Dr-Strange

10 باری که دکتر استرنج با زکاوتش بقیه رو پشت سر گذاشت

وقتی در دنیای مارول صحبت از دانش و زکاوت میشه، بروس بنر به راحتی برنده بحث ماست. اما این در صورتیه که رقبای اون در این لیست کسانی مثل Reed Richards, Tony Stark, Hank Pym, Mr. Fantastic, Doctor Doom, Black Panther, Mad Thinker و High Evolutionary باشند.اما زمانی که درباره دکتر استرنج صحبت میکنیم بحث ما کاملا متفاوته.هوش سرشار دکتر استرنج برگرفته از تمرین های جادوگری و جراحی های پیچیده مغز و اعصابیه که اون انجام داده


10- دکتر استرنج و دورمامو

Doctor Strange


شکست خوردن دورمامو توسط دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange 2016 به زیبایی به نمایش گذاشته شد. اینکه کسی درمورد نبرد دکتر استرنج و دورمامو صحبتی نمیکنه واقعا عجیبه. ارباب جادوی سیاه به بلعنده روح ها در تهاجم به بعد تاریک کمک میکنه.
دورمامو که به نام های بلعنده روح ها و مخوف ترین شناخته میشه به صورت کامل مطیع دکتر استرنج میشه چون دکتر استرنج زندگی اون رو نجات میده. به همین دلیل دورمامو با دکتر استرنج متحد میشه و قسم میخوره که هیچوقت به زمین حمله نکنه.


9- مبارزه با KAECILIUS

Doctor Strange

دکتر استرنج بعد از شکست دادن maestro مثل همیشه با زیرکی که داشت و البته با کمک سنگ زمانی که در اختیار داشت، موفق شد تا Kaecilius رو هم شکست بده.شکست دادن Kaecilius با توجه به مهارت اون در جادوی آرکین اصلا کار آسونی نبود.اونها در بعد های زمانی منعکس مبارزه میکنند و بار ها به گذشته برمیگردند، حتی به زمان هجوم دورمامو به زمین.


8- دکتر استرنج علیه لوکی

Doctor Strange

این مبارزه بزرگترین دست آورد دکتر استرنج بوده. چون دشمنی و جنگ با لوکی، خدای شرارت ، اصلا کار آسونی نیست. و برای شکست دادن لوکی ، باید اون رو در حقه ها و بازی خودش شکست داد. این درگیری در ایونت Thor:Ragnarok رخ میده. جایی که دکتر استرنج در اخر لوکی رو درون فضای ابدی حبس میکنه.


7- جنگ با تانوس

Doctor Strange

در درگیری دکتر استرنج و تانوس در Endgame، استرنج سعی میکنه تا با دادن سنگ زمان قلابی به تانوس اون رو متوقف کنه. اگر فکر کردید که شکست دادن دورمامو با ساختن توهم بزرگ ترین حیله دکتر استرنج بود، بهتره دوباره فکر کنید. هنگامی که دکتر استرنج سنگ قلابی رو به تانوس میده اون رو محکم در دستش نگه میداره، این لحظه میتونست موفقیت اونجرز و شکست تانوس رو رقم بزنه !


6- دکتر استرنج تمام توانش رو به کار میبره.

Doctor Strange

یکی از بهترین لحظات فیلم Endgame زمانیه که دکتر استرنج تمام قهرمان های مارول رو برای مبارزه با تانوس یک جا جمع میکنه ! این دقیقا نقشه دکتر استرنج در Infinity war بود ! تنها پایان خوش بین 14 میلیون پایانی که دکتر استرنج در Infinity war دید. این نقشه دکتر استرنج نه تنها اونجرز، بلکه کل دنیا رو از دست تانوس نجات داد !


5- دکتر استرنج روحش رو به خدایان میفروشه

در یک حرکت کاملا حساب شده، دکتر استرنج روحش رو نه تنها به یک خدا بلکه به چندین خدا میفروشه و این کار فقط از جادوگر اعظم ، دکتر استرنج بر میاد. این تنها راهیه که برای جلوگیری از C’Thulu وجود داشت.با اینکه استرنج روحش رو به خدایان فروخته بود اما هیچکدوم از اونها کنترل کامل بر روی روح رو نداشتند.
در کمیک New Avengers 2013 ما متوجه میشیم که استرنج موفق به فروش روحش در بازار گناهکاران نشده.


4- مبارزه با دراکولا

Doctor Strange

نه تنها دکتر استرنج با دراکولا درگیر شد بلکه حتی موفق شد اون رو شکست بده. در این داستان ، دکتر استرنج از توانایی هاش به بهترین نوع استفاده میکنه. به نظرتون با این شرایت خون آشام ما شانسی داره ؟ من که فکر نمیکنم. دکتر استرنج دراکولا رو در سطح Astral زندانی میکنه و بعد دوباره اون رو به سطح فیزیکی بر میگردونه تا بتونه از کتاب Dark-hold علیه اون استفاده کنه.


3- دکتر استرنج ابر قهرمان هارو از دید خدایان مخفی میکنه

Doctor Strange

دکتر استرنج با مبارزه با خدایان غریبه و بی تجربه نیست. این داستان اخر کمیک Time Runs Out جریان داره، جایی که استرنج مجبور به همکاری با Doctor Doom میشه. اما داستان با همکاری دکتر استرنج با شیاطین تموم نمیشه و در آخر متوجه میشیم که استرنج هنوز هم هوای ابر قهرمان ها رو داره و چندتا از اونهارو در سفینه ای دور از چشم خدایان مخفی کرده.


2- مخفی کردن Singhsoon از Loki

Doctor Strange

در این داستان جادوگر اعظم از یکی از طلسم هاش برای مخفی نگه داشتن Singhsoon تبعید شده از چشم لوکی و سربازانش استفاده میکنه. در استفاده از این طلسم دکتر استرنج از دستیارش Zelma کمک میگیره و طلسم رو بر روی اون قفل میکنه. گرچه بعد ها لوکی موفق میشه تا این طلسم رو در زلما پیدا کنه


1- دکتر استرنج علیه اونجرز

Doctor Strange

دست به سر کردن و درگیری با کل اعضای اونجرز کار آسونی نیست، البته نه زمانی که درباره دکتر استرنج صحبت میکنیم. در جنگ داخلی ابر قهرمان ها، دکتر استرنج بر خلاف خط قرمز هاش ، اعضای شورشی اونجرز رو مخفی میکنه. اون به شورشی ها کمک میکنه تا فرار کنند و با ساختن توهم ، اعضای دیگر اونجرز رو از روی پل پایین میندازه.

منبع: CBR


به نظرتون خفن ترین کار دکتر استرنج چی بوده ؟


بخوانید :

داغترین کمیک های مارول
ایونت کمیک های ۲۰۹۹
کمیک جنگ قلمروها
10 اترنال قدرتمند در دنیای کمیک
۵ نسخه قدرتمند ثور


guest
9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
IRON-FLASH

دلیل اینکه سنگ زمان رو به تانوس داد این بود که احتمالات ممکن ایندرو دید که فقط تو ی حالت موفق میشدن اونم زمانی ک تونی بشکنو زد. برا همین سنگ زمانو بهش داد ک تونیو نکشه.

مبین

دقیقا تو فضای ابدی چه اتفاقی برای فرد میوفته

مبین

یه سوال
دکتر استرنج میتونه هرکسی رو داخل فضای ابدی حبس کنه
یا محدودیت داره

سپهر ارژنگ

نه محدودیت خاصی نداره،
فضای ابدی دکتر استرنج مثل پورتال هاش هست هست، البته دیگه دربازه ی خروج نداره

Last edited 1 سال گذشته by سپهر ارژنگ
Saeed

دکتر استرنج از سنگ زمان برای شکست دورومامو استفاده کرد ولی همون طوری که در فیلم دیدیم با شکست قوانین طبیعت دورومامو رو شکست بده برای همین باید بهایی پرداخت میکرد و بهای اینکارش تانوس و جنگ ابدیت بود یعنی دکتر استرنج باعث اتفاق تانوس بود

Last edited 2 سال گذشته by Saeed
دیمین

خودتون میدونید قسم دورمامو دروغ بود و شکست نخورد خسته شد

سپهر ارژنگ

توی پرانتز: یکی از قوی ترین ویلن ها، خسته شده!

Last edited 1 سال گذشته by سپهر ارژنگ
SINA

باحال بود از مبارزه با دراکولا خیلی خوشم اومد
ممنون

امیر ابراهیمی

اره اون داستانش باحاله
خواهش میکنم