ten-eyed

10 ویلنی که زیادی تخصصی بودند !

10 ویلنی که زیادی تخصصی بودند !

سوپر ویلن ها همینجوریش هم زندگی سختی رو سپری میکنند. درحالی که تمام قدرت های خوب و پر کاربرد به دست ابر قهرمان هایی مثل سوپرمن افتاده، اونها مجبورند از قدرت های ضعیف تر و حتی بدرد نخور استفاده کنند که شاید دلیلی بر نفرتشون از جامعه هم همین باشه. حتی ما ویلنی رو داریم که قدرت و تخصصش در فلج بودنه ! بعضی از این ویلن ها فقط در حیله و کلک تخصص دارند که حتی به درد شکست دادن بتمن هم نمیخوره و بعضی هاشون قابلیت مبارزه رو دارند البته فقط با یک ابر قهرمان و نه بیشتر. مثلا یک ویلن ضد آب میتونه گزینه خوبی علیه Hydro Human باشه، اما جلوی یک بچه با چوب بیس بال هیچ شانسی نداره ! با اینکه این ویلن ها تاثیر زیادی در مبارزه علیه ابر قهرمان های ما ندارند اما باز هم دست از تلاش بر نیمدارند.

10. SPORTSMASTER

SPORTSMASTER

این ویلن یکی از دشمن های اصلی گرین لنترن بود. اسپورتس-مستر یکی ورزشکار حرفه ای بود که بعد از شکست خوردنش در ورزش فکر کرد که استفاده از لوازم ورزشی به عنوان سلاح میتونه ایده خوبی باشه. پلیس از متوقف کردن نیزه های انفجاری این ویلن عاجز بود و برای همین از Alan Scott یا همون گرین لنترن و حلقه قدرتش کمک گرفتند. اما “چوب” نقطه ضعف اصلی گرین لنترن اول بود، مخصوصا چوب بیس بال. این یعنی اگه Solomon Grundy فقط با یک دسته تبر توی شهر قدم میزد کسی نمیتونست متوقفش کنه ! با تمام اینها روش اسپورتس-مستر برای مبارزه واقعا عجیب و دور از ذهنه.

9. KRYPTONITE MAN

KRYPTONITE MAN

در دوران نقره ایه دی سی، دو کریپتونایت-من مختلف وجود داشت. یکی با پرت کردن تعداد زیادی از شهاب های کریپتونی Superboy رو له کرد و دیگری یک موجود فضایی بود که بخاطر انجام آزمایشات مختلف بر روی کریپتون ها قدرت های ویژه ای رو بدست آورد، حتی برای زمانی قدرت و دوام زیاد سوپرمن رو در اختیار داشت ! اما قدرت اصلی این شخصیت اینه که میتونه با لمس کردن هر چیزی اون رو تبدیل به کریپتون کنه. این شخصیت به تازگی دوباره با اسم K. Russell Abernathy به دنیای دی سی برگشته. این شخصیت اختصاصا برای مبارزه و نابود کردن سوپرمن و خانواده اون بوجود اومده.

8. CAPTAIN BOOMERANG

CAPTAIN BOOMERANG

فکر کنم همه ما با این شخصیت از فیلم Suicide Squad آشنایی داریم. Harkness یکی از خفن ترین پرتاب کننده های بومرنگ که دنیا به خودش دیده، همچنین اون بخاطر رو در رویی با فلش و شکست دادنش فقط با بومرنگ امتیاز اضافه میگیره ! با تمام اینها فکر کنم وقتی با ددشات و گرین ارو میخواستند سلاحشون رو انتخاب کنند کاپیتان بومرنگ آخرین سلاح باقی مونده روی زمین رو برداشته ! هارکنس به باحال ترین روش ممکن تیکه چوب های خمیدش رو پرتاب میکنه. البته به نظرم ایشون یکم زیادی تخصصی رفته سمت بومرنگ.

7. TEN-EYED MAN

TEN-EYED MAN

قدرت های ویژه ای که مربوط به چشم میشند خیلی زیاد نیستند و Philip Reardon یکی از محدود کسانیه که از یکی از این قدرت ها بهره میبره. فیلیپ یکی از طرفدار های Dare Devil و اسرار میکنه که مثل اون نمیتونه با چشم هاش جایی رو ببینه و این کار رو با انگشت هاش انجام میده. مطمعن باشید که شوخی نمیکنم ! با اینکه فیلیپ نمیتونه از چشم هاش استفاده کنه اما در عوض با استفاده از انگشتانش میتونه همزمان تمام جهت های ممکن رو زیر نظر بگیره ! احتمالا زمانی که فیلیپ میخواد با مشت هاش مبارزه کنه، به دلیل چرخش و حرکت سریع انگشت هاش سرش گیج میره !

6. SPIDER-SLAYER

SPIDER-SLAYER

این که این شخصیت تنها ماموریتش کشتن اسپایدر-منه رو میشه از اسمش متوجه شد. این شخصیت که در واقع یک ربات، طراحی شده تا تمام حرکات اسپایدر-من رو بدل کنه و به راحتی بتونه اون رو شکست بده. شاید فکر کنید که یک ربات که میتونه اسپایدر-من رو به راحتی شکست بده باید خیلی خطرناک و خفن باشه، ولی نکته اینجاست که این ربات فقط و فقط برای مبارزه با اسپایدر-من طراحی شده ! سلاح های این ربات برای مبارزه کردن با کسی که میتونه تار درست کنه و از دیوار بالا بره خیلی کاربردی اند، ولی در مبارزه با کسانی مثل Luke Cage ، Hawkeye و هر ابر قهرمان دیگه ای کاربرد خیلی زیادی ندارند.

5. PASTE-POT PETE

PASTE-POT PETE

شخصیتی که قراره اینجا باهاش آشنا بشید، قدرتی کاملا چسبناک و عجیب داره. قدرت و تخصص پیتر در پر کردن فضای اطراف با چسبه ! اون از این قدرت در مقابل کسانی مثل چهار شگفت انگیز استفاده کرده که البته خیلی موثر هم بود. چسبی که این ویلن ازش استفاده میکرد خیلی با کیفیت و محکم بود و بعضی وقت ها هم از یک اسلحه برای چسب زدن دیگران استفاده میکرد. به هر حال خیلی واضح بود که این شخصیت به یک تغییر اساسی احتیاج داره.اونقدر واضح که بعدا با نام The Trapster با قابلیت های بیشتر به کمیک ها برگشت.

4. THE KANGAROO

THE KANGAROO

یکی از عامیانه ترین قدرت ها که اکثر ابر ویلن ها و ابر قهرمان ها دارند پریدنه ! Kangaroo یک ویلن استرالیاییه که زیادی از غذای کانگورو ها خورده و این باعث شده تا بتونه مثل اونها بپره. همچنین این شخصیت میتونه با پاهاش ضربه های خیلی محکمی رو وارد کنه و از قدرت های دیگر این شخصیت میشه به … فکر کنم تمام قدرت این شخصیت همین بود. پریدن مثل کانگورو. و این فقط ما نیستیم که این شخصیت رو جدی نمیگیریم، هیچکس اون رو جدی نمیگیره.

3. PENNY PLUNDERER

PENNY PLUNDERER

Joseph Coyne رو میتونیم به عنوان یکی از احمقانه ترین تم های ویلنی بشناسیم. بعد از اینکه ژوزف بازداشت شد، تصمیم گرفت که از پلیس ها با سکه های پنی انتقام بگیره. پس اون نقشه های مرتبط با پنی کشید و در تمام اونها سکه ها رو به سمت دشمنانش پرت میکرد ! و نباید تعجب کنیم که هیچکدوم از این نقشه ها عملی نشدند. در آخر ژوزف توسط یکی از سکه های غول آسای خودش له شد و مرد ! و این ژوزف رو در این لیست به اولین شخصیتی که توسط سلاح خودش کشته میشه تبدیل میکنه.

2. PINBALL

PINBALL

پین بال، عضو سابق گروه Institute of Evil مهارت خاصی در گرد شدن و قل خوردن داشت و کوچک بودن اون هم به این قضیه کمک میکرد. پین بال یک نمونه کپی از شخصیت Bouncing Boy بود و تقریبا در هیچکدوم از درگیری ها با ابر قهرمان ها هیچ نقشی نداشت و فقط از سمتی به سمت دیگه قل میخورد. همین قل خوردن ها اون رو به دردسر انداخت، زمانی که در میدان نبرد بودند یک عقاب آبی اون رو به عنوان یک شکار بی دردسر میبینه و به سمت اون حمله میکنه که منجر به شکسته شدن گردن خودش و همچنین شکسته شدن کمر پین بال میشه. متاسفانه پین بال بعد از شکسته شدن کمرش زنده نمیمونه.

1. ASBESTOS MAN/ ASBESTOS LADY

ASBESTOS LADY

مرد آزبستی یکی از دشمنان اصلی Human Torch در دوران طلایی دی سی بود. اون از یک شعله افکن، جت پک و یک لباس ضد آتیش استفاده میکرد که در مقابل خیلی از ابر قهرمان ها موثر بود. مرد آزبستی زمانی که این تجهیزات رو جمع آوری میکرد در ابتدا قصد داشت تا از نام اندروید آتشین استفاده کنه اما بعد نظرش تغییر کرد. در یکی از درگیری های مرد آزبستی و Human Torch در یک حرکت کاملا ناجوان مردانه هیومن تورچ جت پک مرد آزبستی رو ذوب میکنه و منجر به سقوط و مرگ اون میشه.

در نگاهی دیگه، زن آزبستی این اشتباه رو مرتکب نشد اما به هر حال موفق به شکست دادن هیومن تورچ نشد.با اینکه زن آزبستی اشتباهات پارتنر مرد خودش رو مرتکب نشد اما در آخر در سن 45 سالگی به خاطر سرطان ریه که از سنگ های آزبست گرفته بود مرد !

منبع: CBR


بخوانید :

۱۰ تا از قدیمی ترین دشمن های اسپایدرمن
۵ سلاح جایگزین کمیکی که از نسخه اصلیشون بهتر بودن
میکس اختصاصی از Avengers
فکت از هارلی کویین
تخریب مارتین اسکورسیزی توسط مسعود فراستی
معروف ترین وسایل نقلیه دنیای کمیک
فکت از Daredevil

guest
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

کاپ بومرنگ؟؟؟؟

علی رضا

=|

mtd

حتی به درد شکست دادن بتمن هم نمیخوره؟ بتمن ضعیفه که این رو میگید؟ بهترین کاراگاه جهان کسی که سوپرمن ازش میترسه ضعیفه

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

حق

علی رضا

سوپرمن از بتمن نمیترسه
در اصل بتمن ازش میترسه
چرا؟
چون بتمن توی کل غار خفاشی کریپتونایت جا سازی کرده
و همیشه مراقبه که سوپرمن بد جنس نشه

behrad spidey

مرد آزبستی یکی از دشمنان اصلی Human Torch در دوران طلایی دی سی بود (مارول البته 😐 )

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

پوکر فیس
همین 😑😑😑😐😐😐😐😐😶😶😶😶😶😶