spiderman

نقد فیلم : Spider man far from home

با نقد فیلم : Spider man far from home همراه کامیکان باشید .

هشدار: متن زیر حاوی اسپویلر میباشد!

فیلم Avengers: Endgame به صورت برگشت‌ناپذیری جهان مارول را تغییر داد. حماسه ای درباره سفر در زمان که نه تنها تمام رشته‌های داستانی و قوس‌های کارکترهای دهه اخیر دنیای مارول را بهم پیوند داد، بلکه یک دنیای کاملا جدید را بوجود اورد که در آن نیمی از جمعیت جهان پنج سال پس از بشکن تانوس دوباره پدیدار شدند. سوال اینجاست که مارول چطور میتواند جهان را پس از این اتفاق به تصویر بکشد؟

در جواب، Spider-man: Far From Home ثابت میکند که با همان زیرکی و سبک پرشور و دلپذیری همراه است که قسمت قبلی اسپایدرمن را بسیار لذت بخش کرده بود.برخلاف اکثر بلاک باستر های امروز هالیوود که با وجود بودجه های عظیم، فیلمنامه های متوسط یا ضعیفی دارند و فقط به خاطر صحنه های پر از هیجان و اکشن بیننده را مجذوب خود میکنند، Far From Home قصد دارد از یک فیلم اکشن تکراری فراتر رود. درست همانطور که Homecoming علاوه بر یک فیلم مرد عنکبوتی فیلمی سرزنده و کمدی برای نوجوانان به سبک جان هیوز بود، Far From Home هم از ابتدا بدون هیچ ابرقدرتی اوج میگیرد. هر چند جذابیت شوخی های این فیلم به اندازه قبلی نیست.

نقد فیلم : Spider man far from home

شروع فیلم :

در دقایق آغازین Far From Home در یک صحنه شوخی امیز درباره دنیای پس از Endgame توضیح کوتاهی داده میشود که فهم ان را حتی برای بیننده هایی که Endgame را ندیده اند اسان میکند . خبر خوب این است که تانوس مرده ولی متاسفانه تونی استارک هم درگذشته. در حالی که جهان انتظار دارد اسپایدرمن جای تونی استارک را به عنوان مهم ترین اونجر پر کند، پیتر پارکر بیچاره (تام هالند) واقعا به استراحت نیاز دارد. پارکر در حال رویارویی با مرگ نابهنگام استادش است که او را اندوهگین کرده و امیدوار است که برای مدتی کوتاه لباس مرد عنکبوتی خود را کنار بگذارد.

سفر آتی مدرسه دور اروپا تنها فرصتی است که پارکر برای رهایی از مسئولیت های قهرمان بودن و ابراز احساسات خود به ام جی (زندیا) باهوش، زیبا و تا حدودی ترسناک دارد. با وجود اینکه در این قسمت ام جی نقش بااهمیت تری در داستان دارد متاسفانه باز هم به اندازه کافی به شخصیت و پیشینه او پرداخته نمیشود. پارکر برنامه رمانتیکی ترتیب میدهد که شامل برج ایفل و گل مورد علاقه ام جی، کوکب سیاه (“مانند قتل”) میشود . 

نقد فیلم :  اسپایدرمن دور از خانهSpider man  خرید کمیک far from home

.

اما اسپایدرمن دور از خانه  فقط یک فیلم رمانتیک-کمدی نیست و ویژگی های ابرقهرمانانه فیلم  هنگامی نمایان میشوند که نیک فیوری (ساموئل ال جکسون) سفر را تحت کنترل میگیرد و اسپایدرمن را برای مبارزه با موجودات مخرب در کنار میستریو (جیک جیلنهال) که در ابتدا به عنوان قهرمان به بیننده معرفی میشود مسئول می‌کند. میستریو در این فیلم اساسا ترکیبی از کارکتر لو بلوم در فیلم Nightcrawler و سندرم از The Incredibles است

جیک جیلنهال:

نقش افرینی جیلنهال حتی با توجه به محدودیت‌هایی که در فیلم های مارول وجود دارد، بسیار تحسین برانگیز است و خوشبختانه در بخشهایی از فیلم استعداد فوق العاده او کاملا قابل مشاهده است. ویلن این فیلم بر خلاف اکثر فیلم های ابر قهرمانی به تنهایی هیچ قدرت خارق العاده ای ندارد و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته میخواد از خود یک قهرمان بسازد. هدف و خواسته میستریو برخلاف اکثر ویلن ها محبوبیت و انتقام گرفتن از تونی استارک است کسی که در گذشته میستریو را اخراج کرده.

خلاصه :

به طور کلی، اسپایدرمن دور از خانه به کارگردانی جان واتس و با نقش افرینی تام هالند، جیک جیلنهال، زندیا، ساموئل ال جکسون و… دنباله نسبتا محکم و منسجمی برای قسمت قبلی اسپایدرمن هست. پیچ های مداوم خطوط داستانی و صحنه های پس از تیتراژ فیلم که ساختاری معکوس به ان میدهد ثابت میکند که با فیلم نامه ای نسبتا قوی رو به رو هستیم. حتی با وجود چندین نقطه ضعف‌ در کارکترها، این فیلم در ساخت صحنه های احساسی تاثیرگذار و صحنه های اکشن هیجان انگیز با استفاده از جلوه های ویژه شگفت انگیز که گاهی مشابه فیلم دکتر استرینج به نظر میرسد، بسیار موفق بوده است.

امیدوارم از نقد فیلم : Spider man far from home لذت برده باشید .


بخوانید:

برترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ
سه جوکر چه کسایی هستن؟
سوپرمن VS کاپیتان مارول
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه