۵ عضو جاستیس لیگ که «لکس لوتر» میتونه شکستشون بده (و ۵ عضو که نمیتونه)

نابغه میلیاردر حریف کدوم قهرمان ها میشه؟

جاستیس لیگ یکی از بزرگترین و قدرتمندترین گروه های قهرمانی تمام تاریخ بوده و هست، گروهی که تعدادی از محبوب ترین قهرمان های تاریخ مثل بتمن، سوپرمن، فلش، مارشن من هانتر و…. رو در خودش داره و همیشه یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین گروه های دنیای کمیک بوده و باقی میمونه. این گروه در حدود ۶۰ سال حضور در دنیای کمیک (اولین حضور در the brave and the bold #1 در مارچ ۱۹۶۰) با ویلن ها و شخصیت ها و چالش های زیادی روبه‌رو شده که هرکدوم از این ویلن ها ویژگی های خاص خودشون رو داشتن و با ابزار یا قدرت های خاص خودشون به نبرد و ایجاد دردسر برای جاستیس لیگ میپرداختن.

یکی از معروف ترین و قدرتمند ترین ویلن های جاستیس لیگ لکس لوتره (Lex Luthor)، لکس لوتر یکی از اون ویلن های سطح بالای دنیای دیسیه که بارها و بارها برای جاستیس لیگ و سوپرمن دردسر درست کرده و حتی اتفاق افتاده که تونسته در برابر این قهرمان های قدرتمند پیروز بشه؛ لکس لوتر با آی-کیو ۲۲۵ یکی از باهوش ترین شخصیت های تمام دنیای دیسی به حساب میاد که عادت داره با برنامه و نقشه های حساب شده و درست در نبردهاش پیروز بشه، اون از این هوش سرشار استفاده کرده و تبدیل به یکی از ثروتمندترین شخصیت های دنیای دیسی هم شده (با ثروتی حدود ۸۰ میلیارد دلار)، که همین ثروت و هوش بهش امکانات زیادی دادن که با استفاده از اونها تابحال تونسته تعدادی از معروف ترین و قوی ترین شخصیت های جاستیس لیگ رو شکست بده.در این لیست ما به ۵ تا از اعضای جاستیس لیگ که لکس احتمالا میتونه شکستشون بده و ۵ تا که بعیده بتونه شکستشون بده اشاره خواهیم کرد.

شکست میده : گرین ارو

گرین ارو یکی از محبوب ترین قهرمان های دنیای دیسی به حساب میاد که با داشتن سریال اختصاصی خودش محبوبیت بیشتری هم به دست آورد. گرین ارو همیشه نشون داده که خیلی سرسخته و همیشه همه تلاشش رو برای محافظت از مردم و دوستانش انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده؛ اون همینطور یکی از اعضای قدیمی و شناخته شده جاستیس لیگ هم هست و در نبردهای زیادی دوشادوش بزرگانی مثل سوپرمن و بتمن جنگیده و لیاقت خودش رو ثابت کرده.اما گرین ارو هرچی هم باشه حریف لکس لوتر نمیشه.

لکس از ارو خیلی باهوش تره و در دنیای کمیک هم این رو ثابت کرده که باهوشه و البته اینکه میتونه از این هوشش به بهترین نحو استفاده کنه، لکس منابع و امکانات و تجهیزات خیلی بیشتری هم داره که برتری بزرگی بهش در برابر گرین ارو میده؛ لکس ربات هایی میسازه که میتونن با سوپرمن دست و پنجه نرم کنن، خیلی راحت میتونه یکی از این ربات هارو بفرسته سروقت گرین ارو، اگه لازم شد دوتا، یا اگه لازم شد چندین تا؛ حتی اگه احتیاج پیدا کرد که خودش وارد مبارزه بشه، اون زره و امکاناتی داره که میتونه باهاش با سوپرمن و چندتا از بزرگترین شخصیت های دنیای دیسی درگیر بشه، پس احتمالا گرین ارو به تنهایی تهدید بزرگی برای لکس نخواهد بود.

نمیتونه شکست بده : زاتانا

یکی از قویترین جادوگران دنیای دیسی و شاید بشه گفت قویترین جادوگر و ساحر جاستیس لیگ، زاتانا واقعا حریف سرسخت و خطرناکی نه تنها برای لکس بلکه برای هر شخصیت دیگه ایه. یکی از شخصیت هایی که میتونه هرچیزی بخواد رو با جادوهاش به عمل برسونه و خیلی چیزهارو کنترل کنه. زاتانا شاید قویترین جادوگر نباشه، اما قطعا یکی از قویترین ها و خلاق ترین هاست که خیلی هارو با جادوهاش تونسته شکست بده.

هرچقدر هم که لکس باهوش باشه و تجهیزات و ربات های غول پیکر داشته باشه، وقتی که زاتانا بهشون دستور بده و جادوشون کنه که برعلیه خود لکس بجنگن، یا کلا از کار بیوفتن دیگه اون تجهیزات هم بدرد نمیخوره؛ شاید لکس بتونه از هوش خودش استفاده کنه و راه حلی برای مقابله با زاتانا پیدا کنه، اما واقعا برای یک انسان معمولی بدون قدرت های فرابشری سخته که بخواد با جادو مقابله کنه.

میتونه شکست بده : هاوکمن

هاوکمن یکی از سرسخت ترین اعضای تمام جاستیس لیگه که با استواری و پایداریش در نبردها و چالش ها این رو هم به همه ثابت کرده. هاوکمن لیست بلند بالا و جذابی از قدرت هاهم داره که شامل پرواز، قدرت فرابشری، استقامت و شفابخشی میشه؛ درکنار همه اینها اون مهارت بالایی هم در استفاده از سلاح ها و ادوات مختلف جنگی داره که همین اون رو  رقیب سطح بالایی برای هر جنگجویی میکنه. اما شاید بشه گفت «فقط» هر «جنجگویی».

هاوکمن شاید شخصیت باهوشی در میدان نبرد باشه و استراتژی ها و روش های نبرد رو خیلی خوب بدونه، اما لکس در همه زمینه ها سرآمده، تجهیزاتی داره که حتی باهاش سوپرمن رو به زانو درمیاره، هوشی داره که میتونه باهاش نقشه هایی طراحی کنه که گاها بتمن رو به چالش بکشه، پس براش سخت نخواهد بود که با استفاده از تجهیزات و هوشش راهی برای نابود کردن هاوکمن پیدا کنه.

نمیتونه شکست بده : گرین لنترن

مجهز شده به یکی از قویترین و بهترین سلاح های تمام کهکشان، هال جوردن یکی از بهترین اعضای نیروهای گرین لنترنه که قدرت عظیم ارادش در کنار حلقه ترکیبی بی نقص و قدرتمند رو تشکیل دادند که تقریبا هرکاری میتونن بکنن.اون میتونه در یک چشم بهم زدن هرسازه یا سلاحی که بخواد بسازه و ازشون استفاده کنه، برای خودش سپری برای محافظت درست کنه یا پرواز کنه و فرار کنه.

قدرت حلقه، درکنار قدرت اراده و تصمیم گیری هال برتری خوبی نسبت به لکس بهش میده، هرچیزی که لکس باید چندین ساعت برای ساختش وقت بزاره رو گرین لنترن میتونه در مدت زمان خیلی کوتاهی درست کنه؛ اون میتونه تقریبا در برابر هر حمله ای از جانب لکس از خودش دفاع کنه و هرموقع که فرصت مناسب پیش اومد حمله نهایی رو انجام بده.با توجه به هوش و امکانات لکس لوتر قطعا نبرد آسونی نخواهد بود، اما این اراده و قدرت حلقست که میتونه هال جوردن رو پیروز این میدان بکنه.

میتونه شکست بده : آکوامن

آکوامن خیلی بیشتر از یک آدمیه که فقط با ماهی ها صحبت میکنه، پادشاه آتلانتیس و هفت دریا، به طور قابل توجهی قدرتمند، فوق العاده مقاوم و دارای مهارت در نبرد، با قابلیت تلپاتی با تمام موجودات هفت دریا و فرمان دادن به اونها، کنترل جریان آب ها و دریاها و…… همه اینها اون رو تبدیل به یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین اعضای جاستیس لیگ کرده.در کنار اینها اون به نیزه سه شاخه نپتون هم مجهز شده که اون رو از چیزی که همه میشناسن و در ذهن دارن قدرتمندتر میکنه.

آکوامن رقیب الکی و یک جوک نیست، و لکس هم این رو به خوبی میدونه؛ لکس میتونه ارتش بزرگی از ربات های فوق قدرتمند و بقیه تجهیزاتش رو بفرسته تا آکوامن رو درگیر کنن، اما قطعا با مقاومت سپاه آتلانتیس روبه‌رو میشن؛ اما برتری بزرگ لکس در این نبرد هوش سرشارشه که میتونه با استفاده از هوشش و تله گذاری و هدایت نبرد به خشکی و فاصله گرفتن از دریا کارش رو راحت تر کنه، و بعد از فاصله کافی گرفتن از دریاها و خشک تر شدن فضا و بدن آکوامن خودش شخصا با زره های پیشرفتش یا چندتا از ربات هاش رو با آکوامن درگیر کنه؛ بازهم کار راحتی نخواهند داشت، اما شانس بیشتری دربرابر آکوامن در خشکی خواهند داشت.

نمیتونه شکست بده : سایبورگ

بعد از یک حادثه دردناک، ویکتور استون با جعبه مادر (Mothers Box) درمان شد و تبدیل به سایبورگ شد. اون یکی از اعضای اصلی و پایه گذاران جاستیس لیگه که با دامنه بزرگی از قدرت های خارق العاده برای هرشخصیتی در دنیای دیسی رقیبی جدی به حساب میاد. اون میتونه تمام تکنولوژی جهان رو از راه دور کنترل کنه، تقریبا هر سیستمی رو که بخواد هک کنه، خودش رو در برابر هر حمله ای آپدیت کنه و وفق بده و سلاح های زیادی رو با تکنولوژی هاش بسازه و ازشون استفاده کنه.و یکی از بزرگترین برتری های لکس در برابر بقیه روهم ازش بگیره، هوشش.

لکس به شدت در نبرد ها به ربات ها و تکنولوژی هاش وابستست و بدون اونها چیزی جز یک نابغه میلیاردر نیست، در این حالت سایبورگ راه های زیادی برای شکست لکس داره، اگه بتونه به سیستم های اصلی لکس نفوذ کنه لکس کاملا خلع سلاح میشه و بعدش دیگه یک آدم عادی بیشتر نیست، اگر هم نتونه به سیستم ها و ربات های لکس نفوذ کنه( که احتمالش کمه)، خود سایبورگ هم میتونه با ارتباطاتش متحدان و ربات های قدرتمندی برای خودش بسازه، درکنار اینها میتونه مرتب خودش رو آپدیت کنه و هوش و اطلاعاتش رو در سطح بالاتری از لکس نگه داره.

میتونه شکست بده : مارشن من هانتر

به راحتی یکی از قویترین موجودات تمام دنیای دیسی و نه تنها جاستیس لیگ، شخصیتی که حتی سوپرمن هم اعتراف کرده اون قویترین موجود سیاره زمینه؛ با تمام قابلیت های سوپرمن به اضافه قابلیت تلپاتی و کنترل ذهن، تغییر شکل و حالت، نامرئی شدن و….مارشن من هانتر رو میشه قویترین قهرمان زمین در دنیای دیسی قلمداد کرد.(۵ چیزی که باید درباره مارشن من هانتر بدانید)

اگر بخوایم درحالت عادی قضاوت کنیم، لکس لوتر هیچ شانسی دربرابر مارشن من هانتر نخواهد داشت، اما همونطور که در سری اخیر جاستیس لیگ نوشته اسکات اسنایدر معلوم شد، لکس لوتر همه چی رو درباره مارشن من هانتر میدونه؛ لکس قدرت ها، ضعف ها، علایق، رفتارها و همه چیز مارشن رو میدونه و کاملا برای رویارویی با این قهرمان قدرتمند آمادست.باید اشاره هم کرد همونطور که این شخصیت حتی از سوپرمن هم قویتره، اما نقطه ضعفش هم در دسترس تره و راحت تر میشه ازش استفاده کرد، آتش؛ قطعا لکس با هوش و منابعش میتونه دستگاهی بسازه که از نفوذ مارشن به ذهنش جلوگیری کنه و دستگاه هایی هم خواهد ساخت که نقطه ضعف اصلی مارشن رو برعلیه‌ش به بهترین نحو استفاده کنن.

نمیتونه شکست بده : بتمن

بتمن و لکس لوتر خیلی شبیه به هم هستند، هردو نابغه هایی با هوش های تکنولوژی و بقا و اجتماعی خیلی بالا هستند، هردوی اونها میلیاردرهایی هستند که تجهیزات قدرتمند و عجیبی دارند، هردوی اونها دربرابر رقیب های بزرگ تر از خودشون تونستن با برنامه ریزی و آمادگی و هوش پیروز بشن؛ اما در کنار همه اینها بتمن یک برتری نسبت به لکس داره.

بتمن روز و شب داره تلاش میکنه تا بتونه دربرابر همه تهدیداتی که ممکنه زمین و گاتهام رو در معرض خطر قرار بدن آماده بشه، که لکس هم یکی از اونهاست؛ بتمن تجربه بیشتری در نبرد با شخصیت های قدرتمند داره، بتمن مهارت بیشتری در نبرد تن به تن و استفاده از سلاح ها داره، درحالی که لکس بیشتر به تجهیزات و تکنولوژیش متکیه؛ در این نبرد تجهیزات و منابع لکس کاربرد زیادی نخواهند داشت، چون بتمن هم در حد و اندازه اونها در اختیار داره، اما در این نبرد قطعا تجربه و اطلاعات بتمن میتونه پیروزش کنه.

میتونه شکست بده : واندروومن

واندروومن دارای خون خدایانه، پرنسس آمازونی هاست و از اعضای اصلی جاستیس لیگه، اما با لکس لوتر به مشکل میخوره؛ مشکل اصلی دایانا با لکس این خواهد بود که لکس به جنگیدن و نبرد با سوپرمن عادت داره، واندروومن سریعه، قدرتمنده، باهوشه و مقاومه، اما لکس به درگیری و نبرد با شخصیتی قدرتمندتر از دایانا عادت داره.

دایانا با اینکه باهوشه اما هوشش درحد لکس لوتر نیست و تجهیزات لکس هم در اختیار نداره، در نبرد تن به تن احتمال پیروزی واندروومن بیشتره، اما لکس نیازی به درگیری تن به تن و نزدیک نداره و میتونه تعداد خیلی زیادی از تجهیزات و ربات هایی که برای شکست دادن سوپرمن طراحی کرده رو بفرسته تا با واندروومن درگیر بشن، اون میتونه نقطه ضعف دایانا هم به دست بیاره و بر علیه‌ش استفاده کنه؛ پس شاید واندروومن شخصیت خیلی بزرگی باشه، اما لکس راه شکست دادن شخصیت های بزرگ رو خوب بلده.

نمیتونه شکست بده : سوپرمن

لکس برای سال های خیلی زیادی سعی کرده که سوپرمن رو نابود کنه و از بین ببره، اون منابع زیادی هم خرج آمادگی و ساخت تجهیزاتی برای شکست این کریپتونی کرده، اما مهم نیست چقد تلاش کرده، سوپرمن همیشه اون رو شکست داده و جون سالم به در برده.

لکس با دانش و تجهیزاتش تابحال خیلی تونسته سوپرمن رو اذیت بکنه، اما بازهم در پایان این سوپرمن بوده که پیروز نبرد بوده؛ حتی با داشتن کریپتونایت هم در نهایت لکس نتونست سوپرمن رو شکست بده و کلارک راهی برای شکست لکس پیدا کرد؛ زره لکس برای نبرد با سوپرمن طراحی شده، اما اون زره که جزوی از بدن و قدرت ذاتی لکس نیست، دقیقا برعکس سوپرمن که قدرتی ذاتی و در درون خودش داره که میتونه به بهترین نحو کنترلش کنه؛ در کنار همه اینها هم نقطه ضعف سوپرمن اونقدر ها هم در دسترس نیست، و اگه یکبار شانس شکست سوپرمن با کریپتونایت رو از دست بدی، دیگه شانس مجددی نخواهی داشت.

حتما نظرتون رو با ما درمیون بزارین و بگین که با این مقاله موافقین یا نه.

منبع : CBR.com


بخوانید:

۵ سازمان خبیث برتر دنیای کمیک

برادر تانوس حتی از خودش هم خطرناک تره

۱۰ سلاح قدرتمند اونجرز

فاجعه آمیزترین اختراعات دکتر دووم

نقد کمیک کاپیتان مارول :‌ آخرین انتقام جو


guest
43 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد

بس فلش چی

محمد

فلشم میتونه

دیسی فندوم

خب به نظرم ارو رو نمیتونه شکست بده (سریالش رو ببینید) مارشن رو هم نمی تونه شکست بده

عرفان

فلش چی به نظرتون

دیسی فندوم

می تونه ، فلش تجربه زیادی نداره

ماندانا

اون نمیتونه واندروومن و اکوامن رو شکست بده باید واقع گرا باشیم

Last edited 2 سال گذشته by ماندانا
سینا

سوپرمن قدرت زیادی داره اما نقط ضعف هایی هم داره مثلا بمبه اتوم الکتریسیته فلزسرب هست که انسان های عادی از این ماده ها استفاده می کنند

یاسین

سرب فلز سمی هستش دوست عزیز

سینا

واندرومن یک الاهه کوش ومیتونه کل اعضای لیگ رو قتل ام کنه

Last edited 2 سال گذشته by سینا
دکترمنهتن

حالتون خوبه ؟!! تا وقتی کپ اتم و سوپرمن و شزم هستن واندروومن شانسی نداره

سینا

بتمن بدون تکنولوجی ثروت هیچ قدرتی نداره

یاسین

توانایی های جسمی و هوش رو هم حساب کن دوست عزیز

سینا

اکو امن فرد قدرتمندی اما بدون تاج و تخت اتلانتیس و نیزش هیچی نیست

یاسین

توانایی جسمی در آب رو حساب کن دوست عزیز

سینا

گرین لنترن هرچیزی رو میتونه بسازه اما بدون حلقش هیچی نیست

یاسین

توانایی های فردی در نبرد تن به تن و هوش و خلبانی رو حساب کم دوست عزیز

سینا

زاتانا یک جادوگر اما هرفرد یا هر موجودی یک نقط ضعف داره که میشه ازش علیه اون استفاده کرد

یاسین

اگه زاتانا نقطه ضعف داره لکس لوتر 10 برابر نقطه ضعف داره