرون من

یکی از دشمنان اصلی گوست در دنیای کمیک آیرون من بوده و هست، البته گوست هیچ وقت با اونجرز درگیری زیاد یا مستقیم نداشته (شایدم بشه گفت جرئت نداشته داشته باشه). دلیل اصلی درگیری های گوست با آیرون من این بوده که گوست به موفقیت های علمی و صنعتی تونی استارک حسادت میکرده.

اونها زمان های زیادی باهم روبه شدن که اکثرن یا مساوی و بدون نتیجه بوده یا آیرون من پیروز شده، اما مواقع خیلی کمی هم بوده که گوست تونسته بهتر عمل کنه و برتری رو به دست بیاره.

۶. مرگ ظاهری

در کمیک ها یکبار گوست با آیرون من یک رویارویی خیلی بزرگ و کشنده داشت. بعد سال ها حسادت و شکست خوردن صبر گوست لبریز شد و سعی کرد یکبار برای همیشه به آیرون من حمله کنه و حتی شده با فدا کردن جونش اون رو شکست بده. اما موفق نشد و آیرون من موفق به فرار شد.

گوست تصادف بدی کرد و گیر افتاد، شعله های آتش زبانه کشیدن و اون رو در خودشون فرو بردن که نشون میداد بدون شک اون مرده. اما مدتی بعد دوباره گوست صحیح و سالم بدون هیچ مشکلی و البته بدون هیچ توضیحی زنده برگشت، که همین باعث شد تئوری هایی بیان بشه که این شخصیت قدرت های فرابشری دیگه ای هم داره.

۵. روحی مزدور

گوست بعد از مدتی شروع کرد به یک مزدور شدن، اون به هرماموریت یا پیشنهادی که بالاترین قیمت رو ارائه میداد عمل میکرد و گوش به حرفشون بود تا از مهارت هاش در راستای اهداف کارفرماهاش استفاده کنه (بالاخره زندگی خرج داره). اون برای شخصیت های زیادی کار کرده و موفق هم بوده که برای مثال میشه به کینگ پین اشاره کرد که همیشه یکی از سرمایه دارن قدرتمند بوده.

توی فیلم هم دیدیم که گوست برای شیلد یا سازمان های دیگه کار میکرده یا کار کرده بود، حالا ممکنه در آینده و فیلم های دیگه ببینیم که از قدرت هاش استفاده های دیگه ای هم میکنه و به افراد و سازمان های بدی هم مهارت هاش رو میفروشه.

۴. سقوط به داخل تاریکی

سلطنت تاریکی (Dark Reign) در دنیای مارول روی ویلن ها و شخصیت های مختلفی تاثیر گذاشت، مخصوصا ویلن هایی که تحت فرمان نورمن آزبورن نقش ها و کارهای حیاتی تر و مهم تری دریافت کردند. گوست داخل تاندربولتس جدید (new thunderbolts) نقش بزرگ و مهمی دریافت کرد که باعث شد بیشتر در تاریکی فرو بره.

هرچی نقش و کارهای گوست در این گروه و زمان بدتر و شیطانی تر میشد، ذهن و روحیات خود گوست هم بیشتر بهم میریخت. از هر لحاظ این کارها و این نقش برای گوست مناسب نبود و زیادی منفی بود، که همین باعث شد اون به آزبورن و گروهش خیانت کنه و سعی کنه به کارهاش پایان بده.

۳. تاندربولتس (ThunderBolts)

بعد گروه اصلی و اولیه تاندربولتس که گوست هم عضوشون بود، اون عضو گروه لوک کیج شد، اون هم به خاطر اینکه اون ثابت کرده بود که به رژیم جدیدی که تونسته بود دوباره به دنیا نظم بده. البته این موضوع زیاد طول نکشید و گوست به یک فرار از زندان بزرگ کمک کرد و دوباره راه خودش رو در پیش گرفت.

حالا با توجه به شایعات و احتمالات حضور تاندربولتس در MCU احتمال میره که شاید در آینده شاهد از وقایع هم باشیم و گوست رو دوباره در این گروه و موقعیت ببینیم.

۲. ultimate

در Ultimate universe نسخه خاص و متفاوتی از گوست حضور داشت. این شخصیت برای یک نسخه عجیب و غریب از هاوارد استارک کار میکرد، در این دنیا تجهیزات و ابزار گوست بیشتر شبیه به آیرون من شده بودن و به هیچ وجه شبیه به گوست اصلی زمین ۶۱۶ نبودن.

این شخصیت به هیچ وجه شبیه به نسخه سینماهم نبود، اما احتمالا میتونه ایده جالبی باشه که در آینده یک دانشمند مثل هنک پیم سعی کنه تجهیزات گوست و آیرون من رو قاطی کنه و شخصیتی مثل گوست دنیای Ultimate رو خلق کنه.

۱. تغییرات دنیای سینمایی مارول (MCU)

گوست دنیای سینمایی مارول از هرلحاظ یک شخصیت متفاوت و خاصه. یکی از بزرگترین تغییرات اینه که گوست در کمیک ها مرده و در سینما زن شده بود، تغییر دیگه کاستوم و لباس گوسته که کاملا متفاوت عمل میکنه، در کمیک ها این لباسه که قدرت های گوست (شبیه به قدرت های سینما) رو بهش میده، که از این قدرت ها اکثرا در راه های بد مثل دزدی و خرابکاری هم استفاده میشه.

اما در سینما این لباس کاملا عملکرد متفاوتی داشت، در سینما این لباس اول کمک میکرد که بتونه تاحدی قدرتش رو کنترل کنه و از طرفی جلوی از هم پاشیدگی ملکولی و در نتیجه مرگش رو بگیره. این موقعیت خطرناکیه که ممکن باشه برای همیشه از صفحه روزگار پاک بشیم، اما باتوجه به پایان فیلم انت من ۲ این مشکل حل شد و احتمالا دیگه نیازی به اون لباس در آینده نباشه، و حتی شاید مثل دنیای کمیک لباسی برای گوست طراحی بشه که دوباره قدرت هاش رو کنترل کنه و بهش قابلیت هاش رو بده.

به نظر شما احتمال بازگشت گوست در آینده MCU هست؟اگه برگرده به نظرتون شخصیت منفی تر میشه یا شخصیت مثبت و متحد انت من؟

منبع : CBR


بخوانید :

معرفی و تاریخچه کامل دکتر دووم

بررسی کمیک جوکر وار

۱۰ نشانه گیر و تیر انداز برتر دنیای دیسی

معرفی گروه شش خبیث و اعضای اصلی آن


guest
8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

توی دنیای کمیک خیلی بی رحم تره

The flash

تو سریال انیمیشنی و کمیک این بود که گوست از تکنولوژی بدش میومد و میخواست همشون رو نابود کنه اسپایدر منم براش جوک میساخت که خودتم از تکنولوژی استفاده میکنی

نظر بدید

سنتری

نظر دادم

مهدیار

من یه بار تو سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدم که از یکی که یادم نمیاد کی بود پول گرفت تا صنایع پارکر رو منفجر کنه و موفق شد البته دوباره ساختنش

رضا

به نظر من الان که دیگه کسی بهش کمک نمی کنه و اون هم نیاز به پول داره و همیشه هم با دانشمندا سر و کار داشته به نظرم لباس جدید برای خودش طراحی می کنه بعد میره شرکت استارک دزدی بعد می گیرن میندازنش زندان بعد اونجا کینه به دل میگیره بعد میخواد بره همه شرکت ها رو خراب کنه و پول بدزده به نظر من شخصیت باحالیه و تو ادامه mcuمیتونه عالی باشه

دوست دارم اطلاعات بدم

دوست عزیز تونی استارک تو اونجرز چهار پایان بازی کشته شده و تمام ثروتشو به شاگردش ینی اسپایدرمن همون مردعنکبوتی داده اگه گوست بخاد از شرکت استارک دزدی کنه با با مرد عنکبوتی دشمنئ زیادی پیدا میکنه خلاصه جنگی سخت رخ میده ولی باید یکی نابود شه یا مرد عنکبوتی یا گوست اما من به شخصه فکر نمیکنم که کمیک معروف مرد عنکبوتی به همین راحتیا تموم شه و گوست از اونجایی که یه شخصیت منفی هست و بین کمیک دوستان نام آشنا نیست به راحتی کشته میشه اسپایدرمن بعد از کشته شدن ایرون من همون تونی استارک و پیری… بیشتر

A.H.K.Z

ممنون بابت مقاله

mcu زیاد توی این شخصیت تغییر ایجاد کرده که البته من که با گوست در دنیایی کمیک اشنایی ندارم نمیتونم بگم بهتر شده یا بدتر شده ولی ازش خوشم اومد

من دوست دارم تو ادامه mcu به شخصیت منفی تری تبدیل بشه و اگه آیرون من برگشت (تونی استاک یا پپر پاتس) با هم درگیر بشن که شبیه کمیک ها دشمن آیرون من باشه نه دشمن انت من و واسپ.

از گوست ultimate universe خوشم اومد

Capitan

امکان داره مارول بخواد یک دوره جدید رو شروع کنه اما فکر کنم‌ شخصیت اون رو هم دوباره مثل همیشه تغییر بده چون دنیای سینمایی مارول و یا دی سی بسیار متفاوت با کمیک هاشون هستند یا اینکه شاید مارول میخواد دوباره دوره جدیدی رو در دنیای سینماییش ایجاد کنه ولی از اینا بگذریم امکان داره که مثل بار های قبلی که اگه توجه کرده باشیم میفهمیم که هربار که مارول دنیای سینماییش رو تغیر میده و یک دوره جدید رو برای فیلم ها سریال هاش درست میکنه یک سری تغییرات درونش بوجود میاره ولی هر جور تغییری که درونش… بیشتر