Thor-God-Butcher

5 کمیک برتر ثور برای خواننده‌های جدید

ثور پسر اودین خدای رعد یکی از اعضای اصلی انتقام جویانه و اگه از طرفداران مارول باشید حتما اون رو میشناسید چون در اکثر اقتباس‌ها حضور داره. ثور هم در دنیای سینمایی مارول نقش بسیار مهمی داره و هم انیمیشن‌ها مختلفی داره، همچنین بازی اونجرز و چند عنوان دیگه هم شامل این قهرمان قدرتمند میشن. اما از این موارد که بگذریم میرسیم به کمیک‌های این شخصیت که خیلی منبع بهتری برای طرفداران ثور هستش و اگه با این شخصیت در دنیای سینما یا هر زمینه سرگرمی غیر از کمیک آشنا شدید و قصد دارید شروع کنید به خوندن کمیک‌های ثور و نمیدونید سراغ کدوم داستان برید پیشنهاد میکنم این مقاله رو دنبال کنید. قطعا برای شخصیتی مثل THOR موارد بسیار زیادی برای معرفی وجود داره، از کمیک‌های استنلی و جک کربی گرفته تا سری سال 2018 جیسون ارون و… اما از اونجایی که هدف این مطلب بیشتر افرادی هستن که قراره به تازگی وارد دنیای کمیک بشن ما این 5 مورد رو انتخاب کردیم.

The God Butcher

احتما اخبار چهارمین فیلم ثور یعنی Thor: Love and Thunder رو شنیدید و میدونید که کریستین بیل قراره نقش گور قصاب خدایان رو در اون بازی کنه. این اتفاق بهانه خوبیه تا بیشتر با این شخصیت آشنا بشیم و خوشبختانه ولوم اول کمیک Thor – God of Thunder  با نام The God Butcher منتشر شده که به داستان گور میپردازه. این کمیک در سال 2013 به نویسندگی جیسون آرون و طراحی Esad Ribic خلق شد و داستان سه نسخه متفاوت از ثور رو به تصویر کشید. در این کمیک میبینیم که Gorr دشمنی شدیدی با خدایان داره و قصد دار هر خدایی که در جهان مارول وجود داره رو از بین ببره. این کمیک الهامات زیادی از اساطیر نورس رو در کنار ژانر علمی تخیلی قرار داده و داستان خوبی رو شکل داده که ارزش خوندن داره.

The Surtur Saga

والت سیمونز یکی از تحسین برانگیزترین خالقان کمیک هستش که روی داستان‌های ثور کار کرده. در دهه 80 میلادی سیمونز یک ران رو برای شخصیت ثور شروع کرد و خودش هم نویسنده و هم هنرمند اون کمیک بود مشهورترین داستان این ران هم “حماسه سورتور” بود که سال 1984 و در شماره 340 کمیک Thor آغاز شد. در این داستان میبینیم که سورتور مدام در حالی قوی‌تر شدنه تا به موجود بسیار قدرتمندی تبدیل بشه، این در حالیه که ازگاردی‌ها کاملا سرگرم مقابله با تهدیدات دیگه در بقیه قلمروها شدن. وقتی که زمانش فرا میرسه سورتور پا به میدون میزاره تا ثور و بقیه خدایان رو نابود کنه. این اتفاق باعث میشه یک تیم جذاب شامل اودین و پسرانش در مقابل این هیولای آتشین شکل بگیره که بسیار حماسیه.

The Ballad Of Beta Ray Bill

رانِ سیمونز برای ثور و زمینه سازی خلق داستان The Surtur Saga از کمی قبل‌تر و با معرفی شخصیت محبوب بتا ری بیل در سال 1983 (شماره 337 کمیک Thor) شروع میشه. این شخصیت غیر زمینی که شبیه اسبه تمام طرفداران خدای رعد و خواننده‌های کمیک رو شوکه کرد، اون نه تنها به ثور یکی از قوی‌ترین انتقام‌جویان غلبه کرد بلکه خیلی سریع ثابت کرد که لیاقت بلند کردن میولنیر رو هم داره. با اینکه بتا ری بیل در ابتدا به عنوان حریف ثور وارد داستان شد و تا سر حد مرگ مبارزه کردن اما خیلی زود متوجه میشیم که اون شخصیت خوبیه و آخرین بازمانده از نژادشه. در ادامه، اودین استورم بریکر رو به بتا ری بیل میده تا تبدیل بشه به یکی از متحدان ثور. بعد از این بتا ری بیل در کمیک‌های مختلفی حضور پیدا میکنه و با توجه به اینکه در MCU هم اشاره ای بهش شده بود این احتمال وجود داره که در آینده اون رو در سینما هم ببینیم.

Thor 2020

کمیک ثور

اما میرسیم به جدید ترین سری اختصاصی ثور که همین حالا هم در حال انتشاره و طرفدارن بسیار زیادی رو به خودش جذب کرده. این کمیک ثور به دست دانی کیتس نویسنده ماهر دنیای کمیک که به تازگی خیلی محبوب شده نوشته شده و طراحی اون به عهده نیک کلین بوده. این سری با اتفاق بسیار هیجان انگیز و بزرگی شروع میشه که به گالاکتوس یکی از قدرتمندترین ویلن‌های مارول مربوط میشه و دید مارو نسبت به این شخصیت کیهانی تغییر میده. در ادامه، این کمیک سراغ نسخه‌های مختلف ثور میره و داستان‌هایی رو روایت میکنه که برای طرفدارهای ثور حتما جذابه. اگر هم قصد دارید بهتر این کمیک رو متوجه بشید میتونید اتفاقات قبلش یعنی جنگ قلمروها رو بخونید.

The Mighty Thor

Mighty Thor

کمیک The Mighty Thor میشه گفت یکی از جسورانه‌ترین داستان‌هاییه که برای ثور خلق شده. این کمیک که به دست جیسون آرون نوشته شده تحولات بسیار بزرگی رو در خدای رعدِ مارول ایجاد کرد. جین فاستر عشق ثور رو احتمالا بشناسید و حتی اگه در دنیای کمیک هم اون رو ندیده باشید با جین فاستر دنیای مارول با بازی ناتالی پورتمن آشنا هستید. با توجه به معرفی فیلم Thor: Love & Thunder به کارگردانی تایکا وایتیتی و حضور جین فاستر به عنوان ثور جدید در این فیلم الان بهترین موقع برای مطالعه این کمیکه. در این داستان پسر اودین مشغول انجام کارهاییه که در کمیک “گناه اصلی” اتفاق میوفتن و باعث میشن لیاقتش رو از دست بده و همزمان جین فاستر که سرطان هم داره لیاقت بلند کردن میولنیر رو بدست میاره و بیشتر از قبل وارد ماجراجویی‌های اساطیری میشه.


شما کدوم کمیک ثور رو پیشنهاد میدید؟


بخوانید:

5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
 ۱۰ چیزی که راجب تسک مستر نمیدانستید 
۵ نسخه قدرتمند از تور
فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم
ثورباستر: خطرناک‌ترین زره آیرون من


guest
31 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Adam warlock

آقا یکی منو قانع کنه جنگ قلمرو ها خوبه و یا سری کمیک اونجرز و ثور ۲۰۱۸ با بقیه زیاد مشکل ندارم و واقعا کیفیتشون خوبه ولی اینا افتضاح هست

امیرحسین

خودت بگو چجور قانعت کنیم که کاملا قانع بشی؟
ما یه عمر سعی خودمونا کردیم که قانعت کنیم وانداویژن یه سریال خوبه نشد
اینا که دیگه سه تا سری کمیکه

Adam warlock

هعیییییییی بابا اونجرز سری کمیکش داغون هست خیلی ثور ۲۰۱۸ هم که همینطور بعد بعضی ها میگن خوبه خب نکات مثبتی رو بگید

نویسنده MB

The Ballad Of Beta Ray Bill یه هیولاست

Adam warlock

؟؟؟؟؟

نویسنده MB

راست میگم

Adam warlock

خب یعنی چی نفهمیدم منظورتون رو

MASTERYOU

Beta Ray Bill یه هیولاست.اونی که شما نوشتین اسم اپیزود سریاله.بتا ری بیل اسم شخصیت مارول هست که تو ثور رگناروک هم بهش اشاره شد.

نویسنده MB

همون Beta Ray Bill یه هیولاست

نویسنده MB

ای کاش میشد ویرایش کرد

کمیک فن

سلام مقاله ی خوبی بود ولی جای کمیک ثور راگناروک و جنگ قلمروها خالی بود!

A.H.K.Z

بسیار عالی بود مقاله ❤️

همشون بی شک محشرن (مخصوصا دو گزینه آخر که خوندمشون)

فکر کنم تا اکران فیلم ثور 4 : عشق و تندر (2023) زمان داشته باشین تا کمیک گاد آف تاندر رو کامل ترجمه و ادیت کنین (اشاره به طولانی بودنش) 😁 ولی هرچی کار این کمیک زودتر تموم شه بهتره

باتشکر از کامیکان 🌹

darth vedar

راسل دوترمن بهترین طراح کمیک است، کلا جنگ قلمرو ها رو واسه طراحیاش خوندم

MASTERYOU

منم:)))))
حتی مایتی ثور جین فاستر رو هم به همون خاطر خوندم.

Last edited 2 سال گذشته by MASTERYOU
Mahdiar@venom

لطفا گاد اف تندر و مایتی تور رو ترجمه کنید🙏🙏💚💚💚💚💚💚💚
ممنون

شرلوک هلمز

کمیکی که جین فاستر تور میشه کمیک خوبی بود ولی ازش بدم میاد چون نمیتونم تجمل کنم یه زن جای خدای اذرخشو بگیره

Adam warlock

چرا نگیرند اتفاقا خوبه

ثور لاور

عجب مرد سالاریه این!!!

علی استیری

وقتی تو خونه هی بهت بگن که چقد جذابی فکر نمکنه زن ها هیچ پوخی هستن وقتی تو جامعه مرد سالار هستی

ثور لاور

منظورتو نفهمیدم

Adam warlock

جیسون ارون گند زدی به ثور لامصب تو که سری گاد آف تندر رو نوشتی کردی چطوری اینقدر افت کردی ؟ حداقل حرمت ثور رو توی سری اونجرز نگه میداشتی جنگ قلمرو ها رو مثل آدم مینوشتی
به نظرم حماسه سرتور قطعا بهترین کمیک ثور هست جای کمیک پایان رگناروک هم در این لیست احساس میشه
باتشکر

ثور لاور

ببخشید ولی جنگ قلمرو ها مشکل خاصی نداشت، اگه با همه تای این ها میخوندین خیلی لذت میبردین، من که باهاش حال کردم.
انتقام جویان رو کامل نخوندم، ولی چن تا شمارش رو خوندم خیلی خوب بود.

Last edited 2 سال گذشته by ثور لاور
Mahdiar@venom

تای ایناش رو جایی نمیزد، منم حال نکردم با جنگ قلمرو ها

ثور لاور

خب وقتی که با تای این ها نخونین معلومه که چیزی نمی‌فهمین.
من تای این های رو به انگلیسی خوندم خیلی هم لذت بردم، لطفا الکی ایراد نگیرید.

MASTERYOU

جنگ قلمرو ها چشه مگه؟؟؟خیلی هم خوبه.

Adam warlock

😂😂😂😂😂

MASTERYOU

:)))))

ثور لاور

خوندن همه این کمیک ها رو پیشنهاد میکنم، خسته نباشید

MASTERYOU

mighty thor حرف نداره.فوق العاده است.مخصوصا طراحی هاش .
ولی به نظرم شماره 1 و 2 جاشون باید جا به جا باشه.

A.H.K.Z

مقاله رتبه بندی نیست دوست عزیز

آریا

پس به من بده نمره بیست دوست عزیز