صدرنشینی و در عین حال شکست بزرگ Terminator: Dark Fate

این هفته بهترین و بدترین زمان برای فیلم بلاک باستر Terminator: Dark Fate «نابودگر: سرنوشت تاریک» محصول پارامونت و فاکس بود، جایی که این فیلم در اولین هفته اکرانش صدرنشین باکس آفیس شد و در عین حال با فروش داخلی ۲۹ میلیونی شکست بزرگی برای خودش رقم زد.

این اتفاق خیلی بدی برای این فرنچایز ۳۵ ساله است که در آن شاهد بازگشت لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر در کنار ستاره‌های جدید بودیم.

این دنباله به کارگردانی تیم میلر تمام دنباله‌های پس از Terminator 2: Judgment Day «نابودگر ۲:‌ روز داوری» را نادیده می‌گیرد.

 Terminator: Dark Fate در ۴۰۸۶ سینمای آمریکا اکران شد و به ازای هر سینما ۷۰۹۷ دلار فروش داشت. در گیشه بین‌المللی این فیلم فروش ۷۳ میلیونی داشت تا افتتاحیه جهانی خودش را به ۱۰۲ میلیون دلار برساند. اگرچه این فیلم نسبت به انتظارات روز شنبه کمی بهتر ظاهر شد، اما از چند هفته قبل انتظار داشتیم افتتاحیه ۴۰ میلیون دلاری داشته باشد.

طبق گزارشات بودجه Terminator: Dark Fate حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده که یعنی افتتاحیه آن فقط توانست ۱۵٪ بودجه فیلم را جبران کند. در مقایسه با این فیلم، Terminator Genisys «نابودگر:‌ جنسیس» در سال ۲۰۱۵ افتتاحیه ۲۷ میلیونی؛ Judgment Day افتتاحیه ۳۲ میلیونی؛ Terminator Salvation «رستگاری نابودگر» افتتاحیه ۴۲ میلیونی و Terminator 3: Rise of the Machines «نابودگر ۳: خیزش ماشین‌ها» افتتاحیه ۴۴ میلیونی داشتند.

یکی از دلایل شکست فیلم در گیشه این است که مخاطبان اصلا از دنباله‌های قبلی فرنچایز پس از Judgment Day راضی نبودند. آن فیلم‌ها به دلیل تلاش برای ایجاد داستانی پیچیده مسیر اصلی فرنچایز را فراموش می‌کردند و مورد نارضایتی طرفداران قرار گرفتند. دلیل دیگر این است که مخاطبان دیگر از فرنچایز Terminator خسته شده‌اند، اتفاقی که برای فرنچایز طولانی مدت Rambo «رمبو» هم افتاد و جدیدترین فیلمش عملکرد ضعیفی در باکس آفیس داشت.

بخوانید:

دیسی بیشتر از ۲۰ عنوان کمیک را کنسل کرد!!!
سه جوکر چه کسایی هستن؟
۱۰ تا از خشن ترین آنتی هیروهای دیسی
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
سوپرمن نقشی شبیه هالک برای DC خواهد داشت