watchmen

نقد سریال Watchmen

اگر اخبار سینما و مخصوصا دنیای کامیکان رو دنبال کرده باشین،قطعا فهمیدین که یکی از مهم ترین و پرسروصداترین اخبار چند هفته گذشته تولید سریال Watchmen توسط شبکه HBO‌ بوده است. با نقد سریال Watchmen همراه ما باشید.شبکه HBO که کارنامه بسیار درخشان و خوبی داره و چندتا از بهترین سریال های تاریخ رو ساخته(براساس آمار IMDB و ROTTEN) پروژه جدید خودشو یک سریال اقتباس شده از کمیک بوک انتخاب کرده.

با پخش شدن خبر ساخت سریال برای این سری کمیک ها توسط HBO طرفدارای این سری کمیک ها و شخصیت ها و همینطور طرفدارای دیسی بسیار خوشحال شدند؛دلیلش هم این بود که بعد از ساخت چند سریال بی کیفیت برای دیسی توسط شبکه هایی مثل CW این بار شبکه ای ساخت سریال رو به عهده گرفته که تقریبا میشه گفت تاحالا برنامه بد نساخته و نخواهد ساخت.از همین رو طرفدارا از این انتخاب دیسی راضی شدن چون بعد ساخت فیلم واچمن توسط زک اسنایدر اینبار میخواستن با قدرت بیشتر و با کیفیت بهتر وارد دنیای سینمایی بشن.

تیم ساخت:

اگه به تماشای سریال های علاقه داشته باشین و یا اخبار اونهارو دنبال کنید؛قطعا اسم شبکه HBO به گوشتون خورده که بهترین سریال های تاریخ مثل : Game of thrones ,true detective,West world رو ساخته.

HBO

با توجه به سابقه این شبکه میشه فهمید که این شبکه همیشه با تیمی قدرتمند از بازیگران و کارگردان ها ظاهر میشه و کیفیت بالای ساخت برنامه های این شبکه تو سریالی به بزرگی Game of thrones به خوبی نمایش ثابت شده است.

شبکه HBO برای کارگردانی این سریال نیکول کسل کارگردان ۴۷ ساله آمریکایی رو در نظر گرفته که کارنامه و یا مشهوریت چشمگیری نداره ولی با همون تعداد اندک فیلم هاش تونسته خودش رو به عنوان یک کارگردان خبره ثابت کنه.

از فیلم های این کارگردان میشه به the woodsman,a little bit of heaven اشاره کرد.شاید نشه این کارگردان رو بهترین انتخاب برای پروژه در نظر گرفت ولی نمیشه هم این کارگردان رو به کل رد کرد.همونطور که بالاتر اشاره کردیم شبکه HBO هیچ وقت از لحاظ طراحی صحنه،گریم و جلوه های ویژه کم نزاشته و در این زمینه یکی از بهترین ها در دنیا به حساب می آید.

برای انتخاب بازیگر هم نهایت دقت به کار برده شده و افرادی انتخاب شده اند که کاملا با نقش خود هماهنگ باشند.در این سریال میتوان با بازیگرانی از جمله : رگینا کینگ،دان جانسون،یحیی عبدل متین،جرمی آیرونز و تیم بلیک نلسون اشاره کرد که همه گی از بازیگران سطح بالا و کاربلد سینما هستند و مهارت لازمه برای ایفا نقش در سریالی با این حساسیت را دارند.

فیلمنامه:

با اینکه تنها یک قسمت از این سریال تا به اینجا منتشر شده است و هنوز داستان و فیلمنامه مشخص نیست ولی کاملا معلوم است که HBO تغییرات زیادی در منابع اصلی این سریال یعنی کمیک های واچمن داده است؛این تغییرات به اندازه ای بوده است که دوستادارن این سری کمیک ها و دیسی فن ها به این اندازه تغییر اعتراض کرده اند و همانطور که اشاره شد نمره های IMDB که نشان دهنده رضایت کاربران است نسبت به منتقدین پایین تر است.

اگر شما تا به حال کمیک های واچمن رو نخونده باشین و با داستان اورجینال این شخصیت ها آشنا نباشین قطعا از این سریال لذت خواهید برد؛ولی اگر با این داستان آشناییت داشته باشید به احتمال زیاد مانند بسیاری از طرفداران این نوع فیلمنامه نویسی و داستان سرایی شمارا اذیت خواهد کرد. اما با نقد سریال Watchmen همراه ما باشید .همانطور که گفتم هنوز تنها یک قسمت از این سریال منشتر شده است و هنوز داستان این سریال به کلی مشخص نیست و ممکن است در ادامه فیلمنامه نویسان و کارگردان این پروژه طرفداران رو غافلگیر کنند.

watchmen

طراحی صحنه و گریم ها:

با اینکه HBO در داستان این شخصیت ها دست برده است ولی در ظاهر و استایل شخصیت ها کمتر دستکاری کرده است و تا حد زیادی ظاهر این افراد شکل کمیکی خود را حفظ کرده اند؛این کار تا حدی بوده است که شخصیتی به نام پاندا با همان ظاهر کمیک خود ظاهر شده است و شما در نگاه اول شاید اونرو مضحک و بچه گانه تلقی کنید.ولی در کل شما از ظاهرسازی شخصیت ها به احتمال زیاد راضی خواهید بود.

>در زمینه فضا سازی هم سنت دیرینه دیسی یعنی فضایی دارک و تیره و سرد رعایت شده و این فیلم از همان ابتدا شروع قسمت اول فضایی دارک و استرس زا رو روبه رو مخاطب قرار میدهد.

اما تفاوتی که این سریال با دیگر فیلم ها و سریال های اقتباس شده از دیسی داره اینه که فضای دارک به طور فراگیر و افراطی استفاده نشده و دربین سکانس های مختلف فضاهایی با حس خوب و متفاوت برای استراحت مخاطب گنجانده شده.

جمع بندی:

سریال واچمن تا به اینجا سریالی خوش ساخت ، با کارگردانی خوب و تیم بازیگری خبره و فضا سازی خوبی ارائه شده که امیدواریم همین روال در ادامه این سریال هم پابرجا باشه.

البته در زمینه داستان سرایی یک سری از طرفداران این سریال مورد پسندشون واقع نشده که این نظر شخصی این افراده و درست هم است همونطور که گفتم دستکاری هایی انجام شده در داستان اصلی و بعضی از افراد تمایل به داستان اصلی دارند.اما با همه اینها اگر دنبال یم سریال با کیفیت ساخت عالی ،داستان غیر تکراری و متفاوت و کارگردانی خوب هستید مابه شما این سریال رو پیشنهاد میکنیم.

امیدواریم از نقد سریال Watchmen لذت برده باشید .


بخوانید:

برترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ
سه جوکر چه کسایی هستن؟
سوپرمن VS کاپیتان مارول
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه